متلب (سوال مهم و فوري)

oltimu

عضو جدید
كسي مي دونه چه جوري مي شه يه برنامه ي نوشته شده با متلب رو طوري دستكاري كرد ، كه توي محيطي كه متلب نصب نيست قابل اجرا بشه ؟ (مثل فايل exe)
:w10:
 

Dr ehsan

عضو جدید
دوست عزیز سلام
یکی از مشکلات Matlab ایه که exe نمی ده (یعنی به راحتی نمی ده)
اصولاً اینطوریه که Matlab برای ایجاد فایل های اجرائی (exe) یا dll و ... یه تول باکس داره به نام Matlab Compiler که کارش اینه که m-file رو بگیره و فایل exe یا dll بده. که کلی هم محدودیت داره؛ مثلاً اینکه m-file باید function باشه نه Script یا اینکه یه سری از دستورها رو برای تبدیل ساپورت نمی کنه.
اما تجربه من اینه که هیچ وقت موفق نشدم یه m-file رو درست و حسابی exe کنم و درست هم کار کنه.
در بهترین شرایط فایل exe روی همون کامپیوتر (بدون استفاده از موتور Matlab) کار می کنه ولی روی کامپیوتر دیگه ایراد میگیره که فلان فایل Dll موجود نیست.
به نظرم اگر m-file رو dll کنی بعد اون dll رو تو زبون های دیگه مثلا VB استفاده کنی موفق تری. اما من زبون های دیگه رو اونقدر بلد نبودم که این کار رو بکنم.
اگر کسی از دوستان بتونه راهنمایی کاملی کنه، به من هم کمک بزرگی می کنه.
;)
 

oltimu

عضو جدید
شايد...

شايد...

:biggrin:سلام دوستان !
من مطالب زير رو از وبلاگ http://www.matlabseven.blogfa.com برداشتم :;)

"عده ای از دوستان روش ایجاد فایل *.EXE رو در MATLAB خواسته بودند ، من هم چون یک روش رو با استفاده از Help پیدا کردم برای شما در اینجا میارم :

بعد از اینکه m-file رو در matlab ایجاد کردین وکد نویسی اون تموم شد و اطمینان حاصل کردید که فایل شما در Current directory وجود داره باید اطمینان حاصل کنید که یک کامپایلر که به درد کار شما می خوره روی کامپیوتر شما نصبه که من کامپایلر visual c++ رو توصیه می کنم .
حالا به این صورت عمل کنید: فرض می کنیم نام فایل شما test.m باشه در پنجره فرمان تایپ کنید:

mcc –m test.m

اگه از شما نوع کامپایلر خواسته شد که می تونید اون رو انتخاب کنید مثلا visual c++
پس از مدتی matlab یک سری فایل در دایرکتوری جاری ایجاد می کند که یکی از اونا test.exe
هست .
ضمنا دستور mcc رو در help ببینید چون شکلهای متفاوتی داره .
حالا زمانی که شما حتی با بسته بودن matlab فایل اجرایی رو اجرا کنید اول یک پنجره مثل پنجره های داس باز میشه که در حکم Command Window شماست .اما این رو به یاد داشته باشید که این فایل در کامپیوتری اجرا میشه که در اون کامپایلر matlab نصب باشه ."
:biggrin::biggrin::biggrin:
البته اين رو اضافه كنم كه ورژن matlabو ++c بايد يكي واشه ! :heart::gol:
 

Similar threads

بالا