مايکروسافت يک ميليون کرم آنلاين را کشت

anahita shams

عضو جدید
کاربر ممتاز
شرکت مايکروسافت اعلام کرد که در نيمه نخست ماه فوريه نزديک به يک ميليون نمونه از کرم‌هاي اينترنتي خطرناک را که در زمينه سرقت رمز‌هاي عبور تخصص داشتند، از بين برد.

ابزار Malicious Software Removal Tool(MSRT) مايکروسافت که براي از بين بردن ويروس‌ها و کرم‌ها ساخته شده است، در اين مدت بيش از 981 هزار نسخه از خانواده برنامه‌هاي مخرب موسوم به Win32/Taterf را که در زمينه سرقت رمز عبور و شناسه کاربري براي بازي‌هاي کامپيوتري World of Warcraft، Legend of Mir و Gamania بسيار تبحر دارند، از بين برد.

شرکت مايکروسافت در سال گذشته موفق شده بود که تنها در يک روز 700 هزار نسخه از کرم Taterf را تنها در يک روز نابود کند. اين کرم نسخه تغيير يافته برنامه مخرب ديگري است که رمز‌هاي عبور را سرقت مي‌کند. اين کرم با نام Win32/Frethog شناخته مي‌شود و مايکروسافت در ماه جاري ميلادي توانست 317 هزار نسخه از آن را از بين ببرد.

رمزهاي عبور آنلاين يکي از اهداف مورد توجه سارقان اينترنتي محسوب مي‌شوند، زيرا مي‌توانند از راه‌هاي نامرئي سارقان را به پول برسانند. اين قبيل تخلفات از حساب هک‌شده کاربر براي سرقت کاراکترها و طلاهاي مجازي يا ديگر چيزهاي گران‌بها استفاده مي‌کند و آن‌ها را به ديگر کاربران در قبال پول‌هاي حقيقي به فروش مي‌رساند.

اگر چه چين از گذشته به عنوان مرکز سرقت رمزهاي عبور محسوب مي‌شده است، شرکت مايکروسافت در وبلاگ رسمي خود نوشته که اين جريان در حال تغيير است.
 
بالا