مانکن مشهور ترکیه روزه می گیرد+عکس

babak485

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]مانکن مشهور ترکیه روزه می گیرد+عکس[/h]

[h=2][/h]

روز نو-نرگس رضایی:مانکن مشهور ترکیه اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرد که روزه می گیرد و روزه داری آرامش عجیبی به او داده است.
به گزارش روز نو، این مانکن که توغچه کازاز نام دارد و علاوه بر شهرت و زیبایی جنجال هایی هم داشته و در رسانه های کشور ترکیه اخبار زیادی در مورد او منتشر می شود روزه داری را یک تجربه خوب و آرامش بخش خوانده است.
او این حرف را زمانی می گوید که در مراسم افطار یکی از رسانه های ترکیه شرکت کرده و با توجه به حرفه و جنجال هایی که داشته باعث تعجب برخی مخاطبان می شود.
در ترکیه نوع پوشش و ظاهر معیار قضاوت در بین مردم نیست چرا که اغلب هنرمندان این کشور که از نظر ظاهر پوشش اسلامی ندارند ولی فریضه های دینی را به جا می آورند.
به عنوان نمونه بولنت ارسوی از خوانندگان این کشور که مردم صدایش را دوست دارند و برخی آن را در مقایسه با صدای ابراهیم تاتلیس خواننده معروف ترکیه که برای ایرانی ها هم شناخته شده است رساتر می دانند هر سال در مراسم های افطار شرکت می کند و یک بار در عید فطر گریه کرد و گفت دلش برای ماه رمضان تنگ می شود.
برخی دیگر از هنرمندان ترکیه هم که در مراسم های افطار رسانه های این کشور شرکت کرده اند گفته اند که روزه می گیرند. برخی هم در ماه رمضان فعالیت هنری خود را تعطیل کرده و به روزه داری و نیایش می پردازند.
یک بار که خبرنگار یکی از شبکه های ترکیه از یکی از خوانندگان جوان زن در مورد برنامه های کنسرتش پرسید جواب داد که در تمام طول ماه رمضان کار تمرین و کنسرت را تعطیل کرده و به امورات مذهبی خاص این ماه می پردازد.
گاه در ضیافت های افطار بسیاری از هنرمندان که بنظر می رسد اعتقادات قوی مذهبی نداشته باشند حضور دارند و روزه داری را یکی از تجربه های خوب خود عنوان می کنند.
ماه رمضان در ترکیه شکوه و جلوه خاصی دارد و در تمامی شهرها مردم در خیابان ها و اماکن عمومی سفره های طولانی افطار پهن می کنند و علاوه بر افراد محل پلیس هم رانندگانی که نزدیک افطار در آن محدوده باشند به افطار دعوت می کند.
در برخی از این مراسم های افطار مردمی هنرمندان هم حضور دارند و با هم در کنار هم افطار می کنند.
علاوه بر روزه قرآن هم می خوانم
توغچه کازاز مانکن مشهور علاوه بر اینکه گفته روزه می گیرد نماز و قرآن هم می خواند. او دو ماه پیش گفت که نماز و قرآن می خواند.
او دو ماه پیش گفت: در نمایش های مدل مایو شرکت نخواهد کرد.
این مانکن مشهور ترکیه معتقد است این بار آگاهانه اسلام را پذیرفته و احکام مربوط به آن را به جا می آورد. چرا که او یک بار به دین مسیحیت گرویده بود و این موضوع یکی از جنجال هایی بود که توغچه کازاز آفرید ولی بعد از مدتی دوباره به دین اسلام گروید.
توغچه کازاز معتقد است: بعد از مدتها دغدغه به آرامش نسبی رسیده است و روزه داری هم در این رابطه موثر بوده است.
لازم به ذکر است مسلمانان ترکیه اعم از آنهایی که حجاب اسلامی دارند و کسانی که پوشش باز دارند روزه گرفته و ماه رمضان را بسیار گرامی می دارند. رسانه ها هم در این رابطه بسیار تبلیغ می کنند. همواره در ماه رمضان اطراف مسجد تاریخی و معروف ایاصوفیا پر از سفره های افطاری می شود که مردم کنار هم گشوده اند.
 

Similar threads

بالا