لوله ساختمانی وعیب یابی آن

hasankhodaie

عضو جدید
لوله کشی مسکونی یک علم بسیار ساده است. اما برای اینکه همه چیز به خوبی کار کند، کمی بیشتر از فشار کافی در لوله های تغذیه و گرانش در لوله های تخلیه لازم است.

در اینجا مشکلات اصلی وجود دارد که می توان با گوش دادن به جریان آب تشخیص داد. برخی از آنها در بازرسی پیش از خرید کشف خواهند شد. موارد دیگر تا زمانی که وارد خانه نشوید، به عنوان مثال، در هنگام باران های شدید، یا زمانی که ماشین لباسشویی جلویی پیشرفته خود را روشن نکنید، مشخص نمی شوند.

آروغ سینک

پس از کشیدن درپوش برای تخلیه سینک آشپزخانه، حباب های بزرگ هوا به سطح می آیند. هنگامی که آب تقریباً به طور کامل تخلیه می شود، صدای مکیدن به گوش می رسد. در مجاری اگزوز مشکل تهویه وجود دارد.


برای اینکه در لوله های خاکستری آب جریان خوبی داشته باشد، باید به طور همزمان اجازه عبور آب و هوا را بدهند. این همان اصل نوشیدن مستقیم از بطری است: اگر اجازه ندهید کمی هوا وارد گردن شود، نوشیدنی دردناک جاری می شود.

در زیر سینک مانند زیر وان، آب باید از طریق یک لوله افقی که شیب ملایمی را نشان می دهد، جریان یابد. این لوله به یک ستون عمودی متصل است که به آب اجازه می دهد تا به سمت پایین جریان یابد و در عین حال هوا را از بالا بمکد. هوای تازه از دریچه لوله کشی می آید که روی سقف قابل مشاهده است.

در آشپزخانه هایی که بازسازی شده اند، سینک اغلب به گونه ای جابجا شده است که تهویه از طریق لوله افقی متصل به دریچه غیرممکن است. راه حل ساده است: یک دریچه لوله کشی خودکار (که دریچه ورودی هوا نیز نامیده می شود) را در زیر سینک اضافه کنید که در صورت نیاز امکان ورود هوا را فراهم می کند. بسته به مدل از 6 تا 40 دلار.

باران در دیوارها

در هنگام باران‌های شدید، یا وقتی کسی حمام خود را خالی می‌کند یا توالت را آب می‌کشد، آیا فکر می‌کنید جایی در داخل دیوار باران می‌بارد؟ ایراد اصلی در انتقال صدای تولید شده توسط آب لوله های تخلیه پلاستیکی ABS است.

این پدیده در ساختمان های قدیمی با سقف های مسطح که ستون اصلی قطره چدن (بسیار بی صدا) به ABS تغییر یافته است بسیار مشخص است. در هنگام رعد و برق، ما به معنای واقعی کلمه این تصور را داریم که آب به شدت در حال نفوذ است، زیرا تمام بارانی که روی سقف می‌بارد از این ستون تخلیه می‌شود. شهرداری هایی مانند Westmount تا آنجا پیش می روند که لوله های ABS را ممنوع می کنند!

این نویز را می توان در هنگام نصب ستون ABS با کمی شیب به آن کاهش داد تا آب به جای اینکه با صدای بلند در پایین آرنج بیفتد روی دیوار جاری شود. همچنین می توانید دیوارهای اطراف این ستون را عایق صدا کنید.

شما همیشه می شنوید که آب در زیر سینک ها، سینک ها و لوله های قابل مشاهده در زیرزمین می چرخد. ما با گفتن به خودمان عادت می کنیم که این طبیعی است، زیرا جایگزینی همه چیز با چدن یا فولاد بسیار گران است.

چکش آب

هنگامی که یک شیر آب را به شدت می‌بندید، یا وقتی ماشین لباسشویی در حال کار دیگر آب نمی‌خواند، صدای تق تق در داخل دیوارها شنیده می‌شود. این پدیده "چکش آب" است.

هنگامی که یک جریان شدید آب به طور ناگهانی قطع می شود، یک موج ضربه ای در داخل لوله ها رخ می دهد. آب به سرعت در حال جریان با یک دریچه بسته برخورد می کند. این برخورد باعث افزایش ناگهانی فشار و اثر پس زدگی می شود. این می تواند باعث ایجاد صدای ضربه و ایجاد لرزش در لوله ها شود.

این ارتعاشات مکرر که هر روز چندین بار تکرار می‌شوند، می‌توانند باعث تضعیف بست‌هایی شوند که لوله‌ها را در برابر ناودانی‌های چوبی داخل دیوارها نگه می‌دارند. صدای ضربه شدیدتر و بلندتر می شود، زیرا لوله اکنون به چوب برخورد می کند. در طی چندین سال، این می تواند منجر به شکستگی و نشت شود.

با نصب ضربه گیرهای ضد چکش روی لوله های آب سرد و گرم، بلافاصله زیر شیرها، مشکل حل می شود. اینها کپسول های فلزی هستند که حاوی هوا هستند و موج ضربه را جذب می کنند. اگر به نظر می رسد که لوله ها هنوز در دیوارها حرکت می کنند، باید دیوار خشک را بریده و بست های جدید نصب کنید.

یک سوت شاد

تجهیزات توالت و به طور کلی وسایل لوله کشی می توانند صداهای مختلفی ایجاد کنند، از صدای خش خش بلند گرفته تا صدای کم توبا. این صداها می تواند ناشی از انسداد لوله کشی قدیمی یا قطعات معیوب باشد.

لوله های فولادی گالوانیزه قدیمی در نهایت از داخل خورده می شوند. انباشتگی زنگ بر جریان تأثیر می گذارد. تنها یک راه حل وجود دارد: آنها را با مس یا PEX جایگزین کنید.

واشر تخت ( واشر ، انگلیسی) در شیرهای کارتریج ممکن است اندازه اشتباه داشته باشد یا از جای خود خارج شده باشد. مخزن توالت شامل چندین قسمت است که می تواند فرسوده شود و صدا ایجاد کند. می توانید سعی کنید مشکل را خودتان از طریق آزمون و خطا برطرف کنید یا می توانید یک لوله کش استخدام کنید.

بوهای فاضلاب

زیر هر وسیله ای که آب خاکستری تولید می کند یک آب بند آب قرار دارد که برای جلوگیری از پخش بو از لوله های تخلیه استفاده می شود. به شکل U، سیفونی که حاوی تله آب یا به انگلیسی "p-trap" است، می تواند خشک شود یا به طور کلی وجود نداشته باشد. در زیرزمین، آب ممکن است به طور کامل از کف یک توالت استفاده نشده یا از سیفون زیر سینک یا زهکشی کف بخار شود. کافی است چند لیتر آب در این دستگاه ها بریزید تا هوای بدبو دیگر بالا نیاید. بوی فاضلاب می تواند از کولر گازی دیواری به مشام برسد. گازهای بدبو از طریق شیلنگ تخلیه میعانات گازی بالا می روند. برای اصلاح می‌توانیم به این شیلنگ یک حلقه بدهیم تا آب‌بند ایجاد شود یا آن را به لوله تخلیه سینک، بالای آب‌بند آن وصل کنیم.
 

Similar threads

بالا