لوازم جانبی الکترونیکی پرینتر سه بعدی

مازیار 2020

عضو جدید
صنایع دفاعی و هوافضا جزو اولین کاربران چاپگرهای نسل بعدی هستند. اولین استفاده از چاپگرهای نسل بعدی در این صنایع در سال 1989 آغاز شد. اکنون پس از سی سال، صنعت دفاعی و هوافضا 16.8 درصد از بودجه 10.4 میلیارد دلاری خود را در بازار تولید افزودنی به خود اختصاص داده است و متخصصان این صنایع دائماً مرزهای فناوری هوافضا را با پرینت سه بعدی جابجا می کنند.

توسعه صنعت چاپگر و متعاقب آن تولید مواد افزودنی در صنعت هوافضا به شرکت های پیشگام اصلی در این صنعت بستگی دارد. شرکت های بین المللی مانند جنرال الکتریک، ایرباس، بوئینگ، سافران و GKN معتقدند که ارزش پیشنهادی چاپ سه بعدی از نسل آینده است.
تجهیز و نوآوری کنید

لوازم جانبی و اجزای سبک و سبک وزن

همانطور که انتظار میرفت. استفاده از پرینترهای سه بعدی در صنعت هوافضا به نمونه سازی محدود نمی شود. قطعات بزرگ و کاربردی از چاپگرهای سه بعدی ساخته شده و در هواپیما و سایر تجهیزات پروازی استفاده می شود. چند نمونه از قطعات پرینت سه بعدی شامل کانال های هوا، پانل های دیواری و حتی عناصر ساختاری فلزی است.
مزایای استفاده از پرینترهای سه بعدی در صنایع دفاعی و هوافضا

تولید متحرک و کم حجم

در صنایعی مانند هوافضا و دفاع که تولید قطعات پیچیده با چرخش کم نیاز است، چاپ سه بعدی بسیار راحت است و با کمک این فناوری در صورت عدم نیاز به سرمایه گذاری در مواد و طراحی، اشکال هندسی پیچیده امکان پذیر است. چاپگرهای نسل بعدی به تولیدکنندگان این امکان را می دهند که قطعات لازم را در دسته های کوچک با زمان و هزینه کمتر تولید کنند.

وزن قطعه را کاهش می دهد

مانند آیرودینامیک و عملکرد موتور، وزن یکی از مهمترین جنبه های طراحی هواپیما است.کاهش وزن هواپیما یا هر هواپیما می تواند تاثیر قابل توجهی بر انتشار کربن، مصرف سوخت و ظرفیت حمل داشته باشد. در این زمینه پرینت سه بعدی می تواند نقش مهمی داشته باشد. این فناوری برای ساخت قطعات سبک وزن مناسب است که در نهایت منجر به کاهش مصرف سوخت می شود. با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی و روش‌های طراحی خلاقانه، محدودیتی در پیچیدگی طرح‌ها و مدل‌ها وجود ندارد و ایجاد مدل‌های پیشرفته تنها از طریق پرینت سه بعدی امکان‌پذیر است.

مواد را ذخیره کنید

از آنجایی که پرینتر سه بعدی بخشی از لایه درج را بعد از لایه مواد انجام می دهد، در اغلب موارد، مواد در همان ساختار قطعه حل می شوند و در مقایسه با روش کاهش تولید، از هدر رفتن مواد جلوگیری می شود.

انواع ابزارهای مورد استفاده در پرینت سه بعدی هر روز در حال گسترش است. بخش مهمی از این مواد را مواد صنعتی و با دوام بالا تشکیل می دهند. تولید قطعات پرینت سه بعدی در بخش صنعتی و استفاده از تجهیزات صنعتی نیازمند تجهیزات با کیفیت بالا و مهارت و تجربه فراوان است. از این رو مرکز خدمات پرینت سه بعدی در زمینه های مختلف با شرکت های فعال در صنایع هوافضا و دفاعی همکاری می کند. مجموعه استودیو سه بعدی کیفیت و کارایی تجهیزات صنعتی تولیدی را از طریق مزایای تجهیزات صنعتی مختلف و فناوری های مختلف چاپ سه بعدی برای مشتریان خود تضمین می کند.

مونتاژ و معرفی قطعات

یکی دیگر از مزایای پرینت سه بعدی، قرار دادن و مونتاژ قطعات است. به عبارت دیگر برخی از قطعاتی که به دلیل سختی ساخت به روش های دیگر باید به چند قسمت تقسیم شوند، در یک قسمت به روش تولید با چاپگر بعدی انجام می شود.کاهش تعداد قطعات مجزا زمان لازم برای مونتاژ قطعات را تا حد زیادی کاهش می دهد.

تعمیر و نگهداری
طول عمر این هواپیما بین 20 تا 30 سال است. این امر به نگهداری، فعال سازی و ارزیابی اثربخشی سیستم به طور منظم اهمیت زیادی می دهد. با استفاده از ابزارهای صنعتی می توان بسیاری از قطعات مورد استفاده در هواپیما را به طور موقت یا دائم تعمیر یا تعویض کرد.

تجهیزات و اجزای داخلی هواپیما


قطعات پلاستیکی ساخته شده از چاپگرهای سه بعدی می توانند در کاربردهای هوافضا، مانند هواپیما، بسیار مفید باشند. فضای داخلی کابین هواپیماهای تجاری باید هر از چند گاهی ارتقا یابد، فرآیندی که ممکن است شامل تعویض قطعاتی مانند پانل های دیواری باشد. همچنین تعمیر کابین هواپیما و مسافر به این معناست که تولید قطعات به صورت منظم و در قطعات کوچک ضروری است و همچنین وقت گذاشتن برای تکمیل و تحویل سفارش بسیار مهم است.

ایرباس نمونه بارز این نوع کاربرد است. این شرکت از سال 2018 اقدام به تولید و نصب صفحات اسپیسر بر روی هواپیماهای تجاری A320 با استفاده از چاپگر سه بعدی کرده است. به طور سنتی قطعات پلاستیکی جدیدی با قالب گیری تزریقی تولید می شود که روشی گران قیمت و پیچیده با حجم کم است و نیاز به تجهیزات و هزینه های زیادی دارد. ایرباس با استفاده از یک چاپگر سه بعدی (FDM) توانست قطعاتی با ویژگی های پیچیده مانند سیستم های شبکه مانند را بدون هزینه اضافی تولید کند. در نتیجه علاوه بر کاهش هزینه، صفحات شکاف 15 درصد سبکتر از صفحات سنتی هستند که به کاهش وزن هواپیما کمک می کند
منبع:
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا