قهوه، عاملی در پیشگیری از سرطان

omid-suzuki

عضو جدید
<LI class=NewsDetail>
خبر آنلاین : دانشمندان ژنی را کشف کردند که نشان می‌دهد چرا نوشیدن قهوه می‌تواند خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را در برخی از افراد کاهش دهد. هم‌چنین با کمک این کشف جدید می‌توان توضیح داد چرا برخی از داروهای آزمایشگاهی برای درمان این بیماری بی تاثیر است.
هایده پیامی از دپارتمان سلامت نیویورک استیت در کنگره جهانی پارکینسون در گلاسکو گفت: تقریبا یک چهارم مردم دارای این نسخه ژنی هستند و در صورتی که داروسازان به این ژن توجه بیش‌تری داشته باشند ممکن است در درمان این بیماری موفق‌تر عمل کنند.
او در ادامه گفت: فقط افرادی که دارای این شکل به خصوص از ژن گفته شده هستند به نوع خاصی از درمان‌های دارویی پاسخ می‌دهند که سعی شده است عملکردی مشابه با فواید قهوه داشته باشد.
این محقق به همراه همکارانش به دنبال یافتن پاسخ این پرسش بودند که چرا برخی از انسان‌هایی که قهوه می‌نوشند کم‌تر از دیگران در خطر ابتلا به بیماری پارکینسون قرار دارند. با کمک همین تحقیقات مشخص شد که چرا برخی از داروها در کاهش علائم بیماری پارکیسنون موثر نیستند
تیم تحقیقاتی این دانشمندان مطالعاتی را روی 4 هزار نفر انجام داده است که نیمی از آن‌ها مبتلا به پارکینسون بوده‌اند. در این مطالعات دانشمندان سعی کردند کل نقشه ژنی هر داوطلب را به طور کامل بررسی کنند.
در این بین آن‌ها ژنی به نام GRIN2A کشف کردند که ظاهرا به افرادی که قهوه می‌نوشند کمک می‌کند با احتمال کم‌تری نسبت به دیگران به پارکینسون دچار شوند.
تقریبا 25 درصد از جمعیت جهان دارای این تفاوت‌های ژنی هستند که به آن‌ها در پیشگیری از ابتلا به بیماری پارکینسون کمک می‌کند.
 

Similar threads

بالا