فیلم های انگیزشی سینمایی

mohadese esmaeeli

عضو جدید
bets-motivational-movies.png

تماشای یک فیلم انگیزشی تغییر برای بهتر شدن حال و هوای زندگی الزامیست. بدون شک فیلم های انگیزشی باعث ایجاد یک نگرش نو به خیلی از مشائل پیرامون ما می شود. فیلم انگیزشی موفقیت باعث ایجاد تحولات شگرفتی در روحیات انسان ها می شود. چه کسی می تواند ادعا کند بعد از دیدن فیلم سینمایی انگیزشی رستگاری در شاوشنک انرژی و امید نگرفته است؟ این فیلم به قدری زیبا است که هنوز هم بعد از حدود سی سال جزو بهترین های تاریخ است. البته لازم به ذکر است که ژانری به نام فیلم های انگیزشی نداریم. در واقع اغلبا بهترین فیلم های انگیزشی جهان را در ژانر های درام یا ماجراجویی تقسم بندی می کنند. البته برخی از آنها را نیز می توان در ژانر تاریخی هم لحاظ کرد. برای مثال فیلم انگیزشی کارآفرینی بنیان گذار نیز درمورد ریموند ری کراک و ارتباط او با برادران مک دونالد است. فیلم های انگیزشی سینمایی زیادی تهیه و تولید شده اند از انواع آنها می توان به فیلم انگیزشی ورزشی چپ دست، سوارکار، کرید، مانیبال، مرد سیندرلایی، بهترین بازی دنیا و فیلم انگیزشی موفقیت تاریک ترین لحظات، نظریه همه چیز، گرگ وال استریت و همچنین فیلم انگیزشی کارآفرینی بنیان گذار، استیوجابر، غارتگران دره سیلیکون و… پرداخت. درصد قابل توجهی از فیلم های انگیزشی براساس داستان های واقعی هستند. شاید به سبب هنرهای سینمایی کمی اغراق در آنها وجود داشته باشد، اما کلیت این داستان ها واقعی هستند و نشان دهنده موضوع مهمی هستند در واقع افرادی که به عنوان کارآفرین، ورزشکار، و… به موفقیت های گوناگون می رسند انسان هایی مانند خود ما هستند و در هیچ چیز با ما فرق ندارند مگر در تلاش و کوشش!

فیلم های انگیزشی

اگر به دنبال فیلم انگیزشی عاشقانه هستید فیلم سیمایی 50/50 را تماشا کنید و اگر به دنبال یک داستان موفقیت واقعی می گردید فیلم های انگیزشی سینمایی دستان شفابخش داستان بن کارسون، خدایان، ذهن زیبا، فهرست سیندلر و… را پیشنهاد می کنیم. در این مقاله به بررسی و تحلیل بهترین فیلم های انگیزشی و موفقیت می پردازیم. این فیلم ها در واقع جزو بهترین و جذاب ترین فیلم های انگیزشی هستند. سعی کرده ایم با توجه به سبک ها و سلیقه های مختلف فیلم های زیبایی را به شما معرفی کنیم.

شجاعت Soorarai Pottru

یکی از بهترین فیلم های انگیزشی جهان فیلم هندی شجاعت است. این فیلم انگیزشی جدید داستانی جالب را روایت می کند. داستانی که به نظر نمی رسد واقعی باشد اما به عنوان یک فیلم انگیزشی تغییر می تواند شهامت و البته شجاعت یک جوان را به نمایش بگذارد. داستان این فیلم در مورد شخصیتی به نام ندوماران راجانگام است. او که به مارا معروف است قصد انجام دادن کاری را دارد که اگر بتواند آن را انجام دهد، همه سرمایه داران و مالکان خطوط هوایی با او دشمن خواهند شد! او قصد دارد یک خطوط هوایی خاصی را ایجاد کند که…

زبان این فیلم زیان تامیلی است که در واقع یک گویش هندی است که عمدتا در جنوب هند مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو بیشتر بازیگران فیلم انگیزشی جدید شجاعت این گویش را یاد گرفتند. این فیلم در اغلب جشنواره های معتبر هند مانند Behindwoods Gold Icon Awards و Blacksheep Digital Awards و Cinema at Its Best Awards توانست جوایز متعددی از جمله بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را کسب کند. سودها کونگارا این فیلم انگیزشی جدید را ساخته که در خود هند با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است.

Soorarai-Pottru-movie.jpg

چپ دست Southpaw

اگر فیلم شاه آرتور را دیده باشید با سبک کارگردانی آنتوان فوکوا آشنایی دارید. این کارگردان که تخصص اصلی اش کارگردانی موزیک ویدئو است! فیلم های سینمایی متعددی ساخته که یکی از جذاب ترین و انگیزشی ترین آنها فیلم چپ دست است. داستان این فیلم انگیزشی در مورد شخصیتی به نام بیلی است. او در مسابقات بوکس سبک وزن بی رقیب است و یکی از قهرمانان این رشته محسوب می شود. اما در یک اتفاق همسرش مائورین بوسیله رقیبش کشته می شود. این موضوع باعث می شود او از لحاظ روحی دچار مشکلات زیادی شود و...

موسیقی این فیلم را جیمز هورنر ساخته است. او یکی از سرشناس ترین موسیقی دان های آمریکایی که است که در یک سانحه هوایی در هوایپمای شخصی اش درگذشت. فیلم انگیزشی ورزشی چپ دست توانست از دید کاربران و تماشاگران نمره خوبی بگیرد. داستان فیلم نیز مخصوصا در میانه آن به خوبی جذاب تر می شود و کشش داستان تا انتها ادامه پیدا می کند. در ابتدا قرار بود امینم خواننده مطرح آمریکایی این نقش را بازی کند. حتی چند سکانس اول فیلم هم با بازی امینم ضبط شد. اما او در بین راه قید حضور در این فیلم را زد. به عبارت دیگر اصلا قرار بود این فیلم انگیزشی ورزشی ادامه فیلم 8 مایل سال 2002 باشد.

Southpaw-movie.jpg

فیلم 50 50

نام این فیلم به انداه کافی جذاب هست. 50/50 به معنای 50 درصد شانس زندگی و 50 درصد شانس مرگ برای شخصیت اصلی فیلم است که از یک بیماری سرطانی نادر رنج می برد. آدام یک کارمند ساده در آژانس رادیویی است و زندگی معمولی و خوبی دارد. تا اینکه متوجه کمردردهای عجیبی می شود. او پس از مراجعه به دکتر در می یابد که دارای توموهایی در ستون فقراتش است که امکان زنده بودن و ادامه حیات برای او 50/ 50 است. آدام سعی دارد …

تراشیدن موی سر آدام در فیلم نامه نبود. این کار به صورت بداهه بین جوسف گوردون لویت و ست روگن (شخصیت های اصلی فیلم) انجام شد. البته یک ویژگی و حکمت دیگر در این کار هم هست. این که آدام قصد دارد با بیماری اش کنار بیاید. اگر چه کلا این فیلم انگیزشی را می توان یک کمدی سیاه و البته تلخ نام گذاری کرد، اما همین که یاد می دهد نباید در برابر مشکلات تسلیم شویم و قدر دوستان و خانواده را بدانیم بر جذابیت های داستانی آن می افزاید. گوردون لویت به خاطر بازی در این فیلم انگیزشی نامزد دریافت گلدن گلوب شد. چهره خشک و البته مصصم او باعث می شود که نقش آفرینی اش برای مخاطب باورپذیر باشد.

50-50-movie.jpg

سیبیسکوت Seabiscuit

یکی از بهترین فیلم های انگیزشی جهان که کارگردان فیلم بازی های گرسنگی آن را ساخته است، فیلم انگیزشی سیبیسکوت است که تمی ورزشی دارد و سکوی پرتابی بود برای توبی مگوایر بازیگر فیلم مرد عنکبوتی. داستان این فیلم انگیزشی در مورد شخصیتی به نام چارلز است. او که زندگی بسیار خوب و مرفهی داشته و در حوزه خرید و فروش اتومبیل فعالیت می کرد به خاطر فوت پسرش و طلاق همسر و مشکلات مالی فراوان، روزهای سختی را می گذراند. در همین اثنا او به اسبهای مسابقه علاقه مند می شود و قصد دارد در این مسابقات شرکت کند. او از تام که یک تعلیم دهنده اسب است می خواهد یک اسب مسابقه خوب برایش انتخاب کند. ..

در این فیلم از یک اسب مکانیکی و ربات گونه نیز استفاده شد. چرا که صاحبان اصلی اسب اجازه نمی دادند برخی از سکانس ها که منجر به آسیب به اسب می شود فیلم برداری شود. این فیلم جزو اولین فیلم هایی است که توانسته به خوبی هیجان مسابقات اسب دوانی را به مخاطب القا کند. اگر چه فیلم بیشتر سعی داشته بیننده را راضی کند و به همین هدف هم رسیده! اما فیلم برداری آن به طرز فوق العاده ای زیبا است. این فیلم روایت گر دهه 1930 است. به همین دلیل در این فیلم سوتی های زیادی از منظر تاریخی وجود دارد. مثلا در آن زمان آمریکا 48 ایالت داشت و متعاقب آن پرچم آمریکا نیز دارای 48 ستاره بود. اما در این فیلم هر جا پرچم آمریکا دیده می شود، 50 ستاره است.

Seabiscuit-movie.jpg

مرد سیندرلایی Cinderella Man

عمدتا در دنیای ورزش شاهد داستان های انگیزشی و الهام بخش زیادی هستیم. یکی دیگر از فیلم های جذاب هالیوود که در حوزه بوکس ساخته شده و داستان واقعی یکی از بزرگان این ورزش را نمایش میدهد فیلم مرد سیندرلایی است. دست راست جیمز جی برادوک بوکسور سنگین وزن آمریکایی در حین مسابقه می شکند و او مجبور به خانه نشینی می شود. در همین حین نیز بحران اقتصادی دهه 30 آمریکا به وقوع می پیوندد و شرایط مالی بسیار بدی برای او به وجود می آید. چرا که او با دست شکسته خیلی نمی تواند درآمد بالایی داشته باشد. جیمز نزد دوستانش می رود و ...

راسل کرو عنوان کرد این نقش برای او به مراتب سخت تر از گلادیاتور بوده است. او برای این نقش بیش از یک سال تمرینات سختی را انجام داد. او در این فیلم چندین بار مجروح شد. یک بار که کتف او در رفت و بیش از دو ماه فیلمبرداری تعطیل شد. مرد سیندرلایی لقبی بود که روزنامه ها به جیمز برادوک دادند. چرا که از نظر آنها بازگشت او به عرصه بوکس و موفقیت های پی در پی جیمز همانند سیندرلا برای آنها امید و آرزو را زنده کرده است. با این حال فیلم از لحاظ فروش در مقابل بودجه زیادش یک شکست بود. در ضمن تماشاچیان در این فیلم عمدتا بادکنک های باد شده هستند!

Cinderella-Man-movie.jpg

شکی نیست فیلم انگیزشی همچون محرکی ذهن آدمی را به تحرک و تحول وادار می کند. تماشای فیلم انگیزشی زندگی یا فیلم انگیزشی تغییر مثل یک سوخت دریچه ذهن آدمی را به گردش وامیدارد و این موضوع بسیار مهم استدر این مقاله بهترین فیلم های انگیزشی جهان را معرفی کردیم و سعی کردیم فیلم های انگیزشی برتر دنیا از نگاه کاربران و منتقدین را در این لیست قرار دهیم. معیار انتخاب ما در این لیست سایت های معتبر نقد فیلم و سریال هستند. به همین دلیل خوشحال می شویم شما نیز نظرات و لانتقادات خود را در مورد فیلم های انتخابی ما عنوان کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا