فیلم آموزشی روشهای پیوند زنی درختان

phdazmoon

عضو جدید
سایت کشاورزی ایران – فروشگاه محصولات کشاورزی: فیلم آموزشی روشهای پیوند زنی درختان – برای حرفه ای ها و مبتدی ها

توجه : دوستانی که به هر دلیلی قادر به تکمیل فرم خرید پستی نیستند، میتوانند اطلاعات درخواستی را با تماس یا پیامک اطلاع داده، فیلم آموزشی را با پست پیشتاز یا سفارشی درب منزل تحویل گرفته و هزینه فیلم آموزشی را به مامور پست تحویل دهند. اطلاعات درخواستی (نام و نام خانوادگی، تلفن محل کار، تلفن منزل، موبایل، ایمیل، کدپستی،استات،شهر،آدرس پستی )توجه
فروش سی دی آموزش پیوند زنی.. | فیلم آموزشی تکنیک‌های پیوند زنی
فلیم آموزشی تصویری بصورت واضح و کاملا مشخص و ساده و تخصصی برای دانشجویان و کشاورزان و دوست داران کشاورزی، که با دیدن این فیلم اموزشی براحتی و آسان تکنیکهای پیوند زنی را یاد میگیرند….
_ آموزش روشهای پیوند زنی
_ آموزش تصویری و یادگیری آسان انواع پیوند ها

پیوند درختان
تاریخچه پیوند
اهداف پیوند
میان پایه (پیوند واسطه ای )
دو پیوندی
پیوند از نظر فیزیولوژیکی و بیولوژی
جوش خوردن پیوندک و پایه
عوامل مؤثر در جوش خوردن و التیام محل پیوند
اثر متقابل پیوندک و پایه روی یکدیگر و نتایج آن
فواید پیوند
فصل پیوند
وسائل پیوند زنی - ابزار پیوند زنی - ابزار پیوند زدن
شرایط ریسمان پیوند زنی درختان
انواع ریسمان
طبیعت و خواص چسب
طرز مصرف چسب پیوند
ترکیب و تهیه چند نوع چسب
چسب سرد
خواص و صفات پایه و پیوندک
روشهای استقرار پیوندک بر روی پایه
اجرای عملیات پیوند
نکاتی چند در زمان پیوند کردن گیاهان باید رعایت شود
پیوند زبانه ای
پیوند جانبی
پیوند اسکنه ای
پیوند کنده ای
پیوند برشی
پیوند گاو ه ای
پیوند پوست
پیوند قاشی یا پیوند تراشه ای ( Chip budding )
پیوند رو میزی
پیوند مجاورتی ( پیوند شاخه قطع نشده از پایه مادری )
پیوند مجاورتی جانبی
پیوند مجاورتی جانبی ساده
پیوند مجاورتی جانبی ترصیعی
پیوند مجاورتی جانبی انگلیسی
پیوند مجاورتی انتهایی
پیوند مجاورتی انتهایی شکافدار ترصیعی
پیوند مجاورتی انتهایی انگلیسی (نیمانیم )
پیوند مجاورتی انتهایی مکرر
پیوند مجاورتی کمانی
پیوند مجاورتی کمانی با یک جوانه
پیوند مجاورتی کمانی با شاخه
پیوند جوانه ای
پیوند جوانه ای در حال رشد ( پیوند بهاره )
پیوند جوانه ای پاییزه (پیوند خواب )
پیوند خواب ، پیوند در اواخر تابستان و اوایل پاییز
پیوند شکمی
پیوند لوله ای
پیوند جوانه چوبی (چیپ بادنیگ ) - پیوند تراشه ای ( chip budding)
پیوند شاخه بریده
پیوند شاخه بریده انتهایی
پیوند شکافی یا پیوند اسکنه
پیوند ترصیعی
پیوند تاجی
پیوند نیمانیم
پیوند نیمانیم ساده
پیوند نیمانیم شکاف دار
پیوند نیمانیم پاشنه دار
پیوند نیمانیم رو میزی
پیوند زینی
پیوند شاخه بریده جانبی
پیوند شاخه بریده جانبی زیر پوستی ( پیوند زیر پوستی تاجی )
پیوند شاخه بریده جانبی زیر پوستی نیمانیم
پیوند شاخه بریده جانبی نیمانیم شکافدار
پیوند شاخه بریده جانبی شکافی
پیوند شاخه بریده جانبی ساده
پیوند پلی
پیوند پلی از تنه به تنه
پیوند پلی از ریشه به به تنه
پیوند نباتات تیغی
پیوندهای جوانه شامل :
پیوند سپری (پیوند T یا Tبرعکس)
پیوند وصله‌ای (قطعه ای )
پیوند تراشه ای ( Chip budding ) یا پیوند قاشی
پیوند چوبی - پیوندهای چوبی شامل :
پیوند اسکنه‌ای یا شکافی
پیوند تاجی یا پوستی
پیوند ترصیعی
پیوند نیمانیم
پیوندهای مجاورتی شامل :
پیوند مجاورتی انتهایی
پیوند مجاورتی جانبی
پیوند مجاورتی کمانی
انواع پیوند های گردو - پیوند گردو - تصویر پیوند تی شکل در نهال های دوساله گردو - تصویر پیوند تی در گردواستفاده از مطلب با ذکر منبع بلا مانع می باشد. “ فیلم آموزشی پیوند درختان میوه ” – “ خرید فیلم آموزش پیوند زدن درختان ” – “ خرید پستی و تحویل درب منزل شما ، پرداخت هزینه فیلم آموزشی تکنیکهای پیوند درختان به مامور پست ” – “خرید پستی فیلم آموزشی تکنیک های پیوند زدن درختان
تکنیک‌های پیوند زنی
آنچه برای توسعه باغ خود نیاز دارید اینجاست!
آموزش عملی پیوند زنی بصورت کاملا تصویری
سی دی فیلم آموزشی روشهای پیوند زنی درختان حاوی :
تعریف پیوند و علل آن
وسایل مورد نیاز در پیوند زنی
تهیه و انتحاب پیوندک و انواع پیوند
توضیحات بیشتر پیوند درختان :
در عمل دو نوع پیوند جوانه مشاهده می شود… یکی پیوند جوانه زیر پوست که نزد باغبانان به پیوند شکمی معروف است و دیگری پیوند لوله.
پیوند شکمی: در این پیوند ، پیوندک فقط از یک جوانه تشکیل شده و آنرا در نقطه اختیاری از طول ساقه پایه زیر پوست قرار می دهند.
تهیه پایه: برای اینکه نتوان جوانه پیوندک را زیر پوست ساقه قرار داد لازم است که پوست پایه به آسانی از چوب آن جدا شود و این امر ممکن نیست مگر اینکه شیره نباتی در جریان باشد یعنی پایه تا اندازه ای دارای فعالیت حیاتی باشد و به اصطلاح معروف پایه آب دار بوده پوست بدهد و این امر فقط در بهار و پائیز میسر است زیرا در زمستان شیره نباتی راکد بوده و در تابستان نیز گرمای هوا تا اندازه ای پوست پایه را خشک نموده مانع از جدا شدن آن از چوب می گردد.
پیوند لوله: در این نوع پیوند بجای اینکه فقط یک جوانه با مقداری از پوست پایه را بعنوان پیوندک مورد استفاده قرار دهند پوست درخت را به شکل استوانه یا لوله که طول ان در حدود ۳ تا ۴ سانتی متر می باشد و فقط یک جوانه روی آن قرار دارد جدا نموده و به همان شکل دور ساقه پایه قرار می دهند. در این صورت طرز تهیه پایه بنابر اینکه آنرا قطع می کنند و با انتهای پایه پس از جوش خوردن پیوند از بقیه پایه جدا می شود فرق می کند.
پیوند زدن درختان به همدیگر
جوش خوردن پیوندک و پایه
برای اینکه قسمت های مختلف دو گیاه بتواند با یکدیگر زندگانی کرده و تولید نهال جدید کند و بهره کافی دهد باید اتصال این دو قسمت با یکدیگر کامل باشد یعنی باهم جوش خورده یکی شود.این موضوع ممکن نیست مگر آنکه پایه و پیوندک با یکدیگر نمو نموده و سلولهای محل اتصال با یکدیگر شروع به فعالیت کرده نسج جوانی به وجود آورد.برای حصول این مقصود، باید دو طبقه مولده پایه و پیوندک با یکدیگر منطبق شده به یکدیگر بچسبند یعنی هیچ قسم مانع از مایع یا جامد و یا بخار بین آنها قرار نگیرد.
در نباتات دو لپه اگر مانع تجانس پایه و پیوندک در بین نباشد جوش خوردن دو قسمت درخت پیوندی حتمی است ولی در نباتات یک لپه این امر غیر ممکن است و اگر هم پایه با پیوندک جوش بخورد دوام آن حداکثر یک سال خواهد بود.( بنا بر تجربیات شوبرت در کتاب مولیش) علت عدم موفقیت درپیوند کردن نباتات یک لپه مانند درخت خرما ، فقدان ساختمان ثانوی و عدم وجود طبقه مولده متصل به هم می باشد…
روش خرید پستی سی دی تکنیکهای پیوند زنی درختان :
روش خرید ۱ (خرید پستی): شما برای خرید محصول فوق و یا محصولات میتوانید با کلیک بر روی مورد نظر و با تکمیل فرم خرید پستی ، ابتدا سفارش خود را درب منزل یا محل کار در هر جای ایران ، تحویل گرفته و سپس مبلغ آن را به مامور پست پرداخت نمایید.
روش خرید ۲ (خرید نقدی): در صورتی که میخواهید محصول مورد نظر ، زودتر به شما تحویل داده شود ،ثانیا هزینه پست در خرید نقدی رایگان میباشد- فقط درخواست خود را به شماره ۲۸۱۲|۱۸۱|۰۹۱۹ پیامک نمایید.روش خرید ۳ ( خرید اینترنتی ) پرداخت اینترنتی : برای پرداخت اینترنتی وجه سفارش خود به هر حساب دیگری میبایست از درگاه پرداخت اینترنتی بانک خود استفاده نمایید که آدرس تعدادی از آنها را در زیر مشاهده میکنید: (در این روش نیز هزینه پست رایگان میباشد):درگاه پرداخت اینترنتی بانک ملی
درگاه پرداخت اینترنتی بانک پاسارگاد
درگاه پرداخت اینترنتی بانک پارسیان
درگاه پرداخت اینترنتی بانک تجارت
گارانتی: در صورت خراب بودن محصول (خالی بودن – سوخته بودن دیسک – شکسته شدن دیسک در راه) ما برابر با قیمت خریداری شده ، هزینه کامل را به شما مشتری عزیز بر می گردانیم و یا در صورت تمایل محصول مورد نظر با هزینه فروشگاه دوباره برایتان ارسال خواهد شد ، پس با اطمینان خرید کنید…توجه : دوستانی که به هر دلیلی قادر به تکمیل فرم خرید پستی نیستند، میتوانند اطلاعات درخواستی را با تماس یا پیامک اطلاع داده، فیلم آموزشی را با پست پیشتاز یا سفارشی درب منزل تحویل گرفته و هزینه فیلم آموزشی را به مامور پست تحویل دهند. اطلاعات درخواستی (نام و نام خانوادگی، تلفن محل کار، تلفن منزل، موبایل، ایمیل، کدپستی،استات،شهر،آدرس پستی ) توجه
تعداد : ۱ CD فیلم آموزشی تکنیکهای پیوند زنی درختان
قیمت : ۱۲۰۰۰ تومان
بر روی خرید پستی کلیک نمایید توجه : دوستانی که به هر دلیلی قادر به تکمیل فرم خرید پستی نیستند، میتوانند اطلاعات درخواستی را با تماس یا پیامک اطلاع داده، فیلم آموزشی را با پست پیشتاز یا سفارشی درب منزل تحویل گرفته و هزینه فیلم آموزشی را به مامور پست تحویل دهند. اطلاعات درخواستی (نام و نام خانوادگی، تلفن محل کار، تلفن منزل، موبایل، ایمیل، کدپستی،استات،شهر،آدرس پستی ) توجهخرید پستی فیلم های آموزشی کشاورزی و منابع طبیعی
۲۸۱۲|۱۸۱|۰۹۱۹ تماس تلفنی مدیر فروش از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ عصر
ایمیل : info@iranianagriculture.comسامانه پیامک سایت کشاورزی ایران : ۱۰۰۰۴۰۰۴۴۰۰۴۰۰
 

phdazmoon

عضو جدید
اهداف پیوند
اهداف پیوند { برای ازیاد - قوی کردن گیاه - سازگاری با بستر - ترمیم خسارت به تنه - کنترل رشد رویشی و یا کوتاه کردن درختان - پیوند زدن درختان نر روی درختان ماده برای ایجاد پلی نایزر - برای تسریع در عمل بهره برداری از محصول و بالا بردن میزان بار دهی - برای تست رقمتیره های اصلاح شده - افزایش باردهی - برای جلوگیری از نا مرغوبی میوه - کاهش پاجوش دهی - پیوند شاخه های درخت - تربیت دلخواه }
پیوند زدن درختان میوه اغلب با اهداف زیر صورت می گیرد:


برای ازیاد
در گياهاني که نمي توان آنها را به طریق قلمه، خوابانیدن و تقسیم ریشه ازدياد نمود براي حفظ صفات ظاهری و باطنی يعني ژنتيکي کوپیوند از پيوند استفاده مي نمايد به عبارت ديگر پيوند کردن تغييري در خواص ظاهري و يا باطني پيوندک نمي دهد.


برای جوان سازی : درختانی که اندام های هوایی انها از بين رفته و يا فرسوده شده اند ولي دارای قابلیت های بسیاری می را مي توان به وسيله پيوند جوان کرد


قوی کردن گیاه : درختانی که ریشه های آنها به علل مختلف(مقدار ريشه در آنها کم بوده و يا قادر به جذب شيره خام به اندازه کافي نمي باشند) قادر به استفاده کامل از مواد غذایی نیستند، با پیوند کردن شاخه ریشه دارای به تنه انها می توان به جذب مواد غذایی در انها کمک کرد.


سازگاری با بستر : عمل پیوند برای برخی از گیاهان که به بعضی از مناطق و خاک ها سازگار نمی باشند و رشد محدودی دارند لازم بوده ، مانند درخت بادام که در اراضی مرطوب نمی توانند رشد و نمو یابد، بنابراین آن را بر روی پایه دیگری که سازگاری فنی و تجاری دارد پیوند می نمایند، مانند پیوند بادام روی گوجه و يا رازقي را که در خاکهاي آهکي نمو نمی یابد در اين صورت آن را روي ياس معمولي که قادربه رشد و نمو در خاک آهکي مي باشد پيوند مي کنند.


ترمیم خسارت به تنه : در زمستان بعضی از جانوران جونده مانند خرگوش پوست درختان را می جوند و با این عمل موجب خشک شدن درخت می گردند ،لذا می توان درخت را با عمل پیوند از مرگ حتمی نجات داد .


کنترل رشد رویشی و یا کوتاه کردن درختان : در درختاني که روي ريشه خود ضعيف و يا زيادتر از حد معمول و لازم قوي مي شوندباغبان با پيوند نمودن اين نوع درختان روي پايه مناسب ديگر قدرت و يا ضعف قسمت هوايي درخت مورد عمل را بنابر ميل خود تغيير مي دهد. مانند پيوند درخت گلابي روي پايه به.درخت به طبعاً کوتاه و تقريباً درختچه است و ريشه آن نيز کم و سطحي مي باشد.پيوند درخت گلابي روي درخت به از اين ضعف و کمي ريشه استفاده نموده کوتاه و کم رشد مي شود ولي در عوض داراي ميوه شيرين تر و کمي مرغوب تر مي گردد.


پیوند زدن درختان نر روی درختان ماده برای ایجاد پلی نایزر : برای بعضی از درختان که دو پایه هستند، مانند پسته، که پایه نر و ماده از یکدیگر مجزا بوده و در روی دو درخت جدا قرار داردند، به نحوي که اگر تمام درختان پسته در باغي به تنهايي از درخت نر يا ماده تشکيل شده باشند آن باغ هيچگاه بهره نخواهد دادبرای رفع این نقص می توان با پیوند یک شاخه یا جوانه نر روی پایه ماده ، هر ساله مقدار گرده کافی برای بارورکردن گل های ماده به وجود آورد تا بهره برداری و باردهی مرتب و منظم گردد.


برای تسریع در عمل بهره برداری از محصول و بالا بردن میزان بار دهی : درختان تکثیر شده از روش جنسی برای رسیدن به دوره بلوغ ، زمان نسبتاً طولانی لازم دارند که از 6تا 10 سال متغییر است. ولی در درختان پایه بذری پیوند شده زمان باردهی اقتصادی 4تا 7 سال به طول می کشد که تا حدود زیادی زمان انتظار برای باردهی کاهش می یابد.


برای تست رقم تیره های اصلاح شده : پیوند نقش به سزایی در رسیدن سریع به جواب دارد.


افزایش باردهی : با رعایت سازگاری زپیوند و پایه می توان افزایش محصول را باعث شد.


برای جلوگیری از نا مرغوبی میوه : معمولاً تکثير مکرر گياهي در مدت طولاني با بذر توانایی گياه را از بين برده و محصول نامرغوبي جايگزين ميوه يا گل مرغوب آن مي گردد و اين خاصيت در اصطلاح علمي انحطاط يا دژنرسانس نام دارد .


کاهش پاجوش دهی : بعضي از درختان توليد پاجوش فراوان مي کنند. پاجوش زياد باعث ضعف درخت مي شود و قطع و بر طرف کردن آنها نيز دشوار و مستلزم مراقبت دائمي و هزينه مي باشد.مانند انواع ياس درختي و پاره اي از گل هاي سرخ و نسترن براي رفع اين زحمت اغلب گل يا ميوه مطلوب را روي پايه اي که طبيعتاً پاجوش نمي دهد پيوند مي نمايند.


اغلب مشاهده مي شود که درختي با دارا بودن تمام شرايط لازم براي ميوه دادن مانند سن بلوغ قدرت کافي و عدم شاخ و برگ زياد معهذا ميوه نمي دهد،علت اين امر هنوز کاملا روشن نيست ولي تجربه نشان داده است که هر گاه چند جوانه از درخت همجنس روي يکي از شاخه هاي آن پيوند کنند درخت مورد عمل در سالهاي بعد مرتباً ميوه خواهد داد.


تربیت دلخواه : برای بدست آوردن شکل های ویژهای از رشد ، می توان از پیوند استفاده کرد. مثلاً برای تولید گل سرخ پا بلند و توت و بید مجنون به فرم های مورد نظر، روی آن رقم مورد نظر را پیوند می زنند. یا کاکتوسها را برای بدست آوردن شکل های غیر معمول و زیبا روی هم پیوند می زنند.


اهداف پیوند, پیوند زدن درختان میوه, قوی کردن گیاه, پیوند زدن درختان نر روی درختان ماده, موزش پیوند زنی درختان
 

phdazmoon

عضو جدید
پیوند در لغت بدین معنی است که طی آن قسمتی از یک گیاه را روی گیاه دیگر طوری قرار می دهند که آندو پس از مدتی با یکدیگر جوش می خورند. به طوری که گیاه حاصل از اتحاد آنها می تواند به صورت یک گیاه مستقل به رشد و نمو خود ادامه دهد.


برخی از پژوهشگران پیوند زدن را فن خاصی می‌دانند که طی آن بخشی از یک گیاه با قسمتی از گیاه تعویض می‌شود تا با ایجاد تکیه گاه مناسب شرایط تغذیه و رشد گیاه جدید فراهم شود. برخی دیگر پیوند را انتقال بخشی از یک گیاه روی قسمتی از گیاه دیگر با هدف گیاه افزایی یا برای عادت دادن گیاه جدید به شرایط محیطی ویژه تعریف می‌کنند.


از نظر باغبانی ، قسمتی را که بخشهای هوایی یک گیاه پیوند شده را بوجود می‌آورد، پیوندک یا فرازیست و بخش دیگر که رشد گیاه را شامل می‌شود، پایه یا فروزیست می‌نامند. بدون تردید هر قدر این دو قسمت از نظر صفات ژنتیکی مشابه و از لحاظ گیاه شناسی دارای خویشاوندی نزدیکتری باشد به همان نسبت جوش خوردن بافتها در پیوندگاه آسانتر و پایداری پیوند مطمئن‌تر است.
تاریخچه پیوند
اسناد و مدارک موجود بیانگر این واقعیت است که چینی ها چندین دهه قبل از میلاد مسیح با دانش پیوند زدن گیاهان آشنا بوده‌اند. در زمان امپراطوری روم نیز این فن مرسوم بوده است.
سیرتحولی پیوند
در طی قرون سیزدهم تا شانزدهم میلادی علاقه به پیوند زدن گیاهان قوت گرفت و موجب شد تا تعداد زیادی از گیاهان از کشورهای خارجی و زیستگاههای اصلی به اروپا منتقل شوند. ناگریز گیاهان وارداتی را با روش پیوندزنی افزایش داده و نگهداری کردند. با این حال در این مقطع زمانی اهل فن هنوز از انواع پیوندها اطلاعات کامل نداشتند. در اواخر قرن هیجدهم ضمن آشنایی با نحوه جریان شیره گیاهی ، اعمال برخی از پیوندها مانند پیوند مجاورتی ممکن گردید. در همین راستا طرح پیوند سه گیاه با یکدیگر ارائه شد. با گذشت زمان و پیشرفت علوم باغبانی مسائل مربوط به جوش خوردن و اتحاد بافتهای پایه بطور جدی بررسی شد. در طی قرن نوزدهم انجام روشهای مختلف پیوند در گیاهان بررسی شد.
نقش پیوند و اهداف آن
پیوند کردن درختان میوه به منظور ایجاد یک ترکیب پیوندی مطلوب ، زمانی امکان‌پذیر است که شرایط محیطی و وضعیت فیزیولوژیکی گیاه برای تشکیل یک اتحاد پیش بینی شده مناسب باشد. در ضمن موفقیت در این مهم به عوامل دیگری از جمله ساختار گیاه – زمان و نحوه اجرایی فنون پیوندزنی بستگی دارد. معمولا از اواخر خرداد تا اواخر تابستان زمان مناسب برای انجام پیوندهای جوانه (کوپیوندها) است. اما پیوندهای چوبی (چو پیوندها) را باید در اواخر زمستان تا دیر وقت همزمان با آغاز رشد گیاه اجرا کرد.


پیوند زدن درختان میوه اغلب با هدف افزایش توان باردهی درخت و بهبود کمی و کیفی محصول انجام می‌شود. با وجود این تعویض ساختار رویشی و باردهی درخت ، تنظیم گرده افشانی در باغ ، استفاده از ویژگیهای پایه‌های پیوندی به منظور دست رسی به گیاهان کوتاه قد تا بسیار قوی ، استفاده از میان پایه‌ها برای رفع برخی از عوارض و نارسایی‌های پیوندی ، ترمیم زخمهای وارد شده به تنه – ریشه و شاخه‌های اصلی درخت ، تسریع در آغاز باردهی و موارد بسیار دیگر از اهدافی هستند که همیشه در ایجاد ترکیب‌های پیوندی مورد توجه‌ اند.
 

phdazmoon

عضو جدید
تاریخچه پیوند
فن پیوند زدن یا به عبارت دیگر هنر پیوند زدن منحصراً مربوط به عصر جدید و دوره کنونی نیست بلکه قدمتی طولانی دارد شواهد نشان می دهد که در حدود 4یا 5 قرن قبل از میلاد مسیح ، ازدیاد پاره ای از درختان از طریق پیوندصورت گرفته است مدارکی وجود دارد که پیوند در بین چینی ها از هزار سال قبل میلاد متداول بوده است . در زمان امپراطوری روم و همچنین یونان باستان نیز این فن مرسوم بوده است به طوری که در بین نوشته های ارسطو موضوع پیوند به چشم می خورد.


علاقه به پیوند زدن گیاهان
در طی قرون سیزدهم تا شانزدهم میلادی علاقه به پیوند زدن گیاهان قوت گرفت و موجب شد تا تعداد زیادی از گیاهان از کشورهای خارجی و زیستگاههای اصلی به اروپا منتقل شوند. ناگریز گیاهان وارداتی را با روش پیوندزنی افزایش داده و نگهداری کردند. با این حال در این مقطع زمانی اهل فن هنوز از انواع پیوندها اطلاعات کامل نداشتند و همچنین چسب پیوند مناسبی را نمی شناختند و محل پیوند را با خاک رس و سرگین حیوانات می پوشاندند.


پیوند مجاورتی
در اواخر قرن هیجدهم ضمن آشنایی با نحوه جریان شیره گیاهی ، اعمال برخی از پیوندها مانند پیوند مجاورتی ممکن گردید. در همین راستا طرح پیوند سه گیاه با یکدیگر ارائه شد. با گذشت زمان و پیشرفت علوم باغبانی مسائل مربوط به جوش خوردن و اتحاد بافتهای پایه بطور جدی بررسی شد. در طی قرن نوزدهم انجام روشهای مختلف پیوند در گیاهان بررسی شد و شخصی به نام لیبرتی هید بیلی در کتاب "خزانه" که در سال 1981 انتشار یافت ، رو ش های پیوند و پیوند جوانه ای و پیوند شاخه را که در آن زمان به طور معمول در آمریکا و اروپا به کار میرفت شرح دادند. روش هایی که امروزه به کار می روند با روش هایی که توسط بیلی شرح داده شده ،تفاوت چندانی ندارد.


تاریخچه پیوند درختان, فیلم اموزش پیوند درختان, پیوند درختان میوه, آموزش پیوند زنی درختان, تکنیکهای پیوند زنی
 

phdazmoon

عضو جدید
پیوند زدن درختان به همدیگر
جوش خوردن پیوندک و پایه
برای اینکه قسمت های مختلف دو گیاه بتواند با یکدیگر زندگانی کرده و تولید نهال جدید کند و بهره کافی دهد باید اتصال این دو قسمت با یکدیگر کامل باشد یعنی باهم جوش خورده یکی شود.این موضوع ممکن نیست مگر آنکه پایه و پیوندک با یکدیگر نمو نموده و سلولهای محل اتصال با یکدیگر شروع به فعالیت کرده نسج جوانی به وجود آورد.برای حصول این مقصود، باید دو طبقه مولده پایه و پیوندک با یکدیگر منطبق شده به یکدیگر بچسبند یعنی هیچ قسم مانع از مایع یا جامد و یا بخار بین آنها قرار نگیرد.
در نباتات دو لپه اگر مانع تجانس پایه و پیوندک در بین نباشد جوش خوردن دو قسمت درخت پیوندی حتمی است ولی در نباتات یک لپه این امر غیر ممکن است و اگر هم پایه با پیوندک جوش بخورد دوام آن حداکثر یک سال خواهد بود.( بنا بر تجربیات شوبرت در کتاب مولیش) علت عدم موفقیت درپیوند کردن نباتات یک لپه مانند درخت خرما ، فقدان ساختمان ثانوی و عدم وجود طبقه مولده متصل به هم می باشد…
روش خرید پستی سی دی تکنیکهای پیوند زنی درختان :
روش خرید ۱ (خرید پستی): شما برای خرید محصول فوق و یا محصولات میتوانید با کلیک بر روی مورد نظر و با تکمیل فرم خرید پستی ، ابتدا سفارش خود را درب منزل یا محل کار در هر جای ایران ، تحویل گرفته و سپس مبلغ آن را به مامور پست پرداخت نمایید.
روش خرید ۲ (خرید نقدی): در صورتی که میخواهید محصول مورد نظر ، زودتر به شما تحویل داده شود ،ثانیا هزینه پست در خرید نقدی رایگان میباشد- فقط درخواست خود را به شماره ۲۸۱۲|۱۸۱|۰۹۱۹ پیامک نمایید.روش خرید ۳ ( خرید اینترنتی ) پرداخت اینترنتی : برای پرداخت اینترنتی وجه سفارش خود به هر حساب دیگری میبایست از درگاه پرداخت اینترنتی بانک خود استفاده نمایید که آدرس تعدادی از آنها را در زیر مشاهده میکنید: (در این روش نیز هزینه پست رایگان میباشد):درگاه پرداخت اینترنتی بانک ملی
درگاه پرداخت اینترنتی بانک پاسارگاد
درگاه پرداخت اینترنتی بانک پارسیان
درگاه پرداخت اینترنتی بانک تجارت
گارانتی: در صورت خراب بودن محصول (خالی بودن – سوخته بودن دیسک – شکسته شدن دیسک در راه) ما برابر با قیمت خریداری شده ، هزینه کامل را به شما مشتری عزیز بر می گردانیم و یا در صورت تمایل محصول مورد نظر با هزینه فروشگاه دوباره برایتان ارسال خواهد شد ، پس با اطمینان خرید کنید…توجه : دوستانی که به هر دلیلی قادر به تکمیل فرم خرید پستی نیستند، میتوانند اطلاعات درخواستی را با تماس یا پیامک اطلاع داده، فیلم آموزشی را با پست پیشتاز یا سفارشی درب منزل تحویل گرفته و هزینه فیلم آموزشی را به مامور پست تحویل دهند. اطلاعات درخواستی (نام و نام خانوادگی، تلفن محل کار، تلفن منزل، موبایل، ایمیل، کدپستی،استات،شهر،آدرس پستی ) توجه
تعداد : ۱ CD فیلم آموزشی تکنیکهای پیوند زنی درختان
قیمت : ۱۲۰۰۰ تومان
بر روی خرید پستی کلیک نمایید توجه : دوستانی که به هر دلیلی قادر به تکمیل فرم خرید پستی نیستند، میتوانند اطلاعات درخواستی را با تماس یا پیامک اطلاع داده، فیلم آموزشی را با پست پیشتاز یا سفارشی درب منزل تحویل گرفته و هزینه فیلم آموزشی را به مامور پست تحویل دهند. اطلاعات درخواستی (نام و نام خانوادگی، تلفن محل کار، تلفن منزل، موبایل، ایمیل، کدپستی،استات،شهر،آدرس پستی ) توجهخرید پستی فیلم های آموزشی کشاورزی و منابع طبیعی
۲۸۱۲|۱۸۱|۰۹۱۹ تماس تلفنی مدیر فروش از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ عصر
ایمیل : info@iranianagriculture.comسامانه پیامک سایت کشاورزی ایران : ۱۰۰۰۴۰۰۴۴۰۰۴۰۰
 
بالا