فلسفه ازدواج‌های متعدد پیامبر(ص) چیست؟

coherent

عضو جدید


[h=3][/h] [h=1]فلسفه ازدواج‌های متعدد پیامبر(ص) چیست؟
[/h] [h=2]دین - عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی(ص) گفت: شبهاتی که علیه نبی مکرم اسلام(ص) انجام می‌شود، با قرآن، اسناد تاریخی و شخصیت پیامبر(ص) سازگار نیست و غربی ها و روشنفکران غرب زده تعریف درستی از شخصیت پیامبر خدا ندارند.[/h]
[h=4]حجت‌الاسلام حسین عبدالمحمدی، مدیر گروه تاریخ مجتمع آموزش عالی فقه در حاشیه نشست علمی «نقد و بررسی دیدگاه مستشرقان درباره ازدواج‌های پیامبر اعظم(ص)» به خبرنگار خبرآنلاین گفت: " در خصوص شخصیت و زندگی خصوصی پیامبر باید تلاش های فراوانی داشته باشیم تا مغرضان و دشمنان با شبهه های نادرست ذهنیت نسل جوان را تخریب نکنند."
به گزارش خبرآنلاین وی در پاسخ به پرسشی درباره ازدواج های متعدد پیامبر گفت: همین مساله یکی از شاهد مثال های بنده است. برای نمونه،درباره ازدواج های پیامبر باید پاسخ های دقیق و مستدل ارائه شود. در دوران پیامبر(ص)، تعدد زوجات، موضوعی هنجارگونه شمرده می‌شد، به جز عایشه، همه زنان پیامبر(ص) بیوه بودند، در حالی که اگر قصد شهوت در بین بود، نباید ازدواج با بیوه‌ها انجام می‌گرفت. به اذعان دانشمندان و محققان مسیحی، پیامبر اکرم(ص) دارای شخصیتی منحصر به فرد و تأثرگذار در تاریخ بوده است، حال چگونه یک فرد تأثیرگذار دارای مقاصد دنیوی بوده است.بسیاری از ساعات شبانه‌روز پیامبر(ص) به عبادات اختصاص می‌یافت و در جنگ‌ها نیز سرپناه یارانش بود. چنین شخصی نمی‌تواند خود را مقید به امور دنیوی و هوای نفس کند. "
عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی(ص) افزود: محققانی مانند ویل دورانت، در تحقیق خود اهداف مختلفی برای ازدواج متعدد پیامبر(ص) مانند سرپرستی از زنان و حمایت از آنها شمردند. اما در مقابل، به ناحق شاهد شبهات کورکورانه برخی از مستشرقان هستیم. لذا باید فلسفه ازدواج‌های پیامبر(ص) را بهتر و دقیق تر برای مردم تبیین کنیم و به درستی آنها را در بین مکتب‌های متنوع جهان تبلیغ کنیم تا شبهاتی که در این زمینه مطرح می‌شود، برطرف شود. "

[/h]
 

tanha990

عضو جدید
من نمفهمم چرا گیر دادن به زندگی خصوصی دیگران


اصلا دلش خواسته توانشمداشته
 

Similar threads

بالا