فضول‌ها حسود هم می‌شوند؟

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
باشگاه جوانی برنا/ افراد فضول چه صفات و ویژگی‌هایی دارند؟ راه درمان فضولی چیست ؟چه صفاتی همراه فضولی در فرد نهادینه می شوند؟

مهدی سعیدی شکیب، کارشناس روانشناسی، مدرس آموزش‌های پیش از ازدواج:
معمولا افراد فضول حس حسادت و رقابت دارند وسعی می کنند از حال و احوال دیگران به شکل غیر منطقی برخوردار شوند. قصد این افراد همیشه مثبت نیست، قصدشان اگاهی یا کنجکاوی نیست، خیلی از مواقع با کارهایی که انجام می دهند مقصد یا هدف نهایی افراد را مورد توجه قرار بگیرند و درکار او خلل ایجاد کنند.

اما خیلی از افراد فقط دیدگاه منفی دارند، کاری نمی کنند اما دیدگاه منفی دارند. معمولا افراد فضول با قضایا اینطور برخورد می کنند. این افراد در کنار فضولی حسود هم هستند و روحیه برتری طلبی و خودخواهی دارند. بسته به شخصیت فرد و تیپ شخصیتی او متفاوت است. معمولا آدم‌هایی که دراین فاز وارد می شوند این ویژگی‌ها را دارند.

بهترین کار برای مقابله با فضولی تمرین است. فرد باید بتواند خودداری کند و روی خود کنترل داشته باشد. در پوستین خلق نیفتد و کاری به کار مردم نداشته باشند. بهترین راه برای مقابله با فضولی این است که فرد خودش خود را کنترل کند.باید سعی کنیم این افراد را در پروسه زمانی مشخصی شرطی کنیم و از فضولی دور کنیم.
 
بالا