[ فستیوال های ورزشی ] 9 مدال ايران تا پايان روز سوم المپيک ناشنوايان

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]9 مدال ايران تا پايان روز سوم المپيک ناشنوايان[/h]
[h=2] تيم ملي کشتي فرنگي ناشنوايان ايران در چهار وزن نخست بازيهاي المپيک صاحب يک مدال نقره و دو برنز شد.[/h]

به نقل از روابط عمومي فدراسيون ورزشهاي ناشنوايان، بيماران خاص و پيوند اعضا، در ادامه بازيهاي المپيک ناشنوايان در صوفيه بلغارستان، ميثم قبشه دزفولي که اميد اول کسب مدال طلاي ايران در مسابقات کشتي المپيک ناشنوايان به حساب مي‌آمد، با شکست در ديدار فينال به مدال نقره رسيد تا در روز اول کشتي ايران صاحب يک مدال نقره و دو برنز شود.

قبشه دزفولي کشتي گير وزن 84 کيلوگرم فرنگي ايران که پيش از اين سه بار قهرماني در مسابقات المپيک ناشنوايان را در کارنامه خود داشت، امروز دوشنبه در بيست و دومين دوره مسابقات المپيک تابستاني ناشنوايان روي تشک رفت و در نهايت به مقام نايب قهرماني رسيد.

قبشه دزفولي در حالي به فينال اين مسابقات رسيد که موفق شده سه حريف خود را از کشورهاي قزاقستان، ارمنستان و اوکراين ضربه فني کند. وي در فينال هم به مصاف نماينده روسيه رفت که اين ديدار را را نتيجه دو بر يک واگذار کرد.

اما در ساير رقابتهاي چهار وزن اول کشتي فرنگي، مهدي بخشي با پيروزي بر حريف ترکمنستاني صاحب مدال برنز وزن 55 کيلوگرم شد و در وزن 66 کيلوگرم مجيد توکلي با پيروزي بر حريف اوکرايني به ديگر مدال برنز ايران رسيد. هاشم بياباني هم در وزن 120 کيلوگرم پنجم شد.

مسابقات کشتي المپيک ناشنوايان در سالن استاديوم آرمي بلغارستان برگزار مي‌شود. کاروان ورزشي ايران تا به حال صاحب 9 مدال (پنج برنز و يک نقره در تکواندو و يک نقره و دو برنز در کشتي فرنگي) شده است.

 
بالا