فرکانس سنج،خازنسنج،سلف سنج و... با میکروکنترل

مهران.ن

عضو جدید
سلام دوستان
من قصد دارم یک مولتی متر همه کاره با میکرو بسازم.و همه چیزش روبلدم و فقط به یک مشکل برنامه نویسی بر خورد کرده ام هرکس که برنامه نویسی بلده لطفا کمکم کنه

اساس کار مدار مانند یک ولت متر ساده است که فقط ولت رو اندازه می گیره ولی با چندین قطعه ی الکترونیکی و چند ضرب و تقسیم در برنامه می تونه فرکانس سنج،خازنسنج،سلف سنج و هر چیز دیگر باشه .و با ثابت نگه داشتن یکی از داده ها می توان مقدار یک داده دیگه رو بدست آورد.مثلا اگر بخواهیم آمپر رو بدست بیاریم با داشتن یک ولتاژ و یک مقاومت ثابت می توان اینارو از فرمولV=IR که برابر I=V/R بدست بیاریم.

مدار با یک مبدل آنالوگ به دیجیتال ADC0804 که هشت بیتی است کار می کنه .و دیتا رو به یکی از پورت ها میکرو میده بعد از پردازش روی LCD نمایش میده.دلیل استفاده ام از مبدل بالا تر بودن دقت آن از مبدل خود آی سی است.که در ازای هر 40mV یک باینری اضافه میکنه
من فقط یک مشکل دارم هر کاری می کنم که میکرو به صورت ورودی باشه و دیتا خروجی رو که از مبدل که به صورت باینری میاد بگیره رو نمی تونم.
لطفا هر کس برنامه نویسی بلده کمکم کنه. و یک برنامه بسکام برام بنویسه .من خیلی وقت رو این مشکل گیر کردم .لطفا کمک کنید و دریغ نکنید.
بقیه ی برنامه و قسمت الکترونیکی و ضرب و تقسیم های برنامه و نمایش بر روی LCD و بقیه چیزا رو خودم بلدم.
 

Similar threads

بالا