فالگیرها به بهشت نمی روند !

bpcom

عضو جدید
کاربر ممتاز
تاریخچه فال و فالگیری
درمورد زادگاه اصلی فال، اتفاق نظری وجود ندارد اما آنچه مسلم است تاریخچه فال به اقوام آریایی برمی گردد و بدین ترتیب تاریخ جادوگری و فالگیری به شرق می رسد. اما محققان می گویند مردم برخی کشورها از نظر آمار مراجعه به فالگیر،گوی سبقت را از سایر مردم دنیا ربوده اند;انگلیسی ها و رمانیایی ها از جمله این افراد هستند ولی باید به این آمار ایرانی ها را هم اضافه کرد.
خانم ها طرفداران پروپا قرص فالگیرها
در میان ایرانی ها خانم ها از طرفداران پروپاقرص فال هستند، چرا که خانم ها بیشتر توجهشان به آینده است نه به امروز.به همین دلیل هم مشتریان همیشگی قشر فالگیر همین خانم ها هستند. کسانی که دل و عقل خود را به کلا م افرادی می سپارند که مدام از آینده و جذابیت های آن می گویند. این آدم ها نه بی سوادند نه ساده لوح! برعکس تصور مردم، فقط افراد کم سواد و ساده مشتری فالگیرها نیستند. بلکه در بین مشتری فالگیرها افراد تحصیلکرده، شاغل و با کمالا ت هم به چشم می خورند.
آسیب شناسان اجتماعی معتقدند که فالگیرها افرادی هستند که بیشتر از آنکه به علم پیش گویی مسلط باشند به علم روانشناسی مسلطتند. چرا که آنها با دقت در عکس العمل ها و هیجانات مشتری هایشان و با توجه به سن و سال مشتری و نیازهای متناسب با آن سن و سال مطالبی را برای مشتری عنوان می کنند که خوشایند اوست و مشتریان ساده که به تصور تحول عظیم در زندگیشان به آنجا میآیند و منتظرند که هنگام بیرون رفتن از آن خانه، تمام بار مشکلا تشان همانجا بماند و آنها سبک بال و آسوده خاطر و بدون هیچ مشکلی آنجا را ترک کنند.
اینجاست که گاهی هزینه هایی گزاف نیز جهت رفع مشکلشان می پردازند چنانچه چندی پیش یک دخترجوان برای خرید قفلی که قرار بود بخت او را بگشاید، 2 میلیون تومان به فالگیر کلا هبردار پرداخت. اما این قفل نه تنها درهای خوشبختی را به روی او نگشود بلکه باعث اختلا ف او با خانواده اش شد. این دختر جوان با عصبانیت نزد پلیس آگاهی استان تهران رفته بود تا از زن فالگیری که به بهانه بخت گشایی از او کلا هبرداری کرده بود شکایت کند.
او می گفت: دوستانم می گفتند او جادو می کند و می تواند گره هر کار بسته را بگشاید. همه از طلسم او تعریف می کردند، من هم کم کم وسوسه شدم برای بخت گشایی به سراغش بروم، برای همین به دفتری که در آنجا فالگیری می کرد رفتم و از او خواستم بخت بسته ام را بگشاید.
به گفته الناز چندی پیش دوخواستگار به صورت همزمان به او پیشنهاد ازدواج دادند و او که نمی توانست به تنهایی تصمیم بگیرد، فورا سراغ شهلا آمده بود و شهلا هم سرنوشت او را ته فنجان قهوه ریخته بود و گفته بود که هیچ کدام از آنها ارزش فکر کردن ندارند.(شهلا ، خانم فالگیری است که فال قهوه و تاروت و شمع و چای می گیرد.) دو چشم داخل فنجانش به دنبال اوست که وقتی صاحب آن دوچشم به سراغ الناز بیاید، الناز خوشبخت ترین عروس شهر خواهد شد.الناز که به گفته شهلا منتظر آمدن صاحب آن دو چشم بود، ته دلش کمی دل چرکین بود چرا که حس می کرد یکی از آن خواستگارها موقعیت بسیار عالی داشت اما چه فایده چون او صاحب آن دوچشم نبود.
الناز تنها دختری نیست که سرنوشتش را در قهوه تلخ می جوید، خانم های زیادی در اطراف ما وجود دارند که علیرغم تحصیلا ت دانشگاهی و موقعیت عالی زندگی دچار یک نوع اعتیاد به فال و فالگیری شده اند. عدم ثبات در زندگی از این شاخه به آن شاخه پریدن، سست شدن اعتقادات قلبی و دینی و کم طاقتی در مقابل مشکلا ت زندگی از جمله مسایلی است که دخترانی مانند الناز را پای حرف های فالگیر می کشاند و آنها را از واقعیت های زندگی دور می کند.
آیا فالگیرها می دانند که با حرف هایی که اکثر آنها بی اساس است، می توانند چه زندگی هایی را از هم بپاشند و چه رویاهایی را نقش برآب کنند؟
:(
 

a30r

عضو جدید
کاربر ممتاز
آدم عاقل زندگیشو سر فال نمی بازه عزیزم .فال فقط سرگرمی هستش
 

ooraman

عضو جدید
کاربر ممتاز
منم فک میکنم این فقط یه سرگرمیه اونم تا وقتی نخوای پول یا وقتتو بذاری مثل فالایی که توی جمعای فمیلی و واسه خنده سرگرمی گرفته میشه...البته بگذریم از کسایی که مدیوم هستن و قابلیت دیدن اینده رو (فقط تا 40 روز به طور قطعی و بیشتر بطور نیمه قطعی و نشانه وار)دارن که ارتیاط برقرار کردن با این آدها به خاطر شرایط خاصی که دارن اشتباهه محضه تازه معمولا هم خودشون اینکارو نمیکنن
 

Similar threads

بالا