فاطمیه 4 ( زندگی نامه و خصوصیات حضرت زهرا ... )

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=2]سعادت بشری در چیست؟[/h]آنگاه به سوی مردم التفاتی نمود و فرمود:
ای مردم ! ای بندگان خدا شما محل اوامر و نواهی پروردگار هستید، شما حامل دین و وحی او می باشید. شما بر نفس و جان خود امین خداوند هستید، شما هستید که باید به دین خدا عمل نموده و به دیگران ابلاغ کنید و سرمشق دیگران باشید، خداوند در میان شما ، ضامن ِ بر حقی قرار داد و عهد و پیمانی به وسیله پیغمبر خاتم بر شما فرستاد، و دو خلیفه و جانشین بر شما گماشته که آن کتاب صامت خدا و ولی ناطق پروردگار است، آنها انوار ربوبی و مبین حلال و حرام احکام آسمانی و هادی و راستگوی الهی هستند، انوار ارشاد و هدایت آنها پیوسته مشعشع و پرتو افکن است و هر لحظه شما را به سوی حق و حقیقت می خوانند . این قرآن است که دل و دیدگان شما را منور و روشن ساخته است. سرائر قرآن ، بر همه شما منکشف ، و ظواهر آن متجلی و آشکار است، ملل دیگر به داشتن قرآن برشما غبطه می خورند و حسرت می برند، پیروی قرآن بشر را به رضای خدا سوق می دهد و استماع قرآن آدمی را به نجات و سعادت می رساند، به سبب قرآن ، نشانه ها و آیات قدرت الهی درک می گردد، و واجب و حرام شریعت که موجب رستگاریست دریافت می شود.
خداوند به سبب قرآن ، محرمات را که موجب تخدیر و تنبیه می شود، تعلیم می دهد .دلایل روشن و براهین آشکار ، فضایل بی شمار و رخصت در اعمال ، آزادی افکار و اجازه تحقیق ، انبساط و وقوف بر احکام شریعت و همه آثارعلمی ، به وسیله قرآن تعلیم و آموخته می گردد.
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=2]تبیین علل احکام الهی[/h]پروردگار ، ایمان را برای شما باعث تطهیر و پاکیزگی از شرک و کفر و پلیدی قرار داد، نماز را برای تنزیه دل ها از کبر و نخوت، وزکات را برای تزکیه نفس و مال و جان و افزونی روزی مقرر فرمود، و روزه را برای اثبات تحقیق در اخلاص، و حج را برای تحکیم مبانی دینی و اعتلا و تعظیم کلمه توحید، و عدل را برای ارتباط و تألیف قلوب، و اطاعت ما خاندان را برای حسن انتظام اموراجتماعی ، و امامت ما اهل بیت را برای ایمنی و امان از اختلاف و تفرقه و لغزش ، و جهاد را برای عزت و ارجمندی و سربلندی ملت اسلام، و صبر را برای استحقاق اجر، وامر به معروف را برای مصالح عامه مردم، و نیکی به والدین را برای مصونیت از غضب خود.و صله رحم را برای پیوستگی ارحام واقارب و وحدت ملی ، و قصاص را برای حفظ خون های مردم، و وفای به نذر را برای رسیدن به مغفرت و نیل به آمرزش، و تمام پیمودن کیل و وزن را برای اعتماد و حفظ اموال از نقص و زیان، و نهی از شرب خمر را برای دوری از رجس و پلیدی ، و اجتناب از قذف را برای مصونیت از لعنت، وترک سرقت و دزدی را برای حصول عفت و امنیت اجتماعی ، و ترک شرک را برای خلوص عبودیت قرار داده است.
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=2]بیان سابقه اعراب[/h]شما ای مسلمانان ، لگد کوب مردمان قوی ، و دستخوش تمایلات نابخردان ِ نیرومند بودید، که آب متعفن مخلوط با بول و سرگین شتر را می آشامیدید، پوست بزهای دباغی نشده وبرگ درختان را ، پوشش و غذای خود قرارداده بودید و شما در نهایت درجه خواری و مذلت ، به جان کندن تدریجی به نام زندگی ادامه می دادید، و همیشه در این بیم بودیدکه کدام دسته متخاصم ، شما را زودتر بربایند، ولی خداوند تبارک و تعالی ، به وجود مقدس محمد صلی الله علیه و آله ، شما را از این نابسامانی و دشواری و بدبختی و مذلت نجات داد . شما را وقتی رهایی و آسودگی بخشید که با مصائب بزرگ و کوچک دست به گریبان بودید، ومانند گوی در دست شجاعان عرب وگرگان بیابان جهالت سرگردان بودید، و درکف سرکشان ومردان اهل کتاب ، زبون وخوار بودید . آنها هر دم که آتش جنگ می افروختند خداوند به سبب پدرم آن را خاموش می فرمود، و هر گاه ستاره وسوسه و ملعنت شیطان صفتان ، ظاهر می گردید، و فتنه عظیمی بر پا می کردند و آتش انقلاب را روشن می ساختند.
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=2]معرفی حضرت علی علیه السلام[/h]پدرم برادرش علی امیرالمؤمنین را برای خاموش کردن آتش فتنه می فرستاد، و او تا حریف را بر زمین نمی انداخت و لهیب آتش را فرو نمی نشانید و سر دشمن را زیر پای نمی نهاد از جنگ بر نمی گشت . شوهرم بود که آتش فتنه و فساد جنگ را به تیغ بی دریغ خود فرو می نشانید و در راه رضای خدای متعال ، خود را به تعب و رنج می انداخت تا شما در امان باشید . او بود که برای رضای خدا و اطاعت امرپیغمبر ، اهتمام تمام داشت و همیشه سایه صفت ، پشت سر پیغمبرخدا بود و از همه بالاتر ، مهمتر و والاتر بود. او دامن همت را دراطاعت خدا واجرای حق به کمر زده و خیرخواه خلایق بود، و در نصیحت به مردم ، و پند و اندرز و موعظت سعی و کوشش فراوان نمود، تا شما درعیش و نوش و خوشی بسر برید. و در مهد ایمنی متنعم باشید. اما شما برای ما خاندان انتظار بلاها ، و فتنه ها داشتید، و منتظر اخبار وحشت انگیز و دهشت آمیز بودید . چون اعلام جنگی می شد خود را کنار می کشیدید، و پهلو تهی می نمودید، و در صحنه جنگ به دشمن پشت می نمودید و فرار می کردید . چون پروردگار متعال ، منزلت پیغمبران را برای پدرم محمد مصطفی (ص) برگزید و اختیار فرمود و آرامگاه برگزیدگانش را برای او پسندید و انتخاب نمود، در سینه های شما خار نفاق ظاهر شد و جامه دین کهنه و بی اهمیت گردید . گمراهان به سخن درآمدند، و گمنام های پست و زبون ، قدرومنزلت یافتند. مرکب جهالت را در میدان بطالت دوانیدند، و سر شیطان در آنجا که فرو رفته بود سر به در آورد . شما همه او را اجابت کردید، و چشم به دنیا و متاع و منصب و جاه وجلال آن دوختید، او هم به وساوس خود شما را برانگیخت، و چون سبکبار و تهی مغز یافت، علیه اهل دین و ایمان به خشم و غضب در آورد، تا آنجا که بر شتر غیر پانهادید و در آب خورگاه دیگران وارد شدید.
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=2]شکوه از مردم[/h]ای مردم ! هنوز از درگذشت رسول خدا زمانی نگشته، هنوز کفن او تازه است ، هنوز زخم دل ما التیام نیافته، هنوز جسد پیغمبر اکرم(ص) به خاک نرفته ، بهانه گرفتید که ما از فتنه ترسیدیم و شما خود در آن فتنه ای که به دست خود ایجاد کردید افتادید و کافران در جهنم محیط گرفتارند.
هیهات ، چه دوراست از شما تدبیر امور، شما چگونه می خواهید عهده دار امری شوید که از آن بی اطلاعید، شیطان شما را به کجا می کشاند. ای مردم ، کتاب خدا در میان شماست، در هر امری حکمی نازل شده ، احکام فروزان قرآن نشانه های آشکاری دارد، اوامر آن ظاهر و نواهی آن روشن است . شما فرامین الهی را در امر و نهی پشت سرانداختید.
ای مردم ! شما پس از رحلت پیغبر(ص) ، اندکی درنگ نکردید و در کار خود نیندیشیدید، شما با برافروختن آتش فتنه و فساد ، بدعت ها نهادید، و صدای شیطان گمراه کننده را اجابت نمودید، و به پیروی آن ، انوار دین را خاموش کردید و تضییع حق را شعار خود ساختید . شما هستید که سنت های پیغمبر را محو نمودید و در پس پرده به مکر و حیله و تزویر، آثار و مأثر دین مبین را به این زودی فراموش ساختید و بدعت های عرب جاهلیت را از نو شایع نمودید . شما خوشحال هستید که کینه ای که از پیغمبر (ص) در دل داشتید درباره خانواده اش به کار بردید، درحالی که پیغمبر خدا(ص) شما را از شقاوت به سعادت رسانید، و ما هم بر ضررها و فتنه های شما مانند کسی که با کارد و نیزه ، پوست او را پاره کنند صبر می کنیم، تا در پیشگاه حق و عدالت پروردگار وارد شویم. شما گمان می کنید من از پدرم ارث نمی برم، چه گمان باطل که بر خلاف نص صریح قرآن است.
آیا شما می گویید من ارث نمی برم ؟ این حکم را از دوران جاهلیت گرفته اید ؟
ای مردم ، چه کس از خداوند بهتر و محکم تر حکم و قضاوت می کند؟ اما برای آنان که ایمان به آخرت دارند، آیا شما نمی دانید که روز پاداشی هست ؟ای مردم ! مانند آفتاب بر همه مشهود است که من یگانه دختر باقیمانده پیغمبر خدا هستم، و محمد (ص) پدر من است، ای گروه مسلمانان، آیا سزاوار است جاه طلبان بر من غلبه نمایند، و چیره شوند، وحق مرا ببرند. و شما از من حمایت نکنید و بشنوید وساکت بمانید ؟
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=2]افشای سیاست جعل حدیث[/h]آنگاه خطاب به ابوبکر نموده فرمود: ای پسر ابی قحافه ، آیا درکتاب خدا نوشته شده که تو از پدرت ارث ببری و من از پدرم ارث نبرم؟ عجب افتراء بزرگی برخدا بسته ای ، چه نسبتی به قرآن می دهی. ای ابوبکر! آیا با علم به حکم قرآن، و دانستن احکام ارث ، از روی عمد، کتاب خدا را پشت سر نهاده ای وعمل بدان را ترک نموده ای ؟ مگرخداوند تبارک و تعالی در قرآن مجید نمی فرماید سلیمان از داود ارث برد، و در آنجا که حکایت یحیی پسر زکریا را استشهاد می فرماید می گوید: پروردگارا ، ولیی که از من و از آل یعقوب میراث برد به من مرحمت و عنایت فرما. مگر نفرمود خویشان رحمی بعضی بربعضی تقدم دارند . مگرنفرمود خداوند شما را درباره اولادتان وصیت می کند که نصیب یک مرد دو برابر بهره یک زن است و پسر دو برابر دختر ارث می برد. مگر نفرمود برشما واجب است که هنگام مرگ ، وصیت کنید در مال خود برای پدر و مادر و خویشان وصیت نیکویی ، و این حکم بر حق و ثابت است بر آنها که یقین به آخرت دارند. آیا شما گمان کردید من از پدرم بهره و نصیبی ندارم، و از پدرم ارث نمی برم ؟ آیا می گویید بین من و پدرم خویشاوندی نیست؟! آیا خداوند برای شما آیه ای بدین گونه فرستاده که مرا از فرزندی پدر خارج کنید و از ارث پدرم محرومم سازید؟ یا آنکه می گویید اهل دو ملت از یکدیگر ارث نمی برند.آیا من و پدرم از اهل یک ملت نیستیم که از این جهت مرا از ارث پدرمنع می کنید ؟ آیا شما از پدرم و پسرعمم علی به قرآن داناترهستید ؟ آیا به آخرت عقیده ندارید؟ اگر اینطور است، مرکب خلافت را بگیرید و تصاحب کنید تا در روز حشر در پیشگاه خداوند دادخواهی کنم و بدانید که محمد (ص) دادخواه بزرگی است، و خداوند حاکم به حق است . وعده من و شما در قیامت در پیشگاه دیوان محاسبات الهی است . درآن وقت معلوم می شود چه کسی زیانکاراست ، آن روز ندامت سودی ندهد . فردا زمانی است که به زودی می رسد و خواهید دید عذاب خوار کننده بر چه کسی است و عذاب جاودانی چه کسی را فرا می گیرد.
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=2]محاکمه شخصیت های ساکت و منحرف[/h]سپس رو به طرف انصار کرده فرمود : ای یاوران اسلام و حافظین حدود احکام قرآن و پایگاه های دین، این چه سستی است که در حق من روا می دارید ؟
ای مهاجر و انصار ! این تغافل و سهل انگاری شما درظلم و ستمی که برمن رفته است برای چیست؟ آیا پدرم محمد رسول خدا نفرمود هر کس را در فرزندش باید احترام نمود ؟ احترام به فرزند ، احترام به پدر است، اما شما چه زود دین خدا و آئین انسانیت را تغییر دادید و فراموش نمودید . و بدعت ها پدید آوردید و آنچه پدرم درباره من سفارش کرده بود، بر خلاف رفتار نمودید، آنچه از شما می خواهم بر آن قدرت دارید ، شما می توانید از من حمایت کنید، و احکام قرآن را زنده بدارید . آیا شما هم می گویید محمد (ص) مرده است؟
آری رحلت پیغمبر(ص) خدا مصیبتی بزرگ است که اثر آن در زمین ، آسمان ، کوه و دشت و صحرا بیابان ظاهر و آشکار است.
آنگاه طایفه بزرگ اوس و خزرج را به نام مادرشان مخاطب ساخته فرمود : ای پسران قبیله آیا سزاوار است که به ظلم و ستم ، ارث مرا ببرند ، مرا از ارث پدرم محروم سازند و شما حاضر و ناظر باشید و دادخواهی مرا بشنوید وساکت بمانید ؟
همه شما مظلومیت مرا می دانید وشما همه صاحب افراد و اعداد واسباب و ادوات جنگ و نیرو و قوت و سپر و اسحله می باشید. من شما را به یاری در اجرای حکم قرآن می خوانم.
اما می دانم شما مرا اجابت نمی کنید، و با آنکه ناله مرا می شنوید به فریاد من نمی رسید در حالیکه شما در تاریخ به شجاعت و دلاوری و مردانگی موصوف ، و به نیکویی و صلاح معروفید . شما اشراف و برگزیدگان مردم مسلمان بودید که به فضیلت برگزیده شدید و به خوبی ها شهرت یافتید.شما را برای مقاتله با اعراب کافر انتخاب می نمودند، و شما گردنکشان روزگار را از پای درمی آورید، و هرگز از ما خاندان پیغمبر دوری نمی کردید و آنچه به شما امرمی نمودیم فرمانبردار بودید تا چرخ های آسیای پر برکت اجتماع مسلمین به حرکت در آمد و به گردش افتاد و نخوت و شرک و ذلت ، و دروغ و تهمت و نفاق از بین رفت و آتش کفر و شرک خاموش شد، و دعوت بت پرستی و هرج و مرج نابود، و نظام دین محکم و استوار و پایدار گردید.
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=2]بی تفاوتی و انزوای مردم[/h]ای مردم ! آنچه گفتم به امید آنکه در شما تأثیر کند نگفتم زیرا می دانستم که کناره گرفتن شما از ما با گوشت و پوست شما آمیخته است ؛ و احساس کردم که مکر ، دغل ، فریب و وسوسه دل های شما را فرا گرفته ، ولی چون دردها و الم ها در سینه ام جمع شده ، خواستم وظیفه خود را انجام داده باشم که نگویید نمی دانستیم، و ضمناً دل را از حزن و اندوه خالی کرده باشم . این آهی است از سینه پر درد من که دیگر طاقت تحمل آنرا نداشتم و خواستم این اندوه را از دل بیرون افکنم و حجت را بر شما تمام کنم.
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=2]هشدار به تشنگان قدرت[/h]اکنون این شتر شیرده خلافت را بگیرید و ببرید ، به ناحق غصب کنید و به آسودگی سوار شوید . اما بدانید که پای آن مجروح است و پشت وی زخم ، و غبار و ننگ آن همیشه باقی است، این عمل غصب شما به غضب خداوند پیوسته است و این روش ناپسند شما به آتش روز جزا متصل است . خداوند می داند آنچه شما مرتکب می شوید و به زودی ای ستمکاران ، بازگشت خود را در می یابید.
ای مردم ! من دختر کسی هستم که شما را از عذاب دردناک ، بیمناک ساخت و می بینم عذابی سخت شما را استقبال می کند، هر چه دلتان بخواهد بکنید ما نیز آنچه بر حق است می کنیم.شما منتظر نتیجه عمل خود باشید ، ما هم منتظر روز تشخیص حق از باطل ، و سعید از شقی هستیم .
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=1]دُر واژه هایی از حضرت فاطمه علیها السلام[/h]
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
- عبادت خالص

عن فاطمه الزهراء (س) مَن اَصعَدَ اِلی اللهِ خالِصَ عِبادتهِ اَهَبطَ اللهُ اِلیهِ اَفضلَ مَصلـَحـَته.(1)هر که عبادت خالصش را به سوی خدا بالا فرستد، خدای متعال برترین مصلحتش را به سوی او پایین فرستد.
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
/

/

[h=2]- بدترین امت[/h]عن فاطمه الزهرا قالت: قال رسول الله (ص) ، شِرارُ اُمتی الذینَ غـَذَوا بِالنعَیمِ، الذینَ یاکلونَ اَلوانَ الطَعامِ، ویلبسونُ الَوانَ الثِیابِ وَ یتَشدقون فِی الکلامِ.(2)حضرت زهرا (س) نقل می کنند که پیامبر فرمود: بدترین امت من کسانی هستند که : از انواع نعمت ها تغذیه می کنند و خوراکی های رنگارنگ می خورند، و لباس های گوناگون می پوشند، و هر چه بخواهند می گویند.
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=2]- نتیجه صلوات بر زهراء(س)[/h]عن فاطمه الزهراء(س) قالت: قالَ لی رسول الله (ص) یا فاطمهُ مَن صَلـّی عَلیکِ غَفَرَاللهُ لَهُ و الحَقَهُ بی حَیثُ کنتُ مِن الجَنةِ .(3)دختر گرامی پیامبر فرمود: رسول خدا (ص) به من گفت : ای فاطمه هر که بر تو صلوات فرستد، خداوند او را بیامرزد و در هر جای بهشت که باشم او را به من ملحق گرداند.
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=2]- حجاب فاطمه علیها سلام[/h]عن فاطمه الزهراء( س) قالت : یا رسول الله اِن لَمْ یکُنْ یرانی فَانَا اَراهُ، وَ هُوَ یشُمُّ الریحَ. فقال النبی (ع) اَشهدُ اَنَّکِ بضعةٌ مِنّی.(4)پیامبراکرم (ع) همراه با مرد نابینایی به خانه فاطمه(س) آمد، بلافاصله فاطمه (س) خود را کاملا پوشاند. رسول خدا (ص) فرمود: چرا خود را پوشاندی با این که او تو را نمی بیند ؟ فاطمه (س) فرمود: ای پیامبر خدا اگر او مرا نمی بیند، من که او را می بینم و او بوی مرا حس می کند . پیامبر اکرم فرمود: گواهی می دهم که تو پاره تن من هستی.
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=2]- دستورالعملی جامع[/h]عن فاطمه الزهرا (س) قالت : دَخَلَ عَلَیَّ رَسول الله (ص) وَ قَد افَتْرَشْتُ فِراشی لِلنوم ِ، فقال: یا فاطمهُ لاِتـُنامی اِلاّ و قَد عَمِلْتِ اَربَعةً: خَتَمْتِ القُرآنَ، وَ جَعَلْتِ الانبیاءَ شُفعائَکِ، وَ ارضَیتِ المُومنینَ عَنْ نَفسِکِ وَ حَجَجْتِ وَ اعتمَرتِ . قالَ هذا و اَخَذَ فِی الصَلوةِ . فَصَبرتُ حَتی اَتمَّ صَلاتـَهُ، قُلتُ: یا رسولَ الله امرتَ باربعةٍ لا اقْدِرُ عَلیها فِی هَذا الحال فَتَبَسَّمَ (ص) و قال :
اِذا قَرأت ِ قُل هُواللهُ اَحدٌ ثَلاثَ مَرات ٍ فَکانَکِ خَتَمْتِ القرآنَ، وَ اذا صلـّیتِ عَلـَیَّ وَ عـَلـَی الاَنبیاءِ قَبلی کُنّا شُفعائَکِ یوَم القیمةِ ، وَ اذا استَغفرت ِ لِلمومنینَ رَضوا کُلـُّهُمْ عَنکِ وَ اذا قلتِ: سُبحانََ لله وَ الحمدُ اللهِ وَ لا اله الا الله و الله اکبر، فقد حَجَجتِ وَ اعـتـَمَرتِ.(5)
در وقتی که بستر خواب را گسترده بودم، رسول خدا (ص) بر من وارد شد، فرمود: " ای فاطمه ! نخواب مگر آن که چهار کار را انجام دهی: قرآن را ختم کنی، و پیامبران را شفیعت گردانی، و مومنین را از خود راضی کنی، و حج و عمره ای را به جا آوری. " این را فرمود و شروع به خواندن نماز کرد ، صبر کردم تا نمازش تمام شد، گفتم: " یا رسول الله به چهار چیز مرا امر فرمودی در حالی که برآنها قادر نیستم ، آن حضرت تبسمی کرد و فرمود:چون قل هوالله را سه بار بخوانی مثل این است که قرآن را ختم کرده ای ، و چون بر من و پیامبران پیش از من صلوات فرستی، شفاعت کنندگان تو در روز قیامت خواهیم بود، و چون برای مومنین استغفار کنی، آنان همه از تو راضی خواهند شد، و چون بگویی: سبحان الله والحمدلله و لا اله الا الله و الله اکبر حج و عمره ای را انجام داده ای.
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=2]- شرایط روزه دار[/h]عنها (س) قالت: ما یصْنَعُ الصائمُ بِصِیامٍ اِذا لَمْ یَصُنْ لِسانَهُ وَ سَمْعَهُ وَ بَصَرهُ وَ جَوارحهُ .(6)حضرت فاطمه علیها سلام فرمود: روزه دار چون زبانش ، گوشش ، چشمش و اعضایش را ( از حرام) نگه ندارد ، روزه دار نیست.
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=2]- داناترین و نخستین مسلمان[/h]عنها (س) قالت: قال رسول الله (ص) : زَوجُکِ اَعلمُ اُناسٍ عِلماً وَ اَوَّلـُهُمْ اسلاماً و اَفضَلُهُمْ حِلماً .(7)حضرت زهرا فرمود : رسول خدا (ص) به من فرمودند: شوهرتو در دانش داناترین مردم و نخستین مرد مسلمان و در بردباری برترین مردم است.
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=2]- کمک به فرزندان پیامبر[/h]عنها (س) قالت: قال سول الله (ص) : اَیـّما رَجلٍ صَنَعَ الی رَجُلٍ مِنْ وُلدی صَنیعَة ً فَلَمْ یکافئه علیها، فَانَا المُکا فِی لَهُ عَلیها. (8)حضرت زهرا به نقل از پیامبر اکرم (ص) فرمود: هر کسی برای فردی از فرزندان من کاری انجام دهد و بر آن کار پاداشی نگیرد ، من پاداش دهنده او خواهم بود.
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=2]- علی و شیعیان[/h]عنها (س) قالت: اِنَّ اَبی(ص) نَظَرَ اِلی عَلی(ع) وَ قال: هَذا وَ شیعَتُهُ فِی الجنةِ. (9) پیامبر خدا(ص) به علی (ع) نگریست و فرمود: این شخص و پیروانش در بهشت اند.
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=2]- نتیجه گشاده رویی[/h]عنها (س) قالت: البُشرُ فِی وجِه ِ المُومنِ یوجِبُ لِصاحِبهِ الجَنةَ َ.(10)گشاده رویی در چهره مومن برای صاحبش بهشت را سبب می شود.
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=2]- زیان بخل[/h]عنها (س) قالت: قال لی رسول الله (ص) : ایاکِ وَ البُـخل َ، فَانِها عاهة ٌ لا تکونُ فِی کریمٍ. ایاکِ وَالبُخْلَ فَاِنَّهُ شَجَرَةٌ فِی النارِ وَ اغصانُها فِی الدُنیا فَمَنّ تَعَلـَّقَ بـِغُصْنٍ مِنْ اَغصانِها اَدْخَلَهُ النارَ.(11)حضرت فاطمه علیها سلام به نقل از پیامبر اکرم (ص) فرمود: از بخل ورزیدن بپرهیز، زیرا که بخل آفتی است که درشخص بزرگوار نیست. از بخل بپرهیز، زیرا که آن درختی است درآتش دوزخ که شاخه هایش در دنیاست و هر که به شاخه ای از شاخه هایش در آویزد داخل جهنمش گرداند.
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=2]- نتیجه سخاوت[/h]عنها (س) قالت: قال لی رسول الله (ص) وَعَلَیکِ بالسَخاءِ فَانَّ السَخاءَ شَجَرةٌ مِنْ اشجارِ الجنةِ، اَغْصانُها متدلیة ٌ الی الارضِ، فَمَن اَخَذَ مِنها غُصْنَاَ قادَهُ ذلکَ الغُصنُ اِلی الجنةِ.(12)حضرت فاطمه (س) فرمود پیامبر اکرم(ص) به من گفت: بر تو باد سخاوت ورزیدن، زیرا که سخاوت درختی ازدرختان بهشت است که شاخه هایش به زمین آویخته است، هر که شاخه ای از آن را بگیرد او را به سوی بهشت می کشاند.
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=2]- نتیجه سلام و تحیت بر رسول خدا و دخترش زهراء[/h]عنها (س) قالت: قال لی اَبی : مَنْ سَلَّمَ عَلیَّ و عَلَیکِ ثَلاثَةَ َ اَیامٍ فَلهُ الجَنة ُ.(13)پدرم به من فرمود: هر که بر من و تو تا سه روز تحیت وسلام بفرستد، بهشت بر او واجب گردد.
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=2]- سحر خیزی[/h]حضرت زهرا علیها السلام فرمود: رسول خدا(ص) بر من گذشت، در حالی که درخواب صبحگاهی بودم، مرا با پایش تکان داد و فرمود: دخترم برخیز ، شاهد رزق و روزی پروردگارت باش و از غافلان مباش. زیرا که خداوند روزی مردم را بین طلوع فجر تا طلوع آفتاب تقسیم می کند.(14)
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=2]- زمان استجابت دعا[/h]عن ابیها رسول الله (ص) قالت: قال : انَّ فِی الجُمعةِ لـَساعةٌ لا یوافقُها عَبدٌ مُسْلِمٌ یسَئلُ اللهَ تعالی فِیها خَیراً اِلاّ اَعطاهُ اِیاهُ اِذا تدلی نِصفُ الشَمسِ لِلغُروبِ.(15)نقل ازحضرت فاطمه (س) که رسول خدا (ص) فرمود: در روز جمعه ساعتی است که بنده مسلمان در آن وقت چیزی از خدا نخواهد مگر آن که خداوند به او عطا گرداند و آن وقتی است که نیمه خورشید به سوی مغرب نزدیک گردد.
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=2]- سستی در نماز[/h]عنها (س) قالت: سألتُ ابی رسول الله (ص) لِمَن تَهاوَنَ بـِصَلاتِهِ مِنَ الرجالِ وَ النساء. قال(ص) : مَن تَهاونَ بـِصَلاتِهِ مِنَ الرجال و النساء ابتلاهُ اللهُ بِخَمسَ عَشْرَةَ خَصْلةً: یرفعُ اللهُ البَرَکةَ َ مِن عُمْرِهِ وَ یرَفَعُ اللهُ البَرَکَة َ مِنْ رزقِه وَ یمْحُواللهُ عَزّوجلَّ سیماءَ الصالحینَ مِن وَجْهِهِ وَ کلَ عَملٍ یعملهُ لا یوجَرُ عَلیهِ وَ لا یرتَفعُ دُعاوهُ الی السَماءُ لَیسَ لَهُ حَظَّ فی دعا الصالحینَ، وَ اِنهُ یموتُ ذلیلاً و یموت جائعاً و یموت عَطشاناً ، فـَلـَو سَقی مِن انهار الدُنیا لَمْ یرو عَطشُهُ وَ یوکلُ اللهُ مَلَکاً یُزْعجُهُ فِی قَبْره، وَ یُضَیـِّقُ عَلیهِ قَبرَهُ و تَکونُ الظُلمَة ُ فِی قَبره وَ یـُوَکـِّلُ اللهُ بِه مَلَکاً یِِـُسحِبهُ عَلَی وَجْهِهِ وَ الخَلائقُ ینْظُرونَ اِلیهَ ، وَ یُحاسَبُ حِساباً شَدیداً وَ لا ینظرُ اللهُ اِلیهِ وَ لا یُزکیهِ وَ لهُ عذابٌ اَلیمٌ.(16)
از پدرم رسول خدا(ص) درباره مردان و زنانی که در نمازشان سستی وسهل انگاری می کنند، پرسیدم. آن حضرت فرمودند: هر زن و مردی که در امر نماز سستی و سهل انگاری داشته باشد، خداوند او را به پانزده بلا مبتلا می گرداند:
1- خداوند برکت را از عمرش می گیرد.
2- خداوند، برکت را از رزق و روزی اش می گیرد.
3- خداوند، سیمای صالحین را ازچهره اش محو می کند.
4- هر کاری که بکند ، بدون پاداش خواهد ماند.
5- دعایش مستجاب نخواهد شد.
6- برایش بهره ای از دعای صالحین نخواهد بود.
7- ذلیل خواهد مرد.
8- گرسنه جان خواهد داد.
9- تشنه کام خواهد مرد، به طوری که اگر با همه نهرهای دنیا آبش دهند، تشنگی اش برطرف نخواهد شد.
10- خداوند، فرشته ای را بر می گزیند تا او را در قبرش ناآرام سازد.
11- قبرش را تنگ گرداند.
12- قبرش تاریک باشد.
13- خداوند فرشته ای را برمی گزیند تا او را به صورتش به زمین کشد، در حالی که خلایق به او بنگرند.
14- به سختی مورد محاسبه قرار گیرد.15- و خداوند به اوننگرد و او را پاکیزه نگرداند ، و او را عذابی دردناک باشد.
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=1]تنهای تنها[/h]

علی ، دل خسته و رنجور ، تنهای تنها ، در مسجد است . و چه دلتنگی عظیمی است ، دوری علی و پسر عمش ، محمد مصطفی . مسجد شلوغ است . ولی اینان کجا می فهمند ، سرخی داغ فراق علی را ، به محراب می رود . دستها را بالا می آورد و طلب صبر میکند . از بیرون مسجد ، صدائی به گوش می رسد و این چه صدائی است که اینگونه علی را بی تاب کرده است . این صدای گریه حسنین است . سراسیمه از مسجد بیرون می اید و آن دو دردانه زهرا را به آغوش می کشد .علی، می خواهد علت گریه و هراسشان را بپرسد ، اما نوای مادر مادر حسنین ، آنچنان قرار از دل علی می رباید، که گوئی روحش از اسارت فقس تن رها می شود . از حال می رود و روی زمین می افتد . آرزو می کند که حتی یک لحظه ، بی فاطمه ، در این دنیای پر فتنه ، نفس نکشد . ولی او باید بماند . تنهای تنها ، با این همه غربت و درد . و نه تنها بماند ، بلکه سالها سکوت کند و دم بر نیاورد. زیرا که سکوت ، سفارش پیامبر بود به علی و چه سخت است سکوت ، دیدن و گذشتن ، برای فاتح خیبر و شیر خدا ، و چه درد آور است استخوان در گلو نگه داشتن و درد دل با چاههای صبور مدینه ، گفتن .
و حال ، سالها گذشته است و ما هنوز به انتظار گرفتن انتقام خون یاس کبود مدینه ، آمدن فرزند زهرا را آرزو می کنیم .
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=1]مادر شهید[/h]

به کجا سپارم این سر ، چو ز آشیان پریدی به که گویم این غم خود ، که ز دلبرت بریدیمن و این بقیع غربت ، من و سیلی زمانه من و کودکان بی صبر ، من و گریه شبانه

اسماء پارچه سپید را بر روی صورت مبارک و نازنین فاطمه انداخت . و در همین حال ، امام حسن و امام حسین علیهماالسلام، وارد شدند ، و چون علت خواب بی موقع مادر را پرسیدند و جز ، هق هق بی امان اسماء ، جوابی نشنیدند، خود را بر دست و پای مادر نهادند و گریستند. و چه گریستنی است، گریه بی دریغ دو نور چشم رسول و دو رعنا جوان بهشت، در جدائی مهربانترین مادر عالم، بانوی بانوان جهان، زهرای اطهر (علیهاالسلام) امام حسن ، روی نیلوفری مادر را بوسید و گفت: ای مادر شهید، با من سخن بگو . از چه رو این قدر خاموشی مگر نمی شنوی ، این همه التماس مرا. بگذار مثل همیشه گوش سپارم به ترنم راز و نیاز آسمانیت . مادر با من سخن بگو ، قبل از آن که از فراق تو ، تاب ادامه حیات نیابم و به دیار باقی شتابم .
امام حسین، فرزند زیبای فاطمه ؛ لبان خود را بر پای مبارک مادر نهاد و گفت : ای مادر ، منم حسین فرزند تو ، با من سخن بگو ، قبل از آن که قلبم چاک بر آورد و دلم شکافته شود . مادر امروز از همیشه تشنه ترم. تشنه شنیدن صدای گرم تو تشنه نوازش دست های مهربانت . مادر منم حسین ، فرزند تو .
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=1]آخرین اذان[/h]

" الله اکبر ، الله اکبر "این، صدای بلال است که پس از مدتها ، در کوچه پس کوچه های مدینه ، طنین انداخته است . و چه نوائی است ، نوائی که مدینه را به یاد نبی اکرم می اندازد . بلال ، با خود عهد کرده بود که بعد از پیامبر ، اذان نگوید . ولی مگر می شود به خواسته پاره تن رسول ، دردانه پیامبر ، ام ابیهای پدر ، لبیک نگفت .
" اشهد ان لااله الا الله "
فاطمه ، دختر پیامبر ، می خواهد با شنیدن صدال بلال ، به یاد روزهای با پدر بودن ، جان خسته و بیمارش را تسلی دهد . به یاد روزهائی که زیر چتر خنک پیامبر ، مادر پدرش بود و نور چشم خانه رسول .
" اشهد ان محمدا رسول الله "
فاطمه ، در ان غریبی و سیاهی مدینه ، نام پدرش را می شنود . " شهادت می دهم که محمد ، رسول خداست "
دیگر ، کاسه صبر فاطمه ، نمی تواند به خود جای دهد ، این همه درد را . فریاد می زند : دیگر بس است بلال چگونه نام پدرم را بشنوم و تحمل کنم که این پست مایگان خفته در فراموشی ، تنها پس از گذشت چند روز ، پاک کردند ، از صفحه سیاه ذهنشان ، بزرگی رسول را ، چگونه تحمل کنم که تو در اذان ، بانگ بر آوردی به بزرگی او ، د رحالی که باطن مردم این شهر ، پر است از دانه های نیرنگ و فریب و نفاق .
بس کن بلال ، دیگر تاب شنیدن ندارم .
 

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
[h=1]زهرا ( س) پس از پدر[/h]



بالاترین ظلمها ، غصب وصایت رسول اکرم (ص) است و مهمترین اقدام ، احقاق این حق ، که هدایت بی همرهی عترت محال است، محال.
و زهرا (س) این اسوه ی همیشه بیدار و هشیار ، گرچه با آن همه تأکیدها و سفارش های رسول اکرم (ص) وجودش نشانه راه است و با علی (ع) بودنش علامت همه چیز ، اما به همین قناعت نمی کند، که اقدامها می کند و گامها بر می دارد.
گامهای زهرا ( س) اثنتا عشره عیناً

[h=2]1-فریاد[/h]" چه زود، روز پرشکوه غدیر و خاطره ی بیعتتان را از یاد بردید.! "
شبها با علی (ع) و حسنین ( ع) بر در خانه ها ی مهاجرین و انصار می رفت و آنها را به یاد بیعتشان در عقبه و غدیر ، دریای فضائل علی ، از واقعه تبوک و مباهله گرفته تا احادیث ثقلین و سد ابواب و .... می انداخت تا شاید چلچراغی برافروزد.
هیچ دری بر پاشنه نچرخید، که از شمشیر علی (ع) کینه ها داشتند و از بدر و احد خاطره ها.
هنوز هم تاریخ در انتظار لبیک می سوزد.

[h=2]2- همراه با حقیقت[/h]" آیا به راستی می خواهی بیت وحی را به آتش بکشی و مرا با علی و فرزندانم بسوزانی ؟ "
زهرا (س) را زخمی به کناری افکندند و علی (ع) را به مسجد کشاندند با شمشیرهای آخته ، درِ خانه درآتش کینه ها می سوخت.
زهرا(س) با بالی شکسته ، خود را به مسجد رسانید و با تهدید نفرین ، علی (ع) – امامش- را رهانید و دست در دست ، آرام به خانه اش برد. هیچ کس به پا نخاست، هیچ کس آبی نریخت ، آه ، آه چه غربتی !!

[h=2]3- فدک[/h]"آیا در کتاب خداست که تو از پدرت ارث ببری اما من ارث نبرم؟ چه سخن ناروایی "
به بهانه غصب فدک در مسجد به افشاگری پرداخت، خصم می پنداشت که او بر زمین از دست رفته می نالد و تو نگو تنها اشارتی به زمین است و نمامی از آسمان ولایت.
تحریک و حمایت ،
افشا و شماتت ،
نزدیک بود که کار تمام شود ،
آه در حسرت غیرتی !

[h=2]4- سکوت[/h]"دیگر هرگز با شما دو تن سخن نخواهم گفت."
گاهی بلندترین فریادها را از دهان سکوت باید شنید. همه می پرسیدند کز چه روی خورشید در چنبره کسوف فرو رفت؟

[h=2]5- انذار[/h]"شمشیر آخته ، هرج کامل ، استبداد دائم ،
ذلتی فراگیر ، جمعی پراکنده ، فتنه ای کور
بشارتتان باد ! اگر این آب رفته به جوی باز نگردد، و صدف جای خزف ننشیند " اینها انذارهای بلند منذری بیدار و فوران سبز کوثری زخمی در بستری دردآلود بر زنانی مقهور بود.

[h=2]6- اذان[/h]"بلال بار دگر اذان بگو"
این طنین بیدار چشمه آفتاب بود.
شاید که با احیای خاطرات دوران رسول اکرم (ص) ، سئوالی در اذهان این جماعت مفلوک شکل بگیرد که : گلدسته از جلوت ( آراستگی ) بلال چرا تهی ماند؟

[h=2]7- سرشک[/h]"شب و روز اشک خواهم ریخت تا به ملاقات خدایم برسم و شکایت بر او برم. "
آنجا که فریادها کارساز نیست ، شاید اشکها از دل سنگها ، چشمه ای جاری کند و در اذهان فسرده این توده مرعوب ، سئوالی را به تصویر کشد کز چه روی خورشید را خونابه می بارد؟

[h=2]8- سایبان[/h]"چند روزی بیش مهمان شما نخواهم بود" کشتی شکسته ما در سایبان بقیع در کناره ی قافله ها پهلو گرفت، بگذار فریاد مظلومیت ولـّیِ قریب ، به آفاق پر کشد. شاید همتی بیدار ، ساحت رفعت او را پاسخ گوید. آیا امید لبیکی هست؟
ای تولد بالغ تاریخ
ای بلوغ بیداری

[h=2]9- اقرار[/h]"همه شاهد باشید این دو تن مرا آزردند ، هرگز از آنها نخواهم گذشت ". با خود می پنداشتند که می توان قبل از غروب خورشید سند مظلومیت را ربود. این اوج تزویر بود . اما زهرا (س) بیدار، روی بر دیوار ، تا بگیرد اقرار .
در شهر هو افتاد....

[h=2]10- وصیت[/h]"نماز و تشییعم بر تبار قابیل حرام "
همه جا همهمه شد! این هم تیری دیگر از چله بیداری !

[h=2]11- آیه[/h]"قبر من پنهان ، نشانش بی نشان است". اگر قبرت را نشانی نیست چه باک ،
هر سنگ نبشته ای حکایت تو را دارد .

[h=2]12- تسلیت[/h]"خداحافظ علی جان ، خدایا به سوی تو و در جوار کوی تو " مرد خیبر ، مرد خندق ، تا شنید ، از پای افتاد.
آبی بیاورید...
در کنارش می گفت :
"ای کوثر خدا ، ای دختر رسول ، ای انس مهربان ، این دل رمیده ، ما را دیگر چه کسی انیس و مونس باشد؟ "
آبی بیاورید....یک بار دیگر آسمان گرفت و خنجر تبار قابیل ، خورشیدی دیگر را که در ابتدای طلوع خود بود بر سجاده خون از پای انداخت. رسول اکرم (ص) از تنهایی در آمد. و علی (ع) ، غربت خود را به سوگ نشست. و حرامیان سرمست ، که علی (ع) تنها شد؛ چون بی همتا شد.
 

Similar threads

بالا