غذاهای انگشتی یا فینگرفود برای کودکان

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

لیست جذاب‌ترین غذاهای انگشتی مورد علاقه بچه ها​

با طرز تهیه انواع غذاهای انگشتی برای بچه‌ها آشنا شوید


غذای انگشتی یا فینگرفود برای کودکان از هر غذایی که فکرش را کنید جذاب‌تر است. ظاهر زیبا و طعم لذیذ غذاهای انگشتی موجب می‌شود تا این غذا گزینه مناسبی برای برانگیختن اشتهای کودکان بدغذا باشد. اما بهترین غذای انگشتی برای کودک چیست؟

آیا می‌دانید در طرز تهیه غذای انگشتی برای کودک از چه مواد اولیه‌ای استفاده کنید؟ اگر به دنبال ایده‌هایی برای تهیه فینگرفودهای سالم برای کودکان هستید و دوست دارید چند مدل فینگرفود برای مدرسه کودکتان یاد بگیرید، در ادامه این بخش با ما همراه باشید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

طرز تهیه کباب چوبی مرغ سوخاری | یک فینگرفود شیک برای تولد و مهمانی​



کباب-چوبی-مرغ-سوخاری


کباب چوبی مرغ سوخاری یک فینگر فود مناسب و مقوی برای بچه‌ها با طرز تهیه ساده است. این فینگرفود مناسب میهمانی و دورهمی‌های کوچک هم هست‌. مرغ سوخاری یک فینگر فود سالم است که ظرف مدت زمان کوتاهی پخته می‌شود. طرز تهیه مرغ چوبی سوخاری بسیار شبیه طرز تهیه مرغ چوبی است. با این تفاوت که در این روش از پودر سوخاری پیش از سرخ کردن مرغ‌ها استفاده می‌شود.

طرز تهیه مرغ چوبی سوخاری خانگی​


کباب-چوبی-مرغ-سوخاری


مواد لازم​


سینه مرغ ۵۰۰ گرم
سس مایونز یا ماست: ۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
پودر سوخاری: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
پودر آویشن: ۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع: به میزان لازم
نمک و فلفل: به میزان لازم
سیخ کبابی: ۱۰ عدد

مراحل طرز تهیه​


کباب-چوبی-مرغ-سوخاری

مرحله اول​


در مرحله اول، سینه مرغ را به صورت قطعات کوچک تکه تکه کنید. آن‌ها را در یک ظرف بزرگ ریخته و کمی نمک و فلفل و آویشن به تکه‌های سینه مرغ اضافه کنید. شما می‌توانید به جای آویشن از هر طعم دهنده‌ای که می‌پسندید، استفاده کنید.
پس از آن کمی سس مایونز را به مرغ‌ها اضافه کنید. برخی به دلیل کالری بالای سس مایونز ترجیح می‌دهند از ماست خامه‌ای یا چکیده استفاده کنند. شما می‌توانید از مقداری ماست به جای سس مایونز استفاده کرده و روی مرغ بریزید. این مواد را کاملاً هم زده و و در ظرف را ببندید و به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید. ادویه‌ها و ماست یا سس مایونز باید کاملا به خورد مرغ‌ها برود. اضافه کردن ماست یا سس مایونز باعث ترد شدن گوشت مرغ می‌شود.

مرحله دوم​


کباب-چوبی-مرغ-سوخاری


در مرحله دوم از طرز تهیه کباب چوبی فیله مرغ سوخاری ، پس از آن که ادویه‌ها کاملاً به خورد مرغ‌ها رفت. مرغ‌ها را به سیخ بکشید. طوری که به یکدیگر نچسبند. پس از آن یک سینی بزرگ از آرد سوخاری را آماده کنید. ماهیتابه را بر روی گاز قرار دهید و به اندازه کافی داخل ماهیتابه روغن بریزید.

مرحله سوم​


کباب-چوبی-مرغ-سوخاری


در مرحله سوم، باید مرغ‌ها را سرخ کنید.در این پروسه هر سیخ چوبی را قبل از سرخ کردن در داخل سینی که آرد سوخاری ریخته‌اید، بغلتانید. پس از آن در داخل ماهیتابه گذاشته و اجازه دهید تا در روغن کاملا سرخ شود. سعی کنید هنگام غلتاندن مرغ در آرد سوخاری دقت داشته باشید تا آرد سوخاری در همه جای مرغ پراکنده شود. مرغ سوخاری شما پس از سرخ شدن آماده سرو است.

اما اگر ترجیح می‌دهید که چربی مرغ کمتر باشد، می‌توانید پس از سرخ کردن، سیخ‌های چوبی را بر روی دستمال کاغذی گذاشته و چند دقیقه صبر کنید تا روغن آن‌ها گرفته شود.

شما می‌توانید در دستور پخت کباب فیله مرغ چوبی سوخاری با دورچین‌های بسیار جذاب از سبزیجات مصرف کنید. معمولاً از قارچ، جعفری، لیمو، لوبیا سبز و کدو برای دورچین مرغ چوبی استفاده می‌شود. شما می‌توانید در کنار این غذا از سبزیجات بخارپز هم استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود این غذا را هنگامی که گرم است سرو کنید. چرا که ترد و خوشمزه‌گی بیشتری دارد.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

۲ طرز تهیه پیراشکی گوشت با خمیر جادویی و خمیر یوفکا​



2 طرز تهیه خوشمزه پیراشکی گوشت با خمیر جادویی و خمیر یوفکا


پیراشکی گوشت یک پیش غذا و فینگرفود بین‌المللی است که در اغلب کشورهای دنیا جزو غذاهای محبوب محسوب می‌شود. پیراشکی گوشت یک غذای انگشتی مناسب برای بچه‌ها هم محسوب می‌شود. برای درست کردن پیراشکی گوشت می‌توانید از انواع و اقسام گوشت و سبزیجات به علاوه انواع پنیر استفاده کنید.


طرز تهیه پیراشکی گوشت در فر​


طرز تهیه پیراشکی گوشت در فر

مواد لازم پیراشکی گوشت (برای ۶ نفر)​

  • گوشت گوساله: ۷۰۰ گرم (از گوشت چرخ کرده هم می‌توانید استفاده کنید)
  • برگ بو: ۴ عدد
  • نمک کاشر: به میزان دلخواه
  • روغن زیتون فرابکر: ۲ قاشق غذاخوری
  • پیاز سفید: نصف یک پیاز متوسط
  • فلفل دلمه‌ای: ¼ یک عدد ریز خرد شده
  • سیر: ۲ حبه رنده شده
  • پیاز قرمز: یک عدد کوچک ریز خرد شده
  • پیازچه: ۱ عدد ریز خرد شده
  • فلفل پاپریکا: ۲ قاشق مرباخوری
  • ادویه اسپانیایی: ۲ قاشق چای‌خوری (ادویه اسپانیایی را به صورت آماده از هایپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ یا مغازه‌های ادویه‌فروشی می‌توانید تهیه کنید. محتویات ادویه اسپانیایی عبارت است: شکر، فلفل قرمز خشک شده، پاپریکای شیرین خرد شده، نمک دریایی، پیاز، رزماری، سیر، فلفل سیاه، آویشن، جعفری)
  • پونه کوهی: ¼ قاشق چای‌خوری
  • زیره سبز: ¼ قاشق چای‌خوری آسیاب شده
  • فلفل سیاه تازه آسیاب شده: به مقدار دلخواه

مواد لازم برای خمیر پیراشکی گوشت​


مواد لازم برای خمیر پیراشکی گوشت


  • شکر: ۳ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع: ۱ و ½ قاشق غذاخوری
  • کره بدون نمک نرم شده در دمای اتاق: ۱ و ½ قاشق غذاخوری
  • نمک: ۱ قاشق غذاخوری
  • آرد گندم یا آرد ذرت: ۳ و ½ پیمانه
  • آرد همه منظوره یا همان آرد ساده: ¼ پیمانه به علاوه ۲ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای سس پیراشکی گوشت​

  • گشنیز تازه: ۱ و ¼ پیمانه
  • روغن زیتون فرابکر: ۱ و ۱/۴ پیمانه
  • آووکادو له شده: ۱ عدد متوسط
  • فلفل سبز: ¼ پیمانه ریز خرد شده
  • پیاز قرمز کوچک: ۱ عدد ریز خرد شده
  • سرکه سفید: ۴ قاشق غذاخوری
  • سیر: ۱ حبه رنده شده
  • فلفل سیاه تازه و نمک کاشر به میزان دلخواه

مراحل طرز تهیه پیراشکی گوشت در فر​


طرز تهیه پیراشکی گوشت در فر


برای درست کردن پیراشکی گوشت لازم است که ابتدا خمیر آن را آماده کنید. برای طرز تهیه پیراشکی گوشت با خمیر آماده می‌توانید فقط مواد داخل پیراشکی را آماده کرده و داخل خمیر یوفکا یا سایر انواع خمیر بپیچید. برای مشاهده مراحل تهیه پیراشکی گوشت مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: گوشت را بپزید​

برای تهیه پیراشکی گوشت، ابتدا مواد داخل پیراشکی را تهیه کنید. یک عدد برگ بو، ۱ قاشق غذاخوری نمک و مقداری آب را در یک قابلمه بریزید و اجازه بدهید به دمای جوش برسد. بعد از این‌که آب به دمای جوش رسید شعله گاز را کم کنید و تکه‌های گوشت گوساله را داخل آب بیندازید.

یک ساعت و نیم زمان برای پختن گوشت کافی است. بعد از پخته شدن گوشت آن را از آب خارج کنید و با چنگال ریش ریش کنید. آب گوشت را نگه دارید. برای تهیه این پیراشکی از گوشت چرخ کرده هم می‌توانید استفاده کنید. در این صورت گوشت را با پیاز و ادویه جات تفت دهید.

مرحله دوم: مایه پیراشکی گوشت را آماده کنید​

در یک ماهیتابه بزرگ روغن زیتون را گرم کنید. پیاز خرد شده، فلفل دلمه‌ای خرد شده، سیر و پیاز قرمز خرد شده را به روغن اضافه کنید و حدود ۳ دقیقه تفت دهید تا پیازها سبک شوند. حالا ادویه اسپانیایی، فلفل پاپریکا، پونه کوهی، زیره سبز و ¼ قاشق چای‌خوری فلفل سیاه را هم اضافه کنید. کمی که ادویه‌ها تفت خورد و بوی خامی آن‌ها گرفته شد، گوشت‌های ریش ریش شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید. یک پیمانه از آبگوشت را هم که کنار گذاشته بودید به مواد اضافه کنید. روی شعله ملایم گاز مواد فوق را حدود ۱۰ دقیقه نگه دارید تا آب گوشت تبخیر شود و یک مایه گوشتی غلیظ به دست بیایید.

مرحله سوم: طرز تهیه خمیر پیراشکی گوشت نرم و لطیف​

برای درست کردن خمیر پیراشکی گوشت، سه و نیم پیمانه آب گرم، شکر، روغن مایع، کره نرم شده و نمک را در یک ظرف متوسط با هم مخلوط کنید. کره باید آب شود. حالا آرد ذرت (یا آرد گندم) و آرد چند منظوره را کم کم به مواد فوق اضافه کنید. تمام مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و خمیر را خوب ورز دهید تا یک خمیر صاف و یکدست به دست بیاورید.
روی سطح کارتان مقداری آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید. با یک چاقوی تیز خمیر را به ۱۲ قسمت تقسیم کنید. هر عدد خمیر برای پیراشکی باید به اندازه نصف یک پیمانه باشد. برای درست کردن این پیراشکی از خمیر جادویی هم استفاده کنید.

چطور خمیر پیراشکی گوشت را درست کنیم؟

مرحله چهارم: مواد پیراشکی را در خمیر بریزید​

با وردنه هر عدد خمیر را به صورت گرد و دایره‌ای شکل باز کنید. قطر هر عدد خمیر پیراشکی باید ۲۰ سانتی‌متر باشد. برای هر عدد پیراشکی ۲ تا سه قاشق غذاخوری مایه گوشت پیراشکی را روی خمیر بریزید و لبه‌های خمیر را به هم بچسبانید. برای این‌که لبه‌های خمیر خوب به هم بچسبند نوک انگشتانتان را با آب خیس کنید و لبه‌های خمیر را به هم بچسبانید.

مرحله پنجم: پیراشکی گوشت را در فر بگذارید​

دمای فر را روی ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. در یک ماهیتابه گود تا عمق ۳ سانتی‌متری روغن مایع بریزید. روغن را خوب گرم کنید. با دقت هر عدد پیراشکی را در روغن بیندازید و روی شعله ملایم گاز سرخ کنید. برای سرخ شدن هر طرف پیراشکی ۴ دقیقه زمان کافی است. وقتی که سطح خمیر طلایی شد پیراشکی را از ماهیتابه خارج کنید و روی دستمال کاغذی ضخیم بگذارید تا روغن پیراشکی گرفته شود.

طرز تهیه سس پیراشکی گوشت​

برای درست کردن سس پیراشکی گوشت، گشنیز ساطوری خرد شده، روغن زیتون، آووکادو له شده، فلفل دلمه‌ای ریز خرد شده، پیازچه ریز خرد شده، سرکه سفید و سیر را در غذاساز یا میکسر بریزید و خوب با هم میکس کنید. سپس ۱ قاشق چای‌خوری نمک و ۲ قاشق چای‌خوری فلفل سیاه اضافه کنید و باز هم میکس کنید تا یک سس یکدست و صاف به دست بیایید.
¼ پیمانه آب به سس اضافه کنید و خوب هم بزنید. سس شما آماده است، آن را با پیراشکی‌ گوشت خوشمزه و لذیذ سرو کنید.

طرز تهیه پیراشکی گوشت با سیب زمینی​

اگر می‌خواهید به پیراشکی گوشت، سیب زمینی هم اضافه کنید، به اندازه ۲ تا ۳ سیب زمینی متوسط را آبپز کنید و پوست آن‌ها را بگیرید. سپس آنها را بکوبید تا له و پوره شوند. سیب زمینی‌های پوره شده را به مایه پیراشکی گوشت اضافه کنید و همه مواد را داخل خمیر بریزید و پیراشکی را بپیچید.

طرز تهیه پیراشکی گوشت با خمیر یوفکا​


طرز تهیه پیراشکی گوشت با خمیر یوفکا


مواد لازم برای تهیه خمیر یوفکا با ماست​

  • زرده تخم مرغ: ۲عدد
  • ماست: ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک: ۱/۸ قاشق چای‌خوری
  • وانیل: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
  • روغن: ۳ قاشق غذاخوری
  • آرد ذرت: به میزان لازم

طرز تهیه پیراشکی گوشت با خمیر یوفکا​

اگر می‌خواهید خودتان خمیر یوفکا را در خانه تهیه کنید، مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: مایه پیراشکی و خمیر یوفکا را آماده کنید​

ابتدا مایه پیراشکی گوشت را به روش بالا آماده کنید. برای تهیه خمیر یوفکا ابتدا آرد را با نمک مخلوط کرده و ۳ تا ۴ بار الک ریز کنید تا سبک شود. سپس این ترکیب را در کاسه بریزید و زرده تخم مرغ، وانیل، نمک، ماست، روغن مایع را به آن اضافه کرده و مواد را باهم مخلوط کنید تا خمیری سفت و منسجم به دست بیاید. خمیر آماده را داخل کیسه فریزر به مدت نیم ساعت در دمای آشپزخانه قرار دهید.

مرحله دوم: خمیر یوفکا را پهن کنید​

قبل از پهن کردن خمیر، مقدار خیلی کمی آرد روی خمیر بپاشید و چند ثانیه ورز مجدد دهید. روی سطح کار مقداری آرد بپاشید. خمیر یوفکا را روی سطح کار قرار دهید و با وردنه باریک خمیر را خیلی نازک، پهن و باز کنید. سپس خمیر را برش بزنید و مانند روش قبل مایه پیراشکی گوشت را در آن بریزید. بقیه مراحل را مانند روش بالا ادامه دهید و پیراشکی گوشت با خمیر یوفکا درست کنید.

سوالات متداول​

طرز تهیه پیراشکی گوشت داخل توستر چگونه است؟​

برای تهیه پیراشکی گوشت داخل توستر، باید خمیر و مایه پیراشکی را به شیوه روش بالا آماده کنید. سپس آنها را در سینی توستر بچینید. سینی را داخل توستر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ دقیقه با دمای ۱۶۰ درجه قرار بدهید. تا پیراشکی‌هایتان آماده شود.

طرز تهیه پیراشکی گوشت با خمیر نانوایی چگونه است؟​

برای تهیه پیراشکی با خمیر نانوایی، خمیر را از نانوایی خریداری کنید سپس آن را روی سطح آردپاشی شده قرار دهید و با وردنه باز کنید. خمیر‌ها را به صورت دایره‌ای برش بزنید و مایه پیراشکی گوشت را در آن بریزید و پیراشکی را بپیچید. بقیه مراحل را مانند روش اول ادامه دهید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

۲ طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده ساده و پنیری​



۲ طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده ساده و پنیری


توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده یک فینگرفود با گوشت چرخ کرده خوشمزه است که هم طعم و مزه لذیذی دارد و هم ظاهری جذاب و هوس‌انگیز. توپک سیب زمینی شکم پر با گوشت یک خوراک با گوشت چرخ کرده فوق‌العاده برای مهمانی‌ها و همچنین یک غذای انگشتی مقوی برای بچه‌ها است.

مواد لازم برای تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده (روش اول)​


مواد اولیهمقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
سیب زمینی۴ عدد متوسط
پیاز۱ عدد
کره۱۵ گرم
نشاسته ذرت۱۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
شیرنصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
آرد سوخاری۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و آویشنبه مقدار لازم
جعفری تازه و ساطوری خرد شدهبه مقدار لازم
روغن مایع سرخ کردنیبه مقدار لازم

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه
مدت زمان پخت توپک سیب زمینی: ۳۰ دقیقه
میزان کالری در ۱۰۰ گرم توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده: حدود ۱۸۰ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده​


مراحل طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده


درست کردن توپک سیب زمینی شکم پر برخلاف ظاهر پیچیده و جذابی که دارد، بسیار ساده است. در ادامه ابن بخش می‌توانید با مراحل درست کردن توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده و نشاسته ذرت آشنا شوید.

مرحله اول؛ تفت دادن پیاز و گوشت​

در اولین مرحله از طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده باید پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید. پیازها را اضافه کنید و برای چند دقیقه تفت دهید. زمانی که پیاز سبک شد، زردچوبه را اضافه کنید. بعد از اضافه کردن زردچوبه، گوشت چرخ کرده را هم اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. بعد از اینکه گوشت به خوبی سرخ شد، شعله گاز را خاموش کنید.

مرحله دوم؛ آماده کردن سیب زمینی برای توپک سیب زمینی​

در این مرحله از دستور پخت توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده باید سیب زمینی‌ها را بشویید و همراه با آب در قابلمه بریزید و روی شعله گاز قرار دهید. تقریبا نیم ساعت طول می‌کشد تا سیب زمینی‌ها بپزند. سپس پوست سیب زمینی‌ها را جدا کنید و آن‌ها را با گوشت‌کوب کاملا له کنید.

بعد از له کردن سیب زمینی‌ها باید مقداری جعفری خرد شده، نمک، فلفل سیاه و آویشن به آن اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید و سپس کره آب شده و نشاسته ذرت را اضافه کنید. بهتر است یک دستکش بپوشید و خوب مواد را ورز دهید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم؛ آماده کردن توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده​


آماده کردن توپک سیب زمینی و گوشت چرخ کرده


در این مرحله از طرز تهیه توپک سیب زمینی شکم پر باید مقداری از سیب زمینی پوره شده را بردارید و گرد کنید. سپس کف دستتان سیب زمینی را پهن کنید و مقداری مایه گوشتی داخل آن بریزید. حالا با سیب زمینی روی مواد گوشتی را بپوشانید و آن را به صورت گرد درآورید. این کار را برای همه مواد انجام دهید.

مرحله آخر؛ سرخ کردن توپک‌ سیب زمینی با گوشت چرخ کرده​

بعد از آماده کردن توپک سیب زمینی باید در یک ظرف تخم مرغ، شیر، نمک و فلفل سیاه را ترکیب کنید و خوب هم بزنید. توپک‌ها را ابتدا در تخم مرغ و سپس در پودر سوخاری بغلتانید و در روغن داغ سرخ کنید. بعد از اینکه توپ‌ها کاملا طلایی شدند، آن‌ها را روی دستمال حوله‌ای آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافه توپک گرفته شود. در انتها این توپک‌های خوشمزه را با سس کچاپ یا سس خردل سرو کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه توپک سیب زمینی پنیری با گوشت چرخ کرده (روش دوم)​

مواد اولیهمقدار مورد نیاز
سیب زمینی۱ کیلوگرم
سفیده تخم مرغ۳ عدد
پنیر چدار۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
ژامبون۵۰ گرم
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
آرد سوخاری۱۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم
پودر سیر۱ قاشق چای‌خوری
پودر فلفل قرمز۱ قاشق چای‌خوری
پودر آویشن۱ قاشق چای‌خوری
گوجه فرنگی۲ عدد
سیر۳ حبه
فلفل دلمه‌ای۱ عدد
شیر۱ قاشق غذاخوری
روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم

مراحل طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده و پنیر چدار​


مراحل طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده با پنیر


در طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده می‌توانید از پنیر چدار و کالباس نیز استفاده کنید. در این روش طعم توپک سیب زمینی شکم پر شما فوق‌العاده خوشمزه می‌شود. در ادامه مراحل طرز پخت توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده و پنیر را دنبال کنید.

مرحله اول؛ آماده کردن مواد گوشتی توپک سیب زمینی​

در اولین مرحله از طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده باید پیاز و فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی خرد کنید. سیر را رنده کنید. گوجه‌ها را هم خرد یا رنده کنید. حالا مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و پیازهای خرد شده را اضافه کنید و خوب با روغن تفت دهید. بعد از چند دقیقه سیر و گوشت چرخ کرده را اضافه کنید. درنهایت گوجه فرنگی و فلفل دلمه خرد شده را نیز اضافه کنید. نمک، فلفل، زردچوبه، فلفل قرمز، پودر سیر و آویشن را اضافه کنید و بعد از این که گوشت سرخ شد، شعله گاز را خاموش کنید.

مرحله دوم؛ آماده کردن سیب زمینی‌ها​


آماده کردن سیب زمینی‌ها برای تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده


در این مرحله باید به سراغ درست کردن ترکیب سیب زمینی بروید. ابتدا سیب زمینی‌ها را بشویید و همراه با آب در قابلمه بریزید تا کاملا بپزند. بعد از این که سیب زمینی‌ها پختند، پوست آن‌ها را جدا کنید و با گوشت‌کوب خوب بکوبید تا پوره شوند. شیر را همراه با یک قاشق آب جوش به پوره سیب زمینی اضافه کنید. مقداری نمک و فلفل سیاه به سیب زمینی بزنید و مواد را خوب ترکیب کنید. صبر کنید تا مواد کاملا سرد شود.

مرحله سوم؛ آماده کردن توپک‌های سیب زمینی​

بعد از این که پوره سیب زمینی سرد شد، باید مقداری از آن را بردارید و به صورت دایره‌ای روی دست پهن کنید. کمی مواد گوشتی داخل آن قرار دهید. حالا ژامبون‌ها را خرد کنید و همراه پنیر چدار رنده شده روی مواد گوشتی بریزید. سپس توپک را ببندید و گرد کنید. همه توپک‌ها را به همین روال آماده کنید.

مرحله آخر؛ سرخ کردن توپک گوشت و سیب زمینی​

در این مرحله از طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده و پنیر، سفیده تخم مرغ را در یک کاسه هم بزنید. توپک‌ها را در سفیده تخم مرغ بزنید و سپس در آرد سوخاری بغلتانید. اجازه دهید توپک‌ها برای ۱۵ دقیقه در دمای محیط بمانند. سپس برای نیم ساعت آن‌ها را در فریزر بگذارید. این کار از وا رفتن توپک‌ها در روغن جلوگیری می‌کند. درنهایت توپک‌های سیب زمینی را در روغن داغ سرخ کنید و از طعم آن لذت ببرید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده​



نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده


  • در طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده باید صبر کنید سیب زمینی سرد شود و سپس آن به صورت توپک درست کنید. اگر سیب زمینی را به صورت داغ برای تهیه توپک استفاده کنید، مواد شما خمیری می‌شود و در زمان سرخ کردن از هم می‌پاشد.
  • برای جلوگیری از چسبیدن مواد به دست، می‌توانید دست‌هایتان را کمی با روغن مایع چرب کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید بعد از سرخ کردن گوشت و پیاز، مقداری رب گوجه فرنگی نیز به آن اضافه کنید.
  • در زمان سرخ کردن توپک سیب زمینی مقدار روغن باید به اندازه‌ای باشد که توپک‌ها کاملا در روغن شناور باشند.
  • می‌توانید برای تهیه مواد گوشتی داخل توپک سیب زمینی از فلفل دلمه‌ای، هویج رنده شده و قارچ خرد شده نیز استفاده کنید. قارچ را از افق کوروش بخرید؛ تلفنی، حضوری یا آنلاین.
  • در صورت تمایل می‌توانید برای تهیه توپک سیب زمینی از ترکیب گوشت چرخ کرده و سویا در مواد داخل توپک استفاده کنید.

سوالات متداول​

اگر خمیر سیب زمینی چسبنده و نرم بود چکار کنیم؟​

در صورتی که خمیر سیب زمینی شما نرم و چسبنده شده، صبر کنید تا سیب زمینی کاملا خنک شود. سپس مقداری آرد سفید به آن اضافه کنید تا مشکل برطرف شود.

چرا توپک سیب زمینی در زمان سرخ کردن از هم می‌پاشد؟​

مهم‌ترین دلیل از هم پاشیدن توپک سیب زمینی، گرم بودن سیب زمینی، شل بودن مایه سیب زمینی و داغ نبودن روغن موقع سرخ کردن توپک است.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

بهترین و ساده‌ترین طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر پیتزا در ۳۰ دقیقه​



بهترین و ساده‌ترین طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر پیتزا در 30 دقیقه


وقتی قرار باشد یک فست فود سریع و آسان و کم هزینه که در کمتر از ۳۰ دقیقه آماده می‌شود را به شما پیشنهاد بدهیم کراکت مرغ و پنیر که معمولا با پنیر پیتزا یا انواع پنیرهای دیگر تهیه می‌شود حرف نخست را می‌زند. اگر اهل پیش غذاهای فست فودی برای دورهمی یا جشن تولد هستید کراکت با مرغ را امتحان کنید که یک غذای انگشتی مناسب برای کودکان هم هست. البته کراکت یک غذا با مرغ کامل برای وعده ناهار و شام هم هست.

طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر پیتزا ؛ یک فست فود خانگی بدون فر​

بهترین و ساده‌ترین طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر پیتزا در 30 دقیقه

مواد لازم​

سینه مرغ بدون پوست و استخوان: ۱ عدد
پیاز: ۱ عدد متوسط
جعفری ساطوری خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری
آرد سفید: به مقدار لازم
آرد سوخاری: به مقدار لازم
نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم
پنیر پیتزا یا پنیر گودا: به مقدار دلخواه
تخم مرغ: ۲ عدد

طرز تهیه​


بهترین و ساده‌ترین طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر پیتزا در 30 دقیقه


مرحله اول​


سینه مرغ بدون پوست و استخوان را در غذاساز یا چرخ گوشت حسابی پوره کنید (اگر از چرخ گوشت استفاده می‌کنید دو بار چرخ کنید). سپس پیاز را با رنده درشت رنده کنید و همراه با نمک، فلفل و زردچوبه و جعفری به مرغ پورده شده اضافه کنید و خوب ورز بدهید. از مایه آماده شده برای هر عدد کراکت به اندازه یک گردو بردارید و آن را در کف دست باز کنید. وسط مایه مقداری پنیر پیتزا یا پنیر گودا بریزید و به شکل رول یا هر شکل دیگری که دوست دارید فرم بدهید. موقع فرم دادن مرتب دست‌تان را نم کنید که کراکت خوب شکل بگیرد. اگر طعم ژامبون را دوست دارید همراه با پنیر مقداری ژامبون ریز خرد شده هم وسط کراکت‌ها بگذارید.

مرحله دوم​


کراکت‌ها را اول در آرد سفید، سپس در تخم مرغ هم زده و آخر سر در آرد سوخاری بغلتانید. کراکت‌ها را ۱۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. در یک ماهیتابه گود مقداری روغن بریزید. نباید مقدار روغن کم باشد چون در این صورت کراکت‌ها روغن زیادی جذب می‌کنند. وقتی روغن حسابی داغ شد کراکت‌ها را در آن سرخ کنید. وقتی رنگ کراکت‌ها طلایی شد آماده‌اند.

بهترین و ساده‌ترین طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر پیتزا در 30 دقیقه


اگر مقدار زیادی کراکت آماده‌ کرده‌اید آن‌ها را فریز کنید و هر وقت دوست داشتید سرخ کنید. اگر هم فرصت دارید یک ساعت قبل از سرخ کردن به مدت ۱ ساعت کراکت‌ها را فریز کنید و سپس سرخ کنید. فست فود کراکت مرغ و پنیر را در کنار انواع سس خوشمزه می‌توانید سرو کنید.
طرز تهیه کراکت و مرغ و پنیر یکی از انواع فینگرفود ساده و کم هزینه خانگی بدون فر برای جشن تولد و مهمانی است. اگر در خانه فر ندارید بد نیست طرز تهیه انواع فینگرفود ساده بدون فر را بلد باشید چون از جمله غذاهایی هستند که حتی بچه‌های بد غذا هم از آن‌ها استقبال می‌کنند. اگر شما هم نظری در مورد آموزش انواع فینگرفودهای ساده و سالم و کم هزینه دارید در قسمت نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

طرز تهیه بامیه مرغ خوشمزه با نان باگت یا تست به روش ترکیه ای​



طرز تهیه بامیه مرغ


بامیه مرغ یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای انگشتی برای بچه‌ها و بزرگترهاست که می‌توانید با گوشت مرغ درست کنید. اصالت این غذا ترکیه‌ای است و یک پیش غذا و غذای جذاب برای تولد و مهمانی و افزایش اشتها در کودکان محسوب می‌شود.


مواد لازم بامیه مرغ (برای ۴ نفر)​


مواد اولیهمقدار مورد نیاز
سینه مرغ۱ عدد
نان باگت۲ عدد
شیر۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
تخم مرغ۲ عدد
تره تازه و ساطوری خرده شده۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پیاز خام۱ عدد متوسط
آرد سوخاریبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار دلخواه
روغن مایع سرخ کردنیبه مقدار لازم

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱ ساعت
مدت زمان پخت بامیه مرغ: ۱ ساعت
کالری هر ۱۰۰ گرم بامیه مرغ: حدود ۲۹۰ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه بامیه مرغ​


مراحل طرز تهیه بامیه مرغ


استفاده از شیر و نان باگت در طرز تهیه بامیه مرغ موجب می‌شود تا بافت ترد و منحصر‌به‌فردی پیدا کند. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن بامیه مرغ خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه‌ای که به نوعی یک مدل کتلت مرغ مدرن است آشنا شوید.

مرحله اول؛ پختن مرغ​

در اولین مرحله از طرز تهیه بامیه مرغ باید سینه مرغ را همراه با پیاز، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آب در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا مرغ کاملا بپزد و نرم شود.

مرحله دوم؛ خیساندن نان باگت در شیر​

در این مرحله نان‌ها را کمی خرد کنید و داخل شیر بریزید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا نان‌ها حالت خمیری پیدا کنند. اگر خمیر شما بیش از حد شل شده، مقداری از شیر را خارج کنید و اگر احساس می‌کنید، خمیر شما سفت است، کمی شیر به آن اضافه کنید.

مرحله سوم، ترکیب کردن خمیر نان و تخم مرغ با مرغ​

در این مرحله از پخت بامیه مرغ باید مرغ پخته شده را ریش ریش کنید. سپس آن را با خمیر نانی که از قبل با شیر تهیه کرده‌اید مخلوط کنید و خوب هم بزنید. بهتر است در این مرحله برای میکس کردن مواد با هم از دست استفاده کنید و مواد را خوب چنگ بزنید.

سپس تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف جداگانه بشکنید، هم بزنید تا یکدست شوند و به ترکیب بامیه مرغ اضافه کنید. دوباره مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی ایجاد شود و مواد به خوبی با هم ترکیب و منسجم شوند.


اضافه کردن تخم‌مرغ به بامیه مرغ



مرحله چهارم؛ اضافه کردن تره به مایه بامیه​

بعد از آماده شدن خمیر بامیه، باید تره را به صورت ریز و ساطوری خرد کنید و به مواد بامیه مرغ اضافه کنید. همه مواد را دوباره با هم ترکیب کنید. در صورت نیاز کمی دیگر نمک، فلفل و ادویه به مایه بامیه مرغ اضافه کنید.

مرحله آخر؛ سرخ کردن بامیه مرغ​

در این مرحله از طرز تهیه بامیه مرغ باید به اندازه یک نارنگی از خمیر را بردارید به شکل استوانه‌ای حالت دهید. سپس آن را در آرد سوخاری بغلتانید و در روغن داغ سرخ کنید (مقدار روغن باید فراوان و داغ باشد که بامیه در آن غوطه‌ور شود و روغن کمتری جذب کند). در نهایت این غذای خوشمزه را همراه با سس کچاپ یا سس فلفل سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه بامیه مرغ​


نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه بامیه مرغ


  • در صورت تمایل می‌توانید به جای ۲ عدد نان باگت از ۶ عدد نان تست نیز برای تهیه خمیر بامیه مرغ استفاده کنید.
  • اگر دوست دارید می‌توانید در زمان لوله کردن بامیه مرغ، مقداری پنیر پیتزا داخل آن قرار دهید تا بامیه مرغ شما خوشمزه‌تر شود.
  • در طرز تهیه بامیه مرغ هم می‌توانید از تره و هم ترکیب تره و جعفری تازه استفاده کنید.
  • به منظور جلوگیری از وا رفتن بامیه مرغ در زمان سرخ کردن می‌توانید بعد از آماده کردن بامیه مرغ و غلتاندن آن در پودر سوخاری، بامیه‌ها را برای ۱ ساعت در فریزر قرار دهید و سپس سرخ کنید.
  • در دستور پخت بامیه مرغ به‌هیچ‌عنوان تره تازه را حذف نکنید، زیرا تره عطر فوق‌العاده‌ای به این غذا می‌بخشد.
  • در زمان سرخ کردن بامیه مرغ، شعله گاز را روی حرارت ملایم تنظیم کنید تا مرغ کاملا مغز‌پخت شود.
  • در صورت تمایل می‌توانید در دستور تهیه بامیه مرغ از سبزیجات پخته و میکس شده نیز استفاده کنید.
  • قبل از سرخ کردن بامیه مرغ، ابتدا روغن را داغ کنید و سپس بامیه‌ها را سرخ کنید.
  • برای درست کردن بامیه مرغ بهتر است از پودر سوخاری مزه‌دار شده استفاده کنید. اگر پودر سوخاری شما بدون مزه است، می‌توانید مقداری نمک، ادویه مخلوط سوخاری و زردچوبه به آن اضافه کنید.
  • می‌توانید بامیه مرغ را آماده کنید و بدون سرخ کردن در ظرف در بسته در فریزر قرار دهید. سپس هر زمان که دوست دارید می‌توانید بامیه‌ها را از فریزر خارج کرده و در روغن سرخ کنید.
  • اگر به هر دلیلی بعد از آماده کردن خمیر بامیه مرغ متوجه شدید که خمیر بیش از اندازه نرم است، می‌توانید مقدار کمی آرد سفید به آن اضافه کنید.
  • در طرز تهیه بامیه مرغ می‌توانید از ترکیب گوشت و مرغ پخته نیز استفاده کنید.
  • بعد از این که بامیه مرغ را سرخ کردید، آن را روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی جذب شود.
  • طرز تهیه بامیه بوقلمون درست مثل بامیه مرغ است، تنها باید به جای مرغ ریش ریش شده از بوقلمون ریش ریش شده استفاده کنید.
  • می‌توانید بامیه مرغ را هم به صورت یک غذای گرم و هم یک فینگرفود سرد استفاده کنید.
  • هر چند تره خرد شده عطر و طعم فوق‌العاده‌ای به بامیه مرغ می‌بخشد، اما در صورت تمایل می‌توانید از ادویه‌هایی مثل پودر سیر، پودر پیاز، پاپریکا، فلفل قرمز، پودر لیمو و آویشن نیز در این غذا استفاده کنید.

سوالات متداول​


سوالات متداول در مورد بامیه مرغ


چطور از وا رفتن بامیه مرغ در زمان سرخ کردن جلوگیری کنیم؟​

به منظور جلوگیری از وا رفتن بامیه مرغ باید خمیر بامیه مرغ را برای چند دقیقه ورز دهید. در صورت تمایل می‌توانید خمیر را پس از قرار دادن در پودر سوخاری در فریزر بگذارید تا سفت شود و سپس در روغن سرخ کنید.

علت نپخته بودن بامیه مرغ بعد از سرخ کردن چیست؟​

اگر شعله گاز در زمان سرخ کردن بامیه مرغ زیاد باشد، مرغ شما زود طلایی می‌شود، اما داخل آن نپخته باقی می‌ماند. سعی کنید در زمان سرخ کردن بامیه مرغ شعله گاز را کم کنید تا مرغ و خمیر کاملا مغزپخت شود.

اصالت بامیه مرغ مربوط به کجاست؟​

بامیه مرغ اصالتا متعلق به کشور ترکیه است.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

طرز تهیه گل کلم سوخاری رستورانی برای کاهش وزن و لاغری​



طرز تهیه گل کلم سوخاری رستورانی برای کاهش وزن و لاغری


گل کلم سوخاری یکی از انواع فینگرفود رژیمی برای مهمانی و دورهمی و یک غذای انگشتی برای بچه‌ها و بزرگترهاست.

طرز تهیه گل کلم سوخاری رستورانی​


طرز تهیه گل کلم سوخاری رستورانی برای کاهش وزن و لاغری


مواد لازم​


گل کلم متوسط: ۱ عدد
تخم مرغ: ۲ عدد
آرد سوخاری: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آرد گندم: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شیر: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر سیر: ½ قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمز: ۱ قاشق چایخوری
پودر فلفل سیاه: ۱ قاشق چایخوری
نمک: به مقدار دلخواه

طرز تهیه​


 Cauliflower


طز تهیه گل کلم سوخاری رستورانی تا حدود زیادی شبیه قارچ سوخاری است. در یک کاسه مناسب تخم مرغ‌ها را بشکنید و خوب هم بزنید. همه مواد به جز گل کلم و آرد سوخاری را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شوند. در یک قابلمه آب جوش بیاورید و نمک بریزید. گل کلم را به آب جوش اضافه کنید تا مقداری آبپز شوند و سپس آبکش کنید. ۳ دقیقه زمان برای آبپز شدن گل کلم کافی است.

تکه‌های آب پز شده گل کلم را به ترتیب ابتدا در آرد گندم، سپس در تخم مرغ مزه‌دار شده با ادویه‌ها و سپس در آرد سوخاری بغلتانید. در یک ماهیتابه گود روغن را خوب داغ کنید و گل کلم‌ها را در روغن داغ سوخاری کنید. وقتی گل کلم‌ها سرخ و طلایی شدند با کفگیر سوراخ‌دار از روغن بیرون بیاورید و روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود.

گل کلم سوخاری را مثل قارچ سوخاری به عنوان غذای اصلی یا پیش غذا با انواع سس و چاشنی دلخواه‌تان مثل سس تارتار می‌توانید میل کنید. گل کلم سوخاری یک غذای خوشمزه و سیر کننده برای افرادی است که رژیم کاهش وزن و لاغری دارند و به دنبال دستور پخت غذاهای مقوی، کم حجم و سیر کننده هستند.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

۴ مدل طرز تهیه اسنک فنجانی خوشمزه بدون ساندویچ ساز​



۴ مدل طرز تهیه اسنک فنجانی خوشمزه بدون ساندویچ ساز


اسنک فنجانی یکی از جذاب‌ترین روش‌های درست کردن اسنک خانگی بدون ساندویچ ساز است. شما می‌توانید این اسنک‌های خوشمزه را به روش‌های مختلف در قالب‌های کاپ کیک یا فنجان‌های کوچک به عنوان یک غذای انگشتی برای بچه‌ها آماده کنید. اسنک فنجانی فست فودی را به روش بیرونی با سوسیس و کالباس، یا مرغ و گوشت، سبزیجات متنوع و ماکارونی درست می‌کنند.

مواد لازم برای تهیه اسنک فنجانی با ماکارونی و هات داگ​

مواد اولیهمقدار مورد نیاز
ماکارونی فرمی۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
هات داگ۴ عدد
پنیر پیتزای رنده شده۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پنیر چدار رنده شده۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک، فلفل سیاه و آویشنبه مقدار لازم
روغن مایعبه مقدار لازم

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه
مدت زمان پخت اسنک فنجانی هات داگ و ماکارونی: ۱۵ دقیقه
میزان کالری در هر ۲۰۰ گرم اسنک فنجانی هات داگ و ماکارونی: ۳۵۰ کالری

مراحل طرز تهیه اسنک فنجانی با ماکارونی​

مراحل طرز تهیه اسنک فنجانی با ماکارونی

اگر به دنبال ساده‌ترین روش طرز تهیه اسنک بدون ساندویچ ساز هستید، پیشنهاد ما اسنک فنجانی ماکارونی است. برای تهیه این مدل اسنک فنجانی از ترکیب ماکارونی و هات داگ استفاده می‌شود.

مرحله اول؛ ماکارونی را بپزید و آبکش کنید​

در اولین مرحله از طرز تهیه اسنک فنجانی با ماکارونی باید به روش معمول ماکارونی‌ها را بپزید. برای شروع مقداری آب جوش در قابلمه بریزید و روی شعله گاز قرار دهید. کمی نمک به آب اضافه کنید و صبر کنید تا به جوش بیاید. سپس ماکارونی‌ها را به آب جوش اضافه کنید و صبر کنید تا نرم شوند. بعد از حدود ۸ دقیقه ماکارونی‌ها را آبکش کنید و با آب سرد بشویید.

مرحله دوم؛ مزه‌دار کردن ماکارونی​

مزه دار کردن ماکارونی برای تهیه اسنک فنجانی ماکارونی

در این مرحله از طرز تهیه اسنک فنجانی باید صبر کنید تا ماکارونی‌ها کاملا سرد شوند. سپس پنیر چدار رنده شده، نمک، فلفل سیاه و آویشن را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید.

مرحله سوم؛ آماده کردن اسنک فنجانی​

بعد از مزه دار کردن ماکارونی، باید قالب‌های کاپ کیک یا فنجان‌های مورد نظرتان را با کمی روغن مایع چرب کنید. سپس ماکارونی را داخل قالب‌ها بریزید. سوسیس را ریز خرد کنید، لابه‌لای مایه ماکارونی قرار دهید و روی اسنک را با پنیر پیتزا بپوشانید.

مرحله چهارم؛ پختن اسنک فنجانی در فر​

در این مرحله باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. قالب را در فر قرار دهید و ۱۰ الی ۱۵ صبر کنید تا روی اسنک‌ها طلایی شود. درنهایت اسنک فنجانی ماکارونی را از قالب خارج کنید و با سس مورد علاقه‌تان میل کنید.

مواد لازم برای تهیه اسنک فنجانی پیتزایی​

مواد اولیهمقدار مورد نیاز
سینه مرغ پخته و ریش ریش شده۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
سس کچاپ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
کلم بروکلی۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
ذرت۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پنیر پیتزا۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار
برگ ریحان خرده شده (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری
خمیر پیتزا آمادهبه مقدار لازم
زردچوبه، آویشن، نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
روغن مایعبه مقدار لازم

مراحل طرز تهیه اسنک فنجانی پیتزایی​

مراحل طرز تهیه اسنک فنجانی با طعم پیتزا

یکی دیگر از خوشمزه‌ترین انواع اسنک فنجانی، اسنک‌های پیتزایی است که به صورت فنجانی و در اندازه کوچک تهیه می‌شوند. در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل طرز تهیه اسنک فنجانی پیتزایی با مرغ آشنا شوید.

مرحله اول؛ گوشت مرغ را بپزید​

در اولین مرحله از طرز تهیه اسنک فنجانی با مرغ و پنیر پیتزا باید سینه مرغ را با نمک، فلفل سیاه و زردچوبه بپزید. بعد از پختن مرغ آن را ریش ریش کنید.

مرحله دوم؛ قرار دادن خمیر پیتزا در قالب​

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا داغ شود. سپس خمیر آماده پیتزا را اندازه قالب‌های کاپ کیک برش دهید. ابتدا کف قالب‌ها را با کمی روغن چرب کنید. سپس خمیر را داخل قالب قرار دهید و کمی فشار دهید تا داخل قالب قرار بگیرند.

مرحله سوم؛ آماده کردن مواد داخل اسنک فنجانی​

آماده کردن مواد داخل اسنک فنجانی با طعم پیتزا

در این مرحله باید مرغ ریش‌ریش شده، ذرت، سس کچاپ، نمک، فلفل سیاه و آویشن را با هم ترکیب کنید و داخل خمیر قرار دهید. سپس یک لایه کلم بروکلی و ریحان خرد شده روی مواد بریزید و سطح روی اسنک را با پنیر پیتزا بپوشانید. می‌توانید یک لایه دیگر خمیر روی اسنک قرار دهید یا این‌که اسنک را بدون لایه خمیری دوم روی آن آماده کنید.

مرحله آخر؛ پختن اسنک فنجانی پیتزایی در فر​

در این مرحله باید قالب‌های اسنک فنجانی مرغ را در فر قرار دهید. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا خمیر کاملا پخته و طلایی شود.

مواد لازم برای تهیه اسنک فنجانی کیکی با قارچ و کالباس​

مواد اولیهمقدار مورد نیاز
آرد سفید۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آرد ذرت۲ قاشق غذاخوری
نمک، آویشن و فلفل سیاهبه مقدار لازم
شکر۱/۲ قاشق مرباخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری
ماست۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
تخم مرغ۲ عدد
آب۳ قاشق غذاخوری
کالباس خرد شده۲ قاشق غذاخوری
قارچ خرد شده۱ قاشق غذاخوری
پیاز داغ۱ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده۱ قاشق غذاخوری
ذرت۱ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزابه مقدار لازم

مراحل طرز تهیه اسنک فنجانی کیکی با کالباس و قارچ​

مراحل طرز تهیه اسنک فنجانی کیکی

یکی از جذاب‌ترین و درعین‌حال ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین روش‌های درست کردن اسنک فنجانی، درست کردن این غذا به صورت کیکی است. در ادامه می‌توانید با طرز تهیه اسنک فنجانی کیکی با قارچ و کالباس آشنا شوید.

مرحله اول؛ تخم مرغ را با آرد ذرت، شکر و ماست مخلوط کنید​

در اولین مرحله از دستور پخت اسنک فنجانی باید تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و با همزن دستی بزنید تا یکدست شوند. سپس مقداری نمک، شکر، آرد ذرت، روغن، ماست، آویشن و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. در این مرحله باید ۳ قاشق آب هم به تخم مرغ‌ها اضافه کنید تا رقیق شوند. سپس مواد را با همزن دستی مخلوط کنید.

مرحله دوم؛ اضافه کردن آرد سفید و بیکینگ پودر به سایر مواد​

اضافه کردن آرد و بیکینگ پودر به سایر مواد اسنک فنجانی کیکی

در این مرحله باید آرد سفید و بیکینگ پودر را الک کنید و به ترکیب تخم مرغ‌ها اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله سوم؛ ریختن مواد اسنک در قالب​

در این مرحله باید قالب فنجانی مورد نظرتان را با روغن چرب کنید. سپس به اندازه ۲ قاشق غذاخوری از مایه کیکی که درست کردید را داخل قالب بریزید. سپس روی آن مقداری کالباس، ذرت، فلفل دلمه‌ای، پیاز داغ و قارچ بریزید. درنهایت روی مواد را با پنیر پیتزا بپوشانید.

مرحله چهارم؛ قرار دادن اسنک فنجانی در فر​

در آخرین مرحله از طرز تهیه اسنک فنجانی باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. قالب‌های اسنک را برای حدود ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید و صبر کنید تا اسنک‌های فنجانی شما آماده شوند.


طرز تهیه اسنک فنجانی تخم مرغی​

طرز تهیه اسنک فنجانی تخم مرغی

یکی از ساده‌ترین روش‌های درست کردن اسنک فنجانی، استفاده از ترکیب تخم مرغ با انواع سبزیجات است. برای این کار باید چند عدد تخم مرغ را بشکنید و در یک کاسه بریزید. مقداری نمک، فلفل سیاه و آویشن به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس مقداری سبزیجات و کالباس خرد شده به این ترکیب اضافه کنید. مواد اسنک را در قالب بریزید و برای حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید تا اسنک شما آماده شود. می‌توانید برای خوشمزه‌تر شدن این اسنک فنجونی مقداری پنیر پیتزا نیز روی آن بریزید و سپس در فر بگذارید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه اسنک فنجانی​

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه اسنک فنجانی

  • می‌توانید برای مزه دار کردن انواع اسنک فنجانی از سس مایونز و مقداری آبلیمو استفاده کنید.
  • اضافه کردن پیازچه و گشنیز تازه به مواد اسنک فنجانی طعم بی‌نظیری می‌بخشد.
  • برای طرز تهیه اسنک فنجانی پیتزایی می‌توانید از گوشت چرخ کرده به صورت مایه ماکارونی، مرغ پخته یا انواع سبزیجات مختلف استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید در طرز تهیه اسنک فنجانی با طعم پیتزا به جای خمیر پیتزا از خمیر یوفکا نیز استفاده کنید.

سوالات متداول​

برای تهیه اسنک فنجانی از چه قالب‌هایی استفاده کنیم؟​

برای درست کردن انواع اسنک فنجانی می‌توانید از فنجان‌های شیشه و سرامیکی مخصوص فر یا قالب‌های فلزی و سیلیکونی کاپ کیک استفاده کنید.

طرز تهیه اسنک فنجانی گیاهی چگونه است؟​

در طرز تهیه اسنک فنجانی گیاهی می‌توانید از انواع سبزیجات مختلف مثل فلفل دلمه‌ای، ذرت، پیازچه، گوجه فرنگی، هویج، کدو سبز و نخود فرنگی و سویا به صورت مایه ماکارونی با سویا استفاده کنید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

طرز تهیه جامبو شلز شکم پر به ۵ روش مختلف​



طرز تهیه جامبو شلز


جامبو شلز یکی از انواع پاستا و فینگرفود خوشمزه و فانتزی مخصوص مهمانی، تولد، دورهمی و حتی سلف سرویس رستوران و مراسم عروسی است. جامبو شلز را می‌توانید در انواع مختلف سرد و گرم تهیه و به عنوان یک غذای انگشتی مناسب برای بچه‌ها سرو کنید.



طرز تهیه جامبو شلز سرد الویه​


طرز تهیه جامبو شلز سرد الویه


برای درست کردن پاستا صدفی یا همان جامبو شلز به صورت سرد با الویه با عنوان یک فینگر فود سرد ابتدا باید طبق روال همیشه که سالاد الویه درست می‌کنید آن را آماده کنید. سپس جامبو شلز را مثل ماکارونی و طبق دستور روی بسته در آبجوش، نمک و روغن بپزید و آبکش کنید. در ادامه جامبو شلزهای آبکش شده را با سالاد الویه پر و در ظرف مورد نظرتان سرو کنید. از این فینگر فود سرد برای سرو در انواع جشن تولد و مهمانی آماده کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.


بیشتر بخوانید:



طرز تهیه جامبو شلز شکم پر مرغ و اسفناج پنیری و جامبو شلز گوشت​

طرز تهیه جامبو شلز شکم پر مرغ و اسفناج پنیری و جامبو شلز گوشت

مواد لازم​


فیله مرغ: ۶ تکه
کره: ۳۰ گرم
سیر: ۲ حبه
پیاز: ۱ عدد متوسط
اسفناج: ۵۰۰ گرم
پنیر پیتزا: به مقدار دلخواه
پنیر پارمزان: به مقدار لازم
نمک، فلفل قرمز و سیاه، آویشن، پودر پاپریکا: به مقدار لازم
پنیر خامه‌ای: ۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی رنده شده: ۱ عدد
جامبو شلز: ۱ و نیم بسته
سس بشامل


طرز تهیه​



مرحله اول


ابتدا فیله‌های مرغ را به صورت نواری برش بزنید و با نمک و فلفل سیاه مزه‌دار کنید. در یک تابه فیله‌های مرغ مزه‌دار شده را بدون روغن و کره گریل کنید و سپس آن‌ها را از تابه خارج کنید. در همان تابه کره بریزید و وقتی کره آب شده حبه‌های سیر رنده شده را در کره تفت دهید. بوی سیر که بلند شد اسفناج‌های شسته و خرد شده را اضافه کنید تا آب اسفناج کشیده شود.



مرحله دوم


سپس فیله‌های مرغ را ریز خرد کنید و به اسفناج‌ها اضافه کنید. یک قاشق غذاخوری سر پر پنیر خامه‌ای اضافه کنید و خوب هم بزنید. به مقدار دلخواه هم پنیر پارمزان اضافه کنید، هم بزنید و شعله گاز را خاموش کنید. فر را هم روشن کنید و در دمای ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید.


مرحله سوم

جامبو شلزها را مثل پاستا و انواع ماکارونی در آبجوش و کمی روغن و نمک بپزید و آبکش کنید. در این فاصله تا جامبو شلزهای صدفی نرم شوند در یک تابه جداگانه پیاز را ریز خرد کنید و تفت دهید. وقتی پیازها نرم و سرخ شدند یک حبه سیر رنده شده را اضافه کنید. بوی سیر که بلند شد ۱ عدد گوجه فرنگی رنده شده، فلفل تند، آویشن، پودر پاپریکا و کمی آبلیمو اضافه کنید و صبر کنید تا آب گوجه فرنگی کاملا کشیده شود. در این فاصله طبق دستور مقاله طرز تهیه سس بشامل این سس را آماده کنید.


محله چهارم

سس گوجه که آماده شد در یک ظرف مخصوص فر مقداری از سس گوجه را بریزید. جامبو شلزها را با مایه مرغ و اسفناج که آماده کرده بودید پر کنید و در ظرف بچینید. روی جامبو شلزها باقی مانده سس گوجه، پنیر پیتزا رنده شده و در آخر سس بشامل بریزید و روی آن فویل بکشید. ظرف را به مدت ۱۵ دقیقه در فر بگذارید تا جامبو شلزها هم بپزند و هم نرم باقی بمانند و پنیر پیتزا هم آب شود. به جای پنیر پیتزا از پنیر ورقه‌ای گودا هم می‌توانید استفاده کنید.

طرز تهیه پاستا صدفی یا جامبو شلز گوشت هم به همین ترتیب است. با این تفاوت که باید برای مایه داخل پاستا صدفی مایه ماکارونی درست کنید و داخل جامبو شلزها را با آن پر کنید و به همین ترتیب با انواع پنیر در فر بپزید. به این سبک پخت جامبو شلز گراتن جامبو شلز هم گفته می‌شود.




طرز تهیه جامبو شلز سوخاری​

طرز تهیه جامبو شلز سوخاری

مواد لازم برای ۶ نفر​



فیله مرغ: ۶ عدد
پیاز: ۱ عدد متوسط
پنیر خامه‌ای: ۱ بسته
پیازچه: ۸ ساقه
خیارشور: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
تخم مرغ: ۱ عدد
نمک و فلفل: به مقدار دلخواه
پودر سوخاری: به مقدار لازم
آرد سفید: به مقدار لازم
جامبو شلز: ۱ بسته یا بیشتر


طرز تهیه​


ابتدا فیله‌های مرغ را با پیاز، نمک و فلفل و کمی زردچوبه بپزید. وقتی فیله‌ها پخت آن‌ها را ریش ریش کنید و با خیارشور نگینی خرد شده یا رنده شده، پیازچه نگینی خرد شده و پنیر خامه‌ای خوب با هم مخلوط کنید.
جامبو شلزها را طبق دستور روی بسته مثل ماکارونی بپزید و آبکش کنید. ۱ عدد تخم مرغ را با نمک و فلفل خوب بزنید تا یکدست شود. پودر سوخاری را در یک بشقاب بریزید. آرد سفید را هم در یک ظرف دیگر بریزید. حالا داخل جامبو شلزها را با مایه فیله مرغ پر کنید، ابتدا در آرد سوخاری بغلتانید، سپس در تخم مرغ بزنید و بعد دوباره در آرد سفید بغلتانید. در یک تابه گود یا قابلمه روغن بریزید و وقتی روغن داغ شد جامبو شلزها را در آن سرخ کنید تا سوخاری شوند. جامبو شلزها را روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی گرفته شود.


طرز تهیه جامبو شلز تن ماهی​

طرز تهیه جامبو شلز تن ماهی

مواد لازم برای ۴ نفر​


کنسرو ماهی تن: ۱ عدد
ذرت کنسروی: ۳ قاشق غذاخوری
خیارشور: ۲ عدد
شوید تازه یا خشک: ۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری
سس خردل: ۱ قاشق غذاخوری
جامبو شلز: ۱ بسته


طرز تهیه​


کنسرو تن ماهی را بجوشانید. سپس تن ماهی را ریز خرد کنید و با خیارشور نگینی خرد شده، ذرت، شوید ساطوری خرد شده، سس مایونز و خردل خرد کنید. جامبو شلز را طبق دستور روی بسته در آب جوش و نمک بپزید و آبکش کنید. سپس داخل جامبوشلزها را با مایه تن ماهی پر کنید. از جامبوشلز رنگی هم برای درست کردن این فینگرفود می‌توانید استفاده کنید. داخل جامبو شلز را با میگو گریل شده، انواع ژامبون و سوسیس، انواع گوشت شترمرغ و بوقلمون و حتی بدون گوشت با انواع سبزیجات هم می‌توانید پر کنید که یک فینگر فود خوشمزه مناسب افراد گیاهخوار هم هست.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

۲ طرز تهیه کیک مرغ خوشمزه و مجلسی با نان تست به روش سرد و گرم​



طرز تهیه کیک مرغ به ۲ روش سرد و گرم


«کیک مرغ» هم کیک است و هم غذا با مرغ، شاید اصلا به همین دلیل است که کوچک و بزرگ عاشقش هستند. یک غذای انگشتی برای بچه‌ها، یک وعده پیش‌غذای شیک برای عصرانه‌های دورهمی و همچنین پیش غذای مناسب مهمانی‌های رسمی که سفره شما را رنگین و چشم‌نواز می‌کند.

مواد لازم برای تهیه کیک مرغ سرد با نان تست (۸ نفر تا ۱۰ نفر)​


مواد اولیهمقدار مورد نیاز
سینه مرغ متوسط۴ عدد متوسط
پیاز۱ عدد بزرگ
تخم مرغ پخته۴ عدد
پیازچه خرد و نگینی خرد شده۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
ماست چکیده۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سس مایونز۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
مغز گردو۲ لیوان ریز خرد شده
خیارشور نگینی خرد شده۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
کنسرو ذرت۲۰۰ گرم
کنسرو نخود فرنگی۲۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه میزان دلخواه
نان تست۲۴ عدد

*برای درست کردن کیک مرغ برای ۴ الی ۵ نفر مقدار این مواد را نصف کنید. برای تهیه کیک مرغ برای ۲۰ نفر هم مقدار این مواد را ۲ برابر کنید.

مدت زمان آماده‌سازی مواد کیک مرغ سرد: ۶۰ دقیقه
مدت زمان آماده کردن کیک مرغ: ۶۰ دقیقه
میزان کالری کیک مرغ در هر سرو برای هر نفر به طور متوسط: ۳۹۲ کالری

مراحل طرز تهیه کیک مرغ ساده با نان تست​


مراحل طرز تهیه کیک مرغ ساده با نان تست


در طرز تهیه کیک مرغ ساده با نان تست مواد اولیه کیک مرغ، به جز نان تست و گردو، در واقع همان مواد اولیه سالاد الویه است. برای مشاهده آموزش و جزییات روش تهیه این کیک مرغ مجلسی مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: سینه مرغ را بپزید​

برای درست کردن کیک مرغ ابتدا سینه‌ مرغ را بپزید. برای این‌ کار در یک قابلمه مناسب ۴ عدد سینه مرغ را با یک عدد پیاز بزرگ که به دو نیم تقسیم کرده‌اید و کمی نمک، زردچوبه و فلفل سیاه بپزید. برای پخت سینه مرغ ۱ ساعت وقت بگذارید چون باید خوب پخته شود تا به راحتی بتوان آن‌ را ریش ریش کرد. بعد از پخت سینه‌های مرغ آن‌ها را در یک آبکش بگذارید و بعد از این‌که آب‌شان کشیده شد آن‌ها را ریش‌ریش کنید.

مرحله دوم: تخم مرغ‌ها را آبپز کنید​

۴ عدد تخم‌مرغ را آب‌پز کنید و مطمئن شوید که خوب سفت شده‌اند و عسلی نیستند. برای اطمینان از سفت شدن تخم‌مرغ‌ها، بعد از به جوش آمدن آب، ۱۰ دقیقه زمان بدهید تا تخم‌مرغ‌ها بپزند. روی پوست تخم‌مرغ‌ها قبل از به جوش آمدن آب مقداری نمک بپاشید تا پوست تخم‌مرغ ترک نخورد. بعد از پختن تخم‌مرغ‌ها آن‌ها را رنده کنید.

مرحله سوم: تمام مواد کیک مرغ را با هم مخلوط کنید​

در این مرحله از طرز تهیه کیک مرغ مجلسی، در یک ظرف مناسب مرغ‌های ریش شده، تخم‌ مرغ آب‌پز رنده شده، پیازچه ساطوری خرد شده، ماست چکیده، سس مایونز، گردوی خرد شده و خیارشورهای نگینی خرد شده را بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. در اواسط کار مقداری فلفل سیاه و نمک طبق ذائقه‌تان اضافه کنید و خوب هم بزنید. اگر خیارشورها زیادی شور هستند در ریختن نمک دقت کنید.


طرز تهیه کیک مرغ خوشمزه و مجلسی با نان تست و گردو برای تولد و مهمانی

مرحله چهارم: مواد کیک مرغ را روی نان تست بریزید​

نان‌های تست را در یک سینی بچینید و چهار طرف نان‌ را با یک چاقوی تیز برش بزنید، برش نان‌های تست به هر شکلی که می‌پسندید می‌تواند باشد و به این ترتیب کیک مرغ مستطیلی یا گرد خواهید داشت. در ظرفی که می‌خواهید کیک مرغ را سرو کنید، نان‌های تست را بچینید و روی یک لایه از نان‌ها به صورت یکدست و یکپارچه مقداری از مایه کیک مرغ را که آماده کرده‌اید بریزید.

مرحله پنجم: همه مواد کیک مرغ را بین دو لایه نان تست بگذارید​

سطح روی نان‌ها را با لبه چاقو یا کاردک صاف کنید. حالا یک لایه دیگر نان تست را روی لایه اول بچینید و به همان ترتیب مایه کیک مرغ روی نان‌ها بمالید. این کار را تا تمام شدن نان‌های تست انجام دهید. لایه آخر باید مایه کیک مرغ باشد. می‌توانید کیک مرغ را به صورت یک کیک یکدست، کیک مرغ قالبی یا به صورت فینگرفود تک نفره درست کنید. در این صورت برای هر فینگر کیک مرغ دو عدد نان تست را با مایه کیک مرغ پر کنید و به تعداد نفرات یا بیشتر فینگرفود درست کنید.

مرحله آخر: کیک مرغ را سرو کنید​

در آخرین مرحله از طرز تهیه کیک مرغ ساده، روی کیک مرغ را با سلفون بپوشانید و حداقل ۱ ساعت و اگر زمان دارید ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار دهید. سپس ظرف را از یخچال خارج کنید و سلفون را از روی کیک بردارید. اگر مایه کیک مرغ اضافه آمده است،‌ می‌توانید مثل خامه کیک، روی سطح بیرونی نان‌های تست را با آن بپوشانید. برای تزیین کیک مرغ مجلسی و لاکچری آن را با نخود فرنگی، ذرت و در صورت دلخواه گوجه‌ فرنگی، شوید، جعفری و برش‌های زیتون تزیین کنید.

طرز تهیه کیک مرغ به صورت گرم​


طرز تهیه کیک مرغ به صورت گرم


اگر می‌خواهید کیک مرغ را به صورت گرم سرو کنید، باید مواد کیک مرغ را مانند روش بالا آماده کنید. البته می‌توانید از سیب زمینی آبپز شده و قارچ سرخ شده هم در تهیه کیک مرغ گرم استفاده کنید و مواد را بین دو لایه نان تست بگذارید. مقداری پنیر پیتزا یا پنیر ورقه‌ای هم می‌توانید روی مایه کیک مرغ بگذارید.
سپس کیک‌های مرغ آماده شده را در دستگاه ساندویچ‌ساز قرار دهید و آن‌ها را تُست کنید. برای این کار، کف دستگاه را با کمی روغن چرب کنید و بعد هر کیک مرغ را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه در دستگاه بگذارید تا طلایی شود.
اگر دستگاه ساندویچ ساز ندارید، می‌توانید کیک مرغ را در تابه درست کنید. برای این کار، کیک‌های مرغ را در تابه‌ای که چرب کرده و روی حرارت گذاشته‌اید، قرار دهید. سپس روی کیک‌ها را یک جسم سنگین بگذارید تا نان‌های تست از هم باز نشود. هر طرف را حدود ۷ دقیقه بپزید. همه کیک مرغ‌ها را به همین روش آماده کنید. کیک مرغ با نان تست را با سس دلخواه مثل مایونز، خردل یا کچاپ سرو کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه کیک مرغ​



فوت و فن‌های طرز تهیه کیک مرغ


  • فراموش نکنید که مایه کیک مرغ باید به غلظت مایه سالاد الویه باشد. از سوی دیگر مقدار مواد طبق سلیقه و ذائقه شما قابل تغییر است. برای مثال می‌توانید مقدار ماست و سس مایونز را بیشتر یا کمتر کنید. مقدار مرغ را بیشتر کنید یا تعداد تخم‌مرغ‌ها را کمتر کنید.
  • می‌توانید از گوشت بوقلمون به جای گوشت مرغ استفاده کنید یا هر نوع ژامبونی که می‌پسندید را به مایه کیک مرغ اضافه کنید.
  • برای تزیین کیک مرغ، از هویج رنده شده، کنسرو ذرت، خیارشور حلقه‌ای، تربچه، جعفری، گوجه گیلاسی، زیتون خرد شده و گردوی خرد شده می‌توانید استفاده کنید.

سوالات متداول​

مایه کیک مرغ چیست؟​

مواد به کار رفته در طرز تهیه کیک مرغ، مشابه همان مواد به کار رفته در سالاد الویه‌ است که می‌توانید میزان مواد را به سلیقه خود کم و زیاد یا حذف و اضافه کنید. سپس بین دو لایه نان تست بگذارید و به صورت گرم یا سرد، سرو کنید.

سس مورد استفاده در کیک مرغ چیست؟​

در کیک مرغ سرد، از سس مایونز یا ماست چکیده استفاده می‌شود‌. اما در روش تهیه کیک مرغ گرم، به جای استفاده از ماست می‌توانید از پنیر ورقه‌ای یا پنیر پیتزا استفاده کنید. بعد از اینکه مواد را روی نان تست قرار دادید، کمی پنیر پیتزا اضافه کنید و لایه دیگر نان را روی مواد فشار دهید. بعد نان تست در ساندویچ ساز قرار دهید تا به صورت اسنک پخته شود.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

۲ طرز تهیه کرانچی سیب زمینی پنیری و ساده با طعم مخصوص​



2 طرز تهیه کرانچی سیب زمینی پنیری و ساده با طعم مخصوص


کرانچی سیب زمینی جزو انواع اسنک بین‌المللی و یک غذای انگشتی مناسب برای بچه‌ها است که با طعم‌های مختلف می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید. برای درست کردن اسنک گیاهی کرانچی سیب زمینی می‌توانید از تخم مرغ هم استفاده کنید. البته کرانچی سیب زمینی پنیری و بدون تخم مرغ هم یک روش محبوب درست کردن این میان وعده پرطرفدار است.

مواد لازم برای تهیه کرانچی سیب زمینی خانگی (روش اول)​


مواد اولیهمقدار مورد نیاز
سیب زمینی۵۰۰ گرم
نشاسته ذرت۱۰۰ گرم
پنیر چدار۱۰۰ گرم
شیر۲ قاشق غذاخوری
نمک۱/۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه۱/۴ قاشق غذاخوری
پودر فلفل پاپریکا، آویشن، پودر سیر و پودر پیازدر مجموع ۱/۲ قاشق چای‌خوری
جعفری تازه و ساطوری خرد شده۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع سرخ کردنیبه مقدار لازم
سس کچاپبه مقدار لازم

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱ ساعت
مدت زمان پخت کرانچی: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه کرانچی سیب زمینی​

کرانچی سیب زمینی یکی از خوشمزه‌ترین تنقلاتی است که خودتان می‌توانید در خانه درست کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن کرانچی سیب زمینی پنیری بدون تخم مرغ آشنا شوید.

طرز تهیه اسنک کرانچی سیب زمینی پنیری خانگی به ساده‌ترین روش ممکن


مرحله اول؛ آماده کردن خمیر کرانچی​

برای درست کردن اسنک کرانچی سیب زمینی پنیری ابتدا باید سیب زمینی‌ها را بشورید و آب‌پز کنید. بعد از پخت، پوست سیب زمینی‌ها را بگیرید و خوب له کنید (رنده نکنید). صبر کنید مایه سیب زمینی از دما بیفتد.
سپس پنیر چدار رنده شده، نشاسته ذرت، نمک، فلفل سیاه و شیر را اضافه کنید و خوب هم بزنید و ورز دهید تا مایه کرانچی یکدست شود. (اگر کرانچی تند و فلفلی دوست دارید به جای فلفل سیاه از پودر فلفل قرمز استفاده کنید. در صورت تمایل ۱ قاشق جعفری تازه و مقداری کنجد هم به مواد اضافه کنید.)
حتما بخوانید طرز تهیه تارت قارچ و پنیر مرحله به مرحله به ساده ترین روش

مرحله دوم؛ سرخ کردن کرانچی​

در این مرحله از طرز تهیه کرانچی سیب زمینی پنیری باید مایه سیب زمینی به دست آمده را روی یک تخته یا سطح کارتان با وردنه پهن کنید. قطر مایه باید ۱ سانتی‌متر باشد و سپس با یک چاقوی تیز به صورت برش‌های باریک برش بزنید.
در یک ماهیتابه گود مقداری روغن بریزید. قرار است کرانچی‌ها در روغن شناور باشند پس مقدار روغن کم نباشد. بعد از اینکه روغن خوب داغ شد کرانچی‌ها را در روغن داغ به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم سرخ کنید. در یک دیس دستمال بگذارید و کرانچی‌ها را روی آن بچینید تا روغن کرانچی گرفته شود. کرانچی را با سس کچاپ یا دیپ سس پنیر چدار میل کنید.

مواد لازم برای تهیه کرانچی سیب زمینی با تخم مرغ (روش دوم)​


مواد اولیهمقدار مورد نیاز
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
آرد گندم۲ قاشق غذاخوری
آب۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
بیکینگ پودر۱ قاشق چای‌خوری
سس کچاپ۲ قاشق غذاخوری
پودر پاپریکا و فلفل قرمزبه مقدار دلخواه
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار دلخواه
روغن مایع سرخ کردنیبه مقدار لازم


مراحل طرز تهیه کرانچی سیب زمینی با تخم مرغ​


طرز تهیه کرانچی سیب زمینی با تخم مرغ


یکی دیگر از روش‌های درست کردن کرانچی سیب زمینی، استفاده از تخم مرغ در ترکیب آن است. در ادامه می‌توانید با روش تهیه کرانچی سیب زمینی با تخم مرغ آشنا شوید.

مرحله اول؛ پختن و له کردن سیب زمینی​

در اولین مرحله از طرز تهیه کرانچی خانگی با تخم مرغ باید سیب زمینی‌ها را بشویید و خوب بپزید و بعد اینکه کاملا پختند و نرم شدند، در آبکش بریزید تا خنک شوند. سپس پوست سیب زمینی‌های خنک شده را جدا کنید. با گوشت‌کوب سیب زمینی‌ها را به خوبی له کنید.

مرحله دوم؛ آماده کردن خمیر کرانچی​

در این مرحله از طرز تهیه کرانچی خانگی باید سیب زمینی له شده را با تخم مرغ و سس کچاپ ترکیب کنید. بیکینگ پودر را با آرد مخلوط کنید و به تدریج (به یکباره آرد را اضافه نکنید) به سایر مواد اضافه کنید و در همین حین مواد را هم بزنید. ادویه‌ها را هم اضافه کنید.

مرحله آخر؛ سرخ کردن کرانچی ها​

بعد از آماده شدن مایه کرانچی، باید آن را داخل قیف بریزید. سپس به هر شکلی که دوست دارید کرانچی‌ها را داخل روغن بریزید. بهتر است لبه‌های یک قیچی را با روغن مایع چرب کنید، مایه کرانچی را به هر سایزی که دوست دارید برش بزنید و در روغن داغ بریزید.
مراقب باشید کرانچی‌ها در روغن روی هم نباشند چون خمیر می‌شوند. پس از این که کرانچی‌ها روی حرارت ملایم به مدت ۱۰ دقیقه طلایی شدند، آن‌ها را از روغن خارج کنید و روی دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافه جذب شود. کرانچی سیب زمینی را با سس کچاپ یا سایر انواع سس به دلخواه خود سرو کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کرانچی سیب زمینی خانگی​


نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه کرانچی سیب زمینی خانگی


  • برای تهیه کرانچی سیب زمینی با طعم گوجه فرنگی می‌توانید بعد از سرخ کردن کرانچی‌ها از پودر گوجه فرنگی استفاده کنید و تا کرانچی داغ است روی آن بپاشید.
  • در صورتی که برای درست کردن کرانچی به روش بازاری به پنیر چدار دسترسی ندارید، می‌توانید به جای آن از پنیر پیتزا استفاده کنید.
  • در زمان اضافه کردن پنیر پیتزا به کرانچی، سیب زمینی له شده باید کاملا سرد باشد. در غیر این صورت پنیر آب می‌شود.
  • در طرز تهیه کرانچی خانگی ساده بهتر است نشاسته ذرت را حذف نکنید، زیرا نشاسته ذرت موجب ترد شدن کرانچی می‌شود. اگر به نشاسته ذرت دسترسی ندارید، برای تهیه کرانچی سیب زمینی بدون نشاسته ذرت می‌توانید از آرد گندم استفاده کنید.
  • برای طرز تهیه کرانچی سیب زمینی خانگی بدون روغن و رژیمی می‌توانید کرانچی را داخل سینی فر بچینید و برای چند دقیقه در فر که از قبل گرم شده قرار دهید.

سوالات متداول​

بهترین روش برای ترد شدن کرانچی چیست؟​

برای ترد شدن کرانچی باید بعد از سرخ کردن کرانچی، آن‌ها را روی دستمال حوله‌ای قرار دهید.

چطور کرانچی سیب زمینی طعم‌دار درست کنیم؟​

برای طعم‌دار شدن کرانچی می‌توانید مقداری پودر گوجه فرنگی و پودر فلفل روی کرانچی بپاشید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

طرز تهیه پاپس مرغ کنجدی به ۲ روش رژیمی و غیر رژیمی​



طرز-تهیه-پاپس-مرغ


پاپس مرغ یک فینگرفود فود خوشمزه و مقوی برای بچه‌ها و بزرگترها است که طرز تهیه آن بسیار ساده است. شما می‌توانید از این فینگر فود خوشمزه برای پذیرایی در جشن‌ها و میهمانی‌ها استفاده کنید. از آنجایی که پاپس مرغ بسیار مقوی و سیر کننده است، دوتا سه عدد آن کاملاً برای یک نفر کافی است. برخی پاپس مرغ را با مواد آبپز آماده می‌کنند. برخی هم ترجیح می‌دهند تا پاپس مرغ را در روغن سرخ کنند. در این مقاله از مجله کوروش دستور پخت پاپس مرغ به دو روش را آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه پاپس مرغ بدون سرخ کردن در روغن​


طرز-تهیه-پاپس-مرغ

مواد لازم​


سینه مرغ: یک عدد
گردوی کوبیده شده: ۵ تا ۶ عدد
پنیر خامه‌ای: ۳ قاشق غذاخوری
سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری
کنجد: به مقدار لازم
آب لیمو: یک قاشق غذاخوری
آویشن: یک قاشق غذاخوری
پیاز: یک عدد
چوب دارچین: یک تکه
نمک و فلفل و ادویه: به میزان لازم
نان تست: به میزان لازم


مراحل طرز تهیه​


طرز-تهیه-پاپس-مرغ

مرحله اول​


در مرحله اول از طرز تهیه پاپس مرغ، ابتدا سینه مرغ را با کمی نمک و دارچین و پیاز خورد شده در داخل قابلمه بریزید. در قابلمه کمی آب ریخته و آن را روی شعله متوسط گاز قرار دهید.مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا سینه مرغ آب‌پز شود. پس از آن که سینه مرغ آب‌پز شد آن را کنار گذاشته تا کمی سرد شود. پس از سرد شدن آن را ریش ریش کنید. شما می‌توانید سینه مرغ را با رنده ریز، رنده کنید.

مرحله دوم​


در مرحله دوم از طرز تهیه پاپس مرغ، سینه مرغ رنده شده و یا ریش شده را در داخل یک ظرف بزرگ بریزید. گردوی کوبیده شده، پنیر خامه‌ای، سس مایونز، آویشن و آبلیمو و نمک را به سینه مرغ اضافه کنید. مواد را با هم کاملا هم بزنید تا یک مخلوط نسبتاً سفید رنگ آماده شود. اگر ترجیح می‌دهید از سس مایونز در پاپس مرغ خود استفاده نکنید، به جای میزان سس مایونز، ماست خامه‌ای به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم​


در مرحله سوم از طرز تهیه پاپس مرغ، نوبت به قرار دادن تکه‌های پاپس روی نان تست می‌رسد. در این مرحله به اندازه یک قاشق از مواد را روی کف دست خود ریخته و گرد کنید. سپس آن را در داخل کنجد بغلتانید. پس از غلتاندن مواد در داخل کنجد، نان‌های تست را به قطعات کوچک تقسیم کنید. سپس دایره‌های کوچک پاپس مرغ را روی نان تست قرار دهید. پاپس مرغ شما آماده سرو است. شما می‌توانید از این فینگر فود مقوی برای میهمانی‌ها و جشن‌های کوچک استفاده کنید.


طرز تهیه پاپس مرغ سرخ شده در روغن​


طرز-تهیه-پاپس-مرغ

مواد لازم​


سینه مرغ چرخ شده: یک عدد
سیر رنده شده: یک قاشق غذاخوری
ارده: یک قاشق غذاخوری
نمک: یک قاشق مرباخوری
خردل: یک قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ: یک عدد
روغن برای سرخ کردن: به میزان لازم


مراحل طرز تهیه​


مرحله اول​


در مرحله اول از طرز تهیه پاپس مرغ، سینه مرغ چرخ کرده به همراه سیر را داخل مخلوط‌کن بریزید. سپس ارده، خردل، تخم مرغ، روغن و نمک را به مخلوط سینه مرغ و و سیر اضافه کنید.

مرحله دوم​


طرز-تهیه-پاپس-مرغ


در مرحله دوم، مواد مخلوط شده را به صورت توپ های کوچکی درآورید. مقداری روغن درون ماهیتابه قرار ریخته و آن را روی شعله متوسط قرار دهید. هنگامی که روغن حسابی گرم شد، توپ‌ها را درون ماهیتابه قرار دهید و سرخ کنید. پاپس مرغ سرخ شده شما آماده سرو است. شما می‌توانید آن را در کنار دورچین‌های سبزیجات و نان تست سرو کنید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

۲ روش طرز تهیه ساندویچ رپ مرغ یونانی (چیکن رپ) با سس رپ مخصوص​



۲ روش طرز تهیه ساندویچ رپ مرغ یونانی (چیکن رپ) با طرز تهیه سس رپ


ساندویچ رپ یا ساندویچ پیچیده شده مرغ (Wrap Sandwich) که جزو انواع ساندویچ مرغ است به خاطر طرز تهیه راحت و استفاده در محل کار و مدرسه و … حسابی طرفدار دارد. این ساندویچ فینگرفودی را در مهمانی‌ها هم می‌توانید به عنوان یک غذا با مرغ، پیش‌غذا یا فینگرفود مناسب برای بچه‌ها سرو کنید.

طرز تهیه ساندویچ رپ مرغ یونانی (روش ۱)


طرز تهیه ساندویچ رپ مرغ یونانی


مواد لازم​


نان پیتا: ۳ عدد
فیله مرغ: ۳ عدد
خیار: ۲ عدد متوسط
هویج: ۱ عدد
کاهو: به میزان دلخواه
پودر سیر: ۱/۴ قاشق چای خوری
پاپریکا: ۱/۴ قاشق چای خوری
سرکه بالزامیک: ۲ قاشق غذا خوری
آویشن و نمک: به میزان دلخواه


مواد لازم برای سس رپ​


جعفری ساطوری شده: به میزان دلخواه
سیر: ۲ حبه
پنیر خامه‌ای: ۵۰ گرم
سس مایونز: ۲۰۰ گرم
لیمو ترش: ۱ عدد
نمک و فلفل: به میزان دلخواه


طرز تهیه سس رپ ساندویچ​


طرز تهیه سس رپ ساندویچ


در یک ظرف مناسب، سس مایونز را با پنیر خامه‌ای مخلوط کنید و با همزن بزنید یا در غذاساز بریزید تا مایه یکدستی به وجود آید. سیر را له و اضافه کنید. می‌توانید از پودر سیر هم استفاده کنید. جعفری ساطوری شده و نمک را اضافه کنید. آب لیمو را بگیرید و به سس اضافه کنید. سس را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید و سپس در ظرف مناسب سرو کنید.


طرز تهیه ساندویچ رپ مرغ​


ساندویچ رپ مرغ


مرحله اول​



فیله‌های مرغ را در یک ظرف یا زیپ کیف قرار دهید و به آن سس بالزامیک، پودر آویشن، نمک، پاپریکا و پودر سیر اضافه کنید. مواد را به هم بزنید تا به مرغ‌ها به سرکه و ادویه‌‌ها آغشته شوند. مرغ‌ها را به مدت حداقل ۳۰ دقیقه استراحت دهید. هرچه بیشتر مرغ‌ها هم مرینیت شوند، هم تردتر و هم خوش‌طعم‌تر می‌شوند.


مرحله دوم​


بعد از اینکه فیله‌ها کاملا طعم گرفتند، در یک تابه مقداری روغن بریزید و فیله‌ها را در آن سرخ کنید. فیله‌ها را برش بزنید. کاهو، خیار و هویج را خلالی یا نگینی خرد کنید. نان‌ها را به اندازه دلخواه برش بزنید و مقداری از سس را روی نان بریزید. برش‌های کاهو، خیار و هویج را روی سس بریزید و مرغ را به آنها اضافه کنید. ساندویچ را بپیچید و در ظرف مناسب سرو کنید.




طرز تهیه ساندویچ رپ مرغ (روش ۲)


طرز تهیه ساندویچ رپ مرغ یونانی یا چیکن رپ


مواد لازم​


گوجه فرنگی گیلاسی: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی (خرد شده)
پیاز (قرمز): ۱عدد کوچک
خیار: ۱ عدد
حمص نخود: ۳۰۰ گرم
نان: ۵ عدد
ران بدون استخوان یا سینه مرغ: ۸۰۰ گرم
آبلیمو: ۳ قاشق غذا خوری
سیر: ۳ حبه (له شده)
پودر آویشن: ۱/۲ قاشق غذا خوری
روغن زیتون: ۱/۴ لیوان دسته دار فرانسوی
فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم


مواد لازم برای سس رپ ساندویچ​


ماست یونانی: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی
آب لیمو: ۱ قاشق غذا خوری
شوید خشک: ۱/۲ قاشق غذا خوری
نمک: به میزان دلخواه


طرز تهیه سس رپ


همه مواد لازم برای تهیه سس رپ (ماست، آبلیمو، شوید خشک و نمک) را با هم مخلوط کنید و چند دقیقه در یخچال قرار دهید.


طرز تهیه ساندویچ رپ مرغ



مرحله اول​


مرغ را با آبلیمو، نمک، سیر له شده، پودر آویشن، فلفل سیاه و روغن زیتون، طعم‌دار کنید و به مدت حداقل یک ساعت در ظرف دربسته در یخچال استراحت دهید. پیاز را به مدت ۵ دقیقه در آب سرد قرار دهید تا طعم تند آن گرفته شود (در صورت دلخواه). سپس آن را خلالی و نازک خرد کنید. خیار و گوجه گیلاسی را نگینی خرد کنید.


مرحله دوم​


مرغ‌های طعم‌گرفته و نرم‌ شده را درون تابه با روغن سرخ کنید تا جایی که طلایی یا قهوه‌ای شوند. مرغ‌ها را به صورت نواری خرد کنید. نان‌ها را به اندازه دلخواه برش بزنید و روی آنها را حمص بمالید. تکه‌های مرغ را اضافه کنید و روی آنها را خیار، گوجه و پیاز خرد شده بریزید. مقداری از سس ماست (سس رپ) را روی مواد داخل ساندویچ بریزید و آنها را بپیچید.





فوت و فن های طرز تهیه ساندویچ رپ مرغ یونانی​


فوت و فن های طرز تهیه ساندویچ رپ مرغ یونانی


*می‌توانید از نان لواش نازک، تورتیلا و تافتون هم در طرز تهیه ساندویچ رپ مرغ استفاده کنید.

*برای اینکه ساندویچ‌ها باز نشوند، دور رپ‌‌ها را کاغذ ساندویچ یا فویل بپیچید.

*به جای مرغ می‌توانید از ماهی بیکن و کالباس هم استفاده کنید. در این صورت ساندویچ رپ ماهی و ساندویچ رپ کالباس خواهید داشت.

*اگر از سینه مرغ در طرز تهیه ساندویچ رپ استفاده کنید، نسبت به ران بدون استخوان رژیمی‌تر است.

* برای تهیه ساندویچ رپ وگان، به جای مرغ و ماهی و کالباس، از حلقه‌های بادمجان کبابی استفاده کنید.

*به جای حمص، می‌توانید در طرز تهیه چیکن رپ از نخود پخته هم استفاده کنید.

* برای اینکه ساندویچ‌هایتان طعم خاص و ویژه‌ای بگیرد، نصف آووکادو را له یا نگینی خرد کنید و به مواد ساندویچ رپ اضافه کنید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

طرز تهیه سمبوسه سیب‌ زمینی به روش بازاری​





روز ۵ سپتامبر هر سال روز جهانی سمبوسه است. «سمبوسه» در اصطلاح عامیانه و «سنبوسه» در فرهنگ لغات مختلف نام غذایی به قدمت تاریخ است. در تاریخ بیهقی آمده است: «… ندیمان را بخواند و امیر، شراب و مطربان خواست و این اعیان را به شراب بازگرفت و طبق‌های نواله و سنبوسه روان شد». این اسنک گیاهی تند و تیز در کشورهای مختلف از سرزمین‌های آفریقا گرفته تا شبه‌ قاره هند، خاورمیانه و البته ایران دستور پخت‌های مختلفی دارد که البته در مجموع فرق چندانی با هم ندارند. سمبوسه یک اسنک خوشمزه و غذای انگشتی مناسب بچه‌ها، نذری کم هزینه ماه رمضانی، نذری ماه محرم و گزینه جذابی برای شام هم هست.


مواد لازم سمبوسه سیب زمینی آبادانی و هندی (برای ۴ نفر)

  • سیب‌ زمینی: ۴ عدد متوسط
  • پیاز: ۱ عدد متوسط
  • گشنیز تازه: ۱۰۰ گرم خرد شده
  • جعفری تازه: ۱۰۰ گرم خرد شده
  • روغن مایع سرخ کردنی: به مقدار لازم
  • نان لواش یا خمیر یوفکا: به مقدار لازم
  • نمک، فلفل قرمز، ادویه کاری و زردچوبه: به مقدار دلخواه
  • دانه گشنیز آسیاب شده: ۱/۸ قاشق چای‌خوری
مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۶۰ تا ۹۰ دقیقه
مدت زمان سرخ کردن سمبوسه: ۳ دقیقه
کالری هر عدد سمبوسه سیب زمینی: ۳۳۰ کالری

مراحل طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با نان لواش یا خمیر یوفکا​


مراحل طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با نان لواش یا خمیر یوفکا


هندی‌ها که خودشان را صاحب اصلی سمبوسه می‌دانند برای تهیه سمبوسه به ندرت از گوشت استفاده می‌کنند. سمبوسه بدون گوشت اتفاقا بسیار لذیذ و خوش‌طعم است. اگر ادویه سمبوسه را از بیرون تهیه کرده‌اید برای درست کردن سمبوسه سیب زمینی از آن استفاده کنید در غیر این صورت با همین ادویه‌های گفته شده هم طعم سمبوسه تند و لذیذ می‌شود.

مرحله اول؛ پختن سیب زمینی‌ها

ابتدا در یک قابلمه متوسط مقداری آب و نمک را جوش بیاورید. سیب‌زمینی‌ها را خوب بشویید و در قابلمه آب و نمک بیندازید تا نرم و مغزپخت شوند.

مرحله دوم؛ پیاز داغ درست کنید

در فاصله پختن سیب زمینی‌ها، پیاز داغ درست کنید. پیاز را بشویید و نگینی خرد کنید. در یک ماهیتابه متوسط روغن را داغ کنید. پیاز را اضافه کنید و تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند.

مرحله سوم؛ سیب زمینی‌ها را ریز خرد کنید

سیب زمینی‌های پخته شده را ریز و نگینی خرد کنید یا رنده کنید.

مرحله چهارم؛ مواد سیب زمینی را با هم مخلوط کنید​

سیب زمینی‌های نگینی خرد شده یا رنده شده، سبزیجات خرد شده و ادویه‌ها را با هم مخلوط کنید. بهتر است این مخلوط را با پیاز داغ آماده شده کمی تفت دهید. مایه سمبوسه که آماده شد صبر کنید کمی خنک شود.

مرحله پنجم؛ پیچیدن نان سمبوسه

حالا نوبت پیچیدن سمبوسه است‌. طرز پیچیدن سمبوسه با نان لواش یا خمیر فیلو و خمیر یوفکا به این ترتیب است: در هر یک عدد خمیر فیلو یا یک تکه مربعی برش زده نان لواش یک قاشق از مایه سمبوسه بگذارید و به صورت مثلثی نان را تا بزنید. با دست کمی خمیر یا نان پر شده را فشار بدهید تا مواد داخل آن خوب به هم بچسبند و منسجم شوند.

طریقه پیچیدن نان سمبوسه


مرحله آخر؛ سرخ کردن سمبوسه

در یک ماهیتابه بزرگ و گود مقداری روغن را داغ کنید. مقدار روغن باید به حدی باشد که سمبوسه در آن غوطه‌ور شود. میزان داغی روغن هم مهم است. اگر روغن زیاد داغ نشود سمبوسه‌ها روغن زیادی به خود جذب می‌کنند و چرب می‌شوند.
پس روغن را خوب داغ کنید و سمبوسه‌ها را با احتیاط در روغن قرار دهید. ۳ دقیقه زمان برای سرخ شدن سمبوسه کافی است. رنگ سمبوسه که طلایی شد با احتیاط آن را از ماهیتابه خارج کنید و روی دستمال حوله‌ای یا دستمال کاغذی بگذارید تا روغن اضافی گرفته شود. سمبوسه هندی را باید داغ سرو کنید.

نکات مهم درست کردن سمبوسه سیب زمینی در خانه​


نکات مهم درست کردن سمبوسه سیب زمینی در خانه


  • طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی هندی یا آبادانی به همین ترتیبی است که برای شما دستور پختش را توضیح دادیم اما برای تهیه سمبوسه از انواع پنیر، ژامبون، سوسیس و حتی با سویا و همچنین سمبوسه گوشت چرخ کرده هم می‌توانید استفاده کنید.
  • سمبوسه را با رب فلفل میل کنید تا طعم خوشمزه آن دوچندان شود.
  • برای طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی بندری یا پیتزایی از نان لواش هم می‌توانید استفاده کنید اما مسئله اینجاست که درست کردن این پیش غذای خوشمزه با نان یوفکا یا فیلو باعث می‌شود که روغن کمتری به خود بگیرد و سریع‌تر سرخ شود.
  • اگر می‌خواهید سمبوسه پیتزایی خانگی درست کنید، وقتی یک قاشق مایه سیب‌زمینی روی نان ریختید مقداری پنیر پیتزا روی آن بپاشید.
  • به جز نحوه درست کردن سمبوسه، بخش اصلی طعم این پیش غذای فینگرفودی خوشمزه به خاطر ادویه‌های خاصی است که در تهیه آن استفاده می‌شود. ادویه مخصوص سمبوسه را می‌توانید از عطاری تهیه کنید.
  • طرز تهیه سمبوسه اسفناج هم به همین ترتیب سمبوسه سیب زمینی است. کافی است اسفناج‌ها را بخارپز کنید و به مواد سمبوسه اضافه کنید.
  • شما در خانه به آسانی می‌توانید سمبوسه به روش بازاری با نان لواش، خمیر فیلو یا خمیر یوفکا درست کنید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

۳ مدل طرز تهیه ساندویچ تن ماهی آسان با طعم عالی و لذیذ​





ساندویچ تن ماهی جزو انواع ساندویچ بین‌المللی و پرطرفدار و یک میان وعده خوشمزه برای مدرسه و شام و ناهار بچه‌ها و بزرگترهاست. با شروع سال تحصیلی آماده کردن غذاهای انگشتی خوشمزه برای بچه‌ها که هم نیازهای تغذیه‌ای آن‌ها را تامین کند و هم به خاطر ارزش غذایی بالا سبب تقویت هوش و حافظه دانش‌آموزان شود اهمیت فراوانی پیدا می‌کند. همچنین افراد شاغل و معلم‌ها این ساندویچ خوشمزه را به عنوان یک غذا با تن ماهی خوشمزه برای محل کار می‌توانند میل کنند.

مواد لازم برای تهیه ساندویچ تن ماهی با نان تست و پارمسان (۲ نفر)​

مواد اولیهمقدار مورد نیاز
تن ماهی۱ عدد
سس مایونز۱ قاشق غذاخوری
ذرت پخته۲ قاشق غذاخوری
کاهو۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آبلیمو۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار دلخواه
پنیر پارمسان۲ قاشق غذاخوری
نان تست۴ عدد
گوجه و خیارشوربه مقدار دلخواه

میزان انرژی در ۱۰۰ گرم ساندویچ تن ماهی و پارمسان: ۲۹۵ کیلوکالری
زمان آماده‌سازی ساندویچ تن ماهی با نان تست: ۴۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه ساندویچ تن ماهی با نان تست​

مراحل طرز تهیه ساندویچ تن ماهی با نان تست

برای درست کردن ساندویچ تن ماهی با نان تست، بیشترین زمان به جوشاندن تن‌ ماهی اختصاص دارد. در این فاصله، کافی است دیگر سبزیجات را بشویید و خرد کنید. برای تهیه این ساندویچ مقوی که یک میان وعده خوشمزه برای مدرسه کودکان و همچنین وعده شام و ناهار است روش زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: تن ماهی را بجوشانید​

در اولین مرحله از طرز تهیه ساندویچ تن ماهی، کنسرو تن ماهی را در یک قابلمه بگذارید و روی آن تا حدی که کنسرو تن را بپوشاند، آب بریزید. قابلمه را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید کنسرو تن ماهی به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد. بعد از اینکه کنسرو جوشید، اگر عجله دارید، کنسرو را زیر آب سرد بگیرید. در غیر این صورت اجازه دهید خنک شود و سپس تن ماهی را در یک کاسه با سایز مناسب بریزید.

مرحله دوم: مواد ساندویچ تن ماهی را آماده کنید​

در این مرحله، سس مایونز، ذرت، پنیر پارمسان، نمک، فلفل سیاه و آبلیمو را به ماهی تن اضافه و به خوبی ترکیب کنید.

مرحله سوم: ساندویچ تن ماهی را درست کنید​

روی نان تست به مقدار دلخواه از مایه تن ماهی، کاهور و گوجه و خیارشور بریزید و یک نان تست دیگر را روی لایه اول بگذارید. نان‌ها را می‌توانید به صورت مثلثی برش بزنید، روی ساندویچ سس دلخواه بریزید و آن را سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه ساندویچ تن با سیب زمینی (۴ نفر)​

مواد اولیهمقدار مورد نیاز
کنسرو تن ماهی۲ عدد
کنسرو سبزیجات نخود فرنگی، هویج و ذرت۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد
خیارشور۴ عدد
شوید تازه۱۰۰ گرم
سس مایونز۵ قاشق غذاخوری
آبلیمو۲ قاشق غذاخوری
نمکبه مقدار لازم
نان باگت۴ عدد

میزان انرژی کالری در ۱۰۰ گرم ساندویچ تن ماهی با سبزیجات: ۳۰۰ کیلوکالری
مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱ ساعت
زمان آماده‌سازی ساندویچ تن ماهی: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه ساندویچ تن ماهی با سیب زمینی​

مراحل طرز تهیه ساندویچ تن ماهی با سیب زمینی

ساندویچ تن ماهی با سیب زمینی اگر به عنوان میان وعده مدرسه بچه‌ها استفاده شود، تا مدت زیادی آنها را سیر نگه می‌دارد. می‌توانید در طرز تهیه این ساندویچ به جای سس مایونز از ماست چکیده یا پنیرخامه‌ای استفاده کنید و ساندویچ را با نان باگت یا نان تست میل کنید. برای تهیه ساندویچ تن ماهی، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد ساندویچ را آماده کنید​

برای تهیه ساندویچ تن ماهی با سیب زمینی برای میان وعده بچه‌ها یا وعده شام و ناهار، سیب زمینی‌ها را بشویید و بپزید. کنسرو سبزیجات و کنسرو تن ماهی را هم در آب جوش بیندازید و به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید.

مرحله دوم: شوید و ماست را آماده کنید​

شوید را بشویید و پس از اینکه آب اضافی خود را از دست داد، به صورت ریز و ساطوری خرد کنید و داخل یک ظرف مناسب بریزید. سس مایونز یا ماست چکیده، نمک و آبلیمو را به ظرف حاوی شوید اضافه کنید.

مرحله سوم: مواد کنسروی را آماده کنید​

در این مرحله، کنسرو نخود فرنگی، ذرت و هویج را در آبکش بریزید تا آب اضافی‌ آن خارج شود. سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و به صورت ریز و نگینی خرد کنید. خیارشور را هم به اندازه دلخواه خرد کنید. تن ماهی را باز کنید. همه این مواد را به ظرف حاوی شوید و ماست (یا سس مایونز)، اضافه و با هم ترکیب کنید.

مرحله چهارم: ساندویچ تن ماهی را بپیچید​

در آخرین مرحله، نان‌های باگت را از طول برش بزنید و خمیر اضافی آن‌ها را خارج کنید. سپس مواد ساندویچ را داخل نان‌های باگت بریزید و ساندویچ‌ها را آماده کنید. برای اینکه ساندویچ خودش را بهتر بگیرد، می‌توانید به مدت چند دقیقه ساندویچ‌ها را در یخچال بگذارید و بعد آنها را سرو کنید.

روش تهیه ساندویچ تن ماهی ساده​

ساندویچ تن ماهی ساده به عنوان یک میان وعده مقوی در مدرسه و حتی محل کار، طرفداران زیادی دارد و می‌توانید با کم‌ترین مواد و در سریع‌ترین زمان ممکن، آن را آماده کنید. برای تهیه ساندویچ تن ماهی ساده بدون پنیر و سیب زمینی و سایر مخلفات، کافی است کنسرو تن ماهی را در آب به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید و سپس اجازه دهید خنک شود.
در هنگام جوشیدن کنسرو یک پیاز کوچک یا متوسط را به صورت نگینی خرد کنید و با روغن تفت دهید تا کاملا طلایی شود. ادویه‌های دلخواه مثل زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کنید و سپس تن ماهی را در تابه بریزید. تن ماهی را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه تفت دهید. مواد آماده شده را با نان باگت، نان تست یا هر نانی که دوست دارید، سرو کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه ساندویچ تن ماهی​

فوت و فن‌های طرز تهیه ساندویچ تن ماهی

  • استفاده از جعفری و پیاز ساطوری شده یا دیگر سبزیجات تازه در ساندویچ‌ تن ماهی عطر و طعم بهتری به آن می‌دهد.
  • برای طعم بهتر، می‌توانید در ساندویچ تن ماهی از چیپس خلالی یا پنیر خامه‌ای هم استفاده کنید. فقط این موضوع را مد نظر داشته باشید که با این کار، کالری ساندویچ بیشتر می‌شود و برای کسانی که رژیم غذایی لاغری دارند،‌ مناسب نیست.
  • استفاده از کاهو نیز گزینه بسیار مناسبی برای تن ماهی است. به جای کاهو می‌توانید از هر نوع سبزی با برگ سبز (اسفناج، آراگولا، سبزی خوردن و غیره) هم استفاده کنید. از سبزیجات دیگر مثل قارچ، نخودفرنگی، ذرت و هویج نیز می‌توانید در ساندویچ تن ماهی خود استفاده کرده و از طعم آنها لذت ببرید.
  • ساندویچ تن ماهی را می‌توانید با انواع پنیرها مثل چدار یا پنیر پیتزا تهیه و با انواع سس‌ و انواع دیپ‌ میل کنید.
  • برای طرز تهیه ساندویچ تن ماهی با پیازچه، به هر یک از روش‌های بالا می‌توانید ساندویچ را درست کنید. اما به عنوان سبزی، به جای کاهو، از پیازچه‌های خرد شده استفاده کنید.
  • برای طرز تهیه ساندویچ تن ماهی با قارچ برای میان وعده مدرسه، قارچ را جداگانه به صورت نازک خرد کنید و در روغن یا کره تفت دهید. سپس قارچ‌های سرخ شده را به مواد ساندویچ اضافه کنید.
  • به ترکیب ساندویچ تن ماهی می‌توانید چند برش آووکادو هم اضافه کنید، طعم ساندویچ بی‌نظیر می‌شود.

سوالات متداول​

نان مناسب برای تهیه ساندویچ تن ماهی چیست؟​

برای تهیه این ساندویچ خوشمزه می‌توانید از نان باگت یا نان تست استفاده کنید، البته این ساندویچ با نان باگت هم طعم بهتری دارد و هم برای نگهداری و مصرف راحت‌تر است. البته نان پیتا و لواش هم گزینه‌های خوبی برای ساندویچ کردن تن ماهی هستند.

چطور ساندویچ رژیمی با تن ماهی درست کنیم؟​

اگر می‌خواهید ساندویچ‌تان رژیمی شود، به جای استفاده از سس مایونز، پنیر چدار، پنیر گودا و پنیر پارمسان، از کمی ماست چکیده استفاده کنید. همچنین برای سرخ کردن یا تفت دادن مواد، از روغن زیتون استفاده کنید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

۲ طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده در ماهیتابه و ساندویچ ساز​



طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده


اسنک با گوشت چرخ کرده و مخلفات دیگر مثل قارچ، سیب زمینی، فلفل دلمه‌ای، هویج، نخود فرنگی، پنیر پیتزا و سبزیجات معطر، جزو انواع خوراک با گوشت چرخ کرده راحت و تقریبا سریع به حساب می‌آیند. این مدل اسنک هم مثل انواع مختلف اسنک معمولا در زمان کمی آماده می‌شود و برای شام، ناهار یا فینگرفود مناسب بچه‌ها و همچنین به عنوان یک فینگرفود شیک برای مهمانی‌ پرطرفدار است.

مواد لازم اسنک گوشت چرخ کرده (برای ۶ عدد)​


مواد اولیهمقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
نان تست۱۲ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
سیب زمینی۴ عدد
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای۱ عدد
پنیر پیتزا یا پنیر گودابه مقدار دلخواه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و آویشنبه مقدار دلخواه
روغن سرخ کردنی یا کرهبه مقدار لازم
سس کچاپبه مقدار لازم

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت اسنک گوشت چرخ کرده: ۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده در ساندویچ ساز​


طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده و قارچ


برای تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده از موادی مثل قارچ و سیب زمینی هم استفاده می‌شود که هم طعم اسنک را لذیذتر می‌کند و هم ارزش غذایی اسنک را بالا می‌برد که البته سلیقه‌ای است و می‌توانید آن‌ها را حذف کنید.

مرحله اول: سیب زمینی‌‌ها را آماده کنید​

برای آماده کردن سیب زمینی‌ها دو راه دارید؛ می‌توانید سیب زمینی‌ها را به صورت آبپز شده، داخل اسنک استفاده کنید یا آنها را سرخ کنید. اگر از سیب زمینی آبپز استفاده می‌کنید، بعد از آبپز کردن سیب زمینی‌ها، پوست آنها را بگیرید و بکوبید تا پوره شوند و کنار بگذارید. اگر می‌خواهید آنها را سرخ کنید، سیب‌زمینی‌ها را به صورت نگینی ریز خرد کنید و در یک تابه با روغن سرخ کنید تا طلایی شوند. سپس سیب زمینی‌های سرخ شده را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: قارچ را سرخ کنید​

در این مرحله از طرز تهیه اسنک گوشت چرخ کرده قارچ‌هایی که از قبل شسته‌اید و خشک شده‌اند، به صورت خلالی و باریک خرد کنید. در یک تابه روغن یا کره بریزید و بعد از داغ شدن، قارچ‌ها را در تابه بریزید. حرارت را متوسط به بالا قرار دهید تا قارچ‌ها، آب نیندازند. برای اینکه رنگ قارچ‌ها تیره نشود، به اندازه ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه کنید. وقتی قارچ‌ها سرخ شدند و آبشان کشیده شد، آن‌ها را از تابه بیرون بیاورید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: پیاز و گوشت را آماده کنید​

در این مرحله، پیاز را پوست بگیرید و خیلی ریز خرد کنید. اگر رنده کنید بهتر است. در تابه کمی روغن بریزید و پیاز را در آن تفت دهید. وقتی کاملا طلایی و سبک شد، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید. مواد را تفت دهید تا رنگ گوشت چرخ کرده، تغییر کند.

مرحله چهارم: ادویه‌ها و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید​

بعد از این‌که رنگ گوشت تغییر کرد، به آن نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پودر آویشن اضافه کنید و مواد را تفت دهید. فلفل دلمه‌ای را ریز خرد کنید و هسته‌های آن را دور بریزید. فلفل‌ها را هم به تابه بیفزایید. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید تا با مواد تفت بخورد و طعم خامی خود را از دست بدهد.

مرحله پنجم: بقیه مواد اسنک را اضافه کنید​

بعد از تفت دادن گوشت با ادویه و رب گوجه فرنگی، نوبت به اضافه کردن قارچ‌های خرد شده و سیب‌ زمینی‌ها است. همه مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. به اندازه ۵ دقیقه درب تابه را روی آن بگذارید و اجازه دهید کمی مواد بپزند و طعم همدیگر را بگیرند. در این مدت، حرارت را روی حالت بسیار ملایم تنظیم کنید. دقت کنید که آب مواد یا مایه اسنک کاملا باید کشیده شود و شل نباشد. سپس شعله را خاموش کنید.

مرحله ششم: مواد اسنک را در نان بریزید​

برای تهیه اسنک، می‌توانید دور نان‌ها را برش بزنید. برای خوشمزه‌تر شدن اسنک می‌توانید ابتدا مقداری سس کچاپ روی نان تست بمالید. به مقدار دلخواه پنیر پیتزا یا پنیر گودا روی نان تست بریزید. سپس مایه گوشت و قارچ و سیب زمینی را که آماده کرده‌اید، به طور یکدست روی نان قرار دهید. مقدار دیگری پنیر روی مایه گوشتی اسنک بریزید و بعد یک نان تست را روی آن بگذارید. این کار را برای تمام نان تست‌ها و مایه گوشتی اسنک تکرار کنید.

مرحله آخر: اسنک‌ها را در ساندویچ ساز گریل کنید​

در این مرحله از طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده، دستگاه ساندویچ‌ساز را گرم کنید. با یک قلم موی آشپزی، کف دستگاه را با روغن یا کره ذوب شده، کمی چرب کنید. سپس اسنک‌ها را داخل دستگاه بگذارید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه گریل شوند. هر دو طرف نان، باید طلایی شود. همه اسنک‌ها را به همین روش آماده کنید و بپزید.
وقتی همه اسنک‌ها را آماده کردید، در یک ظرف مناسب سرو قرار دهید. کنار ظرف سس کچاپ یا سس مایونز بگذارید و اسنک‌ها را با سس دلخواه، به صورت گرم، سرو و میل کنید.

طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده در تابه​


طرز تهیه اسنک با گوشت چرخ کرده در تابه


اگر دستگاه ساندویچ‌ساز ندارید، می‌توانید اسنک‌هایتان را در تابه درست کنید. در این روش بعد از آماده کردن مایه گوشت چرخ کرده، مایه اسنک را به همراه پنیر پیتزا یا پنیر گودا مانند روش بالا، بین دو لایه نان تست بریزید و کف یک تابه را کمی چرب کنید. اسنک‌ها را در تابه بچینید و یک جسم سنگین روی اسنک‌ها بگذارید تا از هم باز نشوند. بهتر است جسم سنگین را داخل فویل بپیچید و روی اسنک‌ها قرار دهید.
بعد از ۵ تا ۷ دقیقه، وقتی یک طرف اسنک‌ها طلایی شد، آن‌ها را برگردانید و دوباره طرف دیگر را سرخ کنید. نیازی به روغن زیاد نیست؛ همین که کمی طلایی شود، کافی است. بعد از آماده شدن، اسنک‌ها را از تابه بیرون بیاورید و سرو کنید.

سوالات متداول​

چه کار کنیم که اسنک‌ها به دستگاه ساندویچ‌ساز نچسبند؟

چه کار کنیم که اسنک‌ها به دستگاه ساندویچ‌ساز نچسبند؟​

برای اینکه مطمئن شوید اسنک‌های گوشت چرخ کرده، به دستگاه نمی‌چسبند، می‌توانید علاوه بر چرب کردن صفحه دستگاه، مقداری کره آب کنید و روی نان تست‌ها بمالید. سپس اسنک‌ها را در دستگاه بگذارید و بپزید.

چرا اسنک از هم می‌پاشد؟​

دلیل از هم پاشیدن اسنک‌ها ممکن است به این موضوع مربوط باشد که مواد داخل اسنک، به اندازه کافی غلیظ نیست. اگر مایه اسنک آبکی باشد، باعث شل شدن و پاشیدن اسنک می‌شود. همچنین ممکن است اسنک‌ها داخل دستگاه، به خوبی پرس نشده باشند که باز هم بعد از بیرون آوردن آنها، لایه‌های نان از هم جدا می‌شوند.

اسنک چیست؟​

اسنک یکی از غذاهای سریع و آسان است که معمولا با نان تست و در دستگاه ساندویچ‌ساز دست می‌شود. به این صورت که بین دو لایه نان تست (البته با دیگر نان‌ها مثل پیتا و نان باگت هم می‌توان اسنک درست کرد)، مواد اسنک ریخته می‌شود و در دستگاه ساندویچ‌ساز، تُست می‌شود. البته می‌توان اسنک را در ماهیتابه هم تهیه کرد. مواد مختلفی در طرز تهیه اسنک می‌توان به کار برد و طعم‌های متنوع‌تری را به اسنک اضافه کرد.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

۳ طرز تهیه بورک گوشت ترکی با خمیر یوفکا و خمیر خانگی در فر و تابه​



۳ طرز تهیه بورک گوشت ترکی با خمیر یوفکا و خمیر خانگی در فر و تابه


بورک گوشت ترکی یکی از محبوب‌ترین، خوشمزه‌ترین و قدیمی‌ترین غذاهای فینگرفودی ترکیه‌ای است که از زمان حکومت پادشاهان عثمانی تاکنون در تمام وعده‌ها از صبحانه گرفته تا ناهار و شام و مهمانی‌ها سرو می‌شود. به عنوان غذای انگشتی برای بچه‌ها بورک گوشت یک انتخاب مناسب است.


طرز تهیه بورک گوشت استانبولی​


طرز تهیه بورک ترکی گوشت


مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه​

مدت زمان پخت بورک گوشت: ۴۵ دقیقه​

کالری هر عدد بورک گوشت: ۲۲۰ کالری​

مواد لازم بورک گوشت برای ۱۰ نفر​

  • روغن زیتون فرابکر: ۶ قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه‌ای سبز ریز خرد شده و بدون دانه: ۵۰۰ گرم
  • پودر فلفل قرمز ترکیه‌ای: (فلفل قرمز گوشتی و نسبتا شیرین که به فلفل قرمز حلبی یا سوری هم مشهور است و پودر آن نیمه خشک، چرب و ساطوری است): ۱ قاشق
  • غذاخوری
  • پیاز قرمز: ۱ عدد بزرگ و ساطوری خرد شده
  • نمک و فلفل سیاه تازه پودر شده: به میزان دلخواه
  • گوشت چرخ‌ کرده: ۹۰۰ گرم
  • روغن مایع کانولا: ¾ فنجان
  • تخم‌مرغ: ۵ عدد بزرگ
  • شیر: ۱ فنجان
  • خمیر یوفکا: ۱ بسته
  • دانه زیره سیاه: ۲ قاشق غذاخوری

مواد لازم تهیه بورک گوشت و پنیر ترکی


مراحل طرز تهیه بورک گوشت با خمیر یوفکا

بورک گوشت استانبولی را با مواد مختلفی درست می‌کنند. دستور تهیه این بورک با گوشت چرخ کرده و خمیر یوفکا آماده است.

مرحله اول؛ آماده کردن مواد بورک گوشت​

در طرز تهیه بورک گوشت ابتدا در یک قابلمه بزرگ کمی روغن زیتون را روی شعله ملایم گرم کنید. پیازهای خرده شده را در روغن بریزید و تفت دهید. پیازها که کمی سبک شدند، فلفل دلمه‌ای خرد شده و فلفل قرمز ترکیه‌ای را اضافه کنید و تفت دهید.
حدود ۵ دقیقه روی شعله ملایم گاز این مواد را مرتب هم بزنید تا نرم شوند. حالا گوشت چرخ‌ کرده را اضافه کنید. گوشت را با مواد فوق تفت دهید و اجازه دهید آب گوشت تبخیر شود. ده دقیقه زمان کافی است. نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم؛ فر را گرم کنید​

فر را روشن کنید و روی درجه ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود.

مرحله سوم؛ آماده کردن مواد برای رومال خمیر یوفکا​

در این مرحله در یک ظرف جداگانه تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و با یک فنجان شیر و ¾ فنجان روغن مایع کانولا خوب هم بزنید.

مرحله چهارم؛ آماده کردن خمیر یوفکا​

یک لایه خمیر یوفکا را روی سطح کارتان، مثلا سینی یا تخته آشپزخانه بگذارید و با یک برس تمیز روی آن از مخلوط شیر و روغن و تخم‌مرغ بمالید.

مرحله پنجم؛ پیچاندن خمیر بورک ترکیه

یک لایه دیگر خمیر یوفکا روی آن بگذارید و همین کار را تکرار کنید. روی ۱/۳ از ورقه خمیر یوفکا مایه گوشتی که درست کرده‌اید بریزید و دو لایه دیگر خمیر یوفکا که با برس ترکیب مایه تخم‌مرغی را روی آن‌ها مالیده‌اید، به همان ترتیب اولی روی مایه گوشت بگذارید و بورک را بپیچید. بورک‌ها را با فاصله در سینی فر یا ظرف مناسب فر بچینید.
یادتان باشد سینی فر را با کمی روغن زیتون چرب کنید. می‌توانید بورک ترکی را به اشکال مختلف بپیچید؛ مثلثی مثل تهیه سمبوسه و سیگارتی یا همان رولی یا به شکل طرز تهیه پیراشکی و … .
بعد از پیچاندن تمام بورک‌ها، باقی‌مانده مایه تخم‌ مرغی را روی بورک‌ها بمالید و روی آن‌ها دانه زیره سیاه و در صورت دلخواه سیاه‌ دانه و کنجد بپاشید.

مرحله ششم؛ پختن بورک ترکی در فر​

ظرف بورک را داخل فر بگذارید. ۴۵ دقیقه زمان برای پخت بورک کافی است.

طرز تهیه بورک گوشت ترکی با خمیر یوفکا


سطح روی بورک که طلایی شد فر را خاموش کنید. بیست دقیقه به بورک گوشت ترکیه‌ای استراحت بدهید و سپس سرو و میل کنید.

طرز تهیه بورک گوشت در ماهیتابه​

برای درست کردن بورک گوشت ترکیه‌ای در ماهیتابه باید به روشی که در بالا اشاره شد، بورک‌ها را آماده کنید. یک ماهیتابه با اندازه مناسب را روی شعله گاز قرار دهید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید. سپس بورک‌ها را داخل روغن بریزید و کاملا سرخ کنید. مقدار روغن باید به اندازه‌ای باشد که بورک‌ها به‌طور کامل در روغن قرار بگیرند. بعد از سرخ کردن بورک‌ها می‌توانید آن‌ها را روی کاغذ روغنی قرار دهید تا روغن اضافی خارج شود.

طرز تهیه بورک گوشت با خمیر خانگی​

برای تهیه بورک ساده با گوشت چرخ کرده و خمیر خانگی شما برای درست کردن خمیر تنها به ۲۵۰ گرم آرد سفید، ۱۲۵ گرم آب و ۱ قاشق چای‌خوری نمک نیاز دارید. برای شروع باید آرد را الک کنید و با نمک ترکیب کنید. آب را در چند مرحله به آرد و نمک اضافه کنید. مواد را به خوبی ترکیب کنید تا خمیر لطیفی به دست بیاید و دیگر به دست نچسبد.
سپس خمیر را ورز دهید و داخل نایلون بریزید و برای ۱ ساعت استراحت دهید. بعد از آماده کردن مواد گوشتی خمیر را به صورت لایه نازک پهن کنید. مواد گوشتی بورک را داخل خمیر قرار دهید. سپس خمیر را رول کنید و درنهایت به اندازه دلخواه برش دهید. می‌توانید این بورک‌ها را در فر یا ماهیتابه آماده کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه بورک گوشت​


نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه بورک گوشت


  • برای خوش طعم‌تر شدن مواد بورک گوشت استانبولی می‌توانید مقداری سیر تازه یا پودر سیر به آن اضافه کنید.
  • برخی افراد داخل مواد بورک گوشت از مقداری پنیر پارمسان استفاده می‌کنند.
  • به‌طور کلی طرز تهیه بورک گوشت با خمیر یوفکا است، اما اگر به خمیر یوفکا دسترسی ندارید، می‌توانید بورک را با نان لواش نیز آماده کنید. برای این کار باید مواد بورک را داخل نان لواش نازک، مخصوص سمبوسه قرار دهید.
  • برای درست کردن بورک گوشت به جای خمیر یوفکا از خمیر فیلو هم می‌توانید استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید برای داخل بورک به جای گوشت از انواع سبزیجات یا مرغ ریش شده به جای گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید.

سوالات متداول​

بورک چیست؟

شاید از خودتان بپرسید اصلا بورک چیه؟! بورک ابتدا یک غذای درباری بود و سپس به آشپزخانه عامه مردم راه پیدا کرد. اگر چه بسیاری بورک را یک غذای ترکی می‌دانند اما بد نیست بدانید در بسیاری از کشورهای شرق اروپا و حوزه بالکان، یونان و کشورهای عربی خاورمیانه انواع بورک بسیار محبوب و مرسوم است و با مواد مختلف آماده و سرو می‌شود.

چگونه از چسبیدن لایه‌های بورک به هم جلوگیری کنیم؟​

برای جلوگیری از چسبیدن لایه‌های بورک باید هر لایه از خمیر را با کمی روغن چرب کنید. این کار موجب باز شدن لایه‌ها و جلوگیری از چسبیدن آن‌ها به هم می‌شود. به خاطر داشته باشید که زیر و روی خمیر خانگی بورک را آردپاشی کنید تا خمیر حالت چسبنده نداشته باشد.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

۲ طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده + تصاویر پیچیدن نان سمبوسه​



۲ طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده + تصاویر پیچیدن نان سمبوسه


سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده یکی از محبوب‌ترین انواع خوراک با گوشت چرخ کرده است که به عنوان یک غذای انگشتی برای بچه‌ها و بزرگترها بافت فوق‌العاده تردی دارد و مزه آن به طرز شگفت‌انگیزی خوشمزه است. در این مقاله می‌توانید با طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده با سیب زمینی و بدون سیب زمینی و همچنین روش پیچیدن سمبوسه به عنوان یکی از انواع اسنک بین‌المللی آشنا شوید.


مواد لازم برای تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده (روش اول)​


مواد اولیهمقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
قارچ۲۰۰ گرم
جعفری۱۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای۲ عدد
پیاز۱ عدد درشت
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبهبه مقدار لازم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق چای‌خوری
نان لواش یا خمیر یوفکابه مقدار لازم
روغن مایع سرخ کردنیبه مقدار لازم

مدت زمان آماده سازی: ۲۰ دقیقه
مدت زمان پخت سمبوسه: ۲۰ دقیقه
کالری هر عدد سمبوسه با گوشت چرخ کرده: حدود ۱۶۰ تا ۲۴۰ کالری

مراحل طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده​


طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌کرده و قارچ


استفاده از قارچ در سمبوسه با گوشت چرخ کرده، طعم بی‌نظیری به آن می‌بخشد. در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل طرز تهیه سمبوسه گوشت چرخ کرده با قارچ آشنا شوید.

مرحله اول؛ سرخ کردن پیاز و گوشت​

در اولین مرحله از طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده باید پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. سپس مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و پیازها را سرخ کنید. بعد از اینکه پیاز کمی سبک شد، گوشت چرخ‌ کرده را اضافه کنید و با پیازها تفت دهید.

مرحله دوم؛ آماده کردن مواد سمبوسه​

بعد از این که گوشت کمی سرخ شد و تغییر رنگ داد، زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز و فلفل دلمه‌ای خرد شده را اضافه کنید. سپس درب ماهیتابه را روی آن قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید تا همه مواد بپزند. بعد از این که فلفل دلمه‌ای کمی پخت، قارچ را به صورت نگینی خرد کنید و به سایر مواد اضافه کنید.

مرحله سوم؛ اضافه کردن جعفری و رب گوجه به مواد سمبوسه​

در یک تابه کوچک رب گوجه را با کمی روغن سرخ کنید. سپس رب گوجه را به مایه سمبوسه اضافه کنید. جعفری تازه و ساطوری خرد شده عطر بی‌نظیری به سمبوسه می‌بخشد. پس جعفری‌ها را به صورت ساطوری ریز خرد کنید و به سایر مواد اضافه کنید. در انتها مقداری نمک به سمبوسه اضافه کنید.

مرحله چهارم؛ پیچیدن سمبوسه​


پیچیدن سمبوسه


سمبوسه گوشت را می‌توانید با نان لواش یا خمیر یوفکا درست کنید. برای این کار باید خمیر یا نان‌ را به صورت مستطیل (طبق تصویر) برش دهید. سپس از یک طرف نان را به صورت مثلثی تا کنید و بعد از تای دوم نان به صورت قیف می‌شود. قیف نان را در دست بگیرید و مقداری از مواد سمبوسه را داخل نان بریزید. درنهایت قسمت بالای نان را به سمت داخل تا کنید تا کاملا بسته شود و مایه سمبوسه به بیرون نریزد. اگر این روش پیچیدن سمبوسه برای شما سخت است نان یا خمیر سمبوسه را رول کنید.

مرحله آخر؛ سرخ کردن سمبوسه​


سرخ کردن سمبوسه در روغن داغ و فراوان


بعد از این که همه سمبوسه‌ها را به همین روش آماده کردید، باید مقداری روغن در ماهیتابه بریزید (مقدار روغن کم نباشد، سمبوسه‌ها باید در روغن غوطه‌ور شوند) و صبر کنید تا روغن حسابی داغ شود. سپس سمبوسه‌ها را در روغن داغ سرخ کنید. وقتی یک سمت سمبوسه‌ها طلایی شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز طلایی شود. زمانی که همه سمبوسه‌ها را سرخ کردید، مثل سمبوسه سیب زمینی ساده آن را با سس فلفل تند یا سس کچاپ سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده و سیب‌زمینی (روش دوم)​


مواد اولیهمقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد متوسط
فلفل دلمه‌ای۱ عدد
پیاز۱ عدد
گشنیز تازه۴۰ گرم
جعفری تازه۴۰ گرم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار لازم
زردچوبه۱/۲ قاشق چای‌خوری
ادویه کاریبه مقدار لازم
نمکبه مقدار لازم
نان لواش یا خمیر یوفکابه مقدار لازم

مراحل طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده و سیب زمینی​


طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌کرده و سیب‌زمینی


اضافه کردن سیب‌ زمینی طعم جذابی به سمبوسه با گوشت چرخ کرده می‌بخشد. در این بخش می‌توانید با مراحل طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده و سیب‌ زمینی آشنا شوید.

مرحله اول؛ پختن سیب‌ زمینی​

در اولین مرحله از طرز تهیه سمبوسه با گوشت و سیب‌ زمینی باید سیب‌ زمینی‌ها را بشویید و داخل یک قابلمه آب بریزید. قابلمه را با حرارت متوسط روی گاز قرار دهید و حدود ۴۵ دقیقه صبر کنید تا سیب‌زمینی‌ها بپزند.

مرحله دوم؛ له کردن سیب‌ زمینی‌ها​

بعد از این که سیب‌ زمینی‌ها کاملا پختند، پوست آن‌ها را جدا کنید و سپس با گوشت‌کوب کاملا له کنید. برای‌ له کردن سیب زمینی می‌توانید از چنگال نیز استفاده کنید.

مرحله سوم؛ سرخ کردن پیاز و گوشت و سایر طعم‌ دهنده‌ها​

در این مرحله باید پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در روغن سرخ کنید. زمانی که پیازها سبک شدند، زردچوبه و گوشت چرخ‌ کرده را اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا رنگ گوشت عوض شود. بعد از این که گوشت کمی سرخ شد، فلفل دلمه‌ای، جعفری خرد شده، ادویه کاری، فلفل سیاه و فلفل قرمز را اضافه کنید.

مرحله چهارم؛ سرخ کردن رب گوجه‌ فرنگی و اضافه کردن به مایه سمبوسه​

بعد از ترکیب کردن مواد سمبوسه باید در یک ماهیتابه کوچک مقداری روغن بریزید. رب گوجه‌ فرنگی را چند دقیقه با روغن سرخ کنید تا بوی خامی آن از بین برود. سپس رب گوجه را با مواد سمبوسه ترکیب کنید.

مرحله پنجم؛ ترکیب کردن سیب‌زمینی با مواد سمبوسه​

در این مرحله از طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده و سیب‌زمینی باید سیب‌ زمینی پوره شده را با سایر مواد ترکیب کنید. بعد از این که همه مواد با هم ترکیب شدند، شعله گاز را خاموش کنید.

مرحله ششم؛ آماده کردن سمبوسه گوشت و سیب زمینی​

در این مرحله باید نان را به صورت مستطیلی برش دهید و سپس نان را به روش قبل تا کنید و مواد سمبوسه را داخل نان قرار دهید. درنهایت سمبوسه‌ها را در روغن فراوان سرخ کنید و در کنار سس مورد نظرتان سرو کنید.


نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ کرده​


نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سمبوسه


  • در طرز تهیه سمبوسه گوشت ابتدا روغن را کاملا داغ کنید و زمانی که روغن داغ شد، سمبوسه را در روغن سرخ کنید.
  • برای طرز تهیه سمبوسه گوشت و سیب‌ زمینی می‌توانید به جای پوره سیب‌زمینی از سیب‌زمینی‌های نگینی سرخ شده نیز استفاده کنید.
  • در طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌کرده و پنیر پیتزا باید مواد سمبوسه را آماده کنید و صبر کنید تا خنک شود. سپس پنیر پیتزا را به مواد سمبوسه اضافه کنید. از پنیر پیتزا یا ورقه‌ای می‌توانید استفاده کنید.
  • برای تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده می‌توانید از انواع سبزیجات و ادویه‌هایی که دوست دارید، استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید از فلفل سبز و سیر نیز در مایه سمبوسه با گوشت چرخ کرده استفاده کنید.
  • برای تهیه سمبوسه با گوشت مرغ می‌توانید از سینه مرغ پخته و ریش‌ ریش شده استفاده کنید.
  • طرز تهیه سمبوسه آبادانی درست شبیه به سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده و سیب‌ زمینی است. تنها باید از فلفل قرمز و ادویه بیشتری در این سمبوسه استفاده کنید تا کمی تند و تیز شود. معمولا آبادانی‌ها سمبوسه را با یک سس مخصوص که از تمر هندی و سس فلفل درست شده، سرو می‌کنند.
  • در طرز تهیه سمبوسه بندری با گوشت چرخ‌ کرده باید از رب و ادویه‌های بیشتری در سمبوسه استفاده کنید تا طعم سمبوسه جنوبی شما تندتر شود.

سوالات متداول​

چرا سمبوسه خشک می‌شود؟​

برای اینکه سمبوسه خشک نشود و نرم بماند بعد از سرخ کردن سمبوسه آن را در یک ظرف درب‌دار قرار دهید.

چکار کنیم سمبوسه بوی روغن ندهد؟​

بعد از سرخ کردن سمبوسه آن را در یک صافی فلزی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود و موقع سرو بوی روغن ندهد.

طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده رژیمی چگونه است؟​

اگر در رژیم هستید، می‌توانید سمبوسه را آماده کنید و با برس سطح آن را چرب کنید و سپس به جای سرخ کردن، سمبوسه‌ها را در فر قرار دهید تا بپزند.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

طرز تهیه پیتزا با نان لواش لذیذ و خوشمزه در فر و تابه​



طرز تهیه پیتزا با نان لواش


پیتزا با نان لواش از جمله فست فودهای محبوب است که می توان آن را به راحتی در خانه هم تهیه کرد. هر چند خیلی ها این غذای انگشتی خوشمزه برای بچه‌ها و بزرگترها را با خمیر مخصوص پیتزا درست می کنند ولی خبر خوب این که، حتی اگر خمیر پیتزا هم در دسترس نداشتید، می توانید با استفاده از نان لواش هم انواع پیتزا را تهیه کنید. در ضمن برای پخت پیتزا، لزوما نیاز به فر ندارید و در تابه هم امکان پخت آن وجود دارد.

فوت و فن های طرز تهیه پیتزا با نان لواش​


فوت و فن های طرز تهیه پیتزا با نان لواش


  • برای درست کردن پیتزا علاوه بر نان لواش می توانید از نان پیتا و تافتون هم استفاده کنید.

  • روی پیتزا را می توانید با مواد دلخواه مثل تکه ها یا مرغ ریش ریش، گوشت چرخ کرده، ژامبون، سوسیس، ذرت پخته، فلفل دلمه ای، قارچ و ادویه های گوناگون بپوشانید.

  • قارچ و فلفل دلمه ای را حتما از قبل در روغن تفت دهید. برای تفت دادن قارچ ها، آن ها را بعد از شستن و خرد کردن، در یک تابه با کمی کره یا روغن بریزید. حرارت را روی حالت متوسط تنظیم کنید تا آب قارچ کاملا گرفته شود و چروک نشود. کمی آبلیمو روی قارچ ها بریزید تا رنگ قارچ ها تیره نشود.

  • فلفل دلمه ای را هم تفت دهید تا طعم خام آن گرفته شود. اما در حد ۲ یا ۳ دقیقه کافی است. اگر بیش از این فلفل ها را تفت دهید، تلخ خواهند شد.

  • موقع چیدن مواد روی پیتزا، مواد آبدار مثل پیاز، فلفل دلمه ای و قارچ را روی لایه رویی بچینید تا باعث نرم و پاره شدن نان ها نشود.




ادویه مورد استفاده در پیتزا​


ادویه مورد استفاده در پیتزا


در طرز تهیه پیتزا با نان لواش می توانید از ادویه های دلخواه استفاده کنید. اما ادویه های رستورانی برای درست کردن پیتزا شامل جوز هندی، فلفل سیاه، اورگانو، آوبشن و نمک می شود.


چه کار کنیم که پیتزا خشک نشود؟​


  • اگر پیتزا را در فر می پزید، به جای این که کف سینی فر را چرب کنید، آردپاشی کنید.

  • یک کاسه آب را در کنار پیتزا قرار دهید تا فضای فر مرطوب بماند و نان پیتزا خشک و شکننده نشود.


  • وقتی همه مواد را روی نان لواش چیدید، با چنگال چند سوراخ ایجاد کنید.

  • بعد از پخت پیتزا، به مدت ۲ تا ۳ دقیقه، سینی را در طبقه بالای فر بگذارید تا روی مواد سرخ و طلایی شود. البته اگر زمان بیشتری طول بکشد، پیتزایتان خشک می شود.

  • در طرز تهیه پیتزا با نان لواش در تابه، در همان ابتدای پخت، کمی آب کف تابه بریزید تا بخار کند و فضای تابه مرطوب بماند.


راز کش آمدن پیتزا با نان لواش​


  • در طرز تهیه پیتزا با نان لواش، قبل از این که مواد آماده شده را روی نان پچینید، روی نان را کمی با اسپری یا دست، آب بپاشید. سپس سس را روی نان بریزید و مواد را بچینید.

  • پنیر پیتزایی را که در طرز تهیه پیتزا با نان لواش استفاده می کنید، باید از قبل در دمای محیط قرار داده باشید تا یخ آن ذوب شده باشد.

  • برای کشدار شدن پیتزا، نباید روی نان را خیلی با مواد سنگین کنید. در عوض حجم پنیر پیتزا باید زیاد باشد تا به خوبی کش بیاید. در این صورت که حدود ۹۰ درصد از پنیر پیتزا را باید زیر مواد و ۱۰ درصد دیگر را روی مواد بریزید.

  • می توانید بین هر لایه از موادی که روی پیتزا می ریزید، یک لایه پنیر پیتزا هم اضافه کنید.

  • ترکیب پنیر پیتزا و پنیر گودا هم می تواند به خوشمزه شدن پیتزا بسیار کمک کند.



طرز تهیه پیتزا با نان لواش​


پیتزا با نان لواش



زمان آماده سازی مواد: ۱۵ دقیقه
زمان لازم برای پخت: ۲۰ دقیقه



مواد لازم


نان لواش: ۲ عدد
سینه مرغ: ۱ عدد
قارچ: ۱۰ عدد
ذرت پخته شده: ۲ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای: ۱ عدد متوسط
سس مارینارا: ۱ قاشق غذاخوری
سس کچاب: ۱ قاشق غذاخوری
پیاز: ۱ عدد
آویشن: ۱/۲ قاشق چای خوری
نمک: ۱ قاشق چای خوری (سر صاف)
فلفل سیاه: ۱ قاشق چای خوری
زردچوبه: به میزان لازم


طرز تهیه​


مرحله اول: مرغ را با پیاز و ادویه بپزید​


در اولین مرحله از طرز تهیه پیتزا با نان لواش، پیاز را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. یک قابلمه با اندازه مناسب را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن در آن بریزید. بعد از طلایی شدن پیازها، مرغ را به آن اضافه کنید. حرارت را روی ملایم تنظیم کنید تا رنگ آن تغییر کند.
سپس کمی زردچوبه و نمک به آن اضافه کنید و تفت دهید. بعد از این که خامی ادویه ها گرفته شد، به آن دو لیوان آب جوش اضافه کنید و در ظرف را بگذارید و اجازه دهید مرغ کاملا بپزد.



مرحله دوم: قارچ ها را در روغن تفت دهید​


قارچ ها را بشویید و بعد از خشک شدن، به صورت خلالی و نازک خرد کنید. فلفل دلمه ای را بشویید و نگینی خرد کنید. در یک تابه کمی روغن یا کره بریزید و بعد از داغ شدن، قارچ ها را در آن بریزید. حرارت را کم نکنید تا قارچ آب نیندازد. به اندازه یک قاشق آب لیمو به آن اضافه کنید تا رنگ قارچ ها سیاه نشود. بعد از نرم شدن قارچ ها، آن ها را از تابه خارج کنید.



مرحله سوم: فلفل دلمه ای و ذرت را آماده کنید​


فلفل دلمه ای خرد شده را در تابه تفت دهید. ۲ تا ۳ دقیقه تفت دادن کافی است. در حدی که طعم خام آن گرفته شود. ذرت را بپزید یا از کنسرو آماده استفاده کنید. مرغ را که پخته بودید از قابلمه بیرون بیاورید و آن را به صورت مکعبی، خرد یا ریش ریش کنید.


مرحله چهارم: مواد را با هم مخلوط کنید​


در این مرحله از طرز تهیه پیتزا با نان لواش، در یک ظرف بزرگ قارچ سرخ شده، فلفل دلمه ای تفت داده شده، ذرت پخته شده و مرغ های خرد یا ریش ریش شده را با هم مخلوط کنید. پودر آویشن، نمک و فلفل را به مواد اضافه کنید و به هم بزنید تا همه یکدست شوند.


مرحله پنجم: مواد را روی نان بریزید​


اگر می خواهید پیتزا را به صورت لقمه ای درست کنید،‌ نان لواش را روی یک سطح، پهن کنید. آن را از وسط نصف کنید. روی نان را سس مارینارا و سس کچاپ بمالید. نصف مواد را روی نان بریزید و پنیر پیتزا را به آن اضافه کنید. نان را رول کنید. این کار را با نصف دیگر نان هم انجام دهید. رول ها را می توانید به قطعات دلخواه، برش بزنید.
اگر پیتزاها را به صورت رولی درست کرده اید، برش ها را در تابه با روغن کمی سرخ کنید و بعد در ظرف را به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید تا بپزند.


مرحله ششم: طرز تهیه پیتزا با نان لواش در تابه​


اگر نمی خواهید پیتزا را رولی یا لقمه ای درست کنید، نان را روی سطح بگذارید و سس و مواد را به همراه پنیر پیتزا روی نان بریزید. یک تابه را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. کمی روغن در آن بریزید و نان را در آن بگذارید.
کمی آب داخل تابه بریزید تا بخار کند و فضای تابه مرطوب بماند. در تابه را بگذارید و حرارت را روی حالت ملایم تنظیم کنید. ۲۰ دقیقه صبر کنید تا پیتزا کاملا بپزد.


مرحله هفتم: طرز تهیه پیتزا با نان لواش در فر​


طرز تهیه پیتزا با نان لواش در فر


در طرز تهیه پیتزا با نان لواش در فر، فر را از قبل گرم کنید. کف سینی را آردپاشی کنید و پیتزا را در آن بگذارید. یک کاسه آب را کنار سینی قرار دهید تا آب بخار شود و پیتزایتان خشک نشود. ۱۵ دقیقه بعد پیتزایتان آماده است. می توانید به مدت ۲ دقیقه سینی را در قسمت گریل قرار دهید تا روی آن طلایی شود. سپس پیتزا را در ظرف مناسب با سس دلخواه سرو و میل کنید.


سخن پایانی​


از آن جایی که نان لواش، پیتا، تست و تافتون بیش از خمیر پیتزا در دسترس است، می توانید با آن ها هم پیتزا درست کنید. روی نان را می توانید به جای مرغ، از سوسیس و کالباس یا گوشت چرخ کرده استفاده کنید. اگر هم گیاه خوار هستید، پیتزا سبزیجات یک گزینه عالی خواهد بود.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

طرز تهیه ناگت گوشت سوخاری خوشمزه و مجلسی به روشی ساده​



طرز تهیه و فوت و فن‌های ناگت گوشت سوخاری خوشمزه و مجلسی


ناگت گوشت یکی از لذیذترین غذاهای دنیا با گوشت چرخ کرده است که اکثر افراد آن را به صورت آماده از بیرون تهیه می‌کنند. اما بهتر است بدانید که درست کردن این غذای انگشتی خوشمزه برای بچه‌ها و بزرگترها بسیار ساده است و شما می‌توانید بعد از آماده کردن مواد ناگت حتی آن را در فریزر نگهداری کنید و هر زمان که دوست داشتید، آن را گرم کنید. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه ناگت گوشت را از وب‌سایت masala بخوانید.


طرز تهیه ناگت گوشت سوخاری​


طرز تهیه و فوت و فن‌های ناگت گوشت سوخاری خوشمزه و مجلسی


زمان تقریبی پخت و آماده سازی غذا: ۱۰۵ دقیقه​

مواد لازم برای ۲ نفر​


گوشت چرخکرده: ۳۰۰ گرم
نان سوخاری یا خرده نان: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
فلفل سیاه: نصف قاشق چایخوری
فلفل سفید: نصف قاشق چایخوری
پودر سیر: نصف قاشق چایخوری
تخم مرغ: ۲ تا ۳ عدد
روغن برای سرخ کردن: به مقدار لازم
نمک: به مقدار لازم
کاهو و گوجه فرنگی برای تزئین: به مقدار لازم


طرز تهیه​


طرز تهیه ناگت گوشت سوخاری خوشمزه و مجلسی


مرحله اول​


طرز تهیه ناگت گوشت هم مثل ناگت مرغ و ناگت میگو ساده است. برای شروع ابتدا گوشت چرخکرده را داخل یک ظرف مناسب می‌ریزید و مقداری نمک، پودر سیر، فلفل سیاه آسیاب شده، پودر فلفل سفید به آن اضافه می‌کنید و خوب هم می‌زنید. می‌توانید برای اینکه مواد بهتر هم بخورند آن‌ها را داخل غذاساز بریزید و برای چند دقیقه دستگاه را روشن کنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. حال ۳ عدد تخم مرغ را در یک کاسه جدا بریزید و خوب هم بزنید و سپس در ظرفی جداگانه نگه دارید.

مرحله دوم​


طرز تهیه ناگت گوشت سوخاری خوشمزه و مجلسی


در این مرحله از طرز تهیه ناگت گوشت باید مواد گوشتی مزه‌دار شده را به اندازه یک گردو بردارید و با دست آن را به شکل دلخواه درآورید. سپس گوشت را به داخل ظرفی از آرد ذرت فرو ببرید تا آرد به سطح گوشت به خوبی بچسبد. پس از آن ناگت‌ها را در تخم مرغ غوطه‌ور کنید و سپس داخل ظرفی از خرده نان یا نان سوخاری قرار دهید تا پودر سوخاری تمام سطح ناگت را بپوشاند. این کار را برای همه ناگت‌ها تکرار کنید. برای درست کردن این ناگت‌ها می‌توانید آن‌ها را به شکل لوله‌ای، دایره و یا هر شکلی که دوست دارید حالت دهید و بعد مراحل آرد ذرت، تخم مرغ و آرد سوخاری را به اتمام برسانید.

مرحله سوم​


در آخرین مرحله از طرز تهیه ناگت گوشت باید مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و اجازه دهید با شعله ملایم گرم شود. بعد از اینکه از داغ شدن روغن مطمئن شدید، ناگت گوشت چرخکرده سوخاری را به آرامی داخل روغن قرار دهید تا سرخ شود و رنگ آن طلایی شود. استفاده از روغن بیشتر برای سرخ کردن ناگت موجب می‌شود که داخل ناگت‌ها بهتر پخته شوند و از طرف سوخاری اطراف ناگت نیز تردتر و خوشمزه‌تر شود. بهتر است به اندازه‌ای روغن داخل ماهیتابه بریزید که سطح ناگت را بپوشاند. در نهایت برای سرو کردن ناگت‌ها می‌توانید ابتدا آن‌ها را روی دستمال مخصوص قرار دهید تا روغن اضافی آن جذب شود. سپس در یک ظرف به همراه گوجه فرنگی خرد شده و کاهو سرو کنید و از طعم لذیذ آن در کنار خانواده لذت ببرید.

نکات و فوت و فن‌هایی که باید در مورد طرز تهیه ناگت گوشت خانگی بدانید​


طرز تهیه ناگت گوشت سوخاری خوشمزه و مجلسی


*برای درست کردن ناگت گوشت می‌توانید از ترکیب گوشت چرخکرده و سیب زمینی نیز استفاده کنید که مقدار گوشت به کار رفته در ناگت کمتر شود.
*برخی افراد در زمان شکل دادن به ناگت، داخل آن مقداری پنیر پیتزا نیز قرار می‌دهند تا غذا در زمان خوردن طعم لذیذتری داشته باشد.
*در این دستور پخت از پیاز استفاده نشده، اما شما می‌توانید برای از بین بردن بوی گوشت از پیاز رنده شده که آب آن را با کمی فشار گرفته‌اید نیز استفاده کنید.
*به یاد داشته باشید که اگر غذاساز ندارید، حتماً گوشت ناگت را برای چند دقیقه به خوبی ورز دهید تا انسجام بهتری پیدا کند و موقع سرخ شدن مواد از هم نپاشد.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

طرز تهیه ناگت مرغ پنیری + نکات مهم خوشمزه شدن آن​


طرز تهیه ساده ناگت مرغ خانگی پنیری+نکات مهم خوشمزه شدن ناگت مرغ


ناگت مرغ پنیری از آن دسته غذاهای انگشتی برای بچه‌ها و بزرگترها است که طعم لذیذی است. یک غذای ساده و خوشمزه که هم به سرعت آماده می‌شود و هم مقوی و مفید است. طرز تهیه ناگت مرغ پنیری را از سایت tasty بخوانید.

طرز تهیه ناگت مرغ پنیری خانگی​



مواد لازم برای ۴ نفر​


سینه مرغ چرخ شده: ۵۰۰ گرم
پنیر موزارلا: ۲۲۵ گرم
آرد سوخاری: ½ پیمانه
پونه کوهی: به مقدار دلخواه
تخم‌مرغ: ۲ عدد
پیاز کوچک: ۱ عدد
سیر: ۳ حبه
نمک و فلفل: به مقدار دلخواه
پودر سیر، پودر پاپریکا، پودر زنجبیل، آویشن: هر کدام ۱ قاشق چایخوری
روغن مایع برای سرخ کردن: به مقدار دلخواه

طرز تهیه ناگت مرغ پنیری خانگی​


طرز تهیه ناگت مرغ پنیری


برای درست کردن ناگت مرغ پنیری خانگی سینه مرغ بدون استخوان را چرخ کنید. پیاز و سیر را رنده کنید، با مرغ مخلوط کرده و ورز دهید. ادویه‌ها به علاوه نمک را اضافه کنید و با گوشت مرغ خوب ورز دهید.
مایه ناگت را به مدت نیم ساعت در یخچال نگه دارید تا مقداری خودش را بگیرد. بعد از نیم ساعت مایه ناگت را از یخچال بیرون بیاورید و ناگت‌ها را درست کنید. برای هر ناگت مقداری از مایه به اندازه یک گردو بردارید و با دست گرد کنید. سپس وسط ناگت را با انگشت سوراخ کنید و مقداری پنیر موزارلا در آن بریزید و حفره را بپوشانید. در یک بشقاب آرد سوخاری و پونه کوهی بریزید و ناگت‌ مرغ پنیری را به آرد سوخاری و پونه کوهی آغشته کنید.
مقداری ناگت را در آرد سوخاری نگه دارید تا آرد جذب ناگت‌ها شود. در یک ماهیتابه گود روغ مایع را داغ کنید و ناگت‌ها را با احتیاط در روغن بگذارید و سرخ کنید.

نکات مهم و فوت فن‌های خوشمزه‌تر شدن ناگت مرغ پنیری خانگی​


نکات مهم خوشمزه‌تر شدن ناگت مرغ پنیری


*برای این‌که آرد سوخاری از ناگت‌ها جدا نشود بعد از آغشته کردن ناگت مرغ به آرد به مدت یک ساعت آن‌ها را در یخچال بگذارید تا استراحت کنند.
*می‌توانید سیر را حذف کنید و فقط از پودر سیر استفاده کنید. اما سیر طعم ناگت را لذیذتر می‌کند.
*اگر یک عدد عصاره مرغ را پودر کنید و به مایه ناگت مرغ پنیری اضافه کنید طعم ناگت را لذیذتر می‌کند.
*لازم نیست ناگت‌ها در روغن غوطه‌ور شوند. ناگت‌ها را روی شعله ملایم سرخ کنید.
*بعد از رنده کردن پیاز حتما آب آن را بگیرید.
*اضافه کردن تخم‌مرغ اختیاری است. بعد از این‌که ناگت‌ها را به آرد سوخاری و پونه کوهی آغشته کردید آن‌ها را در دو عدد تخم‌مرغ زده شده غوطه‌ور کنید و دوباره در ترکیب آرد سوخاری و پونه کوهی بغلتانید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

طرز تهیه ناگت میگو سوخاری با سس تارتار به روش رستورانی و بازاری​




طرز تهیه ناگت میگو سوخاری با سس تارتار به روش رستورانی و بازاری


ناگت میگو یکی از خوراکی‌های لذیذ و مفید است که به دلیل ترکیب میگوی میکس شده با انواع طعم‌ها، عطر و مزه بسیار دلچسبی دارد. می‌توانید این غذای انگشتی خوشمزه برای بچه‌ها و بزرگترها را هم به عنوان پیش غذا و هم غذای اصلیناهار و شام سرو کنید. ترکیب طعم‌های مختلف با میگو در این غذا موجب می‌شود تا بوی میگو کمتر از حالت طبیعی به مشام برسد و این موضوع خوردن میگو را برای خیلی از افراد ساده‌تر و جذاب‌تر می‌کند. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه ناگت میگو سوخاری خانگی به روش رستورانی و بازاری از سایت tastemade را بخوانید.



طرز تهیه ناگت میگو سوخاری خانگی​


طرز تهیه ناگت میگو سوخاری با سس تارتار به روش رستورانی و بازاری


مواد لازم​


میگوی تازه: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
تخم مرغ: ۱ عدد
جعفری: نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
پیاز: ۱ عدد
آب لیمو ترش تازه: ۱ قاشق غذاخوری
آرد: نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
نان تست نرم شده: ۱ عدد
خرده نان یا نان سوخاری: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن سرخ کردنی: به مقدار لازم
نمک و فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم
زنجبیل: به مقدار لازم
سیر: ۲ حبه

طرز تهیه​


مرحله اول طرز تهیه ناگت میگو​


طرز تهیه ناگت میگو سوخاری با سس تارتار به روش رستورانی و بازاری


طرز تهیه ناگت میگو تا حدودی شبیه ناگت مرغ است. برای طرز تهیه ناگت میگو سوخاری خانگی ابتدا دور نان تست را جدا کنید و برای چند دقیقه داخل آب قرار دهید. سپس سیر، پیاز، میگوی تمیز شده، تخم مرغ، جعفری، آب لیمو ترش، نان تست نرم شده را به همراه همه ادویه‌ها داخل غذاساز یا میکسر بریزید و خوب هم بزنید. برای درست کردن این میگو می‌توانید هر ادویه‌ای که دوست دارید استفاده کنید و یا طبق عادات غذایی خانواده ناگت‌ها را کمی تندتر درست کنید.

مرحله دوم طرز تهیه ناگت میگو​


برای میکس کردن مواد ناگت میگو باید آن‌ها را خوب هم بزنید تا کاملاً یک دست شوند و به شکل خمیر شوند.. در این مرحله از طرز تهیه ناگت میگو باید مواد را برای مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید. این کار موجب می‌شود ناگت کمی خودش را بگیرد و منسجم‌تر شود. بعد از گذشت این زمان مواد ناگت را از یخچال خارج کنید و خمیر ناگت را به شکل دلخواه حالت دهید. سپس داخل آرد سوخاری یا خرده نان آرد شده که با ادویه مزه‌دار شده، بغلتانید. می‌توانید خمیر ناگت میگو را به شکل میگو حالت دهید یا با استفاده از قالب آن را به اشکال مختلفی درآورید.

مرحله سوم طرز تهیه ناگت میگو​


طرز تهیه ناگت میگو خانگی به روش رستورانی و بازاری؛ به همراه سس تارتار


بعد از اینکه همه میگوها را به حالت دلخواه در آوردید و در آرد فرو بردید. یک ماهیتابه نسبتاً گود روی گاز قرار دهید. به ارتفاع ۲۰ بند انگشت روغن داخل ماهیتابه بریزید و اجازه دهید خوب داغ شود. حال ناگت‌هایی را که از قبل آماده کرده‌اید، به آرامی بردارید و داخل روغن داغ بیندازید. زمانی که رنگ ناگت‌ها طلایی شد، می‌توانید ناگت‌ها را از روغن خارج کنید. می‌توانید بعد از آماده کردن ناگت میگو آن را داخل یک کیسه فریزر بچینید و در فریزر قرار دهید و هر زمان که دوست داشتید استفاده کنید. اگر دوست ندارید ناگت‌ها را در روغن فراوان سرخ کنید، می‌توانید آن‌ها را داخل سینی فر قرار دهید و بدون روغن نیز طبخ کنید.


طرز تهیه سس تارتار​


طرز تهیه ناگت میگو خانگی به روش رستورانی و بازاری؛ به همراه سس تارتار


مواد لازم​



سس مایونز: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
خیار شور رنده شده: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب لیمو ترش تازه: ۱ قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری
شکر: ۱ قاشق غذاخوری
پیاز یا پیازچه خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری
فلفل و نمک: به مقدار لازم

طرز تهیه​


انواع ناگت مرغ و گوشت و میگو و سیب زمینی با سس تارتار سرو می‌شوند. برای درست کردن سس تارتار در کنار انواع میگو پفکی سوخاری و ناگت میگو و جوجه چینی و … ابتدا سس مایونز را با آب لیمو ترش تازه، نمک، فلفل، پیازچه، جعفری و شکر ترکیب کنید و خوب هم بزنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه سس تارتار روی لینک مقاله بزنید. ترکیب ناگت میگو و سس تارتار در کنار هم بسیار لذیذ و خوشمزه است.

خواص میگو​


طرز تهیه ناگت میگو خانگی به روش رستورانی و بازاری؛ به همراه سس تارتار


میگو یکی از لذیذترین و مغذی‌ترین غذاهای دریایی است که سرشار از مواد معدنی مختلف است و به روش‌های متفاوتی طبخ می‌شود. کالری پایین و پروتئین و فسفر بالای این سخت پوست موجب شده تا در دسته مقوی‌ترین غذاها در دنیا قرار بگیرد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین خواص میگو اشاره شده است:

*کمک به درمان کم خونی
*تنظیم فشار خون
*جلوگیری از ریزش مو
*سلامت استخوان‌ها
*بهبود عملکرد تیروئید
*سلامت چشم
*کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی
*سلامت پوست
*کاهش خطر ابتلا به سرطان
*سلامت مغز
*کنترل دیابت
*محافظت از کبد
*پیشگیری از پیری زودرس
*تقویت سیستم ایمنی بدن
*سلامت دندان‌ها
*جلوگیری از افسردگی
*افزایش انرژی
*برطرف کننده خستگی
*تنظیم هومون‌های بدن
*درمان خشکی پوست
*سلامت سلول‌های خونی
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

طرز تهیه ساندویچ گوشت بوقلمون خوشمزه به ۲ روش سرد و گرم​





ساندویچ گوشت بوقلمون یکی از بهترین میان وعده‌ها برای مدرسه دانش‌آموزان و افراد شاغل و یک غذای انگشتی مقوی برای بچه‌ها است. درواقع ساندویچ کردن مواد غذایی در نان لواش و پیتا به صورت رپ یا در نان باگت و تست، بهترین راه سرو غذا برای بچه مدرسه‌ای‌ها و کارمندها در بیرون از خانه است. در

مواد لازم برای تهیه ساندویچ رول بوقلمون (۴ نفر)​

مواد اولیهمقدار مورد نیاز
گوشت بوقلمون (فیله و بدون استخوان)۳۵۰ گرم
عصاره بوقلمون۱ و ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شیر۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آرد۲ قاشق غذاخوری
پنیر پارمسان۱ و ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
کالباس گوشت۵ ورقه
گوجه فرنگی۱ عدد
پیاز۲ عدد
برگ بوچند عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم
جعفری تازه و ساطوری خرد شدهبه مقدار دلخواه
کاهوچند برگ
روغن یا کرهبه مقدار لازم
سس خردلبه مقدار دلخواه
نان پیتا یا لواشبه مقدار لازم برای ۴ نفر

میزان کالری در ۱ عدد ساندویچ بوقلمون: ۱۵۰ کیلوکالری
مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت مواد ساندویچ بوقلمون: ۲ ساعت

مراحل طرز تهیه ساندویچ رپ گوشت بوقلمون با پنیر​

مراحل طرز تهیه ساندویچ رول گوشت بوقلمون با پنیر

ساندویچ رول بوقلمون یا رپ بوقلمون برای میان وعده مدرسه، به عنوان یک قازی یا یک لقمه، به خاطر خواص گوشت بوقلمون هم انرژی از دست رفته بچه‌ها را بازمی‌گرداند و هم بسیار مقوی و سیرکننده است. این ساندویچ را هم به صورت گرم و هم به صورت سرد با انواع پنیر از جمله پنیر پیتزا، چدار یا پارمسان می‌توانید سرو کنید. در ادامه مراحل تهیه این ساندویچ خوشمزه با بوقلمون را دنبال کنید.

مرحله اول: گوشت بوقلمون را آماده کنید​

در اولین مرحله از طرز تهیه رپ گوشت بوقلمون، گوشت‌ بوقلمون ترجیحا فیله یا سینه بوقلمون را که بدون استخوان است، به قطعات طولی برش و نازک برش بزنید. یک پیاز درشت را خرد کنید و در یک قابلمه با مقداری روغن سرخ کنید تا سبک شود. سپس تکه‌های گوشت‌ بوقلمون را در آن تفت دهید تا رنگ آنها تغییر کند. زردچوبه، فلفل سیاه، برگ بو و ادویه‌های دلخواه خود را به آن اضافه کنید و ۲ تا ۳ دقیقه دیگر تفت دهید.

مرحله دوم: گوشت بوقلمون را بپزید​

در این مرحله، به اندازه ۳ لیوان آب جوش به گوشت بوقلمون اضافه کنید و بعد از جوش آمدن آب، درب قابلمه را بگذارید. اجازه دهید تکه‌های گوشت بوقلمون روی حرارت ملایم به مدت ۲ ساعت کاملا بپزد. می‌توانید از زودپز برای سریع‌تر پختن گوشت‌ بوقلمون استفاده کنید. بعد از پختن گوشت‌ها، آنها را از عصاره گوشت بوقلمون بیرون بیاورید و ریش ریش خرد کنید. می‌توانید گوشت بوقلمون را به صورت نواری هم در ساندویچ به کار ببرید. عصاره گوشت بوقلمون را کنار بگذارید.

مرحله سوم: سس ساندویچ بوقلمون را آماده کنید​

بعد از پختن گوشت بوقلمون، یک پیاز دیگر را به صورت نگینی یا خلالی باریک خرد کرده و در تابه با مقداری کره یا روغن سرخ کنید. آرد را در تابه بریزید و تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته شود. سپس ۱ و ۱/۴ لیوان از عصاره بوقلمون که در قابلمه داشتیم و شیر ولرم را اضافه کنید. صبر کنید تا سس شروع به جوشیدن و غلیظ شدن کند. در این مدت مواد را مدام هم بزنید و حرارت را کم کنید تا سس غلیظ شود.

مرحله چهارم: ادویه‌ها و پنیر را به سس ساندویچ اضافه کنید​

بعد از این که سس غلیظ شد، نمک و فلفل سیاه را به میزان دلخواه به سس بیفزایید و به اندازه ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار از پنیر پارمسان را هم اضافه کنید. همه مواد را هم بزنید تا سس یکدست و یکنواختی داشته باشید. گوشت‌های پخته شده بوقلمون را در سس بریزید و با هم مخلوط کنید. این ترکیب را چند دقیقه روی گاز نگه دارید تا طعم سس به خورد بوقلمون برود.

مرحله پنجم: ساندویچ رول گوشت بوقلمون را بپیچید​

نان‌های پیتا یا لواش را روی یک سطح پهن کنید و روی آنها سس خردل بمالید. گوجه فرنگی را بشویید، خرد کنید و روی نان بگذارید. کالباس‌ها را به صورت نواری برش بزنید و روی نان بگذارید. در هر ساندویچ هم یک یا دو برگ کاهو هم بگذارید.

مرحله ششم: ساندویچ بوقلمون را بپیچید​

در آخرین مرحله از طرز تهیه ساندویچ رپ گوشت بوقلمون، نوارهای گوشت بوقلمون آغشته به سس را هم به ساندویچ اضافه کنید. روی مخلفات داخل ساندویچ از باقی‌مانده پنیر پارمسان که کنار گذاشته بودید، به مقدار دلخواه بپاشید. همه ساندویچ‌ها را به همین شکل آماده کنید و آنها را بپیچید. می‌توانید ساندویچ بوقلمون را سرد میل کنید، در این صورت ساندویچ را چند ساعت در یخچال بگذارید. اگر هم ساندویچ بوقلمون گرم دوست دارید بلافاصله بعد از آماده شدن، ساندویچ را سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه ساندویچ سرد بوقلمون (۴ نفر)​

مواد اولیهمقدار مورد نیاز
گوشت بوقلمون۳۰۰ گرم
کرفس۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار (خرد شده)
برگ کاهو خرد شده۴ عدد
مغز گردو خرد شده۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
ماست یونانی یا چکیده۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سس مایونز۱ قاشق غذاخوری
ادویه کاری۱ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد درشت
نمک و فلفل سیاهبه مقدار دلخواه
روغن مایع یا کرهبه مقدار لازم
نان تست یا باگتبه مقدار لازم

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت مواد ساندویچ: ۲ ساعت

مراحل طرز تهیه ساندویچ سرد گوشت بوقلمون​

طرز تهیه ساندویچ گوشت بوقلمون با گردو

برای درست کردن این مدل ساندویچ گوشت بوقلمون برای میان وعده مدرسه یا برای محل کار، کافی است گوشت بوقلمون را بپزید و بعد از درست کردن سس، مواد را در ساندویچ قرار دهید. برای مشاهده جزییات روش تهیه این ساندویچ سرد و خوشمزه، روش زیر را دنبال کنید

مرحله اول: گوشت بوقلمون را بپزید​

برای طرز تهیه ساندویچ گوشت بوقلمون با سس مایونز و ماست، در یک قابلمه، پیاز نگینی شده را با کمی روغن یا کره، سرخ کنید. سپس گوشت بوقلمون را با پیاز تفت دهید تا تغییر رنگ دهد. فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه‌های معطر دلخواه را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی زهم گوشت گرفته شود. روی گوشت‌ ۳ تا ۴ لیوان آب جوش بریزید و درب قابلمه را بگذارید تا به مدت ۲ ساعت بپزد. سپس گوشت بوقلمون را ریش ریش کنید.

مرحله دوم: سس ساندویچ بوقلمون را آماده کنید​

در یک کاسه کرفس خرد شده، ادویه کاری، نمک، فلفل سیاه، مغز گردوی خرد شده، ماست یونانی و سس مایونز را با هم مخلوط کنید و به هم بزنید تا کاملا یکدست و میکس شوند. می‌توانید مقدار مواد را کمتر یا بیشتر هم در نظر بگیرید تا مطابق میلتان شود.

مرحله سوم: ساندویچ بوقلمون را بپیچید​

بعد از اینکه سس ساندویچ و گوشت بوقلمون را آماده کردید، از نان دلخواه برای تهیه ساندویچ استفاده کنید. می‌توانید نان باگت، نان تست، نان پیتا، نان تورتیلا یا لواش استفاده کنید. گوشت بوقلمون پخته و ریش ریش شده را در ساندویچ بریزید و سس را به آن اضافه کنید. برگ‌های کاهو را هم خرد کنید و داخل ساندویچ قرار دهید. ساندویچ شما آماده است. نوش جان!

سوالات متداول​

ساندویچ رولت گوشت بوقلمون چقدر ماندگاری دارد؟​

ساندویچ بوقلمون به مدت ۳ تا ۴ روز در یخچال قابل نگهداری است. اگر می‌خواهید ساندویچ رولت گوشت بوقلمون را برای چند روز نگهداری کنید، بهتر است سس را به آن اضافه نکنید تا بافت ساندویچ خمیری نشود و طعم سبزیجات تغییر نکند. سس ساندویچ را موقع سرو روی آن بریزید.

چه سسی را در ساندویچ بوقلمون بریزیم؟​

استفاده از نوع سسی که ساندویچ را با آن سرو می‌کنید، کاملا سلیقه‌ای است. می‌توانید از سس مایونز، سس کچاپ، سس خردل، سس ماست و سس‌های خامه‌ای و پنیری استفاده کنید.

 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

سوالات متداول​

مهم‌ترین نکته برای تهیه انواع غذاهای انگشتی برای بچه‌ ها چیست؟​

برای درست کردن انواع غذاهای انگشتی برای بچه‌ ها بهتر است از سبزیجات تازه، گوشت و مرغ استفاده کنید و غذا را در فر یا با میزان روغن کم تهیه کنید.

کدام یک از غذاهای انگشتی برای کودکان سریع و راحت آماده می‌شود؟​

کباب چوبی مرغ سوخاری، کراکت مرغ و پنیر، گل کلم سوخاری و کرانچی سیب زمینی، ساندویچ تن ماهی، ساندویچ بوقلمون و انواع ناگت از جمله راحت‌ترین و سریع‌ترین انواع غذای انگشتی برای کودکان هستند.
 

Similar threads

بالا