عکس هواپیما بر گرفته از سایت های مختلف

дажджавая кропля

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]عكس هوابيما[/h]
آن به فروش برسد.








بزرگترین هواپیمای مسافری که تا کنون ساخته شده ، بیرون آشیانه ای در تولوز فرانسه جا گرفته ، بدون اینکه حتی یک ساعت پرواز کرده باشد.
خدمه پرواز ابوظبی برای طی مراحل تست اولیه روی زمین




مثل دور گرفتن موتور قبل از تحویل به خطوط هوایی الاتحاد




وارد هواپیما می شوند

این خدمه هواپیما را به محوطه باند تاکسی می کنند (می کشند) و در این موقع






هر چهار موتور هواپیمای خالی را در حد قدرت بلند شدن روشن می کنند
بدون خواندن دفترچه راهنمای لازم این پرسنل سرنخی از میزان سبک بودن
این هواپیمای خالی نداشتند
اخطار تیک آف در کابین خلبان به صدا در می آید چرا که خدمه هر چهار
موتور را با تمام قدرت روشن کرده اند. کامپیوترهای هواپیما این گونه درک می کند که خلبانان قصد بلند شدن دارند در صورتی که هنوز بقیه لوازم را تنظیم نکرده اند
در این هنگام یکی از خدمه تصمیم میگیرد که جهت از کار انداختن صدای آلارم فیوز سنسور ارتفاع سنج را از کار بندازد. این کار باعث می شود که هواپیما تصور کند در حال پرواز است. و در این موقع کامپیوتر ها تمام ترمزها را رها می کنند و هواپیما با سرعت به جلو می رود
خدمه نمی فهمند که این یک مزیت ایمنی است چرا که هواپیما نمی تواند با ترمز فرود بیاید. هیچ کدام از هفت خدمه عرب به عقلشان نمی رسد که قدرت موتور را کاهش دهد بنابر این هواپیمای جدید 200 میلیون دلاری با مانع تصادف می کند و از بین می رود

 

дажджавая кропля

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایرباس آ-۳۸۰ (Airbus A۳۸۰) یک هواپیمای مسافربری پهن پیکر، چهار موتوره و دوطبقه ساخته شرکت ایرباس است. این هواپیما بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان است. ساخت ایرباس آ-۳۸۰ از سال ۱۹۹۶ با عنوان A3XX آغاز شد و از سال ۱۹۹۸ با عنوان کنونی شناسانده شد. نخستین بار در ۲۷ آوریل ۲۰۰۵ به صورت آزمایشی از تولوز فرانسه به پرواز در آمد و دو سال بعد در ۲۵ اکتبر ۲۰۰۷ نخستین پرواز تجاری آن برای شرکت هواپیمایی سنگاپور انجام شد. این پرواز از سنگاپور به مقصد سیدنی انجام شد.

ایرباس آ-۳۸۰ توانایی جابجایی تعداد زیادی مسافر دارد و کاربرد آن در سفرهای بین المللی و مسافت های طولانی است. تعداد صندلی آن در مدل استاندارد با سه کلاس مسافربری بالغ بر ۵۲۵ نفر است. در مدل هایی که تنها دارای یک کلاس اقتصادی هستند، این ظرفیت تا ۸۵۳ نفر قابل گسترش است. علی رغم ابعاد عظیم این هواپیما، A۳۸۰ بر اساس ابعاد عرف و مقبول و استوانه‏ای شکل همانند بوئینگ۷۴۷ ساخته شده و بدنهٔ آن، تنها اندکی از Boeing ۷۴۷ عریض‏تر است. در نمای ظاهری، A۳۸۰ دارای بالهایی است که در قسمت پائین بدنه نصب شده‏اند (Low-Mounted) و اندکی متمایل به عقب هستند و چهار نقطه برای اتصال موتور در آنها پیش‏بینی شده است. قسمت ارابهٔ فرود هواپیما، مشتمل بر ۲۲ عدد چرخ است که نحوهٔ جاگذاری آنها‏، مشابه چرخ‏های بوئینگ۷۴۷ و ۷۷۷ است. این نوع طراحی در قسمت ارابهٔ فرود، با اغلب باندهای فرود در فرودگاههای معظم، سازگاری دارد. با این حال، مساحت عظیم بالهای هواپیما، این نیاز را در اغلب فرودگاههای بزرگ پدید می‏آورد که عرض باندهای خود را افزایش دهند تا دو هواپیمای A۳۸۰ در کنار هم بتوانند عبور نمایند.











 

Similar threads

بالا