علت واریس در بارداری چیست؟

حدود یک‌سوم از خانم‌ها واریس در بارداری را تجربه می‌کنند. در طول بارداری بدن مادر دچار تغییرات طبیعی و فیزیولوژیک جهت رشد و نمو جنین می‌شود. این تغییرات باعث گشادی و پیچ خوردگی رگهای وریدی و از دلایل ایجاد واریس هستند.

انواع واریس پا در بارداری

در ادامه با انواع واریس بارداری آشنا خواهید شد:

واریس پا در بارداری​


واریس پا یکی از انواع شایع واریس است که حدود نیمی از زنان باردار به آن دچار می‌شوند. واریس ران پا همچنین در نواحی ساق پا بیماری واریس بیشتر ایجاد می‌شود. علت واریس بارداری تغییرات هورمونی، فشار رحم بر وریدها و افزایش حجم خون در این دوران است. واریس ناحیه پا در بارداری می‌تواند به صورت طنابی و یا عنکبوتی باشد.

دو نوع واریس در دوران بارداری روی پاها نمایان می‌شوند:

واریس طنابی


این نوع از واریس پا به صورت برجسته در سطح پوست دیده می‌شوند و منشا آنها عروق عمقی پا هستند و نیاز به درمان دارند. البته واریس در دوران بارداری نیاز به درمان ندارد ولی حتما باید برای کنترل واریس طنابی با پزشک خود مشورت کنید.

واریس عنکبوتی


مویرگ‌های عنکبوتی پا به صورت شبکه‌ای از عروق در سطح پوست ظاهر می‌شوند واریس عنکبوتی عارضه خاصی برای مادر و جنین ندارند و تنها از نظر ظاهری ناخوشایند هستند. این نوع واریس‌ها معمولا به دنبال بارداری دوم ایجاد می‌شوند.

ولی اگر از نظر ظاهری برای بیمار مشکل‌ساز باشد می‌توان به روش تلفیقی لیزر سطحی و میکرو اسکلروتراپی واریس و عنکبوتی را خیلی بهتر کرد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا