علت محدودیت حجم سیلندر در سیکل اتو

امیر 1224

عضو جدید
سلام
اگر می شه یک توضیحی در رابطه با محدودیت حجم سیلندر در سیکل قدرت اتو بدهید
 

RN-Tuning

عضو جدید
سلام دوست عزیز
میشه بگین منظورتون از محدودیت حجم چیه؟؟
 

sayal205

عضو جدید
با سلام
چندتا نکته را توضیح میدم امیدوارم به جوابتون برسید.
1در ساخت قطعات مکانیکی یکی از عوامل محدود کننده وزن و یکی حجم قطعات.
2-در ساخت متورهای احتراقی هم محدودیت زمان ورود هوا به سیلندر و نوع سوخت و نسبت تراکم بسیار اساسی است
مثلا در متورهای دیزل که هوا متراکم میشود و امکان اشتعال خودبخودی کم است نسبت تراکم بیشتر امکان انتخاب حجم سیلندر بزرگتر وجود دارد.
محدودیت زمان ورود هوای تازه نیز بخاطر دور کارکرد متور است هرچه دورمتور بالا تر مدت زمان بازوبسته شدن سوپاپ هوا کمتر که با ایجاد 2 سوپاپ هوا (ورودی بزرگتر)تا حدودی حل شده.
 

faudis8

عضو جدید
راستش تا امروز در مورد محدودیت حجم سیکل اتو چیزی نشنیده بودم. موتور احتراق داخلی با حجم 16 لیتر هم داریم!(موتور های دهه 20 یا 30 رو نگاه کنید)
 

sayal205

عضو جدید
راستش تا امروز در مورد محدودیت حجم سیکل اتو چیزی نشنیده بودم. موتور احتراق داخلی با حجم 16 لیتر هم داریم!(موتور های دهه 20 یا 30 رو نگاه کنید)
سلام اره شاید حق باشما باشه اما للان که روی مبحث مصرف بهینه و صرفه جویی زیاد کار میشه یسری بحث ها و محدود کننده وجود داره.
یسری نسبتهایی تعریف میشه مثل نسبت قدرت به وزن،قدرت به حجم متور و امروز این نسبتها بسیار تعیین کننده هستن.
 

faudis8

عضو جدید
دوست عزیز اینها محدودیت نیستن. درواقع معیار سنجش هستن.نسبت ها وابسته به نوع خودرو فرق میکنه و صرفا معیاری برای مقایسه هستن و ارتباط زیادی با سیکل اتو نداره.
هر چند که با پیشرفت علم این نسبت ها باعث شدن که انتظار ما از یه سواری حدودا بین 60 تا 110 اسب به ازای هر تن وزن خودرو باشه. این عدد برای کلاسهای مختلف هم فرق میکنه و شما میتونید یه سواری سوپر اسپرت مثل ویرون داشته باشید که این نسبت میشه 500!
تنهامحدودیت هایی که از نظر حجمی میشه وارد کرد توجه به تغییرات راندکان سیکل اتو با حجم هست که عموما این کار به صورت بهینه انجام میشه.
به نظرم سئوالتون رو مشخص تر باید بیان کنید.
موفق باشید
 
بالا