عسل بدیعی ، بازیگر سینمای ایران درگذشت

SH.Aghighi

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایلنا: عسل بدیعی که به دلیل مسمویت دارویی در بیمارستان لقمان بستری شده بود؛ ساعاتی پیش درگذشت.

رضا داودنژاد در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این مطلب افزود: قرار است اعضائ بدن وی براساس خواسته این هنرمند، اهدا شود. رمان تشییع بدیعی همجنان مشخص نیست.

بدیعی از روز گذشته پس از مسمومیت دارویی در بخش i.c.u بیمارستان لقمان بستری و تحت نظارت تیم پزشكی قرار داشت.
بدیعی نخستین بار با فیلم سینمایی "بودن یا نبودن" به كارگردانی کیانوش عیاری سینما ایران معرفی شد. دست‌های آلوده به كارگردانی سیروس الوند، شمعی در باد ساخته پوران درخشنده، پروانه‌ای در مه و... ازجمله فیلم‌های سینمایی هستند که وی در آن‌ها ایفای نقش كرده بود.

اخبار مرتبط :
عکس : عسل بدیعی بازیگر سینما وتلویزیون به کما رفت
اعضاي بدن "عسل بديعي" اهدا مي شود
اعلام زمان خاکسپاری عسل بدیعی
پاسخ همسرخواهر عسل بدیعی به شایعات
آخرین حضور عسل بدیعی در انتخابات + تصاویر
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
زنده یاد عسل بدیعی در ۱۹سالگی در فیلم
( بودن یا نبودن ) در سال
۱۳۷۵

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
عسل بدیعی روز گذشته بر اثر ابتلا به نوعی مسمومیت شدید توسط بستگان به بیمارستان منتقل و معالجات از سوی پزشکان روی او آغاز شد.

در پی انجام مداواها این بازیگر جوان دچار ضایعه مغزی شده و به حالت اغما فرو رفته و تلاش‌ها برای خارج کردن وی از اغما بی‌نتیجه بوده است.


عسل بدیعی پای صندوق رای



عسل بدیعی پای صندوق رای
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز



داودنژاد خبر داد:

انجام آزمایشات برای پیوند اعضا/عسل بدیعی هفته آینده در خانه ابدی آرام می‌گیرد

رضا داودنژاد درباره وضعیت پیوند اعضای مرحومه عسل بدیعی و زمان خاکسپاری پیکر این هنرمند عرصه سینما تأکید کرد: در حال حاضر آزمایشات لازم برای پیوند اعضا انجام می‌شود که این آزمایش‌ها دو روز طول می‌کشد از این رو به احتمال زیاد اوایل هفته آینده مراسم خاکسپاری انجام می‌شود.


داودنژاد درباره آخرین وضعیت پیوند اعضای زنده‌یاد عسل بدیعی که روز گذشته چشم از جهان فروبست به خبرنگار مهر گفت:
در حال حاضر پیکر زنده‌یاد بدیعی در بیمارستان "مسیح دانشوری" است و آزمایشات لازم برای پیوند اعضا در حال انجام است. بعد از این آزمایشات مشخص می‌شود که کدام اعضا می‌توانند برای عمل پیوند مورد استفاده قرار گیرند.

وی تأکید کرد: امروز به دلیل اینکه سیزدهم فروردین‌ماه است تعدادی از پزشکان مدنظر در بیمارستان نیستند اما به صورت فوق‌العاده این آزمایشات در حال انجام است. زمان مورد نیاز برای انجام تمامی آزمایشات موردنظر دو روز تعیین شده و به همین دلیل زمان مراسم خاکسپاری بعد از طی این دو روز مشخص می‌شود.

این بازیگر جوان سینما که از اقوام زنده‌یاد عسل بدیعی است ادامه داد: با در نظر گرفتن دو روز مورد نیاز برای آزمایشات لازم جهت پیوند اعضا به احتمال زیاد مراسم خاکسپاری در اوایل هفته آینده برگزار می‌شود.

عسل بدیعی بازیگر جوان سینما در آثار متعدد سینمایی و تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت روز 12 فروردین‌ماه به دلیل ایست قلبی و مشکلات تنفسی دار فانی را وداع گفت.


 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
** مطلب زیبایی به قلم یغمــــا گلرویــی به خاطر درگذشت " عسل بدیعی **





«چشــــــــــــــــــــــ ـم‌های همیشه غمگینت»

به خاطــــــــــــــــــره‌� � عسل بدیعی



سکانس اول / داخلی / کافه گرامافون / چند سال پیش.

چشم‌های همیشه غمگینت در گپ زدن‌ چند ساعته‌مان درباره‌ی فیلم‌های «لینچ» و طرحِ فیلم‌نوشتِ «تدفین» من که می‌گفتی می‌شود شخصیتِ اصلی‌اش جای مرد، یک زن باشد و باید تنبلی را کنار بگذارم و کاملش کنم تا بل‌که به فیلم شدن بی‌انجامد وکشیدنِ آخرین نخِ سیگاری که برایمان مانده بود پیش از رفتن به تماشای تئاتری از نوشته‌های «چرمشیر».

سکانس دوم / داخلی / خانه – پای فیس‌بوک / چند ماهِ پیش.

خواندن پیغامِ پُر محبتت درباره‌ی شعر «یکی از پریای شاملو»ی من که دوستش داشتی و در صفحه‌ات گذاشته بودی و متن آن این چنین بود: «
پنداری خدا / دست به دامنِ داویچی شده است / که اندوهِ جذاب نگاهت / مونالیزا را به یک کپیِ بی‌بها بدل می‌کند / و لب‌خندت شفا می‌دهد / تمام کودکانِ ایدز گرفته‌ی دنیا را... / اما چرا این همه تلخ باید باشد / شرابِ چشمانی که برقشان / تاکستان‌های سرتاسرِ سویل را خاکستر می‌کند؟ / شاید تو یکی از پریای شاملو باشی / که از برگ‌های هوای تازه گریخته / و تقدیرش گریستن بوده از آغازِ جهان... / من اما خنده‌ات را می‌خوام / حتا اگر بهایش راه رفتنم بر کفِ دست‌ها باشد در خیابانی شلوغ، / چون دلقکی / که خوش دارد شنیدن صدای خنده‌ی تو را / در جرینگ جرینگِ سکه‌هایی / که از جیب‌هایش / بر سنگ‌فرشِ پیاده‌رو می‌ریزند...»
برایت نوشتم که تشابه میانِ تو و این شعر همان «چشمان غمگین» است و به همین دلیل با آن احساس نزدیکی می‌کنی. نام کتابی که این شعر در آن بود را خواسته بودی تا تهیه کنی و من گفتم تا چند وقت دیگر منتشر خواهد شد و حتمن نسخه‌ای برایت خواهم فرستاد.

سکانس سوم / داخلی / خانه‌ی مادری / دو هفته پیش.

هنگام فرستادن اس.ام.اس‌های تبریک‌ سال نو که متن آن این بود «
هیچ بهاری، چراغ‌های قرمز را سبز نخواهد کرد» برایت نوشتم که کتابی که قولش را داده بودم منتشر شده و از تو خواستم یک نشانی به من بدهی تا آن را برایت بفرستم اما اس.ام.اس بی‌جواب ماند و آن را به حسابِ سفر نوروزی یا دفن شدنِ اس.ام.اسم زیر باقی اس.ام.اس‌های تبریکت گذاشتم.

سکانس آخر / داخلی / خانه‌ - پای رایانه / امروز

خواندن این جمله در سایتِ بی.بی.سی :«عسل بدیعی، بازیگر ایرانی درگذشت» و با وجود اطمینان از درستی خبر، گرفتن شماره‌ی گوشی‌ات که مثل خودت خاموش شده بود و تکرار مداوم این سوال از تو: «حالا دیگر این کتاب را به کدام نشانی بفرستم تا به دستت برسد؟ عسل خانمِ مهربان با چشم‌های همیشه غمگینت...» //



 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز




بنا به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، هفت عضو بدن عسل بدیعی بازیگر فیلم «بودن یا نبودن» که در آن فیلم، خود این بازیگر نقش گیرنده پیوند قلب را داشت، برای نجات جان ۷ بیمار نیازمند از بدنش خارج شد و تا ساعتی دیگر به این بیماران پیوند می‌شود تا جان آنها را نجات بخشد. بر اساس همین گزارش، تقریباً تمام ارگانهای حیاتی عسل بدیعی سالم است و
قلب، دو ریه، دو کلیه، کبد و لوزالمعده وی به بیماران نیازمند پیوند می‌شود و با توجه به اینکه زمان نگهداری این ارگانها محدود است همه این اعضا باید حتماً امشب پیوند شود.


این گزارش به نقل از مسئول دانشگاه اضافه میکند:
قلب مرحوم خانم بدیعی توسط تیم جراحی قلب دکتر ماندگار به یک بیمار نیازمند پیوند می‌شود، دو ریه وی در بیمارستان مسیح دانشوری به عنوان تنها مرکز پیوند ریه کشور پیوند می‌شود و اقدامات لازم برای پیوند ریه‌ها در این بیمارستان آغاز شده است. این عمل حدود ۷ ساعت طول می‌کشد. کبد و لوزالمعده وی نیز برای پیوند به شیراز ارسال می‌شود و کلیه‌های او نیز در دو بیمارستان در تهران برای پیوند فرستاده شده است. بقیه اعضای وی مانند قرنیه و تاندونها نیز برای فراهم آوری به بانک نسوج ارسال می‌شود تا در آینده به بیماران نیازمند پیوند شود.


 

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مرد که مرد

خیلی هم بلد بود فیلم بازی کنه

حال ادمو بهم میزد با اون بازی مزخرفش
 

Similar threads

بالا