عبد المالک ریگی دستگیر شد

moein_13

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دستگیری عبدالمالک ریگی


نوشتۀ فواد روستائی
استاندار سیستان و بلوچستان ضمن اعلام خبر این دستگیری و تبریک به آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، از دستگیری ریگی به عنوان "یک پیروزی مقتدرانه برای ملت ایران" یاد کرد و گفت با دستگیری ریگی و فروپاشی "گروهک تروریستی وی" امنیت کامل در منطقه برقرار خواهد شد.

روابط عمومی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در روز سه شنبه اعلام کرد مأموران این وزارت خانه یا بگفتۀ روابط عمومی آن " سربازان گمنام امام زمان" در یک عملیات مهم عبد المالک ریگی رهبر سازمان موسوم به "جندالله" را که از آن با عنوان "گروهک تروریستی شرق ایران" یاد شده است دستگیر کرده اند.
همزمان با مخابرۀ این خبر از سوی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) که به نقل از وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، خبرگزاری جههوری اسلامی (ایرنا) نیز در دو گزارش از دستگیری عبدالمالک ریگی، رهبر جندالله خبر داده است.
ایرنا در یکی از گزارش های خود می نویسد محمد آزاد، استاندار سیستان و بلوچستان ضمن اعلام این خبر که "عبدالمالک ریگی در "یک عملیات جسورانه از سوی سربازان گمنام امام زمان" دستگیر شده است، این دستگیری را به آیت الله خامنه ای - رهبر جمهوری اسلامی ایران- تبریک گفت و آن را محصول ماه ها کار شبانه روزی از سوی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشور دانست.
به گزارش ایرنا، استاندار سیستان و بلوچستان از دستگیری ریگی به عنوان "یک پیروزی مقتدرانه برای ملت ایران" یاد کرد و گفت با دستگیری ریگی و فروپاشی "گروهک تروریستی وی" امنیت کامل در منطقه برقرار خواهد شد.
ایرنا در دنبالۀ این گزارش از عبدالمالک ریگی به عنوان عامل قتل ده ها تن از "شهروندان بیگناه" نام برده و و می نویسد "علاوه بر جنایات تروریستی بسیار از جمله جنایات تاسوکی و اتوبوس حامل پاسداران، گروهک تروریستی به سرکردگی عبدالمالک ریگی در عملیاتی در شهر سرباز استان سیستان و بلوچستان سردار نورعلی شوشتری، فرمانده قرارگاه شرق و معاون نیروی زمینی سپاه، و سردار محمد زاده فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان را به همراه شماری از سران قبایل بلوچ به شهادت رسانده است."
خبرگزاری فرانسه نیز به نوبۀ خود در دو گزارش از تهران خبر دستگیری عبدالمالک ریگی را به نقل از مقامات جمهوری اسلامی ایران و شبکۀ تلویزیونی عرب زبان "العالم" و بالاخره خبرگزاری دولتی فارس مخابره کرده است.
خبرگزاری فرانسه در گزارش خود یادآوری می کند که استان سیستان و بلوچستان که در آن اهل تسنن اکثریت دارند یکی از مراکز شورش اهل علیه دولت جمهوری اسلامی بوده است. دولتی که در آن اهل تشیع حاکمیت را در دست دارند.
 

moein_13

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عبدالمالک ريگي سرکرده گروهک تروريستي شرق ايران دستگير شد.

روابط عمومي وزارت اطلاعات اعلام کرد: «سربازان گمنام امام زمان (عج) در يک عمليات مهم عبدالمالک ريگي سرکرده گروهک تروريستي شرق ايران را بازداشت کردند.»

جزئیاتی از دستگیری عبدالمالک ریگی

وزير كشور صبح امروز در بدو ورود به بيرجند با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص جزئيات دستگيري عبدالمالك ريگي گفت: «اين فرد شرور كه در اختيار نيروهاي امنيتي اطلاعاتي كشورهاي بيگانه قرار داشت و دست به شرارت مي‌زد با هوشياري نيروهاي امنيتي و سربازان گمنام امام زمان در يك فرصت مناسب خارج از كشور دستگير و به داخل منتقل شد.»

وي تصريح كرد: «اين اقدام نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي جمهوري اسلامي نشان دهنده اشراف اطلاعاتي و امنيتي جمهوري اسلامي به منطقه است.»

وزير كشور با تبريك به فرماندهي معظم كل قوا و نيروهاي نظامي و سربازان گمنام امام زمان اظهار داشت: «عبدالمالك ريگي كه درصدد بود از نقطه‌اي به نقطه ديگر براي طراحي شرارت جديدي عازم شود با تور امنيتي كه از قبلا پهن كرده بوديم، وي را دستگير كرديم و الان در چنگال ملت ايران است.»

بازتاب دستگیری ریگی در خبرگزاری های خارجی
خبرگزاري هاي خارجي روز سه شنبه به نقل از رسانه هاي ايران از دستگيري "عبدالمالک ريگي" سرکرده گروهک تروريستي در جنوب شرق ايران خبر دادند.

خبرگزاري رويترز به نقل از شبکه "العالم" ايران گزارش داد: "ريگي در شرق ايران بازداشت شد."

آسوشيتدپرس نيز به نقل از راديو سراسري ايران اعلام کرد: نيروهاي امنيتي ايران، ريگي، رهبر گروه تروريستي موسوم به "جندالله" را بازداشت کردند. اين گروه مسووليت چندين انفجار در ايران را که چندين کشته به جا گذاشت، به عهده گرفته است.
فرانس پرس نيز به نقل از شبکه العالم، از بازداشت ريگي در شرق کشور خبر داد.

به گزارش اين خبرگزاري، ريگي رهبر يک گروه شورشي موسوم به جندالله است که دست به حملات متعددي در استان سيستان و بلوچستان زده است.

ريگي سرکرده گروهگ تروريستي و عامل قتل ده ها شهروند بيگناه در مناطق شرقي کشور است.

اين گروهک تروريستي علاوه بر جنايات بيشمار از جمله جنايات "تاسوکي"، عامل شهادت سردار "نورعلي شوشتري" فرماندار قرارگاه شرق و معاون فرمانده نيروي زميني سپاه و سردار "محمد زاده" فرمانده سپاه سيستان و بلوچستان و شماري از سران قبايل بلوج است.

ریگی کیست؟
عبدالمالک ريگی احتمالا متولد سال 1358 است. «ريگی» يکی از قبايل بلوچستان شمالي است، مانند قبايلی چون براهوئي، مری، ناروئي، شهنوازی، کهرازهی، گمشادزهی، بارکزهی. او یکی از اعضای طایفه ریگی است.

عبدالمالک تحصيلات کلاسيک ندارد و تنها چند سال در یکی از حوزه های علمیه اهل سنت مشغول به تحصیل بوده که البته از آنجا نیز اخراج شده است. ریگی خودش را "خادم جندالله" میخواند. او دارای سابقه شرارت و یک مورد چاقو کشی بخاطر مسائل قبیله ای در داخل شهر زاهدان است و به همین خاطر مدتی هم زندانی شد اما بعد از آزادی خود را زندانی سیاسی معرفی نمود.

بنا به گفته خودش از سن نوزده سالگي اسلحه به دست گرفته و به عمليات تروريستي پرداخته است. گفته می شود ریگی پیش از آغاز فعالیت های تروریستی برای جلب حمایت علمای اهل سنت منطقه -که به مولوی ها مشهور هستند - نزد آن ها رفت اما آن ها برای حرفهایش اهمیتی قائل نشدند.

گزینه بعدی ریگی قاچاقچیان عمده مواد مخدر بودند. آن ها به دلیل اینکه علاقه داشتند جبهه تازه ای در برابر نیروهای انتظامی و امنیتی استان به وجود آید از ریگی استقبال کردند و با در اختیار گذاشتن اسلحه و پول به حمایت از او برخواستند.

به این ترتیب ریگی گروه خود را پایه گذاری کرد. گروهی که پس از نخستین حمله تروریستی نام «جندالله» را بر خود گذاشت. این گروه هدف اصلی خود را «دفاع ازحقوق ملی و مذهبی قوم بلوچ و اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان اعلام کرده» اما بسیاری از مردم غیر نظامی منطقه نیز قربانی عملیات تروریستی او و گروهش شده اند.

جندالله پس از مدتی نام «جنبش مقاومت ملی ایران!» را بر خود گذاشت. این تغییر نام نمایانگر تغییر حامیان و خط دهندگان اصلی به گروه ریگی بود. پس از این تغییر نام بود که صدا و عکس ریگی به بسامد برخی شبکه های تلویزیونی سلطنت طلب تبدیل شد . جالب اینکه یکی از مجریان این شبکه ها در مصاحبه های مکرر خود با ریگی او را «دکتر ریگی» نامید!

یکی از مجاری تبلیغاتی ریگی رادیو صدای بلوچ است که از استکهلم سوئد پخش می شود. گروه ریگی علاوه بر آن بارها از شبکه العربیه که مالک اصلی آن حاکمان عربستان سعودی هستند به عنوان بلندگوی تبلیغاتی خود استفاده کرده است. این شبکه در اقدامی بحث بر انگیز تصاویر کشته شدن مرزبانان به گروگان گرفته شده ایرانی را پخش کرد. العربیه پیش از آن اقدام مشابهی را نیز در مورد گروگان های غربی اسیر القاعده انجام داده بود.

گروه «جندالله» در سال ۱۳۸۴ شمسی ۹ مرزبان ایرانی رابه گروگان گرفت و در قبال آزادی آنها خواهان آزادی برخی از اعضای گروه خود شد که در دادگاه های انقلاب به عنوان مفسد فی‌الارض به اعدام محکوم شده بودند.

جندالله همچنین در حمله ای که بعدها به کشتار تاسوکی معروف شد ۲۱ تن از مردم غیر نظامی را به قتل رساند.

دربهمن ماه سال ۱۳۸۵ شمسی شهر زاهدان شاهد انفجار بمب هایی بود که هدف آنها اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان بودند. در این بمب گذاریها یازده تن از پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

ریگی همچنین باصدای آمریکا مصاحبه داشته‌است. این مصاحبه از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت علنی از تروریسم و نقض قرارداد الجزیره به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

اردیبهشت ۱۳۸۷ شانزده سرباز و پرسنل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در حمله اعضای جندالله به یک پاسگاه درسراوان به گروگان گرفته شدند. این گروه خواستار آزادی برادر عبدالمالک ریگی شد و دو تن از گروگانها را به قتل رساند.
 

moein_13

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
گزارش وزیر اطلاعات از دستگیری مقتدرانه عبدالمالک ریگی +تصاوی

گزارش وزیر اطلاعات از دستگیری مقتدرانه عبدالمالک ریگی +تصاوی

گزارش وزیر اطلاعات از دستگیری مقتدرانه عبدالمالک ریگی +تصاوی

وزیر اطلاعات در کنفرانس خبری امروز جزییاتی را از دستگیری عبدالمالک ریگی، رئیس‌ گروهک تروریستی موسوم به جندالله اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، حجت‌الاسلام مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در آغاز با اشاره به حضور میلیونی مردم در یوم‌الله 22 بهمن، این حضور حماسه‌ساز مردم را زمینه‌ساز موفقیت در برابر توطئه‌های آمریکا و انگلیس و جهان سلطه برشمرد.

وی با بیان اینکه دستگيري ريگي در يك مديريت اطلاعاتي مقتدرانه صورت گرفته و هيچ كشور دیگری در اين عملیات شرکت نداشته است، گفت: دستگیری سرکرده این گروهک نشان از شکست قدرت‌های مستکبر در مصاف با ما و ملت ماست.

مصلحی افزود: اقدامات اخیر آمریکا، اروپا و اسرائیل در دوبی نشان داد که این کشورها درصددند منطقه را میدانی برای اعمال تروریستی خود و مزدوران خود کنند.

مصلحی با اشاره به اسناد مفصل و متقن ادامه داد: بنابر این اسناد، مشخص می‌شود که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس، اسرائیل و برخی دیگر از کشورها از این تروریست‌ها حمایت و آنان را تغذیه می‌کردند.

وی با نشان دادن تصویری از عبدالمالک ریگی ادامه داد: این عکس در حدود 24 ساعت پیش در مقر آمریکا در کشور افغانستان گرفته شده است.

در ادامه مصلحی با نشان دادن تصاویری از کارت شناسایی پاکستانی ریگی، گذرنامه افغانی وی و تصاویری از روادید دوبی او و معاونش «حمزه» که همراه ریگی دستگیر شده است، اعلام نمود که عبدالمالک ریگی با این اسناد هویتی به کشورهای گوناگون رفت‌وآمد کرده و با مسئولان اطلاعاتی آنان همکاری می‌کرده است.

وی با اشاره به جزییاتی از سفرهای عبدالمالک ریگی گفت: بنا بر اسناد متقن، اطلاعات حاکی از آن است که این شرور، علاوه بر ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، اروپا و اسرائیل، با سرویس‌های اطلاعاتی منطقه و برخی کشورهای اروپایی نیز در ارتباط بوده است. وی در آوریل 2008، با فرمانده ناتو در افغانستان نیز دیدار داشته که در این دیدار، فرمانده ناتو پیشنهاد بلوچستان بزرگ را به ریگی داده است. این فرمانده، همچنین عبدالمالک ریگی را به کمپ القاعده در کوه سرباز افغانستان برده‌است.

مصلحی افزود: این شرور همچنین در ماه ژوئن با هماهنگی و کمک انگلیس، به یکی از کشورهای اروپایی سفر کرده تا با گفت‌وگو با مسئولان این کشور اروپایی، نسبت به عملیات‌ تروریستی و اهداف تروریستی در درون ایران مذاکراتی را بپذیرد.

مصلحی، وزیر اطلاعات، ادامه داد: اطلاعات ایران، هشدارهای قابل توجهی را به مراکز اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای منطقه داده بود تا با کشور ایران همکاری کرده و نسبت به دستگیری این تروریست‌ها که دستشان به خون مردم بی‌گناه کشورمان آلوده است، اقدامکنند؛ اما بدون هر گونه همکاری از سوی این سرویس‌ها، سربازان گمنام امام زمان (عج)، توانستند با مدیریت دقیق اطلاعاتی، از حدود پنج ماه پیش تا کنون، این شرور معروف و معاون وی را دستگیر کنند.

وزیر اطلاعات این دستگیری ارزشمند را هشداری برای سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و موساد اعلام نمود و گفت: این کشورها باید دست از حمایت تروریست‌هایی که دستشان به خون انسان‌های بی‌گناه آلوده است، بردارند. همچنین در این باره، جمهوری اسلامی ایران، حق پیگیری قانونی علیه آمریکا و انگلیس و دولت‌های حمایت کننده از این گروهک را برای خود محفوظ داشته و توجه همه کشورها و مردم جهان را به این گونه حمایت‌های این کشورها از تروریست‌ها جلب کرده و اعلام می‌دارد، ملت ایران اجازه نخواهد داد این کشورهای حامی تروریست که نتوانستند با حمله، تحریم و دیگر حربه‌ها به اهداف شوم خود دست پیدا کنند، با ترور و حمایت از این تروریست‌ها به اهداف نامشروع خود دست پیدا کنند.

وی همچنین درباره جزییات مدیریت اطلاعاتی ریگی افزود: پس از شهادت سردار شوشتری و همراهانشان، مدیریت اطلاعاتی در این باره انجام شد و در اقدامات و سفرهایی که ریگی انجام می‌داد از سوی دستگاه اطلاعاتی ما،‌ اشرافیت کامل وجود داشت.

مصلحی در پایان این کنفرانس خبری، با اشاره به اسناد بسیار از این تروریست و حامیان آن گفت: در سفر وزیر کشور به کشور پاکستان نیز برخی از این اسناد، به رؤیت مسئولان پاکستانی رسیده بود و همچنین ریگی که هنگام دستگیری نیز به شدت از نحوه دستگیری خود شگفت‌زده شده بود، با دیدن این اسناد، اعترافات بسیار خوبی بر زبان خواهد راند.
مصلحی این عملیات و دستگیری شرور منطقه شرق کشور را از الطاف الهی به کشورمان دانسته و گفت: همه اسناد به زودی از رسانه‌های عمومی برای روشن شدن و آگاهی مردم منتشر خواهد شد.
 

moein_13

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
امام جمعه موقت مسجد مكي زاهدان:
دستگيري عبدالمالك ريگي امنيت ‌سيستان و بلوچستان را بيشتر مي‌كند
خبرگزاري فارس: امام جمعه موقت مسجد مكي زاهدان گفت: دستگيري عبدالمالك ريگي موجب برقراري امنيت بيشتر در منطقه مي‌شود.




مولوي احمد نارويي دقايقي پيش در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: خبر دستگيري عبدالمالك ريگي نه تنها مردم سيستان و بلوچستان بلكه ملت ايران را خوشحال كرد.
وي افزود: دستگيري اين شرور به نفع دولت و ملت ايران است كه سبب برقراري بيشتر آرامش و امنيت در منطقه مي‌شود.
وي ادامه داد: از تلاش ماموران اطلاعاتي و سربازان گمنام امام زمان (عج) براي دستگيري اين شرور خودفروخته تشكر كرده و از دولت انتظار برخورد قاطع و قانوني با اين تروريست جنايتكار را داريم.
مولوي نارويي تصريح كرد: افرادي كه دست به شرارت و ناامني مي‌زنند بدانند كه ظلم و جنايت پايدار نيست و هر آن به مجازات الهي گرفتار مي‌شوند.
 

moein_13

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بازتاب دستگيري عبدالمالک ريگي در خبرگزاري هاي خارجي
تهران - خبرگزاري هاي خارجي روز سه شنبه به نقل از رسانه هاي ايران از دستگيري "عبدالمالک ريگي" سرکرده گروهک تروريستي در جنوب شرق ايران خبر دادند.

خبرگزاري رويترز به نقل از شبکه "العالم" ايران گزارش داد: "ريگي در شرق ايران بازداشت شد."
آسوشيتدپرس نيز به نقل از راديو سراسري ايران اعلام کرد: نيروهاي امنيتي ايران، ريگي، رهبر گروه تروريستي موسوم به "جندالله" را بازداشت کردند. اين گروه مسووليت چندين انفجار در ايران را که چندين کشته به جا گذاشت، به عهده گرفته است.
فرانس پرس نيز به نقل از شبکه العالم، از بازداشت ريگي در شرق کشور خبر داد.
به گزارش اين خبرگزاري، ريگي رهبر يک گروه شورشي موسوم به جندالله است که دست به حملات متعددي در استان سيستان و بلوچستان زده است.
ريگي سرکرده گروهگ تروريستي و عامل قتل ده ها شهروند بيگناه در مناطق شرقي کشور است.
اين گروهک تروريستي علاوه بر جنايات بيشمار از جمله جنايات "تاسوکي"، عامل شهادت سردار "نورعلي شوشتري" فرماندار قرارگاه شرق و معاون فرمانده نيروي زميني سپاه و سردار "محمد زاده" فرمانده سپاه سيستان و بلوچستان و شماري از سران قبايل بلوج است.
 

haj morteza

عضو جدید
کاربر ممتاز
عبدالمالک ریگی ؛ از جنایت تا دستگیری(+تصاویر)
خبر دستگیری معروف ترین تروریست شرق کشور ، بی هیچ تردیدی ، به عنوان مهم ترین و البته خوشحال کننده ترین خبر ، در صدر اخبار قرار گرفت و علاوه بر رسانه های ایرانی ، خبرگزاری های خارجی نیز آن را مخابره کردند.

عملیات دستگیری عبدالمالک ریگی را ، از یک سو می توان دستاوردی برای دستگاه دیپلماسی خارجی دانست که در طول ماه های گذشته ، در تعامل نزدیک با وزارتخانه های اطلاعات و کشور ، رایزنی های ویژه ای را برای متقاعد کردن پاکستان به همکاری در زمینه های امنیتی داشته است و از دیگر سو ، می شود آن را شاهکاری از مأموران اطلاعاتی کشورمان دانست که با اقدامات اطلاعاتی و ضد اطلاعاتی ، توانستند یکی از پیچیده ترین عملیات سال های اخیر را شکل دهند و کسی که در پناه لابی های سازمان ISI پاکستان ، حمایت های سیاسی ، مالی و لجستیکی آمریکا و عربستان گمان نمی کرد "دم به تله " بدهد ، در نهایت ناباوری ، چنان غافلگیر شد که حتی نفهمید از چه ناحیه ای ضربه خورده و ایراد کارش کجا بود که دستبند بر دست هایش نشست.

او بر این باور بود ، همان طور که بن لادن ، به مرد نامرئی دنیای تروریست ها تبدیل شده و "سیا" قادر به دستگیری او نیست ، نیروهای اطلاعاتی ایران نیز نخواهند توانست مدل ایرانی بن لادن را دستگیر نمایند.اما وزارت اطلاعات ایران با عملیات اخیر توانمندی های خود را به رخ کشید.

بی گمان ، این اقدام موفقیت آمیز ماموران اطلاعاتی کشورمان ، نه تنها مهلک ترین ضربه را به گروه تروریستی ریگی وارد کرده ، بلکه یک قدرت نمایی سیاسی و امنیتی در برابر سعودی هایی بود که ترجیح می دادند با برگ برنده ریگی با ایران مواجهه کنند.

ضمن قدردانی از این اقدام موفقیت آمیز ، در اینجا مروری داریم بر روزشمار ریگی ، از جنایت تا دستگیری و البته بدیهی است که در آینده ، مجازات و مکافات او نیز به این مجموعه افزوده خواهد شد تا پرونده یکی از جنایتکار ترین چهره های سال های اخیر بسته شود.

12 دی 84 : در حمله به یک پاسگاه نیروی انتظامی در نزدیکی شهر سراوان 9 نفر از نیروهای انتظامی گروگان گرفته شدند. مسوولیت این اقدام را گروهک جندالله در تماس با شبکه ماهواره ای العربیه برعهده گرفت.

25 دی 84:
گروهک جندالله سه کایت سوار ترکیه ای را در سیستان و بلوچستان به گروگان گرفته و خواستار دریافت یک میلیون دلار غرامت در برابر آزادی آنها شد.

25 اسفند 84:
اعضای گروهک جندالله با بستن جاده زابل - زاهدان در منطقه تاسوکی به شش خودروی عبوری حمله کردند. در این عملیات تروریستی 22 نفر شهید و تعداد دیگری به گروگان گرفته شدند . در میان شهدای این حادثه برخی از مسولان از جمله مسول حراست فرمانداری ، مسول حراست امور آب زاهدان و یکی از روحانیون عضو دفتر نمایندگی ولایت فقیه در استان سیستان و بلوچستان از جمله شهدای این حادثه بودند . همچنین فرماندار زاهدان و معاونش نیز در میان زخمیان این حادثه بودند.

16 فروردین 85 :
خبرگزاری فارس از کشته شدن عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک جندالله به همراه 11 نفر دیگر در شرق ایران خبر داد اما این خبرها تکذیب شد.

25 بهمن 85:
انفجار در خودروی بمب گذاری شده در مسیر اتوبوس حامل اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بلوار ثارالله زاهدان، 13 نفر شهید و 30 نفر دیگر زخمی شدند. گروهک جندالله مسوولیت این عملیات تروریستی را برعهده گرفت.

23خرداد87:
گروهک جندالله با حمله به یک پاسگاه در سراوان، ۱۶ مامور انتظامی را گروگان گرفتند و به پاکستان بردند.

25 خرداد 87:
پاکستان عبدالحمید ریگی برادر سرکرده گروهک جندالله و ۱۵ عضو دیگر این گروه را به ایران تحویل داد.

21مرداد87:
تلویزیون العربیه گزارش داد که گروهک جندالله دو سرباز تحت اسارت خود را شهید و سه مامور سپاه پاسداران را به گروگان گرفته است.

14 آذر 87:
معاون فرمانده نیروی انتظامی ایران تایید کرد گروهک جندالله 15 نفر از 16 سربازی را که از پاسگاهی در سراوان به گروگان گرفته بود، شهید کرده است. پیشتر یکی از سربازها آزاد شده بود.





7 خرداد88:
گروهک ریگی مسولیت انفجار بمب در یکی از مساجد شیعیان زاهدان را برعهده گرفت. دراین حادثه ۲۵ نفر شهید شدند و بیش از ۱۲۰ نفر زخمی شدند. این حادثه توسط عامل انتحاری انجام شد.




26 مهر 88 :
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمع دیگری از فرماندهان ارشد سپاه و سران عشایر سنی بلوچ در بمب گذاری انتحاری در شهر سرباز به شهادت رسیدند. گروهک ریگی مسولیت این حمله را برعهده گرفت.



4 اسفند88:
وزارت اطلاعات از بازداشت عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک جندالله خبر داد.

 

waffen

اخراجی موقت
پس باید منتظر یک بمب گذاری و کشتار دیگه بود. هر دفعه اینها با گروهک ریگی در میوفتند یه گروه مردم کشته میشند.
 

atousa_m

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایییییییییییییول
عجب شاخی بوده واسه خودشاااااااااا

 
  • Like
واکنش ها: ilak

moein_13

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
حيدرپور در گفتگو با فارس

حيدرپور در گفتگو با فارس



حيدرپور در گفتگو با فارس:
توانايي بالاي نيروهاي اطلاعاتي موجب دستگيري عبدالمالك ريگي شد
خبرگزاري فارس: عضو كميسيون امنيت ملي با اشاره به توانايي بالاي نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي كشور گفت: توانايي بالاي نيروهاي اطلاعاتي موجب دستگيري عبدالمالك ريگي شد.




عوض حيدرپور شهر رضايي در گفتگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبري فارس "توانا "، با اشاره به دستگيري عبدالمالك ريگي سركرده گروهك تروريستي موسوم به جندالله، اظهار داشت: دستگيري عبدالمالك ريگي براساس يك برنامه‌ريزي بسيار دقيق توسط وزارت اطلاعات انجام گرفته است.
وي به دستگيري ريگي در بامداد امروز اشاره و تصريح‌كرد: وي در حال حاضر وارد كشور شده و به مقامات امنيتي و قضايي تحويل داده خواهد شد.
وي تاكيد كرد: دستگاه‌هاي امنيتي ما از مدت‌ها پيش شناسايي را انجام داده و زماني كه اين شرور تروريست براي پرواز از يكي از فرودگاه‌ها به فرودگاهي ديگر مبادرت كرده بود توسط نيروهاي اطلاعاتي ما بازداشت و به داخل كشور منتقل شد.
حيدرپور دستگيري عبدالمالك ريگي را موجب خرسندي ملت و به ويژه نمايندگان مجلس دانست و افزود: اجراي عمليات قوي و شناسايي دقيق اطلاعاتي از سوي نيروهاي امنيتي، موجب شد تا مسبب بسياري از قتل و غارت‌ها و قاچاق مواد مخدر در شرق كشور دستگير شود.
عضو كميسيون امنيت ملي در بخش ديگري از گفتگوي خود به توانايي بالاي نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي كشور اشاره و متذكرشد: جمهوري اسلامي ايران با داشتن نيروهاي قوي امنيتي توانايي كاملي را براي خاموش كردن قائله‌هايي كه در كشور است را دارد.
وي ضمن قدرداني از نيروهاي اطلاعاتي وامنيتي كشور گفت: انقلاب اسلامي ايران مي‌تواند در برابر توطئه‌هاي استكبار، به ويژه آمريكا و مزدوران او دست تبهكاران را قطع كرده و امنيت ملي مردم ايران را فراهم كند.
وي تاكيد كرد: دستگاه‌هاي امنيتي ما از مدت‌ها پيش شناسايي را انجام داده و زماني كه اين شرور تروريست براي پرواز از يكي از فرودگاه‌ها به فرودگاهي ديگر مبادرت كرده بود توسط نيروهاي اطلاعاتي ما بازداشت و به داخل كشور منتقل شد.
وي در خاتمه در واكنش به اظهارات برخي مبني بر ضعيف شدن ايران در حوادث پس از انتخابات خطاب به آنان تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران در اقتدار كامل بسر مي‌برد و ديگر گروه‌هاي تروريستي و خرابكار بايد از اين اقدام امنيتي ما درس بگيرند چرا كه جمهوري اسلامي ايران توانايي انهدام تمامي اين گروهك‌هاي تروريستي را دارد.
 

moein_13

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دستگیری عبدالمالك ریگی ، تروریست متواری

دستگیری عبدالمالك ریگی ، تروریست متواری

سربازان گمنام امام زمان (عج) ، عبدالمالك ریگی ، سركرده گروهك تروریستی شرق و عامل قتل ده ها تن از شهروندان بی گناه كشور را دستگیر كردند.



ریگی و گروهك تروریستی اش بارها با حمایت سازمان جاسوسی آمریكا ، سیا ، بعد از هر جنایت و اقدام تروریستی در منطقه متورای می شد. این فرد با حمایت كامل سرویس های جاسوسی غرب ، از جمله آمریكا و انگلیس در منطقه شرق كشور اقدامات تروریستی می كرد.

ریگی در بسیاری از حركت‌های تروریستی و شهادت عناصر خدوم منطقه سیستان و بلوچستان نقش داشته است. وی سركرده گروهك تروریستی موسوم به جند‌الله در راستای اهداف گروهكی خود و با هدف آموزش عملیات تروریستی و انتحاری، اقدام به تأسیس مدرسه‌ای در پاكستان كرده بود. در این مدرسه، افراد معتاد و فقیر از شهرهای ایالت بلوچستان پاكستان جمع‌آوری شده و به آنان آموزش عملیات تروریستی داده می‌شد.

عبدالمالك كه با گروه مزدورش ، عامل قتل ده ها شهروند بی گناه كشور است در حالی به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) بازداشت شده است كه دستگاه اطلاعاتی آمریكا به تازگی طرح های جدید را برای حمایت از گروه وی به اجرا گذاشته بود.

گروهك ریگی كه خود را جنبش مقاومت مردم ایران معرفی می كردند از پشتیبانی مالی قوی كشورهایی نظیر عربستان و دستگاه های اطلاعاتی غربی برخوردار بود و شخص عبدالمالك ریگی نیز در سال های اخیر چندین بار با شبكه تلویزیونی العربیه متعلق به وهابی های سعودی و نیز رسانه های سلطنت طلبان در امریكا مصاحبه كرده بود.

گروهك تروریستی ریگی در اردیبهشت 85 با بستن مسیر خودروهای عبوری در محور بم به كرمان در منطقه ی دارزین 34 تن از هم وطنان بی گناه ایرانی را به خاك و خون كشید. این گروه تروریستی همچنین در روز 13 بهمن 85 چهار مأمور گشت نیروی انتظامی را در زاهدان به رگبار بست و به شهادت رساند.

سردار شوشتری ، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، سردار محمدزاده ، فرمانده سپاه و شماری از سران قبایل بلوچ نیز توسط این گروهك ترور شدند و به شهادت رسیدند.

انفجار اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران كه در بامداد 25 بهمن 85 در زاهدان به وقوع پیوست و منجر به شهید و زخمی شدن 29 تن از نیروهای سپاه شد نیز از دیگر از اقدامات ننگین این گروه تروریستی است. اعضای گروهك ریگی همچنین عامل انفجار بمب صوتی مقابل مدرسه دختران معرفت زاهدان در شامگاه جمعه 27 بهمن 85 بوده اند.

بازداشت عبدالمالك ریگی ، سر كرده گروهك تروریستی شرق كشور خوشحالی مردم منطقه را درپی داشته است. مردم مناطق شرق كشور با ابراز خوشحالی از دستگیری عبدالملك ریگی ، سركرده گروهك تروریستی از تلاش مسئولان جمهوری اسلامی به ویژه وزارت اطلاعات قدردانی كردند .
 

waffen

اخراجی موقت
شاید دیگه مثل دفعه ی قبل نباشه
یه زمانی من تو سایت میلیتاری با بچه های اونجا عملیات هوانیروز و سپاه رو توی کوها بر علیه این گروهک بررسی میکردیم. متلاشی کردن چنین گروه هایی تقریبا غیر ممکن هست. مخصوصا حالا با کمک هایی که کشور هایی مثل آمریکا بهشون می کنند سخت تر هم شده. تهیه ی بمب و مواد منفجره و جاسازی کردن اونها کار زیاد سختی برای این افراد نیست. متاسفانه نیروهای اطلاعاتی ایران در مبارزه بر علیه این گروه ها خوب عمل نکردند. من شک دارم که این گروهک به فعالیتش ادامه نده.
 

moein_13

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
حالا تو چرا ترسیدی؟

ممنون معین جان
بهترین خبری بود که امروز توی باشگاه بوده
ممنون از دقتت:gol:


خواهش میکنم

نمیدونین چقدر خوشحالم که دستگیر شده

منم به همه این خبر خوش و تبریک میگم
:gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol:
 

moein_13

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یه زمانی من تو سایت میلیتاری با بچه های اونجا عملیات هوانیروز و سپاه رو توی کوها بر علیه این گروهک بررسی میکردیم. متلاشی کردن چنین گروه هایی تقریبا غیر ممکن هست. مخصوصا حالا با کمک هایی که کشور هایی مثل آمریکا بهشون می کنند سخت تر هم شده. تهیه ی بمب و مواد منفجره و جاسازی کردن اونها کار زیاد سختی برای این افراد نیست. متاسفانه نیروهای اطلاعاتی ایران در مبارزه بر علیه این گروه ها خوب عمل نکردند. من شک دارم که این گروهک به فعالیتش ادامه نده.


حرفت درسته اما همین ترس ما هست که چنین گروهایی و بزرگ و خشن نشون میده

یادت باشه ایرانی با قدرت ایمان و اعتقاد به پیامبر و اما هاست که زنده ی


زنده باد ایران
 

Similar threads

بالا