طرح موقعیت (1) - نجات یک محصول

bardinova

مدیر بازنشسته
ممنون از لطف تمامی دوستان . جناب Hparhizi تاپیکی رو شروع کردن و فکر کنم بهتر هست همه اونجا حرکتی از خودمون نشون بدیم . درهرحال اگه دوستان مایل باشن میتونیم این بحث رو هم در فازهای بعدی ، در کنار تاپیک ((طرح موقعیت 2)) جلو ببریم .
 

amirhakimi

عضو جدید
منم موافقم چون این بحث تا حدودی جلو رفته و بهتره که ادامش بدیم
 

hparhizi

عضو جدید
پا برجا ماندن بحث

پا برجا ماندن بحث

دوستان راستش امروز وقتي اومدم تو تالار و ديدم كه اين تاپيك شده تاپيك آخر در صفحه اول گفتم بايد يه كاري بكنم در نتيجه تصميم گرفتم كه اين مطلب رو بنويسم تا دوباره تاپيك نجات محصول برگرده به بالاي صفحه
ميخواستم از دوست عزيز جناب بردينوا هم خواهش كنم كه اگه ميشه يه سري اطلاعات فرضي رو در خصوص اين محصول فرضي در اختيار دوستداران اين تاپيك قرار بده تا بشه با روش حل مسئله اين محصول رو بالاخره نجاتش داد .
من فكر ميكنم الان اين تاپيك به اين اطلاعات نياز داره چون مسئله رو شناختيم تيم مون رو انتخاب كرديم حالا بايد جمع آوري اطلاعات كنيم تا بعد بتونيم حلش كنيم .
اميدورام دوستان ديگر هم همكاري كنند . ممنون
 

amirhakimi

عضو جدید
دوستان راستش امروز وقتي اومدم تو تالار و ديدم كه اين تاپيك شده تاپيك آخر در صفحه اول گفتم بايد يه كاري بكنم در نتيجه تصميم گرفتم كه اين مطلب رو بنويسم تا دوباره تاپيك نجات محصول برگرده به بالاي صفحه
ميخواستم از دوست عزيز جناب بردينوا هم خواهش كنم كه اگه ميشه يه سري اطلاعات فرضي رو در خصوص اين محصول فرضي در اختيار دوستداران اين تاپيك قرار بده تا بشه با روش حل مسئله اين محصول رو بالاخره نجاتش داد .
من فكر ميكنم الان اين تاپيك به اين اطلاعات نياز داره چون مسئله رو شناختيم تيم مون رو انتخاب كرديم حالا بايد جمع آوري اطلاعات كنيم تا بعد بتونيم حلش كنيم .
اميدورام دوستان ديگر هم همكاري كنند . ممنون

منم کماکان امیدوارم :(
 

Sourena_MSE

عضو جدید
سلام
به نظر من ميتونيم همين محصول را در بسته بندي جديد با تبليغات جديد و قيمتي بالاتر در كنار محصول شكست خورده وارد بازار كنيم و ذهنيت جديدي نسبت به محصول در مشتري ايجاد كنيم رفته رفته محصول شكست خورده را از بازار خارج ميكنيم .
 

Sourena_MSE

عضو جدید
كاهش توليد گاهي ميتونه مفيد باشه گاهي ميتونه تيشه به ريشه باشه .
لطفا من هم بازي بدين
 

BMB

عضو جدید
سلام دوست عزیز
مطرح کردن جنین سوالاتی چالش برانگیز و پلی از کتاب و دانشگاه(جزوه و کپی و شب امتحانی خوندن)
به واقعیت هستوسپاسگزارم.اما در مورد مسئله:
محصول دوران معرفی نیست و بتوغ رو تجربه کرده,پس تبلیغات کار خودشو انجام داده
بازار محصول رقابتیه,بنابراین :در دوران کوتاه مطرح شده,بحث بهبود کیفیت , راهگشا نیست
این نظر شاید پخته نباشه,ولی به عقیده ی من,جای تامل داره:
بازار رقابتیه& محصول خاص بلوغ داشته و الان نداره:
چطور کیفیت ها نزدیک,قیمت ها نزدیک,مصارف یکسان,...., محصول فروش خوبی نداره
آیا بسته بندی مشکل داره؟
آیا بهتر نیست با یک نظر سنجی طی یک هفته, جویای علل روانیه کاهش تقاضا بود؟
آیا مدیریت یک محصول در چنین بازاری,نباید پذیزش بدهد که : بعد از بلوغ decline امری طبیعیست و این معنای بحران نیست
در چنین بازاری,باید بصورت پریودیک در دوران بلوغ محصول با ایجاد شگفتی های ظاهری مثل بسته بندی,
یا چند منظوره نمودن(اگر مقدور باشد) ,کاهش قیمت اصلا,حتی افزایش قیمت و بکارگیری استراتژی ارضاء
تقاضا,دوران بلوغ را طولانی کرد و بسته به وضعیت بازار,حتی از دوران معرفی محصول,فکر یک سورپرایز بزرگ را دنبال کرد

(به نظرم در صورت خیلی پولدار نبودن رقبا,کارهای دیگری هم در بازار میشه انجام داد)
منتظر دیدن اشکالاتم هستم
سپاسگزارم;)
 

Similar threads

بالا