[طراحی شهری] شهرستان هاروست، شهری جدید برای هائیتی/ معماران تانگرام 3ds

semiramis261

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
موقعیت پروژه : هائیتی
سال پروژه: 2010



معماران تانگرام 3ds که با معماری بوستون / طراح آنها: کوین استچوپفر همکاری کرد برای اینکه به پیشنهاد طراحی که ساخت یک شناور کشاورزی بود، تجسم ببخشد. نور صنعتی شهرستان که دور از سواحل هائیتی است. برای رسیدن به اهداف پروژه ما آن را شهرستان هاروست (شهرستان برداشت) نامیده اند. شهر برداشت به عنوان یک شهر پر جنب و جوش که بطور کامل از عملکرد اسکان30،000 نفر چیزی که پذیرای سه کانسپت و مفهوم اصلی است،پیش بینی می شود.



1.ایجاد یک زمین مصنوعی، شناور، سازنده و قابل زندگی که به شدت برای هائیتی مورد نیاز است.
2. یک شهری که بر اساس اصل اکولوژی (معماری و محیط زیست)طراحی شده است و مظهر محیط زیست پایدار و یک سکوی عملی شهری است.
3. این شهر برداشت باید به عنوان یک "منشور شهری " تأسیس می شد. منشور شهر یک مدل نسبتا جدید و پیشرفته اقتصادی است که به طور خاص برای تلاش سازمان ملل توسعه پیدا کرده است.





شهر برداشت به عنوان یک دایره به قطر 2 مایلی مرکب از چند افسار ماژول (مدول)شناور پیش بینی می شود. طرح کلی به چهار بخش یا مجموعه پیوسته که توسط یک سیستم کانال خطی تقسیم شده است. چهار کانال اصلی که در مجاورت هم متمرکز خواهند بود و متشکل از چهار اشکوب مجتمع مسکونی هستند.
محیط بیرونی از طرحی که عمدتاً "یک هکتار "از زمینهای دایره ای شکل برای محصول با کانال های ثانویه خوراک دهنده تشکیل شده اند. "بندر" داخلی مرکز شهر با مدارس ، مراکز اداری، فعالیتهای اجتماعی و بازارهای عمومی طراحی شده اند. کل مجموعه شناور خواهد بود و با کابلهای مطمئن و ایمنی بر بستر دریا وصل شده اند. به دلیل اینکه مشخصات کمی از این پروژه در دستمان است، پایین بودن ظرفیت بار مرده طرح و محیط تضعیف کننده امواج، طوفان ها و گردباد اثر کمی از مجموع مقدار آب مورد نیاز برای برداشت خواهد داشت. یک موج شکن برای ثبات دادن به شهر ساخته خواهد شد و به شهر اضافه می شود. (لازم به ذکر است که این پیشنهاد با استفاده از تمام آوارهای بتنی به جا مانده از زلزله هائیتی و به عنوان پرکننده موج شکن استفاده می شود).



شهر برداشت به عنوان اولین شهر شناور برای هائیتی دیده می شود. این سیستم از سیستم عامل های شناور اجازه می دهد تا برای یک پلان جامع برای رشد و پیوند دادن به دیگر شهرهایی که در آینده در بندر ساخته می شوند، آماده شود.















منبع: http://www.archdaily.com/98488/harvest-city-tangram-3ds/
 
آخرین ویرایش:
بالا