منم نمیدونم چیه فرقشون...هرکی فهمید به منم بگه..
مرسی از اطلاعات خوبتوناونجوری که من شنیدم و یه مقدار خوندم شریعت یه راه و روشی هست که به گفته مسلمونا با انجامش میشه به کمال رسید ولی طریقت روشی از عبودیته که میشه با اون به مراتبی بالاتر از اهداف شریعت رسید یعنی لقائ ا... یا همون همسایگی خدا(نظر دراویش و سوفیان)
یه گروه از دراویش و صوفیان نماز نمیخونن یا روزه نمیگیرن با این استدلال که اینها صور ظاهریه و اعتقاد دارن که اونا شریعت رو طی کردن و به طریقت رسیدن(مثل ادعای منصور حلاج)
اطلاعات من در این حد بود
دقیقا برخی علمای فعلی هم خودشون رو در حد خدا میدونن و احکام الهی رو انجام نمیدناونجوری که من شنیدم و یه مقدار خوندم شریعت یه راه و روشی هست که به گفته مسلمونا با انجامش میشه به کمال رسید ولی طریقت روشی از عبودیته که میشه با اون به مراتبی بالاتر از اهداف شریعت رسید یعنی لقائ ا... یا همون همسایگی خدا(نظر دراویش و سوفیان)
یه گروه از دراویش و صوفیان نماز نمیخونن یا روزه نمیگیرن با این استدلال که اینها صور ظاهریه و اعتقاد دارن که اونا شریعت رو طی کردن و به طریقت رسیدن(مثل ادعای منصور حلاج)
اطلاعات من در این حد بود
به ظاهر کلمات توجه نکنید برید ببینید مقصودشون از همسایگیه خدا چیه.میگم طرف دیگه بندگیه خدا رو نمیکنه و میگه من در حد خدا هستم شما کارشو تایید میکنی؟مرسی از اطلاعات خوبتون
طریقت پیروی از یک سری دستور العمل های خاص هستش مثل چله نشینی و تکرار اذکار مختلف و ... که به نظر بنده اگر شریعت و طریقت با هم همراه باشن بسیار کمک کننده هست به قول دوستمون آقا عباد که چه چیزی لذت بخش تر از همسایگی با خدا
اینها ایسم نیستندقیقا برخی علمای فعلی هم خودشون رو در حد خدا میدونن و احکام الهی رو انجام نمیدن
شاید معتقدن درجشون از پیامبر هم بالاتره
و این همون افراطه.و خدا هم پیتر رفتن از پیامبرش رو رد میکنه.
یعنی را خدا راه خداست.نه درگیر شریعت بشید و نه طریقت و نه هیچ ایسم دیگه ای
به نظر من انجام هر کدومشومشون به تنهایی ام میتونه به راحتی ادمو در هزار توی منطق و احساس گم کنه و حتی به بیراهه بکشونه چه برسه به تلفیق دوتاش باهممرسی از اطلاعات خوبتون
طریقت پیروی از یک سری دستور العمل های خاص هستش مثل چله نشینی و تکرار اذکار مختلف و ... که به نظر بنده اگر شریعت و طریقت با هم همراه باشن بسیار کمک کننده هست به قول دوستمون آقا عباد که چه چیزی لذت بخش تر از همسایگی با خدا
دقیقا موافقم ساده ترین روش برا ارتباط با خدا یا حتی یه نیروی برتر همون گفتگوی مستقیم و دور از شرح و بسط اضافه هستش البته من اینجوری راحتترمدقیقا برخی علمای فعلی هم خودشون رو در حد خدا میدونن و احکام الهی رو انجام نمیدن
شاید معتقدن درجشون از پیامبر هم بالاتره
و این همون افراطه.و خدا هم پیتر رفتن از پیامبرش رو رد میکنه.
یعنی را خدا راه خداست.نه درگیر شریعت بشید و نه طریقت و نه هیچ ایسم دیگه ای
لطفا برید از نزدیک با سرشاخه های صوفی اشنا بشید و کاراشونو ببینید و ببینید بندگیه خدا رو نمیکنن بعد شعار بدید که راه رسیدن به خدا طریقته.اینها ایسم نیستن
مثلا شریعت شامل نماز و روزه و ... آیا میشه به اینها گفت ایسم؟
همچنین طریقت هم شامل تفکر و اذکار و ... آیا میشه به تفکر گفت ایسم؟
موافقمبه نظر من انجام هر کدومشومشون به تنهایی ام میتونه به راحتی ادمو در هزار توی منطق و احساس گم کنه و حتی به بیراهه بکشونه چه برسه به تلفیق دوتاش باهم
دقیقا موافقم ساده ترین روش برا ارتباط با خدا یا حتی یه نیروی برتر همون گفتگوی مستقیم و دور از شرح و بسط اضافه هستش البته من اینجوری راحتترم
من با صوفی ها و درویش ها نشست های زیادی داشتم ولی طریقت الهی با صوفی گری و درویشی فرق دارهلطفا برید از نزدیک با سرشاخه های صوفی اشنا بشید و کاراشونو ببینید و ببینید بندگیه خدا رو نمیکنن بعد شعار بدید که راه رسیدن به خدا طریقته.
دقیقا ایسمه
ایا خداوند در قران همچین تفکیکی انجام داده؟
پس ایسمه
مگر امیرالمومنین کاری جز انچه در قران تاکید شده انجام میداد؟انفاق در قران بلافاصله بعد از صلوه اومده.یعنی خدا نماز خالی نمیخاد.نماز با عمل میخاد که عملشم انفاقه.این راه قرانه.حالا طریقت از کجا پیداشده نمیدونممن با صوفی ها و درویش ها نشست های زیادی داشتم ولی طریقت الهی با صوفی گری و درویشی فرق داره
طریقت الهی یعنی عمل به راه و طریق امامان مثل کمک به ایتام که مولا علی (ع) انجام میداد
درمورد کرامت و اثرات دینداری باهاتون مخالفم چه بسا کسان زیادی که هیچ دینی رو قبول ندارن ولی به قول شما صاحب این کرامات هستند مثل مادر ترزا یا مرتاضهای هندی. پس نمیشه گفت که فقط دینداران رابطه دوطرفه با خدا دارن (که البته از همین رابطه ام اگه کسی ادعا کنه اگاهانه هستش شبهه برانگیزه)موافقم
ولی به نظر من اینها راه هایی آزمایش شده برای رسیدن به خداست
ولی وقتی ما با خدا بدون شرح و بست حرف میزنیم فقط خداست که صدای ما را میشنوه و ما چیزی را در حقیقت درک نمیکنیم و فقط تصورات زیبا داریم ولی با عمل به شریعت و طریقت فکر کنم ارتباط دو طرفه و واقعی پیش بیاد مثل کرامت هایی که شامل بعضی از انسانها شده
بله کرامات شامل حال مرتاض ها هم میشهدرمورد کرامت و اثرات دینداری باهاتون مخالفم چه بسا کسان زیادی که هیچ دینی رو قبول ندارن ولی به قول شما صاحب این کرامات هستند مثل مادر ترزا یا مرتاضهای هندی. پس نمیشه گفت که فقط دینداران رابطه دوطرفه با خدا دارن (که البته از همین رابطه ام اگه کسی ادعا کنه اگاهانه هستش شبهه برانگیزه)
نمیشه به صرف اینکه کسی دینی رو قبول نداره یه پله پایینتر و پستتر از کسی قرار بگیره که دینداره
از این گذشته شما میگی این راه آزمایش شده هست(دین) میشه موردی رو بگین که نتیجه این ازمایش اعلام شده باشه؟
منظورم اینه به قول شما نتیجه دینداری سعادت اخروی هستش . چه مرده ای رو شما میشناسی که برگشته باشه و بگه من توراه دین بودم یا مخالف دین ورستگار شدم یا ذلیل؟؟؟
ممنون از توضیحتون ولی جواب سوال منو ندادین . شبتون خوشبله کرامات شامل حال مرتاض ها هم میشه
ولی تا جایی که بنده در جریانم و بعضی از علمای دینی با مرتاض ها هم در ارتباط بودن ولی تا جایی که خود مرتاض ها هم تسلیم میشدن و به تصدیق علما لب باز میکردن
علامه طباطبایی از دانشگاه های امریکا دعوت نامه برای تدریس داشتن و بنده از منبع مطمئنی اطلاع دارم که ایشون وقتی مورد عمل جراحی چشم در اروپا قرار گرفتن نه بی هوش بودن و نه از داروی بی حسی استفاده کردن که همین امر برای پزشکان اروپایی بسیار شگفت انگیز بود
ما انسانها را محک نمیزنیم
بودن کسانی که نه نماز میخواندن بلکه شراب هم میخوردن ولی یک شبه مورد عنایت واقع شدن مثل رسول ترک و بودن کسانی که مریدان فراوانی داشتن ولی یک شبه به قعر چاه افتادن
بله بنده خودم به شخصه با چنین انسانهایی برخورد داشتم.درمورد کرامت و اثرات دینداری باهاتون مخالفم چه بسا کسان زیادی که هیچ دینی رو قبول ندارن ولی به قول شما صاحب این کرامات هستند مثل مادر ترزا یا مرتاضهای هندی. پس نمیشه گفت که فقط دینداران رابطه دوطرفه با خدا دارن (که البته از همین رابطه ام اگه کسی ادعا کنه اگاهانه هستش شبهه برانگیزه)
نمیشه به صرف اینکه کسی دینی رو قبول نداره یه پله پایینتر و پستتر از کسی قرار بگیره که دینداره
از این گذشته شما میگی این راه آزمایش شده هست(دین) میشه موردی رو بگین که نتیجه این ازمایش اعلام شده باشه؟
منظورم اینه به قول شما نتیجه دینداری سعادت اخروی هستش . چه مرده ای رو شما میشناسی که برگشته باشه و بگه من توراه دین بودم یا مخالف دین ورستگار شدم یا ذلیل؟؟؟
دقیقا میشه بگین با چه انسانهایی؟ کسایی که مردن و برگشتن یا کسانی که کرامت داشتن ؟اگه امکانش هست بیشتر و دقیقتر توضیح بدینبله بنده خودم به شخصه با چنین انسانهایی برخورد داشتم.