شبکه‌سازی مشکوک ارباب «حلقه»

ارمیامهاجر

عضو جدید

براساس آخرین اخبار و اطلاعات دریافتی از تماس‌های هموطنان با يكي از روزنامه هاي كشور، ‌‌شبکه مدعی عرفان «حلقه» یا همان «عرفان کیهانی» در شمال غرب کشور و در شهرهای اصفهان، ‌‌همدان، ‌‌کرمانشاه، ‌‌تهران، ‌‌یزد، ‌‌یاسوج و شیراز در حال فعالیت و عضوگیری است. ‌‌انتشار دو مطلب با عناوین «بازی ارباب حلقه با شعور کیهانی» و «عرفان کیهانی در اسارت فرقه حلقه» در اين روزنامه در کنار واکنش‌های حمایت‌آمیز طیف وسیعی از مخاطبان، ‌‌واکنش تقابلی تعدادی ازهواداران این فرقه را در پی داشت.

‌‌در مورد این گروه مدعی عرفان که در حال حاضر جزو فرقه‌های نوپدید عرفان‌های دروغین در کشور به شمار می‌آید، ‌‌طرح پرسش‌های زیر ضورتی است: ‌‌

اگر قصد آقای مهندس«ط»- رئیس فرقه حلقه- ‌فقط اثبات یک فرضیه علمی به نام طب فرادرمانی است پس دیگر چه نیازی به شبکه سازی و عضوگیری دارد؟

کدام عالم و دانشمندی را در دنیا می‌توان سراغ گرفت که برای اثبات فرضیه علمی خود دار و دسته راه انداخته و ضمن عضوگیری از افراد، ‌‌برای آنها پرونده عضویت تشکیل داده باشد؟! حتی داروین ـ زیست‌شناس جنجالی- هم برای اثبات فرضیه‌اش «منشأ انواع» که اعلام نبرد با کلیسا بود، اینگونه مثل آقای «ط» رئیس فرقه «حلقه»، خودش را به تکاپو نینداخته بود!

چرا این فرد اقدام به تشکیل محافل و حلقه‌های گوناگون در نقاط متعدد کشور کرده؟ هزینه اداره این حلقه‌ها از کجا تأمین‌‌ می‌شود؟ اگر مسأله آقای «ط» یک بحث تخصصی پزشکی است چرا پای عوام را به این ماجرا باز کرده و حتی در برخی روستاهای تبریز، ‌‌مشهد، ‌‌کرمانشاه، ‌‌همدان، ‌‌یزد و ... ‌ ‌از میان افراد عامی، ‌‌کم سواد و بیسواد نیرو جذب کرده است؟ یک فرد عامی و بیسواد چه نقشی در اثبات یک فرضیه علمی(!) می‌تواند داشته باشد؟

اگر جنب و جوش‌های آقای «ط» بر سر یک مسأله پزشکی است، ‌‌ربط دادن این مسأله به عرفان کیهانی و باز کردن پای ماوراء به آن چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟

تشکیل حلقه‌هایی موسوم به مریدان در اطراف آقای «ط»، ‌‌برای رسیدن به چه هدف یا اهدافی باید تعبیر شود؟

تجربه‌های تاریخی و اجتماعی نشان می‌دهد افرادی که در لوای مسائل جذابی همچون عرفان، ‌‌ماوراء، ‌‌متافیزیک و اعمال خارق‌العاده اقدام به تشکیل تیم کرده و شبکه اجتماعی می‌سازند بدون شک اهداف خاصی را دنبال می‌کنند که در چند محور قابل بررسی است: ‌‌تجارت و کسب ثروت، ‌‌رسیدن به شهرت و کسب قدرت. ‌‌

با این وصف، ‌‌اگر فردی به‌نام عرفان و با ادعاهای عوامفریبانه در جامعه اعلام موجودیت کند یا در پی رونق اقتصادی خویش است و یا در پی شهرت و قدرت. ‌‌در غیر این صورت، ‌‌دارای مشکلات و اختلالات روانی است و به درمان نیاز دارد. ‌

 

senobarqi

عضو جدید
شما دوست عزيز قبل از قضاوت در مورد اين آقاي محترم ابتدا بدانيد او چي ميگه بعد به اخبار جعلي افراد معلوم الحال دامن بزنيد.من خودم اين رشته رو كار كردم وجواب هم داده.يوگا هم كار كردم .كمي هم ريكي.راهها مختلفه براي كسب نتيجه واين به اين معنا نيست كه من چون 10 ساله يوگا كار ميكنم بگم عرفان حلقه جواب نميده .نكنيد اين كارارو معصيت داره .فردايه روزي بايد در برابر مبدا هستي پاسخ انتشار اين بي حرمتي وگل آلود كردن آبي كه شايد شما توي اون ماهي نميگيريد اما باعث بشيد ديگران ماهيهاي درشت بگيرند به نفع خودشون بشيد....
استغفرالله..............
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
از یکی از دوستان مورد اعتمادم شنیدم که رهبر این گروه که در حال حاضر هم دستگیر شده است کرامات بزرگان و عرفا را کلا رد میکرده و همه انها را قدرت طلبی میدانسته است.


 
آخرین ویرایش:

phalagh

مدیر بازنشسته
كسي اطلاعات بيشتري در اين زمينه داره؟
چند تا تاپيك هم تو اين تالار زد بودن.
عرفان کيهانی
خب بالاخره خبر دستگيري آقاي م.ط يا همون محمد علي طاهري رو ديشب از اخبار شنيدم.
خيلي وقت بود پيگير بودم ببينم كارش مشكلي نداشته باشه چون تاپيكاي زيادي تو اين تالار درباره افكار ايشون بود. اما به علت نداشتن مدرك مستدل نميتونستم حذفشون كنم.
 
بالا