شاهکار جدید مایکروسافت منتشر شد !!!

vahmesabz

عضو جدید
شاهکار جدید مایکروسافت منتشر شد !!!

Microsoft Windows Seven 2009
(Beta)


http://www.irmc.ir/Card/add.php?PID=51080075win7&checker=0

در این نسخه از ویندوز كه آخرین شاهكار شرکت مایکروسافت نام گرفته است علاوه بر زیبایی بسیار زیاد و خیره كننده، با تحلیل های بعمل آمده از کاربران سعی شده ویندوز را بهینه نماید که این بهینه سازی در محیط کاربری و سایر قسمت های این نسخه از ویندوز قابل ملاحظه است. در این نسخه، مایکروسافت عادات استفاده کاربران خود از سیستم عامل را تحلیل کرده و ویندوز 7 را بر اساس آن تولید نموده است. برای مثال مایکروسافت دریافته که 70 درصد کاربران ویندوز همیشه بین 5 تا 15 پنجره را باز نگه می دارند. اما در بیشتر زمان کار از یک و یا دو تا از این پنجره ها به صورت فعال استفاده می کنند. تمام اینگونه اطلاعات به مایکروسافت کمک کرده تا ویندوز 7 را به گونه ای طراحی کند تا محیط کاربری بهتری نسبت به گذشته داشته باشد.

آفای Jon DeVaan یکی از مقامات مایکروسافت می گوید : با وجود اینکه ویندوز Seven بر روی کدهای پایه یکسان (same code base as Vista) با ویندوز Vista ساخته شده، اما ویندوز Seven خواهد توانست سریعتر از ویندوز ویستا لود شود چون ویندوز Seven درایور قطعات سیستم را به صورت موازی لود می کند در حالی که ویستا این کار را به صورت سریال (تک تک) انجام میداد و همچنین ویندوز Seven تعداد سرویسهایی که در هنگام استارتاپ ویندوز، اجرا می شدند را کم کرده است.
ویندوز Seven همچنین پیشرفتهایی نیز درهسته (kernel) داشته، بطوری که CPU در فرکانس پایین تری کار می کند (run) می شود و مدت زمان بیشتری بیکار می ماند. (در افزایش سرعت سیستم نقش بسزایی دارد !)
یک تغییر عمده این سیستم عامل نوار ابزار (taskbar) آن است. نوار ابزار ویندوز 7 با تلقی رایج ما از نوار ابزار (که از ویندوز 95 تا به حال دیده ایم) تفاوتی به اندازه یک دنیا دارد.

متون توضیحی روی دکمه ها به تاریخ پیوسته اند و جای خود را به ایکون های بزرگ داده اند. نحوه چینش ایکون ها بالاخره تغییر کرده است؛ دیگر اجرای یک برنامه باعث به هم ریختن ترتیب و نحوه قرار گیری ایکون هایتان در نوار ابزار نمی شود. هم اکنون برای باز کردن پنجره ها از درون نوار ابزار می توانید به صورت 2 مرحله ای عمل کنید، ابتدا موس را بر روی ایکون آن پنجره قرار دهید تا پیش نمایش کوچکی از آن را مشاهده کنید و سپس با کلیک بر روی این پیش نمایش وارد صفحه مورد نظر شوید. کلیک راست بر روی آیکون ها یک رابط کاربری جدید را در اختیار شما قرار می دهد که مایکروسافت آن را "Jump Lists" می نامد.

لیست پرش، دسترسی سریع کاربر به امکانات برنامه را ممکن می سازد. برنامه هایی که دارای منوی Recently Used هستند (لیستی از نام فایلهایی که اخیرا توسط برنامه باز شده اند)، این امکان به شکل خودکار به لیست پرش آنها اضافه می گردد. همچنین رابط کاربری خاصی در نظر گرفته شده که این امکان را فراهم می آورد که برخی امکانات را به لیست پرش برنامه ها اضافه کنیم. مثلا امکان کنترل شیوه پخش در مدیا پلیر را به لیست پرش آن اضافه می کند.

مدیریت پنجره ها هم دست خوش تغییراتی شده است. دانستن این مطلب که اکثر مردم عادت دارند که تنها از یک یا دو پنجره به طور همزمان استفاده کنند باعث شده که ویندوز 7 پنجره ها را سریعتر و ساده تر ساماندهی کند. اگر یک پنجره را به بالای صفحه نمایش بکشید (Dragging)، آن پنجره خود به خود در حالت Maximize قرار می گیرد؛ اگر پنجره ای را به سمت چپ و یا راست بکشید، به صورت خودکار تغییر اندازه می دهد و تنها 50 درصد صفحه نمایش را اشغال می کند. با این فناوری، دو پنجره را به راحتی می توان در محل مورد نظر جا داد؛ به شکلی که سریعا در کنار هم قرار گرفته و لبه های آنها بر هم مماس شود. سپس به راحتی نقل و انتقالات بین دو پنجره را انجام داد.

زیبایی خیره كننده در حد یك رؤیا را با ویندوز Seven تجربه كنید !!!

به چهار دلیل بعد از آمدن ویندوز 7، دلیل زیادی برای زنده ماندن ویستا وجود نخواهد داشت :
- اگر نرم افزای روی ویستا اجرا شود بدون مشکل روی ویندوز 7 هم اجرا می شود.
- اگر کامپیوتری قادر است سیستم عامل ویستا را اجرا کند می تواند ویندوز 7 را هم اجرا کند، تازه سریع تر از ویستا، این یعنی عدم نیاز به سخت افزار قوی تر جهت اجرای ویندوز 7
- مصرف باطری در ویندوز 7 بهینه است. بنابراین طول عمر باطری لپ تاپ ها با ویندوز 7 بیشتر از ویستا خواهد بود.
- ویندوز 7 از همان روز اول ارایه، در مقایسه با ویستای سرویس پک 1 قابل اطمینان تر خواهد بود.


به نظر میرسد مایکروسافت با ارائه ویندوز Seven قصد غافلگیر کردن کاربران را داشته.
از ویژگی های جدید ویندوز Seven، می توان به پشتیانی از هارد دیسک مجازی و یه یوزر اینترفنس کاملا جدید و قشنگ و ویژگی های تصویری و گرافیکی جدیدی اشاره کرد!
بیل گیتس طی مراسمی که در توکیو برگزار میشد، در کنفرانس Windows Digital Lifestyle Consortium به سخنرانی پرداخت و یه سری از ویژگی ها و اطلاعات جدیدی رو از ویندوز Seven آشکار کرد.
بیل گیتس برخی از ویژگی های ویندوز سون رو به شرح زیر اعلام کرد :
استفاده کمتر از انرژی، اشغال فضای کمتری از رم، افزایش و سهولت کانکت شدن با بقیه کامپیوترها و موبایلها، بهترین پلتفرم برای بازی و نیز اینترنت و ….
 

anahita shams

عضو جدید
کاربر ممتاز
بچه ها ویندوز7 حرف نداره من این ویندوز رو نصب کردم عالیه به نظر من خیلی سرتر از ویستا هستش این ویندوز رو به همه پیشنهاد می کنم تا از کار با کامپیوتر لذت ببرید!!;)
 

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تعميركاري از جنس مايكروسافت

تعميركاري از جنس مايكروسافت

ميزان كارايي افزايش يافته
يكي از اشكالات ويندوز ويستا سرعت اجرا و ميزان كارايي آن است. هر چند هنوز زود است كه بگوييم سرعت اجرا و ميزان كارايي سيستم عامل جديد نسبت به قبل افزايش يافته است، اما در نسخه ‌آزمايشي كه ما در اختيار داريم سرعت نسبتا بهتر شده. شركت مايكروسافت نيز اغلب توان بالا بردن ميزان كارايي را داشته پس مي‌توان انتظار داشت كه سرعت اجراي سيستم عامل برنامه در ويندوز 7 نسبت به قبل ارتقا يابد چرا كه اقداماتي در اين زمينه صورت گرفته است: ‌ ‌

نخست اين كه ويندوز 7 بسياري از سرويس‌ها را به‌صورت موازي اجرا و راه‌اندازي مي‌كند و دوم اين كه تعداد اين سرويس‌ها بسيار كمتر از قبل شده است. البته مايكروسافت اعلام كرده كه در نسخه جديد ميزان تخصيص حافظه به هر پنجره، مانند قبل نخواهد بود. در گذشته، گاهي سيستم عامل مجبور مي‌شد تا برنامه‌هايي همچون ‌Aero‌ را به‌خاطر كمبود فضاي خالي در حافظه ببندد. در الگوي جديد مايكروسافت هر پنجره جديدي كه باز مي‌كنيد، همان مقدار از حافظه را اشتغال مي‌كند كه پنجره‌هاي قبلي اشغالي كرده بودند و بدين ترتيب به منابع ديگر سيستم عامل فشار نمي‌آيد.

مايكروسافت همواره به‌دنبال فراهم كردن راهي براي طولاني‌تر ساختن عمر باتري‌هاي لپ‌تاپ‌ها بوده است. مثال چنين تلاش‌هايي را مي‌توان در نسخه جديد ويندوز با اين سيستم عامل جديد ديد. لپ‌تاپ مي‌تواند صفحه نمايش را به‌هنگامي كه فعاليت‌هاي جانبي انجام مي‌دهيد، همانند آنچه در صفحات تلفن همراه مي‌بينيد، تيره كند و يا استفاده از دي‌وي‌دي را سريع‌تر و آسان‌تر سازد تا ذخيره باتري لپ‌تاپ شما دوام بيشتري داشته باشد.

ابزارها و سخت‌افزارها
ويندوز7 نيازي به نصب گرداننده‌هاي جديد براي سخت‌افزارها ندارد. سخت‌افزاري كه تحت ويندوز ويستا كار مي‌كند، با ويندوز 7 نيز مشكلي نخواهد داشت. جز اين، مايكروسافت پيش‌بيني‌هايي جهت ارائه خدمات به كاربراني كه از لوازم جانبي متصل به كامپيوتر همچون دوربين‌ها، تلفن‌هاي همراه، لوازم صوتي، چاپگرها و غيره استفاده مي‌كنند، كرده است.

در ويندوز 7 به‌جاي پنجره اجراي خودكار ‌(Auto-Run)‌ كه در ويندوزهاي ‌XP‌ و ويستا مي‌ديديد، پنجره‌اي براي شما باز مي‌شود كه جدا از نماي گرافيكي زيبا، همراه با تصويري واقعي‌تر از ابزاري كه مي‌خواهيد نصب كنيد، فهرستي از وظايفي كه سيستم عامل مي‌تواند بلافاصله انجام دهد را در اختيار شما قرار مي‌دهد، مثلا اگر گرداننده چاپگري را مي‌خواهيد نصب كنيد، در پنجره باز شده علاوه بر ليستي از فراهم‌كنندگان تونر يا جوهر و يا كارتريج آن چاپگر خاص و امكان خريد اينترنتي آنها (كه براي ايراني‌ها فعلا مقدور نيست)‌، مي‌توانيد به فايل‌‌هاي ديگر همچون فايل .‌pdf‌ دستور راهنماي نصب موجود در لوح فشرده نيز دسترسي داشته باشيد.

هفت نكته مهم راجع به ويندوز 7
1-كارايي: نحوه راه‌اندازي و مديريت حافظه واقعا سريع‌تر از ويندوز ويستا اجرا مي‌شود.
2-سازگاري: نسبت به ويندوز ويستا با برنامه‌‌هاي كاربردي پيشين سازگاري بهتري دارد.
3-مديريت شبكه: ويندوز 7 تا چه حد با شبكه‌هايي كه از اين ويندوز استفاده نمي‌كنند، كنار مي‌آيد.
4-برنامه‌هاي كاربردي تحت شبكه: بخش ملزومات به‌روز ويندوز با ويندوز 7 كامل مي‌شود.
5 –ارتقاي سخت‌افزارها: توليدكنندگان صفحاتي براي دسترسي آسان‌تر كاربران به‌‌منظور ارتقاي سخت‌‌افزارهاي خود تحت ويندوز 7 فراهم كرده‌اند.
6–هزينه و نسخه‌هاي ارتقايي: مايكروسافت تمهيدي براي ارتقاي آسان نسخه ويستاي نصب شده ديده است.
7–تاريخ انتشار: شايع شده كه مايكروسافت قصد دارد نسخه نهايي ويندوز 7 را پيش از تاريخ اعلام شده روانه بازار كند.
 

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ويندوز 7:device stage‌ و بازدهي بيشتر سخت‌افزار

ويندوز 7:device stage‌ و بازدهي بيشتر سخت‌افزار

‌ و نسل بعدي مديريت تجهيزات يكي از بخشهاي جدايي‌ناپذير ويندوز 7 خواهند بود. زيرا افراد تجهيزات جانبي خود را از همه جهت وصل مي‌كنند و انتظار دارند بازدهي ويندوز پايين نيايد. اين دستگاه ممكن است ‌Xbox‌ باشد يا اتصال به چاپگر كتابخانه براي چاپ يك مقاله 2500 صفحه‌اي. در اين حالت ‌Device stage‌ براي استفاده بهتر از آن دستگاه به شما كمك خواهد كرد.

نسخه‌بتاي ويندوز 7، ساخت 7000ام، كه به‌سرعت ساخته شد، چيزي به اسم ‌Device Stage‌ را معرفي كرده است. ولي پيدا كردن دستگاهي كه با آن سازگار باشد، معضل ديگري است.در صورت اجراي نسخه بتا به‌صورت ‌live‌، سناريويي همواره تكرار مي‌شود: «چرا چاپگر كار نمي‌كند؟ چرا تلفن همراه من وصل نمي‌شود؟ مشكل از كجاست؟» ولي در نسخه نصبي، در زمان كمي اين جملات را بر زبان خواهيد آورد: «وصل شدم، پرينت گرفتم!»

با ساخت ميانبرها براي دستگاه‌ها مي‌توانيد به‌راحتي جريان عملكرد يا وضعيت كنوني آن دستگاه را مشاهده كنيد. حتي مي‌توانيد آن را به نوارابزار منتقل كنيد تا دسترسي راحت‌تري به آن داشته باشيد.به‌هرحال هنوز هيچ دستگاهي كه با ‌Device Stage‌ سازگار باشد، وجود ندارد، ولي هر زماني شما دستگاهي را به ويندوز 7 متصل كنيد، به خوبي آن را شناسايي مي‌كند. اين دستگاه مي‌تواند فقط يك تلفن نباشد، يا فقط يك پرينتر، يا فقط يك كارت حافظه قديمي.

درواقع ويندوز 7 مي‌تواند دقيقاً تعيين كند كه اين دستگاه چيست و به‌طور آني يك صفحه مخصوص به‌ ا~ن با يك عكس واقعي و رنگي از آن دستگاه بسازد. با يك كارت حافظه شما مي‌توانيد عكس‌ها، فيلم‌ها، صداها و ديگر فايلها را دقيقا همانجايي كه مدنظرتان است بفرستيد. با دوربين عكاسيتان مي‌توانيد عكس‌ها را چاپ كنيد، بفرستيد، به كامپيوتر ديگري انتقال دهيد و يا به اينترنت ارسال كنيد. حتي با يك دستگاه تلفن همراه اين اجازه به شما داده مي‌شود كه پيام‌هاي متني را بفرستيد يا دريافت كنيد و يا از آنها فايل پشتيبان بگيريد.
 

majmaj

عضو جدید
ویندوز 7 و جنبه های گرافیکی

ویندوز 7 و جنبه های گرافیکی

(نظر خودم)
این ویندوز بیشتر سعی کرده تا روی جنبه های گرافیکی آیکون ها کار کنه و همین امر باعث شده تا این ویندوز با لینوکس و یا ویستا تفاوت های زیادی داشته باشه. من که لذت بردم اما این ویندوز مانند نسخه الفا هنوز کامل نیست و امکان پیدا شدن حفره های امنیتی در آن بسیار زیاد است.
 

Saeed_askari

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینقدر ویستا افتضاح بود که آدم همش فکر میکنه اینم....
 

vahmesabz

عضو جدید
‏‏با گذشت چندین روز از ارائه نسخه آزمایشی (بتا ۱) توسط مایکروسافت و دانلود، نصب و اجرای آن توسط کاربران داوطلب، این چنین گزارش شده است که پایداری ویندوز ۷ نسبت به سایر ویندوز های ارائه شده بسیار بیشتر بوده و دیگر خبری از ایرادات جدی و مرگبار وجود ندارد.



به عنوان نمونه تعدادی از کاربران اعلام کرده اند که هنگام اجرای موزیلا فایرفاکس با مشکل مواجه شده اند و این درحالی است که بیشتر کاربران فایرفاکس را بدون مشکل اجرا کرده اند.این قبیل گزارشات در مورد نرم افزارهایی مثل لایو مسنجر و آنتی ویروس هایی از قبیل سیمانتک هم تعمیم داده میشود که با اظهاراتی مشابه مواجه شده اند.

در کل میتوان با استناد به گزارش هایی که تاکنون منتشر شده است با قطعیت اعلام کرد که “ویندوز ۷ نسخه بتا ۱″ به خوبی اجرا شده و مشکلات اولیه سایر ویندوز های مشابه را در گام بتا ندارد.

Mike Nash معاون ارشد مایکروسافت نیز در گفتگویی اعلام کرد، برای اولین بار است که مایکروسافت یک سیستم عامل خود را در سطح بتا اینگونه و با این عظمت منتشر میکند.
یاعلی
 
بالا