سنگ سیاه قیمتی ( معرفی تبلت شرکت پرفکت مدل AT7 Black Stone )

Arman 512™

عضو جدید
ورود تبلت‌های اینترنتی آنچنان مورد استقبال کاربران قرار گرفته است که هر برندی با هر پیش‌زمینه کاری، تصمیم گرفته به این بخش از بازار پرسود ورود پیدا کند. پرفکت یکی از همین شرکت‌هاست که پیش از این محصولات رایانه‌ای همانند کیس را از آن دیده بودیم اما مدتی است با تغییر رویکرد خود، چند مدل تبلت معرفی کرده است. تازه‌ترین محصول معرفی‌شده از سوی پرفکت AT7 است که با ظاهری جذاب‌تر نسبت به مدل پیشین و البته با قابلیت‌های برتر وارد بازار شده است. ظاهر این تبلت مانند اغلب مدل‌‌های حاضر در بازار به یک صفحه‌نمایش بزرگ و کشیده در جلو و البته کلید دایره‌ای نقره‌ای در پایين آن ختم می‌شود که این کلید نقش Home را بازی می‌کند. در پشت این تبلت نیز جدا از اسپیکر که در بالا گنجانده شده و دکمه ریست در پایین، مشخصه سخت‌افزاری خاصی به چشم نمی‌خورد اما به نظر می‌رسد مهم‌ترین بخش از طراحی این مدل به قسمت پایینی آن مرتبط می‌شود که محل قرارگیری انواع پورت‌های خروجی است.


درگاه اتصال کابل USB، پورت 3.5 میلی‌متری برای اتصال انواع هدفون استریو و محل اتصال شارژر که میان سایر نمونه‌های مشابه است در این بخش قرار داده شده است اما حضور درگاه اتصال کابل mini HDMI و درگاه قرارگیری کارت حافظه از نوع microSD از مواردی است که در کمتر تبلتی در شرایط کنونی به چشم می‌خورد.

تبلت AT7 از سیستم‌عامل اندروید نسخه 2.3.3 استفاده می‌کند که جزو نسخه‌های مرسوم اندروید به خصوص برای گوشی‌های تلفن‌ همراه به شمار می‌رود. اندروید این تبلت کمی هم تغییر به خود دیده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به قرارگیری دکمه‌های فیزیکی تنظیم حجم صدا در قالب بخش اطلاع‌رسانی اندروید و در کنار آیکون مربوط به باتری و شبکه اشاره کرد.

تبلت بلک‌استون پرفکت به یک پردازنده یک‌گیگاهرتزی از خانواده Telechips 8803 مجهز شده است که از نظر معماری پردازنده جزو رده محصولات A8 شرکت ARM جای می‌گیرد. این در حالی است که استفاده از 512 مگابایت رم نیز در کنار این پردازنده سرعتی کاملا مناسب برای این تبلت فراهم آورده است.

پرفکت از یک حافظه داخلی چهارگیگابایتی برای تبلت خود بهره برده است که البته از طریق درگاه قرارگیری کارت حافظه تا 16 گیگابایت دیگر قابل ارتقا خواهد بود.

صفحه‌نمایش هفت‌اینچی این مدل اگرچه در مقایسه با نمونه‌های مطرح بازار کمی ضعیف است و نمی‌تواند تصاویری با شفافیت و رنگ ایده‌آل ارائه دهد اما با توجه به قیمت 380 هزار تومانی بلک‌استون به راحتی می‌توان این مشکل را نادیده گرفت. با این حال استفاده از تاچ خازنی موجب شده قابلیت تاچ‌اسکرین این صفحه‌نمایش نیز به نسبت سایر مدل‌های هم‌رده یک سر و گردن بالاتر قرار بگیرد. وضوح تصاویر به نمایش درآمده در این نمونه 800×480 پیکسل است.

اگرچه این تبلت به دوربین مجهز نشده است اما در بخش جلویی بلک‌استون یک دوربین دومگاپیکسلی به چشم می‌خورد که هرچند وظیفه برقراری تماس‌های ویدیویی را بر عهده دارد اما می‌تواند برای ثبت عکس نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

تمامی امکانات شبکه‌ای و اتصالی در AT7 به کار گرفته شده است که استفاده از شبکه بی‌سیم با پروتکل‌های B و G نیز در آن رده جای می‌گیرند. بلوتوث و کابل USB امکانات اتصالی این تبلت را تشکیل می‌دهند. یکی دیگر از نکات جالب توجه قابلیت اتصال کیبورد USB به آن است که امکان تایپ سریع را برای کاربر فراهم می‌آورد.

نکته قابل توجه در این مدل استفاده از یک باتری قدرتمند 3400 میلی‌آمپر- ساعتی است که تا ساعت‌‌های متمادی کار با AT7 را تضمین می‌کند.
 
بالا