reza2011
عضو جدید
سلام دوستان .
چند روز پيش رفته بودم مترو .داشتن حفاري ايستگاه رو ميكردن .داشتم با رئيس كارگاه صحبت ميكرم يه واژه به كار برد نفهميدم چيه .يادمم رفت بپرسم .
لتيس .
------------------
يه چيز ديگه من يه جايي ديدم تو ستون بتني به جاي ميلگرد پروفيل كار ميكنن .نميدونم كجا بود ولي اگه پيدا كردم حتما ميزارم .ميخواستم بپرسم ميشه ؟مثلا IPE داخل ستون !!!!
------------------
يه مورد ديگه هم هست .
اگه بخوايم تو بتن روان كننده استفاده كنيم چه مقدار بايد بزنيم ؟
تو پروژه اتوبان امام علي گفت ما زياد روان كننده ميزنيم .(واسه بتن فونداسيون) واسه چي ؟اصلا واسه چي بايد زد ؟
ممنووووووووووووون .
اين واژه رو من نشنيدم بقيه بچه ها حتما بهت جواب ميدن
در مورد قرار دادن پروفيل در ستون بتني به جاي ميلگرد بله درسته البته ميدوني كه اصلا مقرون به صرفه نيست چون قيمت IPE در مقايسه با ميلگرد بسيار بالاتره و اين كار خيلي غير اقتصادي هست ... حتي در پايه هاي پل به اون گردن كلفتي هم اين شيوه استفاده نميشه ... به نظر من اين روش اصلا مقرون به صرفه نيست وگرنه از نظر فني هيچ مشكلي نداره .
در مورد روان كننده وقتي بتن شما سفت شده براي روان شدن بتن ميشه كمي آب به بتن افزود ولي افزايش بيش از حد آب باعث كاهش مقاومت بتن ميشه . چون نسبت آب به سيمان نشانه مقاومت بتن هست كه با كاهش اين نسبت مقاومت هم كاهش پيدا ميكنه . براي اين منظور وقتي بتن خيلي سفت باشه و مثلا حتي قادر به عبور از لوله پمپ هم نباشه از روان كننده استفاده ميكنند . روان كننده در اصل كارش روان كردن بتن بدون كاهش كيفيت و كارايي و مقاومت بتن هست . البته اضافه كنم كه مثلا اگر بتن داخل بتونير درست ميكني و ميبيني سفت شده خودت با اصلاح مقادير مختلف قادر به روان كردن بتن هستي ولي وقتي بتن با ميكسر به پاي كار آورده ميشه براي روان كردن بتن تنها روش افزودن آب هست در اين موارد هست كه بايد از روان كننده براي افزايش كارايي بتن استفاده بشه ... البته بسته به مورد بتن ريزي رواني بتن متفاوت هست ولي بطور كل در ديوارها و ستونها بايد بتن رواني داشته باشي كه تمام قسمت هاي قالب پر بشه و بتن كرمو و متخلخل نشه ...