ساعت زندگی‌اش ایستاد/ وقتی شیشه ساعت دیواری شکست...... حادثه برای هرکسی اتفاق می‌افتد

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
دلهره‌هایی غیر قابل وصف، صداهایی گوشخراش و حسرت‌هایی که تا پایان عمر بر دل می‌ماند و برای پایان یافتن زندگی خود‌ لحظه شماری می‌کند.




حسرتی برایش ماند؛ تاوان یک لحظه شادی را به بهای زندگی خود معامله کرد، در یک لحظه رویاهایش سوخت، چشم‌هایش خونی شد، زندگی اش از حرکت ایستاد؛ وقتی ساعت دیواری هم از این حادثه خراش برداشت، ترک خورد و تکه تکه شد.


دنیا در برابر چشمانش تیره شده، اما این تمام ماجرا نیست، یک سالی از این ماجرا می‌گذرد، و فقط در این یک سال؛ توانسته به نبود انگشتان دستانش عادت کند، چرا که دیگر چشمی برای دیدن ندارد.
:cry:

خاطرات تلخ روزهای گذشته را مرور می‌کند؛ دلخوری‌های مادرش را و چشم قره‌های پدرش را، شاید اگر کمی بهاء می‌داد، اگر اندکی باور می‌کرد این چشم قره ها برای خودش است، شاید امروز می دید و لمس می‌کرد.




هر چند در آستانه ی نوروز و به بهانه‌ی چهارشنبه سوری(بخوانید چهرشنبه سوزی)، عده‌ای بی‌خیال از دغدغه‌ی دیگران و صرفا برای لحظه‌ای شادی، دلهره ای عجیب در دل همنوعان خویش ایجاد می‌کنند، ولی هستند کسانی نیز که آرزویشان، چهارشنبه‌ای امن و عاری از هرگونه خاطره‌ای تلخ برای شهروندان است.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
حادثه برای هرکسی اتفاق می‌افتد


سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجانشرقی در گفتگو با خبرنگار ایسنا، از روزهای آخر سال بعنوان هفته ی وحشت برای خانواده ها یاد کرده و تاکید دارد، خانواده‌ها باید سعی کنند از برپایی آتش در معابر باریک و در نزدیکی پست‌های برق یا ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز و پارکینگ‌های عمومی توسط فرزندان خود جلوگیری کنند.

دکتر رسول صادق با تاکید بر اینکه هر گونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد، گفت:

در بسیاری از مواقع در زمان پرتاب ترقه علاوه بر تولید صداهای بسیار گوشخراش و آزارنده، آسیب‌های جدی به چشم و سایر ارگان‌های بدن وارد می‌کنند.


وی با بیان اینکه اکثر گروه سنی جوانان و نوجوانان در ترقه بازی، فشفشه بازی و آتشبازی عواقب این امر را در نظر نمی گیرند گفت: باید به کودکان و نوجوانان آموزش داد که آنها در مقابل مواد محترقه و منفجره و آتش‌بازی آسیب‌پذیر هستند و حادثه برای هرکسی اتفاق می‌افتد.


دکتر صادق با بیان اینکه حتی در صورتی که در استفاده از مواد آتش بازی مراقبت کامل صورت گیرد؛ باز احتمال وقوع حادثه برای استفاده کنندگان وجود دارد، گفت: متاسفانه در اکثر موارد کسانی که برای تماشای این مناظر حضور دارند، آسیب می‌بینند.
وی چشم‌ها و دست‌ها را از نکات آسیب پذیر در انفجار ترقه عنوان کرد و می‌گوید: باید در حین بروز حادثه، ناحیه سوخته را برای خنک نگهداشتن با آب سرد شست و شو داد و لباس مصدوم را که مربوط به عضو سوخته بدن اوست در آورد.



سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی از شهروندان خواست قبل از اعزام تکنسین های فوریتهای پزشکی به محل، لباس مصدوم را که به پوست ناحیه سوخته چسبیده است، از پوست جدا نکنند؛ بلکه لباس را از دور تا دور محل چسبیده قیچی کنید.


دکتر صادق با بیان اینکه احتمال تورم در ناحیه سوخته شده وجود دارد، یادآور شد: شهروندان باید ساعت، گردنبند، دستبند، انگشتر، کمربند و کفش های مصدوم را در آورند.


وی در خصوص توصیه های ایمنی در صورت آسیب دیدن چشم و یا پلک‌ها نیز تاکید کرد: مصدوم باید از مالیدن چشم‌ها و پلک‌ها خود داری کند و حتما در اولین فرصت به اورژانس چشم پزشکی مراجعه کند.

دکتر صادق یادآور شد: چشمهای فرد آسیب دیده را باید با یک وسیله مانند لیوان‌های یک بار مصرف بپوشانند و نیازی به گذاشتن دستمال، پنبه یا گاز روی چشم ‌یا استفاده از پماد یا قطره چشمی وجود ندارد، چرا که آسیب وارده به چشم را شدیدتر کند.


نیروی انتظامی با جشن‌های پارک محور و میدان محور برخورد می‌کند

هر چند فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی نیز در گفت‌وگویی بر این مهم تاکید کرده است که نیروی انتظامی با برگزاری جشن‌های پارک محور و میدان محور مخالف است یادآور شد، بمنظور تامین امنیت، تعداد افراد حاضر در پست‌های انتظامی در روز‌های آخر سال افزایش یافته و کنترل‌ها تشدید می‌شود.

خرم نیار کنترل آلودگی‌های صوتی را از برنامه‌های نیروی انتظامی در روزهای آخر سال عنوان کرده و یادآور شد: رانندگانی که آلودگی صوتی ایجاد کنند تا 13 فروردین خودرو‌هایشان توقیف شده و پس از آن به پرونده‌هایشان رسیدگی خواهد شد.

http://www.isna.ir/fa/news/91122817898/ساعت-زندگی-اش-ایستاد-وقتی-شیشه-ساعت-دیواری
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ای کاش چهارشنبه آخر سال که این بار روز قبل عید نوروز است واقعا چهارشنبه سوری بود .........نه چهارشنبه سوزی ....ای کاش ...ای کاش
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد که در کنار مردم و در مقابل اوباشگران، به استقبال آخرین چهارشنبه سال 91 می‌رود.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، در بخش‌هایی از این اطلاعیه آمده است که پلیس هیچ‌گاه با تخلیه هیجان جوانان مخالف نیست و در عین حال آن را بهانه‌ای برای ایجاد فضایی شاد می‌داند که البته این امر باید با نظارت و کنترل دقیق خانواده‌ها باشد تا نگرانی و تجربه تلخی را رقم نزند.همچنین نیروی انتظامی برای از بین بردن دغدغه خانواده‌ها، همانند سال‌های گذشته با تجمعات، مزاحمت برای مردم، اوباشگری، رفتارهای ناپسند و خطرآفرین، ایجاد راهبندان، سد معبر، مزاحمت و پرتاب موادمحترقه و آتش‌زا، اختلال در نظم و امنیت عمومی و ... برخورد قاطع و جدی می‌کند.

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

" حمد و سپاس بی‌پایان خداوندی را که بر ما منت گذاشت و توفیق خدمت به ملت شهید پرور و خداجوی ایران اسلامی را نصیبمان کرد.

خوشبختانه طی چند سال اخیر با هوشمندی و مراقبت خانواده‌ها و همچنین فعالیت‌های نیروی انتظامی که همواره در کنار مردم قرار دارد، سوانح و حوادث چهارشنبه آخرسال که رسم دیرین ایرانیان است، کاهش داشته و انشاالله این روند در سال جاری نیز ادامه پیدا کند.

نیروی انتظامی همواره خواستار توجه جدی خانواده‌ها بر امر پیشگیری از بروز حوادث هولناک است، چراکه کوچکترین حادثه باعث تلخکامی و از بین رفتن شادی عید باستانی می‌شود.

پلیس هیچ‌گاه با تخلیه هیجان جوانان مخالف نیست و در عین حال آن را بهانه‌ای برای ایجاد فضایی شاد، می‌داند که البته این امر باید با نظارت و کنترل دقیق خانواده‌ها باشد تا نگرانی و تجربه تلخی را رقم نزند.

نگاه نیروی انتظامی به چهارشنبه آخرسال، نگاه اجتماعی است و به هیچ عنوان نگاه امنیتی ندارد؛ تنها خط قرمز پلیس بستن خیابان، میادین، ایجاد مزاحمت و اعمال خارج از دایره عرف و قانون برای شهروندان است.

نیروی انتظامی برای از بین بردن دغدغه خانواده‌ها، همانند سال‌های گذشته با تجمعات، مزاحمت برای مردم، اوباشگری، رفتارهای ناپسند و خطرآفرین، ایجاد راهبندان، سد معبر، مزاحمت و پرتاب موادمحترقه و آتش‌زا، اختلال در نظم و امنیت عمومی و ... برخورد قاطع و جدی می‌کند، چرا که ایجاد امنیت مطالبه بحق آحاد مردم از متولیان برقراری نظم است.

نیروی انتظامی امیدوار است با هوشیاری خانواده‌ها، همراهی همه مردم و نظارت پلیس، چهارشنبه آخرسال کم حادثه و بی‌خطر پشت سر گذاشته شود."
 

P.Guardiola

اخراجی موقت
ای کاش چهارشنبه آخر سال که این بار روز قبل عید نوروز است واقعا چهارشنبه سوری بود .........نه چهارشنبه سوزی ....ای کاش ...ای کاش

اگر حاکمیت به عنوان یک جشن ملی بهش احترام میذاشت و مثل اعیاد گوسفند کشی و...!!! این رو هم عید محسوب میکرد و مدیریت میکرد هرگز شاهد این چیزا نبودیم.
که بخوان مخفیانه و با ترقه و... به جشن چهارشنبه سوری برن.

اگر خودش شعور داشت و در پارک هایی اتش و مراسم شادی برپا میکرد مثل همه کشورهای دنیا که در روزی مراسم آتش بازی دارن این چیزا هم رخ نمیداد.
مهمترین عامل انحراف از فلسفه چهارشنبه سوری یعنی شادی و آتش بازی و خونه تکونی دل همین رفتار و توهین های حکومت و رهبران مذهبی بوده.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگر حاکمیت به عنوان یک جشن ملی بهش احترام میذاشت و مثل اعیاد گوسفند کشی و...!!! این رو هم عید محسوب میکرد و مدیریت میکرد هرگز شاهد این چیزا نبودیم.
که بخوان مخفیانه و با ترقه و... به جشن چهارشنبه سوری برن.

اگر خودش شعور داشت و در پارک هایی اتش و مراسم شادی برپا میکرد مثل همه کشورهای دنیا که در روزی مراسم آتش بازی دارن این چیزا هم رخ نمیداد.
مهمترین عامل انحراف از فلسفه چهارشنبه سوری یعنی شادی و آتش بازی و خونه تکونی دل همین رفتار و توهین های حکومت و رهبران مذهبی بوده.

همهعیوب از ندانستن است ......

مدتی همچین طرحی در برخی نقاط کشور انجام شد .......یعنی گفته میشد فلان پارک مردم بیان و چهارشنبه سوری رو جشن بگیرن .....ولی خب همواره چیزی که شما بخوای رخ نمیدهد ....افرادی هستن که قوانین براشون اهمیتی ندارد .....بعد هم وقتی تو اون منطقه اتفاقی رخ بده ....میگن عمدی در کار بوده و چه و چه
ضمن اینکه اصولا وقتی فضایی شدیدا بخواد امنیتی هم باشه معنی جشن ندارد
جشن گوسفند کشی هم میبینید فقط گوسفند است ......!

ترقه و هزار موارد مواد منفجره نیست که به کسی آسیب برساند ........بعد هم اگر در اون فضا با اون افراد برخورد شود میگویند دروغ میگن جمعمون کردن که هیچ نکنیم
بنابراین باز هم سایر نقاط همان غلطهای خود را میکنن !


این چهارشنبه سوری است
.......یا چهارشنبه سوزی؟

شمار حریق‌های ناشی از حوادث شب‌چهارشنبه آخرسال در سطح پایتخت به 134 مورد رسید.

به گزارش خبرنگار حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مستقر در ستاد فرماندهی آتش‌نشانی پایتخت، از عصر روز سه‌شنبه تاکنون تعداد 134 مورد حریق به سامانه 125 اطلاع داده شد که 17 مورد آن مربوط به حریق درخت، 33 مورد حریق سطل زباله، 31 مورد حریق ضایعات، نه مورد حریق تجاری، شش مورد حریق وسایل‌نقلیه، 30 مورد حریق مسکونی و مابقی حریق‌ها مربوط به انواع دیگر بود.


همچنین براساس این گزارش آمار اعلام شده بر مبنای تماس‌های شهروندان با سامانه 125 بوده و ممکن است نتایج آن پس از حضور آتش‌نشانان در محل تغییر داشته باشد.

در سال 89، 3482 تماس با سامانه 125 برقرار و منجر به اعزام 341 تیم عملیاتی به محل حوادث شد.

به گزارش ایسنا، این آمار در حالی است که در سال 89 شمار حریق‌های مربوط به منازل مسکونی، خودرو و واحدهای تجاری به ترتیب 34، 27 و 8 مورد بود و حوادث مربوط به انفجار حریق ضایعات، حریق سطل زباله و درخت به ترتیب 4، 57، 157 و 23 مورد بود و 31 مورد نیز به سایر حریق‌ها بود.

همچنین براساس اعلام آتش‌نشانی پایتخت در سال 90 نیز 5200 تماس با سامانه 125 تماس و منجر به اعزام 500 تیم به محل حوادث شد.

براساس این گزارش، در سال گذشته حریق‌های مسکونی 59 مورد، حریق‌های خودرو 36 مورد، حریق‌های تجاری،‌ انفجار و ضایعات به ترتیب 6، 3 و 73 مورد و همچنین حریق سطل زباله و درخت به ترتیب 127 و 28 مورد بود و 18 مورد از حریق‌ها نیز مربوط به سایر حوادث بود.


http://www.isna.ir/fa/news/911229181...86%D8%A8%D9%87


مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از مصدومیت پنج تن در مراسم چهارشنبه آخرسال تاکنون خبر داد.


حسن عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه از ساعتی پیش و با آغاز مراسم چهارشنبه آخرسال پنج تن دچار مصدومیت شده و توسط تکنیسین‌های اورژانس به بیمارستان منتقل شدند گفت: براساس اعلام مرکز فوریت‌های پزشکی 115، از ساعتی پیش تاکنون، پنج تن براثر آتش‌بازی و استفاده از موادمحترقه دچار سوختگی و جراحت شدند.

وی با بیان اینکه در میان مصدومان یک آتش‌نشان نیز به وجود دارد، گفت: براساس برخورد موادمحترقه به دست این آتش‌نشان، وی دچار سوختگی و جراحت از ناحیه دست شد و به بیمارستان منتقل شد.



عباسی با تشریح خبر حریق در واحد مسکونی در سی‌متری جی گفت: در این حادثه سه تن دچار سوختگی شدند که به بیمارستان یافت‌آباد منتقل شدند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
نارنجک در دست جوان 24 ساله منفجر شد.

به گزارش خبرنگار حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دقایقی پیش نارنجکی در دست جوان 24 ساله در «شهرک‌امید» منفجر شد.

در پی این انفجار، جوان 24 ساله از ناحیه مچ دست دچار مصدومیت شدید شد که در حال انتقال به بیمارستان است.
 

P.Guardiola

اخراجی موقت
همهعیوب از ندانستن است ......

مدتی همچین طرحی در برخی نقاط کشور انجام شد .......یعنی گفته میشد فلان پارک مردم بیان و چهارشنبه سوری رو جشن بگیرن .....ولی خب همواره چیزی که شما بخوای رخ نمیدهد ....افرادی هستن که قوانین براشون اهمیتی ندارد .....بعد هم وقتی تو اون منطقه اتفاقی رخ بده ....میگن عمدی در کار بوده و چه و چه
ضمن اینکه اصولا وقتی فضایی شدیدا بخواد امنیتی هم باشه معنی جشن ندارد
جشن گوسفند کشی هم میبینید فقط گوسفند است ......!

ترقه و هزار موارد مواد منفجره نیست که به کسی آسیب برساند ........بعد هم اگر در اون فضا با اون افراد برخورد شود میگویند دروغ میگن جمعمون کردن که هیچ نکنیم
بنابراین باز هم سایر نقاط همان غلطهای خود را میکنن !

ایران تنها کشوری هست که توش مراسم آتش بازی برگزار میشه، چرا جاهای دایگه دنیا همه چیز قانون مند پیش میره تو چنین جشن هایی و خسارت کمه؟
تازه اونم تو غربی که مردمش همه در حال تظاهرات بر ضد حاکمیت هستند.

عجیبه اونا تو جشن های آتیش بازی کاری نمیکنن اما تو ایران که بالای 99 درصد طرفدار نظامند، موقع چهارشنبه سوری یهو اغتشاش گر زیاد میشه !!!

مشکل جای دیگه است ممد آقا.

به جای کپی کردن یک بار هم که شده چالشی برخورد کنید و بگین چرا این جشن درست مدیریت نو میشه و از سوی حاکمیت رسمی و با آموزش تلقی نمیشه؟
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایران تنها کشوری هست که توش مراسم آتش بازی برگزار میشه، چرا جاهای دایگه دنیا همه چیز قانون مند پیش میره تو چنین جشن هایی و خسارت کمه؟
تازه اونم تو غربی که مردمش همه در حال تظاهرات بر ضد حاکمیت هستند.

عجیبه اونا تو جشن های آتیش بازی کاری نمیکنن اما تو ایران که بالای 99 درصد طرفدار نظامند، موقع چهارشنبه سوری یهو اغتشاش گر زیاد میشه !!!

مشکل جای دیگه است ممد آقا.

به جای کپی کردن یک بار هم که شده چالشی برخورد کنید و بگین چرا این جشن درست مدیریت نو میشه و از سوی حاکمیت رسمی و با آموزش تلقی نمیشه؟

جاهای دیگه مراسم جشن به صورت رنگ پاشی و آب پاشی است ........جایییی سراغ ندارم که جشنش با خمپاره و نارنجک باشه!
به همین دلیل نمیشه کنترل کرد .......در وهله اول بایستی جلوی هرچه واردات این مواد رو بگیرن و البته گرفتن ........مسئله این است که عمده اینها دست سازه و داخل خونه ها ساخته میشه

واژه اغتشاش گر در قبال اونها درست نیست .........بلکه اونها افرادی هستن که هیجان کاذب دارن و این خیلی بده
خدا رو شکر امسال خانواده ها بر سر بچه های کم سن و سال نظارت بیشتری داشتن و به نظر تلفات کمتر شده
 

Similar threads

بالا