زنگ تفریح ... گپ و گفت های خودمونی!

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
آرزوی دختر شاهزاده عربستان!




دختر شاهزاده سعودی آرزو دارد کشورش روزی شاهد از بین رفتن فرقه گرایی و عدالت باشد.


ابنا ـ "بسمة" دختر سعود بن عبد العزیز آل سعود از شاهزادگان سعودی در مصاحبه با برنامه "علامت سوال" که از شبکه"anb"پخش شد، اظهار امیداری کرد که روزی در جامعه عربستان، عدالتی که بر اساس قانون اساسی حقوق همه شهروندان را تامین کند، محقق گردد.

وی با انتقاد از تبعیض موجود در کشورش، گفت:حقوق شهروند عربستانی از سوی مسئولان سلب شده است و ثروت‎ها به مساوات بین آحاد مردم این کشور تقسیم نمی‎شود.

"بسمه" در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: در عربستان مناطق و روستاهایی یافت می‎شود که زیر خط فقر زندگی می‎کنند و این مناطق از کمترین خدمات مثل آب و برق محرومند.



وی با اشاره به اینکه تنها پنج درصد از جامعه عربستان ثروتمند و از منابع کشور بهره‎مند هستند، خاطرنشان کرد: فرقه‎گرایی و نژادپرستی نیز به شدت در کشور بیداد می‎کند.

دختر شاهزاده سعودی در ادامه خواستار اعطای حق رای به زن و تحقق حقوق تضییع شده زنان در عربستان شد.
 

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
در شهر پر از صدای پای مردانی است که همچنان که تو را می بوسند طناب دار تو را میبافند ،
مردانی که صادقانه دروغ میگویند و عاشقانه خیانت میکنند .
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]ماه رمضان رسيد،‌مبارك است[/h]
يك ماه ميهمان اوييم. آماده شده ايم؟ براي يك جلسه دوساعته لباس تميز مي پوشيم و عطر و اودكلن مي زنيم و هزار جور خودمون رو مرتب مي كنيم. براي اين يك ماه كه مراسم ميهماني اوست چطور؟ در ميهماني اخم نمي كنند آراسته و پيراسته و خوش اخلاق و با حوصله و شاد هستند. ما هم اينگونه ايم؟ مبادا گشنگي و تشنگي مفتي بكشيم و حواسمون به اصل موضوع نباشه. مبادا آنقدر پايبند ظواهر و حواشي بشويم كه باطن و متن را از دست بدهيم. مبادا حرف هاي بي اساس و مذهب براندازي كه اين روزها از زبان به ظاهر مسلمانان جاري مي شود گمراهمان كند. دين و مذهبي كه به قول دكتر شريعتي پيش از مرگ به كار نيايد پس از مرگ به هيچ كار نخواهد آمد.
مدعيان مسلماني كه دين را متاعي مي دانند كه دكان خود را با آن رونق دهند دست بردار نيستند. به ويژه در اين ماه مبارك دست به هركاري مي زنند كه بيشتر بفروشند و از خلوص و دينداري و نجابت اين مردم هم سوء استفاده مي كنند. دعا كنيم و همت كنيم تا دين و ايمانمان از شر اين شياطين خاكي در امان بماند. و چه زيبا دكتر شريعتي از خدا مي خواهد كه :‌"خدايا مگذار كه ايمانم به اسلام و عشقم به خاندان پيامبر ،‌مرا با كسبه ي دين ،‌با حمله تعصب و عمله ي ارتجاع هماواز كند،‌كه آزادي ام اسير پسند عوام شود ،‌كه دينم در پس وجهه ديني ام دفن شود"
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مقاله ها اعتقادات و اصول دین اوصاف ماه مبارك رمضان در آئينه كلام معصوم (ع)
ماه رمضان نهمين ماه از ماه هاى سال قمرى عربى است. در قرآن كريم از ماه هاى سال قمرى ، جز ماه رمضان نام هيچ ماه ديگرى نيامده است (1) و اين يكى از فضايل و امتيازات ماه رمضان است كه از ميان ماه هاى سال قمرى فقط از ماه رمضان در قرآن ، در سوره بقره آيه 185 نام برده شده است. كلمه رمضان اسمى از اسماى الهى است و نبايد به تنهايى و بدون كلمه شهر كه به معناى ماه است ذكر شود.
هشام بن سالم از سعد نقل مى كند كه گفت ما هشت نفر در محضر امام محمد باقر (ع) بوديم ، رمضان به ياد ما آمد و از آن سخن گفتيم.
امام باقر (ع) فرمودند :
نگوئيد اين رمضان است ، نگوئيد رمضان رفت و رمضان آمد. زيرا رمضان اسمى از اسماى الهى است كه نمى آيد و نمى رود. سخن از آمدن و رفتن براى آن صحيح نيست. فقط آنچه كه زوال پذير و نابود شدنى است مى آيد و مى رود. و در ادامه فرمودند :
بلكه بگوئيد ماه رمضان ، پس ماه را در تلفظ به اسم اضافه كنيد كه اسم ( رمضان ) اسم خداست. (2)
در اين رابطه روايت بسيارى از معصومين ، عليهم السلام ، به ما رسيده است كه مرحوم كلينى در فروع كافي بابى جداگانه و مستقل در اين زمينه با عنوان : ‹‹‌ باب نهى از گفتن رمضان بدون كلمه ماه ›› (3) گشوده است.
مرحوم حر عاملى نيز در كتاب الصوم وسائل الشيعه بابى با اين عنوان دارد ؛ باب ‹‹ مكروه بودن گفتن رمضان بدون اضافه به ماه و حرام نبودن گفتن رمضان به تنهايى و كفاره گفتن رمضان به تنهايى ›› ؛‌ در روايتى در بحار الانوار و وسائل الشيعه از امام موسى بن جعفر (ع) از پدران گرامى ايشان از قول حضرت على آمده است كه گفتن رمضان به تنهايى بدون اضافه كلمه شهر (ماه) كفاره دارد بايد صدقه بدهد و روزه بگيرد. (4)
از ناحيه علماي عامه (اهل سنت) نيز رواياتى از پيامبر گرامى اسلام در زمينه نهى از گفتن رمضان به تنهايى وارد شده است. (5)
غير از دو فضيلتى كه براى ماه رمضان بيان شده ماه رمضان دارى فضايل و امتيازات و ويژگي هاى فوق العاده اى است كه شمارش آنها نيازمند تحقيق گسترده و تاليف كتاب است و طبعا در اين فرصت كوتاه امكان پذير نيست و در يك مقاله نمى گنجد. به همين جهت در اين مقاله و چند شماره آينده ، صرفا اشاره اى كوتاه به بخشى از اين امتيازات و اوصاف بر اساس روايات و احاديث معصومين (ع) مى شود.
اين اوصاف در اسامى ماه رمضان نمود يافته است :
[h=2]شهر الله (ماه خدا) :[/h]گرچه اجزاى زمان و مكان از نظر معنوى هيچ تفاوتى در ذات با يكديگر ندارد ولى به واسطه امورى يك مكان همچون كعبه يا مساجد و مشاهده ، يا يك زمان همچون ماه رمضان و بويژه ليله القدر ، ارزش ، اعتبار و اهميت پيدامى كند و مبارك مى گردد. درميان ماه ها ، ماه رمضان ، ‹‹‌ شهر الله ››‌ و ماه خداست ، زمانى است كه براى عبادت تعيين شده ، مردم همه در آن عبادت مى كنند و زمينه رشد و تكامل معنوى و تربيت استعداها و سير و سلوك و تخلق به اخلاق الله در اين ماه بيشتر فراهم است. درهاى آسمان ها به روى انسان ها باز است.
در اين ماه ، زمينه بر قرارى ارتباط بين زمين و آسمان فراهم مى شود. در كلمات معصومين (ع) بارها ماه رمضان ‹‹‌شهر الله ››‌ ناميده شده است. مطابق نقل امام صادق ، عليه السلام ، پيامبر گرامى اسلام فرمودند :
«ماه رمضان ماه خداست ، ماهى است كه در آن حسنات و كارهاى خوب را چند برابر ثواب دهند.» (6)
رسول گرامى اسلام حضرت محمد (ص) در چند روايت ، شعبان را ماه خود و ماه رمضان را شهر الله (ماه خدا) ناميده اند. (7)
امام زين العابدين عليه السلام در دعاى وداع با ماه رمضان در صحيفه سجاديه‌ مى فرمايد :
ا لسلام عليك يا شهر الله الاكبر و يا عيد اوليائه ؛ درود بر تو اى بزرگترين ماه خدا و اى عيد (روز جشن و شادى) دوستان خدا.
امام جعفر صادق (ع) فرمودند : ماه رمضان ماه خداست در اين ماه زياد ذكر خدا لا اله الا الله ، الله اكبر الحمدلله و سبحان الله بگوئيد. (8)
[h=2]شهر الصبر (ماه صبر)[/h]در سخنان معصومين (ع) ، ماه رمضان ماه صبر ، ناميده شده است. پيامبر اسلام در توصيف ماه رمضان فرمودند :
ماه رمضان ماه صبر است و پاداش صبر بهشت است. (9)
مولى الموحدين على بن ابي طالب (ع) فرموده اند :
روزه ماه صبر (ماه رمضان) و روزه سه روز در هر ماه ، زنگارها و غم و اندوه و وسواس را از قلب بيرون مى برد. (10)




























































































































































































































































































































به بيان رسول الله (ص) خداى متعال در حديث قدسى مى فرمايد :
هممه اعمال بنى آدم ده برابر تا هفتصد برابر ثواب و پاداش دارد ، جز صبر كه براى من است و من پاداش آن را مى دهم.
پيامبر گرامى اسلام ادامه مى دهند : پس ثواب صبر فقط در نزد خدا روشن است و در پايان مى فرمايند :
‹‹والصبر الصوم›› مقصود از صبر روزه است. (11)

مرحوم علامه طباطبائى مى نويسد :
هر گاه پيامبر اسلام (ص) از امرى محزون و غمگين مى شد از خواندن نماز و گرفتن روزه براى دفع آن غم و حزن ، كمك مى گرفت. (12)
صبر در زندگاني فردى و اجتماعى هر انسان و در زندگانى است ، يك ضرورت است ، صبر در دين به منزله سر نسبت به بدن است. همانگونه كه انسان بدون سر ، انسان نيست و بى اثر است دين هم بدون صبر و استقامت ، دين و ايمان نيست. (13)
ماه رمضان راه وصول به صبر ، تمرين صبر وتقويت آن است. در ماه رمضان انسان با هواهاى نفسانى مبارزه مى كند ، بدون هيچ قيد و شرط سرگرم لذت هاى جسمى و شهوانى نمى شود خود را بزرگتر از آن مى داند كه زندگى مادى و شكمى و حيوانى را هدف قراردهد.
امساك و خوددارى از شهوات ، خوددارى از خوردن و آشاميدن در ماه رمضان حتى در همان سطح كه در ماهاى ديگر نه تنها حلال و جائز بلكه مستحب است ، ورزش و تمرينى است كه اراده انسان را تقويت مي كند ، به خويشتن دارى عادت مى دهد و بر نفس خود مسلط مى كند.
انسان در ماه رمضان با روزه ، صبر عادت مى كند تا در زندگى و جامعه در برابر مشكلات و سختي ها و مصيبت ها شكست نخورد. روزه صبرى طولانى است بر جدايى و فراق از مهمترين عادت هايى كه همواره با زندگى انسان همراه است.
[h=2]شهر المواساه (ماه همدردى) :[/h]پيامبر گرامى اسلام در وصف ماه رمضان فرموده اند :
‹‹هو شهر المواساه›› ؛ ‹‹ ماه رمضان ماه همدرى است. ›› (14)
مواسات، يارى كردن، به هم كمك كردن و مساعدت و همراهى نمودن با مال و ثروت است. ماه رمضان ماه همدردى با پابرهنگان ، مستضعفان ، محرومان، گرسنگان ، تشنگان ، فقرا ، مساكين ، نيازمندان و بى بضاعت ها ست. همه مردم ثروتمند و فقير در گرسنگى و تشنگى مساوى اند. هيچ كدام در حال روزه چيزى نمى خورند و نمى آشامند و اين راهى است براى اينكه عموم مردم به ويژه ثروتمندان و پولدار ها و توانگران و سرمايه داران ، درد گرسنگى و تشنگي پا برهنگان را درك كنند و به فكر و ياد آنها باشند ، شريك غم و غصه آنها شوند ، به يارى آنها بشتابند ، يا مال و ثروت و امكانات خود به آنها كمك كنند ، حقوق سائل و محروم رابپردازنند و از دادن خمس و زكات اموال خويش دريغ نورزند.
روايات بسيارى در اين زمينه وارد شده كه فلسفه تشريح و وجوب روزه ، همدردى و مواسات ثروتمندان با پابرهنگان و محرومين است.




























































































































































































































































































































هشام بن حكم از امام جعفر صادق ( ع) پرسيد : فلسفه تشريح روزه چيست ؟ امام در پاسخ فرمودند :
خداى متعال روزه را واجب كرد تا ثروتمند و فقير مساوى شوند زيرا ثروتمند درد گرسنگى را نمى چشد تا به فقير رحم كند. چون هر چه بخواهد و اراده كند قدرت فراهم نمودن آن را دارد ، پس خداى متعال اراده كرد بين انسانها مساوات بر قرار كند و به ثروتمند ، طعم گرسنگى را بچشاند تا بر ضيعف و ناتوان رقت آورد و بر گرسنه رحم كند. (15)

فضل بن شاذان مى گوييد امام رضا (ع) فرمودند :
به انسان ها روزه داده شد تا درد گرسنگى و تشنگى را بشناسند و به فكر فقر در آخرت بيفتند … ، شدت اثر فقر و گرسنگى را بر نيازمندان و بيچارگان درك كنند تا حقوقى را كه خداوند بر آنها در اموالشان واجب گردانده است ادا كنند. (16)

پيامبر گرامى اسلام در سخنان خويش ماه رمضان را بهار فقيران خوانده اند. (17) به حقيقت ماه رمضان بهار فقيران است زيرا همه همچون فقيران در روز هنگام روزه يكسان هستند. بهار پابرهنگان است كه به صورت طبيعى عموم مردم درد و رنج و سختى آنها را درك و لمس مى كنند.

[h=2]پاورقي ها :[/h]1-طباطبائي ، محمد حسين ، الميزان ، موسسه الاعلمى للمطبوعات ، 1973 م ، ج 2 ص 12
2-مجلسى ، بحارالانوار ، موسسه اوفا ، بيروت ، لبنان ، ج 96ص 376
3-كافي ج 4ص 69
4-وسائل الشيعه ج 7ص 332
5-محمدي رى شهرى ، محمد ،‌ميزان الحكمه ، انتشارات دفتر تبليغات اسلامى حوزه علميه قم چاپ اول 1362 ه-ش ، ج 4ص 176 به نقل از كتاب كنزالعمال
6-بحار ج 96ص340
7-همان ، صص 364 و 356
8-همان ، ص381
9-وسائل الشيعه ج 7ص222-كافى ، 4ص 66
10-بحار ، ج 96، ص 341
11-بحار ، ج 96ص254
12-طباطبائي ، محمد حسين ، سنن النبى ، ص30
13-فيض الاسلام ، ترجمه و شرح نهج الباغه حكمت 79ص1123
14-من لا يحضره الفقيه ج2ص95
15-همان ، ص73
16-وسائل الشيعه ، ج7،ص4
17-همان ، ص231
 

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
بیاموزیم که
1. با احمق بحث نکنیم و بگذاریم در دنیای احمقانه خویش خوشبخت زندگی کند.
2. با وقیح جدل نکنیم چون چیزی برای از دست دادن ندارد و روح ما را تباه می‌کند.
3. از حسود دوری کنیم چون اگر دنیا را هم به او تقدیم کنیم باز از زندان تنگ حسادت بیرون نمی آید.
4. تنهایی را به بودن در جمعی که ما را از خودمان جدا می کند، ترجیح دهیم.
5. از «از دست دادن» نهراسیم که ثروت ما به اندازه شهامت ما در نداشتن است.
6. بیشتر را بر کمتر ترجیح ندهیم که قدرت ما در نخواستن و منفعت ما در سبکباری است.
7. کمتر سخن بگوییم که بزرگی ما در حرفهایی است که برای نهفتن داریم، نه برای گفتن.
8. از سرعت خود بکاهیم، که آنان که سریع تر می دوند، فرصت اندیشیدن به خود نمی دهند.
9. دیگران را ببینیم، تا در دام خویشتن محوری، اسیر نشویم.
10. از کودکان بیاموزیم، پیش از آن که بزرگ شوند و دیگر نتوان از آنان آموخت.
 

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
ارتباط عشق با چهره ی شما





پژوهشگران می گویند که با نگاهی به چهره افراد می توان دریافت که نسبت به رابطه با جنس مخالف خود چه طرز فکر و رفتاری دارند.

پژوهشگران دانشگاههای ابردین و سنت اندروز در اسکاتلند و دورهام در انگلستان در تحقیق مشترکی که انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که مردها عموما زنهایی را ترجیح می دهند که از برقراری رابطه جنسی کوتاه مدت رویگردان نیستند. در حالی که زنها مردانی را ترجیح می دهند که بتوانند با آنها رابطه ای طولانی برقرارکنند.

در این پژوهش که گزارش آن در ژورنال “تکامل و رفتار انسانی” منتشر شده، چهره ۷۰۰ نفر که بین ۲۰ تا ۲۹ سال سن داشته اند بررسی شده است.

محققان می گویند که افراد می توانند با در نظر گرفتن بعضی ویژگیهای ظاهری و با توجه به نوع رابطه ای که ترجیح می دهند داشته باشند، شریک زندگی شان را آگاهانه تر انتخاب کنند.

در این پژوهش به داوطلبان شرکت کننده در تحقیق، تصاویری از چهره های زنان و مردانی از گروه سنی یاد شده نشان داده شد و بعد آنها می بایست عکس فردی را انتخاب کنند که به اعتقاد آنها از رابطه ای کوتاه مدت استقبال می کند.

همچنین از شرکت کنندگان خواسته می شد از میان عکسها، عکس جذابترین فرد را برای رابطه ای کوتاه یا طولانی انتخاب کنند و بگویند که کدام چهره از نظر آنها زنانه تر یا مردانه تر و در مجموع جذابتر است.

داوریهای غریزی
پژوهشگران که عقاید واقعی صاحبان تصاویر را نسبت به روابط عاشقانه، پیشاپیش از طریق پرسشنامه بدست آورده بودند، در مرحله بعد، نظرات شرکت کنندگان را با آنچه در پرسشنامه ها نوشته شده بود مقایسه کردند. این مقایسه آنها را متقاعد کرد که حدس و گمان بسیاری از شرکت کنندگان درست بوده و حس غریزی آنها به آنها راست گفته است.

زنهایی که با ایجاد رابطه کوتاه مدت مشکلی نداشته اند، معمولا از نظر شرکت کنندگان جذاب بوده اند.
بر اساس قضاوت شرکت کنندگان در این تحقیق، مردانی که روابط کوتاه مدت را ترجیح می دهند اغلب کسانی هستند با ظاهری مردانه، چانه برآمده، بینی درشت و چشمهای ریز.

دکتر لیندا بوتروید، استاد دانشکده روانشناسی در دانشگاه دورهام به بی بی سی گفته است: “این مطالعه نشان می دهد که ما می توانیم در روابط مان با دیگران از قضاوتهای غریزی خود استفاده کنیم. این قضاوتها همیشه درست نیستند اما راهنمای مفیدی هستند.”

دکتر بوتروید یادآور شده که برداشت اولیه آدمها نسبت به هم بر اساس ویژگیهای ظاهری شان، تا حدی در ارزیابی آنها از فردی که می خواهند با او رابطه عاشقانه داشته باشند و یا فردی که او را به چشم رقیب عشقی خود می نگرند، تاثیرگذار است.

محققان می گویند که افراد می توانند با در نظر گرفتن بعضی ویژگیهای ظاهری و با توجه به نوع رابطه ای که ترجیح می دهند، شریک زندگی شان را آگاهانه تر انتخاب کنند.

دکتر بن جونز، استاد دانشگاه ابردین که ازمحققان این پژوهش بوده است می گوید: “بسیاری از مطالعات پیشین نشان داده است که بخش عمده ای از قضاوتهای مردم نسبت به دیگران، از قضاوت راجع به سلامت افراد گرفته تا میزان برونگرایی و درونگرایی آنها، بر اساس چهره انجام می شود.

اما این اولین مطالعه ای است که نشان می دهد مردم در نوع رابطه عاشقانه ای که خوشایند آنها باشد، نسبت به ویژگیهای چهره فرد مورد نظرشان حساسند.”

بر اساس یافته های این تحقیق، زنها از مردانی که در روابط جنسی بی بند و بارند رویگردان هستند و این نوع مردها را نه برای رابطه ای موقت و نه رابطه ای بلند مدت، جذاب نمی دانند.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
من اينجا سخت بي تابم
شب است ديگر "دم آخر"
خون به رگهايم به سختي مي كشد خود را
به سان واپسين لشگر
نمي دانم چرا اينقدر بيمارم
نمي خواهم دگر......
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سالهاست نشسته ام در انزوای کوچه های تنهایی
با یک فعل از عطر شبهای یلدایی
کوچه خالی از قاب نگاهت ولی سرشار از انتظار پاک لیلایی
هزاران بار پرسیدم اما باز می پرسم
تا شاید بشکند این طلسم ندبه ی شیدایی
عمر من کوتاه و عشوه های تو بلند
کاش می شد جمعه ای به دیدارم آیی
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز

عبرت

در برخورد اول نگاهم سر خورد
ندانستم نگاهم بر چه خورد
روزها گشتم بدنبال نشانی در پی اش
یک نشان دیدم نکردم باورش

روزها ماه شدند و من بماندم در رهش
ماهها سال شدند و من برفتم در پیش
در پی اش ناگاه سرم بر سنگ خورد
سر به بالا بردم و دیدم نوشته است روی آن
ای به ظاهر هوشیار یک نگه ارزش یک راه یلدایی نداشت
خوب کردی آمدی اما هیچستان پایان خوبی نداشت
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
طنز طالع بيني دانشجويي:

طنز طالع بيني دانشجويي:

طالع بینی دانشجویی : متولدين فروردين ماه: دختر ياپسر فرقي نمي كند، شما بايد بدانيد چون در ماه اول سال به دنيا آمده ايد و كنكورارشد در ماه آخر سال (اسفند) برگزار مي شود، روز امتحان دير از خواب بيدار مي شويد،بعد در ترافيك گير مي كنيد واحتمالاً از كوچه كه رد مي شويد زني با يك سطل آب كف ازشما استقبال خواهد كرد (به عبارتي بدرقه) از تمام اين مخاطرات كه بگذريد، جلوي حوزهامتحاني متوجه گم شدن كارت ورود به جلسه تان مي شويد بنابراين توصيه مي شود بيخوددنبال دردسر نرويد و از هرگونه تلاشي براي رسيدن به مقاطع بالاتر دانشگاهي خودداريكنيد! .


متولدين ارديبهشت ماه: اول، قدم نورسيده را به مامان و بابا تبريك مي گوييم. تو اگر دختر باشي، اسمت يا نيره است يا حكميه و اگر پسر باشي اسمت يا هوخشتره است يا آريوبرزن (البته گوسفندان اسمهاي ديگري هم دارند)، متولدين اين ماه خيلي بي جنبه اند، آخر لزومي ندارد به بقالي سر كوچه تان پز بدهي كه بعد از يازده سال فوق قبول شده اي، خبر قبولي را احتمالاً در مراسم خاكسپاري يكي از بستگان مي شنوي و چنان قهقه ه اي ميزني كه گوركن با بيل و صاحب عزا با دسته بيل به دنبالتان خواهند دويد. .
متولدين خردادماه: همانطور كه از اسم ماه تولدتان پيداست، دچار درس خواندن افراطي از نوع طالباني مي باشيد (همان خرخوان خودمان)
دخترهاي خردادي يك روز قبل از كنكور ارشد برايشان خواستگاري پيدا مي شود (آنهم كچل پلاك ليزري نمره قبرس)، پس بهتر است كه دنبال بختشان بروند و فرصت را به پسرهاي خردادي بدهند (كه براي پنجمين بار امتحان مي دهند(.
متولدين تيرماه: يك خبر خوش به شما خواهد رسيد.لطفاً جنبه داشته باشيد، هيچ ربطي به كنكور ارشد ندارد چون هنوز دو سه ماهي تا امتحان باقي مانده، احتمالاً خبر دوقلو زاييدن گاو پدربزرگتان مي باشد يا تصويب طرح افزايش وامهاي دانشجويي. فعلاً بهتر است بي خيال فوق شويد. هر وقت گاو پدربزرگتان تخم دو زرده گذاشت، آنوقت در امتحان شركت كنيد. مطمئن باشيد قبول مي شويد.
متولدين مردادماه:
داوطلب گرامي ستاره بختشمادر دسترس نمي باشد.لطفاًجهت اطلاع بيشتر با دفتر نشريه يه چيزي بهتر،بخشطالع بيني وفالگيري، تماس بگيريد.
متولدين شهريور: اشتباه نكنيم بايدرشته ي هنر باشيد دختر يا پسر خوبم هيچ گنجي بهتر از يك تيپ عجيب و غريب و هيچ عزتيبالاتر از اينكه موهايت را دم اسبي ببندي، وجود ندارد. ناصحم گفت: «كه جز تيپ چههنر داشت هنر؟» گفتم: اي ناصح عاقل هنري بهتر از اين فوق به چه درد مي خورد؟! مهمتيپه، كه آخرشي.
متولدين مهرماه:
متولدين مهرماه، (ياپسرند يا دخترالبته يك سري موجودات ديگر را هم شامل مي شود، كه مد نظر ما نيستند)، دخترها بعداز گرفتن ليسانس در كارگاههاي قاليبافي مشغول به كار خواهندشدو پسرها اگر پشتكارداشته باشند، به شاطرخوبي تبديل مي شوند. بنابراين خانمها در رشته فرش و آقايان دررشته بسكتبال درامتحان فوق قبول خواهند شد.
متولدين آبان ماه:
تواحتمالاً يا ترانه پانزده سال داري و يا سكينه شانزده سال و يا اصغر يازده سال، پستوصيه مي شود كه هر وقت به سن قانوني رسيديد، برويد سراغ اين جور امتحانها، فعلاًشيرتان را بخوريد. .


متولدين آذرماه :
ای جووونمم..عجب اختر بختيداريد آذريها! پسرهاي متولد آذر، روزامتحانعاشقمي شوندو شكل خانه هاي سياهپاسخنامه بي شباهت به قلب (نيزه اش فراموش نشود)نخواهد بودالبته نیاز به درس خوندنندارن چون آذریها خیلی با هوشن واما خانمها شما در دانشگاه هوشنگ آباد سفلي در يكرشته نيمه پاره وقت شبانه با مدرك معادل، تحت نظر دانشگاه پيام نور (البته با گواهي ISO هفت و هشت هزار) قبول خواهيد شد. لابد توقع داريد تحويلتان هم بگيرند. (مواظبخودت باش نابغه)متولدين دي ماه: دوست عزيز متأسفانه طالعتان خيلي بداست. شما يا شش سال پشت كنكور مي مانيد يا هشت سال. اگر شش سال پشت كنكور مانديد كهحتماً دوسال ديگر هم خواهيد ماند و سال هشتم قبول مي شويد، ولي روز اعلام نتايجدچار عارضه قبلي (منظور همان قلبي است) خواهيد شد و جان به جان آفرين تسليم خواهيدكرد. با توجه به هزينه زياد كفن و دفن خواهشمنديم روي دست پدر و مادر خرج نيندازيد،ماه همين جوري شما را دكتر قبول داريم.!!


متولدين بهمن ماه: متولدين اينماه بايد قبل از اينكه صبح زود از خواب بيدار شوند، توي رختخواب نرمش سنگين انجامداده، بعد 35 دقيقه خميازه بكشند (كمتر از حداعتياد)و مجدداً بخوابند. اين كار را تاشب قبل از امتحان به مدت شش ماه انجام دهيد تا روز امتحان بدون استرس، به سئوالاتپاسخ دهيد. قبولي شما را آن هم با رتبه تك رقمي تضمين مي كنيم.
متولديناسفند: عزيز دلم، اسفند، بدترين زمان ممكن براي به دنيا آمدن است، آخه، عزيزمن،ماه قحطي بود چون امتحان كارشناسي ارشد در اين ماه برگزار مي شود. پسرهايمتولد اسفند، احتمالاً به واسطه ضعف در رياضی پس از چند ترم آب خنك خوردن درپژوهشكده ي ماهاني به همان مدرك ليسانس راضي مي شوند و دختر خانمها اگر كمترسريالهاي بيمزه تلويزيون را نگاه كنند، قبولي ارشد جلوي پاي آنهاست، اگر نمي بينندبه چشم پزشك مراجعه كننند.
 

hani0

کاربر بیش فعال
salam...........
hale shoma???????????/
agh mahdi man nemidonam shoma ki hastid ama to list dostye manid!!!!!!!!!!!!!
aslan nemidonam chejori omadid to liste man!!!!!!!!!!
albate az ashnai bashoma.khoshhalam............
 

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
salam...........
hale shoma???????????/
agh mahdi man nemidonam shoma ki hastid ama to list dostye manid!!!!!!!!!!!!!
aslan nemidonam chejori omadid to liste man!!!!!!!!!!
albate az ashnai bashoma.khoshhalam............

من؟نمیدونم//
من در انتخاب دوستانم سلکشن سختی دارم//
به هیچیک هم تا حالا درخواست دوستی ندادم//
نمیدونم//منم نمیشناسمتون//
معذرت اگه اشتباه شد...
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
دعای روز اول ماه مارک رمضان





اللهمَّ اجعل صِیامی فیهِ صِیامَ الصائِمین،
وَ قِیامی فیهِ قِیامَ القائِمین،
وَ نَبِّهنی فیهِ عَن نَومَةِ الغافِلین،
وَ هَب لی جُرمی فیهِ یا اِلهَ العالَمین،
وَاعفُ عَنّی یا عافِیاً عَنِ المُجرِمین.



خدایا روزه مرا در این روز مانند روزه داران حقیقی که مقبول توست قرار ده ، واقامه نمازم را مانند نمازگزاران واقعی مقرر فرما ، ومرا از خواب غافلان « از یاد تو » هوشیار وبیدار ساز وهم در این روز جرم و گناهم را ببخش ای خدای عالمیان واز زشتیهایم عفو فرما ای عفو کننده از گنهکاران
 

eliot -esf

کاربر فعال مهندسی کشاورزی , گیاهپزشکی
کاربر ممتاز
من میخواام سوال بگذارم !!
اگه گفتین این چه حشره ایی ؟!!!:DDSC01757.jpgDSC01756.jpg
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=61077&d=1312282419
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=61076&d=1312282384

:surprised: :eek: :biggrin: :biggrin: :surprised:
 

eliot -esf

کاربر فعال مهندسی کشاورزی , گیاهپزشکی
کاربر ممتاز

عزیزم دستت درد نکنه. عکست خیلی جالبه. ولی ممنون میشیم بزارین تا کسیکه برنده شده عکس بزاره. ممنون گلم
کسیکه که برنده شده نیستش که !! حالا بیا براشون حشره بپز افطار خودم تنهایی میخورم!!
 
بالا