زلزله ژاپن و لرزش تن ما ایرانی ها

وضعیت
موضوع بسته شده است.

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
یادآوری

یادآوری

آمار اولیه زلزله بم .......... این تعداد بود

با لینک تقدیم شما .......... http://topnews.persianblog.ir/post/235/

آخرين گزارشها از ايران به نقل از محمد علی کريمی، استاندار کرمان، حاکی است که تعداد کشته شدگان زلزله بم بين 5 تا 6 هزار نفر است.
وی به خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) گفته است که دو بيمارستان شهر بم بکلی از بين رفته است و ارگ بم نيز بکلی تخريب شده است.
گزارش تصويری زلزله از ديويد لوين، خبرنگار بی بی سی
ارگ بم از مراکز مهم توريستی ايران است.
پيشتر و بدنبال وقوع زلزله شديدی در ايران، محمد خاتمی، رئيس جمهور اين کشور، ضمن تلاش برای هماهنگ کردن امور مربوط به کمک به زلزله زدگان از جامعه بين الملل تقاضای کمک کرد.
مقامات ايرانی وسايل و تجهيزات خاص امداد و بويژه سگ های تربيت شده ای را تقاضا کرده اند که با بو کشيدن به يافتن افراد زنده مانده يا قربانی در زير آوار کمک می کنند.
زمين لرزه های اخير در ايران فوريه 1997: زلزله در شمال غربی ايران حدود هزار قربانی گرفت.
مه 1997: بيش از 1500 نفر در زلزله ای در شرق ايران کشته شدند.
ژوئن 1990: 35 هزار نفر در بدترين فاجعه طبيعی ثبت شده در تاريخ ايران در استان های گيلان و زنجان کشته شدند. آن زلزله بيش از نيم ميليون بی خانمان به جا گذاشت.
ژوئن 1981: بيش از هزار نفر در زلزله ای که شهر گلباف را ويران کرد جان باختند.


روسيه اعلام کرده است که امروز دو هواپيمای حامل کمکهای ضروری و امدادگران را به ايران اعزام می کند. بريتانيا گفت در حال فرستادن گروهی از امدادگران برای جستجوی قربانيان است.
يونان و آلمان و ايتاليا نيز اعلام آمادگی کرده اند که به ايران کمک کنند. سازمان ملل متحد نيز با اختصاص يک کمک 90 هزار دلاری فوری يک تيم از کارشناسان خود را برای ارزيابی به ايران اعزام می کند تا به دنبال آن به بسيج امداد جهانی بپردازد.
شدت اين زمين لرزه که در بم در استان کرمان رخ داده است 6.3 ريشتر بوده است. بسياری از مجروحان حادثه به شهرهای اطراف انتقال داده شده اند.
علی تيموری ، روزنامه نگار در کرمان به بی بی سی گفت که تمام راههای منتهی به بيمارستانهای کرمان ( در 180 کيلومتری بم و مرکز استان) مسدود است و فقط عابرين پياده می توانند خود را به نحوی به اين مراکز برسانند.
گفتگو با علی تيموری، روزنامه نگار در کرمان
وی افزود که بيمارستانهای شهر کرمان ديگر ظرفيت پذيرش بيمار را ندارد و بسياری از بيماران در راهروهای بخش و حتی حيات بيمارستان خوابيده اند.
به گفته آقای تيموری دو بيمارستان شهر بم نيز تخريب شده اند.
وی افزود که زندان بم نيز تخريب شده و زندانيان نيز از زندان فرار کرده اند.
آقای تيموری در ادامه گفت که به نظر می رسد که ارگ بم نيز بشدت آسيب ديده باشد.
در همين حال آخرين گزارشها حاکی است که تاکنون اجساد 500 نفر دفن شده است و اجساد عده ای ديگر نيز آماده بخاک سپاری است.
مريم يک دختر 17 ساله به خبرگزاری رويتر گفته: "تمامی اعضای خانواده ام را از دست داده ام؛ پد رو مادرم، مادر بزرگم و دو خواهرم زير آوار هستند."
مصطفی محقق از سازمان هلال احمر ايران به بی بی سی گفت: "زمان حادثه بد بوده، (يعنی) اول صبح بوده و بسياری از مردم در خانه بوده اند."
در همين حال خبر رسيده است که ستادی برای هماهنگی کمکها به آسيب ديدگان به رياست عبد الواحد موسوی لاری تشکيل شده است.
زمين لرزه در ساعت 5:28 صبح به وقت محلی (01:58 به وقت گرينويچ) رخ داد.
مرکز زمين شناسی آمريکا شدت اين زمين لرزه را کمی بيشتر و 6.7 ثبت کرده است.
بسياری از بيمارستانهای منطقه آسيب ديده از مجروحان پر شده است
در همين حال ايرنا همچنين به نقل از معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گزارش کرده است که "حال عمومی بيش از 90 درصد از مجروحين" حادثه زلزله "وخيم" است.
بر اثر شدت زمين لرزه ارتباط تلفنی با اين استان قطع شده است و امدادگران به سوی منطقه رفته اند.
همچنين اعلام شده که پنج هلی کوپتر و دو هواپيمای باربری حامل وسايلی از قبيل چادر، پتو، دارو و غذا به منطقه اعزام شده اند.
گزارش تلويزيون ايران حاکی است که مقامات کشور برای مجروحان حادثه درخواست خون کرده اند.
خبرگزاری آسوسيتد پرس به نقل از تلويزيون ايران گزارش داده است که 60 درصد خانه ها در بم تخريب شده است.
بم در حدود 1000 کيلومتری جنوب شرقی تهران واقع است.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینم موارد در این چند سال اخیر

اینم موارد در این چند سال اخیر

بندرعباس لرزه خيزترين شهر شد
جزئيات زلزله‌هاي يکسال اخير ايران
جام جم آنلاين: معاون پژوهشي پژوهشگاه زلزله شناسي و مهندسي زلزله با بيان اينکه در يک سال اخير 9 زلزله مهم با بزرگاي بيش از 5 ريشتر در کشور اتفاق افتاده است ، گفت: در مطالعات لرزه شناسي، گسل زاگرس از فعال ترين گسل ها و بندر عباس لرزه خيزترين شهر ايران است.

دکتر مهدي زارع در گفت و گو با مهر، گسل هاي البرز، زاگرس و گسل هاي ايران مرکزي را از گسلهاي اصلي ايران نام برد و افزود: در مناطق مختلف کشور گسل هاي متفاوتي وجود دارد که هر کدام از آنها اثرات سطحي مختلفي را بر جاي مي گذارند.
وي با تاکيد بر اينکه در مطالعات لرزه شناسي زلزله هايي با بزرگاي 5 مد نظر قرار مي گيرد اظهار داشت: بر اين اساس در مطالعات لرزه شناسي زلزله هايي که کمتر از 5 ريشتر بوده و يا موجب گسيختگي نشده و خساراتي را وارد نکرده است مد نظر قرار نمي گيرند چرا که به سختي مي توان ارتباط اين نوع لرزه ها را با گسل هاي فعال يافت. اين امر در تمام دنيا صدق مي کند.
معاون پژوهشي پژوهشگاه زلزله شناسي و مهندسي زلزله به تشريح وضعيت گسل ها و زلزله هاي يکسال گذشته ايران پرداخت و اظهار داشت: بر اين اساس مي توان گفت مهمترين زلزله هاي قابل مطرح در سال جاري (89) سه زلزله تربيت حيدريه در روز 8 مردادماه جاري به بزرگاي 5.8 ، زلزله جنوب بردسير کرمان روز 9 مردادماه به بزرگاي 5.6 ريشتر و زلزله اشکنان فارس در روز 30 تيرماه به بزرگاي 5.7 ريشتر است.
وي زلزله پاکدشت را از ديگر رويدادهاي زمين شناختي کشور ذکر کرد و افزود: بزرگاي زلزله پاکدشت 4 ريشتر بوده است ولي اين زلزله به دليل نزديکي به تهران و مطلع شدن بيش از 10 ميليون نفر از وقوع آن جزء لرزه هاي مهم در سال جاري به شمار مي رود.
6 زلزله مهم در سال گذشته
زارع به بيان زلزله هاي مهم در سال 88 پرداخت و خاطرنشان کرد: در سال گذشته 6 زلزله مهم رخ داد که از آن جمله مي توان به زلزله شمال غربي سراوان در 10 ارديبهشت با بزرگاي 5.1 ريشتر، باختر بندر سوزا واقع در جزيره قشم در روز 31 تيرماه با بزرگاي 5.5 و زلزله بخش بلده شهرستان نور در هفته سوم مردادماه اشاره کرد. بلده از 22 تا 29 مرداد ماه 88، 9 زلزله را با بزرگاي 2.4 تا 4.2 تجربه کرده است.
زارع به ساير زلزله هاي مهم سال 88 اشاره کرد و گفت: زلزله جنوب شرقي مسجد سليمان در روز 13 مهر ماه با 1.5 ريشتر ، زلزله پاکدشت در روز 25 مهر ماه با بزرگاي 3.9 و زلزله باختر بندرعباس در روز 13 آبان ماه با بزرگاي 4.9 از ديگر رخدادهاي لرزه اي ايران در سال گذشته است.
معاون پژوهشي پژوهشگاه زلزله همچنين زلزله فيروزکوه در سال گذشته را به دليل نزديکي به تهران مهم دانست و در اين باره توضيح داد: اين زلزله در روز 30 دي ماه سال گذشته به بزرگي 4.2 ريشتر در عمق 5 کيلومتري زمين در منطقه فيروزکوه رخ داد. دليل اين زلزله گسل مشاع است. گسل مشاع گسلي فعال است ولي نمي توان پيش بيني کرد که اتفاق افتادن زلزله ادامه خواهد داشت يا خير.
گسل هاي اصلي و فرعي ايران
ايران توسط گسل هاي اصلي و فرعي با روندهاي مختلف پوشيده شده است. برخي از گسلهاي اصلي در زمين شناسي و منطقه ساختاري ايران باعث تخريب و وارد آوردن خسارتهاي جاني شده است ولي برخي از آنها به دليل تکرار لرزه ها به فواصل مختلف بدون ايجاد گسيختگي، لرزه هايي را ايجاد مي کند.
اين گسل ها شامل موارد زير است:
گسل البرز: شرق گرگان تا لاهيجان بين واحد گرگان تا رشت و البرز قرار دارد.
گسل آبيک - فيروزکوه: از آبيک قزوين تا فيروزکوه در بخش جنوبي البرز کشيده شده است و قسمتي از آن به نام مشا - فشم خوانده مي شود.
گسل سمنان: در شمال سمنان قرار دارد و جدا کننده کوه هاي البرز از ايران مرکزي است. اين گسل از شرق تا دامغان و از غرب تا دشتهاي ده نمک - گرمسار امتداد دارد.
گسل هاي البرز غربي و آذربايجان: شامل گسل هاي تبريز، آستارا و اروميه مي شود.
گسل هاي ايران مرکزي: گسل ترود، گسل ميامي، گسل درونه (گسل بزرگ کوير)، گسل قم - زفره و گسل دهشير - بافت (گسل نايين- بافت) از گسل هاي ايران مرکزي محسوب مي شوند.
گسل‌هاي شرق و جنوب شرقي ايران: شامل گسل هريرود، گسل نهبندان، گسل نايبند و گسل بشاگرد مي شود.
گسل‌هاي زاگرس
معاون پژوهشي پژوهشگاه زلزله با اشاره به اثرات فعاليت هاي گسل هاي ايران گفت: بيشترين زلزله از نظر تعداد در گسل زاگرس اتفاق مي افتد از اين رو بر اساس آمارها ، «بندرعباس» لرزه خيزترين شهر ايران است.

وي با تاکيد بر اينکه «لرزه خيزترين بودن» به معناي تخريب مناطق لرزه خيز نيست ، توضيح داد: به طور کلي منطقه زاگرس از لرزه خيزترين مناطق کشور است به گونه اي که در طول سال بيشترين تعداد زلزله ها از جنوب ايران ثبت مي شود. در اين مناطق به دليل وجود لرزه هاي سطحي از خطرات تخريبي فعاليت هاي گسل زاگرس کاسته مي شود.​
زارع در عين حال به زلزله هاي مخرب در «قير و کارزين» فارس در سال 1352و دشت «سيلاخور» بروجرد در 11 فروردين سال 85 اشاره کرد و اظهار داشت: اين مناطق بر روي گسل جوان زاگرس قرار گرفته اند ضمن آنکه بيشترين تلفات و خسارات ناشي از فعاليت گسل زاگرس ، در مرکز آن است که زلزله بم نمونه آن به شمار مي آيد.
.
.
.
یادآوری میکنم ایران تجربه زلزله زلزله 2/8 ریشتری مکران در استان سیستان بلوچستان را نیز داراست .................... ولی با توجه به اینکه جمعیتی اونجا آن چنان ساکن نبودن ....... به مراتب تلفات کمتری تا زلزله بم داشته است
 

mehdipesse

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آقا مهدی هنوز زلزله ژاپن خیلی جای بحث داره .................. این آمار هنوز آمار اولیه است و معلوم نیست که چقدر بشه ................. من آمار اولیه بم رو یادمه ولی دیدین که بعدش چنتا شد .................... اینجا تازه کشورهای دیگه دارن به ژاپن میگن آماده همکاری هستن ................ یکیشونم خود ایران بوده ............ که ژاپن ازمون قدردانی کرده

بحث دیگه بحث تکنولوژیست ............ به جرات میگم ژاپن برترین تکنولوژی دنیا و مبتکرترین افراد رو داره ............. حتی از آمریکا شک نکن بالاتره ..........

اما چنتا یادآوری زلزله پاکستان چقدر تلفات داشت نهایتا ( سیل رو نمیگما ) و البته زلزله شیلی ............... مقایسه نه تنها ایران بلکه هر کشوری با ژاپن در حال حاضر یک اشتباه کاملا روشنه

موارد دیگه رو در پست بعدیم میگم

اولا سلام ثانیا هر کشوری میخواد باشه چرا ما نباید مثل اونا یا بهتر از اونا باشیم ثالثا تیکه تیکه کردن حرف چه مزیتی میتونه توی پستهای مختلف داشته باشه
 

mansourblogfa

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اولا سلام ثانیا هر کشوری میخواد باشه چرا ما نباید مثل اونا یا بهتر از اونا باشیم ثالثا تیکه تیکه کردن حرف چه مزیتی میتونه توی پستهای مختلف داشته باشه
با حرفت موافقم چرا ما باید تو این ساختمانها زندگی کنیم
 

mehdipesse

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
حتی اگر تلفات ژاپنیها هم زیاد تر بشه یادمون باشه زلزله اونها دو و نیم ریشتر بیشتر بود ولی ساختمونهاشون تخریب آنچنانی نشد
بیشتر تلفاتی هم که هست مربوط به سونامی بوده نه زلزله پس بازم تلفات زلزله شون خیلی کم بوده
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
نکته آخر اینکه در کشور ما اقداماتی داره صورت میگیره ..........به خصوص بعد از زلزله بم ........... که قابل تقدیره ............. ولی در رعایت نکردن خیلی از مسائل مربوط به زلزله خود مردم هم مقصرن ................. نمومنش اهمیت ندادن به استحکام مواد مورد استفاده در بنای ساختمان و براشون مهمترین چیز جلوه کردن اون !!!!!!!!!!!!

به این مطلب دقت کنین

http://www.sipex.ir/index-1.htm
گزارش مقدماتی از مدیریت بحران در زلزله لرستان منطقه سیلاخور ( از دورود تا بروجرد )

وقوع زلزله لرستان ، در تاریخ 19/01/85 طی حکمی از سوی ریاست محترم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، استان فارس به همراه استانهای خراسان رضوي , يزد, اصفهان, لرستان, خوزستان , همدان و تهران بعنوان استانهای معین جهت بازسازی مناطق آسیب دیده معرفی شدند که در این راستا مجموع واحدهای تخریب شده در بخش سیلاخور براساس برآورد اولیه 4500 واحد می باشد که از این تعداد 4000 واحد احداثی و 500 واحد تعمیری می باشد.
مجروحین و کشته شدگانتعداد مجروحین و کشته شدگان در این زلزله نسبت به زلزله های مشابه و وسعت روستاها و تخریبهای انجام شده بسیار محدود بود که اغلب این مجروحین و کشته شدگان نیز در همان چند ساعت اول توسط اهالی بومی از زیر اوار خارج شده بودند در جريان زمين لرزه های اخیر، تعداد 70‬ نفر كشته و 1300 ‬نفر زخمي شدند . خسارات واردهبه گزارش منابع محلی عمق ‏خسارات مالی ناشی از این زلزله ها نیز بسیار سنگین است و دست کم 2000 واحد تا 50 درصد و 40000 واحد مسکونی بین 50 تا 100 درصد ‏تخریب شده اند و متعاقباً در شهرستانهاي بروجرد و دورود حدود 15 ‬هزار خانوار را بي خانمان كرد. عملکرد نیروهای مردمیبدلیل بالا رفتن دانش مردم در خصوص نحوه عملکرد تعداد مجروحین و کشته شدگان بسیار کمتر از برآوردها بوده است ، مردم که با استفاده از تجربه زلزله بم و زرند با وقوع پیش لرزه های شب قبل از منزل خود خارج شده بودند تا به صبح به منزل باز نگشته و تنها تعداد اندکی شب را در منازل باقی ماندند . و این به کمتر شدن مجروحین و کشته شده گان کمک نمود .


بنابراین این مورد به خیلی مسائل مربوط میشه

که خدا رو شکر اقداماتی صورت گرفته
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اولا سلام ثانیا هر کشوری میخواد باشه چرا ما نباید مثل اونا یا بهتر از اونا باشیم ثالثا تیکه تیکه کردن حرف چه مزیتی میتونه توی پستهای مختلف داشته باشه
سلام
چرا نمیتونیم باشیم .................. کاملا مشهوده ................ چون ما مسائلی سر کشورمون اومده در دوران قاجار و پهلوی که حالا حالاها کار داریم

هنوز جهان سومی هستیم ................ قدم به قدم بایستی انتظار رشد داشت
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
حتی اگر تلفات ژاپنیها هم زیاد تر بشه یادمون باشه زلزله اونها دو و نیم ریشتر بیشتر بود ولی ساختمونهاشون تخریب آنچنانی نشد
بیشتر تلفاتی هم که هست مربوط به سونامی بوده نه زلزله پس بازم تلفات زلزله شون خیلی کم بوده
در این باره اگه تمامی پستهای بنده رو خونده باشین توضیح دادم
وسعت ......... تعداد جمعیت ساکن ............. اینکه خود مردم چقدر رعایت کنن ............. اینکه از طرف دولت چه اقدامات پیشگیرانه ای انجام بشه و ................

به نظر من چون قوانینمون سختگیرانه نیست:cry:
کاملا موافقم .................. ولی مثلا آمریکا ساختموناش از چوبه

آیا یه ایرانی حاضر میشه خونش رو با این سبک بسازه و توش زندگی کنه ............... موارد دیگه هم گفتم .......... متاسفانه برای ما مهم شده که شیشه ترک نخوره ولی اگه خورد بشه مانعی نیست !!!!!!!!!!!!! و ..................
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اما در مورد زلزله تهران ................................. امیدوارم در حد پیش بینی بمونه

ولی حتی بعضی جاها گفته شده قدرتش 10 ریشتریست .................... که با این جمعیت حال حاضر تهران خیلی خطرناکه

دکتر احمدی نژادم داره اقداماتی میکنه ................ این خطرم رو هشدار داد .................. اینکه فضایی رو فراهم کنه که اونایی که مهاجرت کردن برگردن ........... و یکی از اقداماتی که من فکر میکنم خیلی پیشگیرانه باشه و سبب کاهش جمعیت تهران انتقال پایتخت که میتونه ایده خوبی باشه ولی به نظرم پیش از ایشون افرادی که بودن باید به فکر می افتادن

میگن تو زلزله ای که در تهران قراره رخ بده ............ آتشفشان دماوند هم فعال میشه ................ که این خیلی وحشتناکه

امیدوارم این اتفاقات نیفته و در حد پیش بینی بمونه

ولی رفع خطر احتمالی شرط عقله
 

mehdipesse

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
چرا نمیتونیم باشیم .................. کاملا مشهوده ................ چون ما مسائلی سر کشورمون اومده در دوران قاجار و پهلوی که حالا حالاها کار داریم

هنوز جهان سومی هستیم ................ قدم به قدم بایستی انتظار رشد داشت
نه این مساله رو اگر اهتمام باشه میشه همین امروز براش اقدام کرد
ربطی به عقب مونگی علمی و صنعتی نداره
 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آمار اولیه زلزله بم .......... این تعداد بود
سلام محمد آقا
حسابی خاطره زلزله بم برام تکرار شد
هنوزم اشکم در میاد از یادآورش

اما در مورد زلزله باید بگم ما نیاز نداریم زلزله 8/9 ریشتری بیاد
متاسفانه همون 6 ریشتر برا بیشتر نقاط ایران کافیه که با خاک یکی بشن
ای کاش مردم حداقل جایی که به جونشون بسته است رو یکم جدی تر بگیرن
دیدم خیلی ها رو که وام برای مسکن می گیرن، باهاش ماشین می خرن!
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه این مساله رو اگر اهتمام باشه میشه همین امروز براش اقدام کرد
ربطی به عقب مونگی علمی و صنعتی نداره
اجازه میدین ........... من مخالف باشم

چون هنوز تکنولوژی خیلی از این زلزله نگاریها نیومده

و البته فرهنگ سازی نشده .................... بحث پارتی هم که هنوز در کشور دایره
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام محمد آقا
حسابی خاطره زلزله بم برام تکرار شد
هنوزم اشکم در میاد از یادآورش

اما در مورد زلزله باید بگم ما نیاز نداریم زلزله 8/9 ریشتری بیاد
متاسفانه همون 6 ریشتر برا بیشتر نقاط ایران کافیه که با خاک یکی بشن
ای کاش مردم حداقل جایی که به جونشون بسته است رو یکم جدی تر بگیرن
دیدم خیلی ها رو که وام برای مسکن می گیرن، باهاش ماشین می خرن!
سلام ............. شاید اگه 8 سال پیش میگفتین کاملا موافق بودم

ولی بعد از زلزله بم هم از طرف دولت قبلی و هم فعلی اقداماتی صورت گرفت .............. مهمترینشم آموزش دادن به مردم در قبال این مسادل بود که در زلزله لرستان تجربه شد و آمار کشته ها بسیار دور از برآوردها بود

بله گفتم متاسفانه هنوز اون فرهنگ لازمه مثل خیلی از مسائل کشورمون نیست ............... که بایستی فرهنگ سازی بشه ....... اقداماتی میشه ولی کافی نیست
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
آخرین اخبار از زلزله ژاپن/ آیا سونامی به ایران خواهد رسید؟

آخرین اخبار از زلزله ژاپن/ آیا سونامی به ایران خواهد رسید؟

شبکه خبری «سی.ان.ان»، ساعتی پیش از ناپدید شدن ده هزار نفر در بندر «سانریکوی» ژاپن بر اثر وقوع زمین لرزه و سونامی وحشتناک خبر داد. مسئولان محلی در منطقه «مینامی سانریکو» از توابع «میاگی» ژاپن اعلام کردند، از سرنوشت نزدیک ده هزار نفر از ساکنان این منطقه اطلاعی در دست نیست.

با این اوصاف، گویا تلفات ناشی از این زلزله مهیب با چند ده هزار نفر افزایش خواهد یافت.:(

به گزارش «تابناک»، پس از زمین لرزه 8.9 ریشتری روز گذشته در ژاپن که خسارات جانی چندانی بر جای نگذاشته بود، امواج سهمگین سونامی از کرانه های اقیانوس آرام به سواحل ژاپن رسید. این امواج سهمگین که گفته می شود، ارتفاع آن تا حد ده متر نیز می رسید، بیشتر مردم ژاپن را غافلگیر کرد تا آمار قربانیان به صورت تصاعدی افزایش یابد.

این در حالی است که منابع خبری ساعاتی پیش آمار نهایی قربانیان زلزله و سونامی اخیر در ژاپن را در حد 1500 نفر اعلام کرده بودند که با افزده شدن این ده هزار مفقود، میزان تلفات جانی بسیار بالا خواهد رفت.

در همین باره، خبرگزاری «کیودو» شبکه حمل و نقل زمینی و هوایی در ژاپن که از روز گذشته و به دنبال زلزله و سونامی مهلک دچار اختلال شده، همچنان مختل است. برنامه بیش از چهارصد پرواز و بسیاری از قطارها لغو شده و رفت و آمد در بسیاری از بزرگراه های ژاپن امکان پذیر نیست.

بنا بر اعلام وزارت حمل و نقل و گردشگری ژاپن، در مجموع چهارصد و شصت و چهار پرواز از جمله پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه سندایی در جزیره میاگی لغو شده است. راه های مواصلاتی مناطق شمال شرقی و شرقی ژاپن قطع است.

همچنین شرکت های هواپیمایی «آل نیپون ایرویز» و شرکت ملی هواپیمایی «ژاپن» نیز همه برنامه پروازهای داخلی خود را در فرودگاه «هاندا» توکیو لغو کرده اند. بیش از بیست و پنج هزار مسافر سرگردان شده اند.

فرودگاه های «ایباراکی» و «هاناماکی» نیز به علت خسارات وارده به تأسیسات آنها تعطیل هستند.

مسئولان شرکت راه آهن شرق ژاپن اعلام کردند، برنامه حرکت همه قطارهای این شرکت در خطوط «توهوکو ـ یاماگاتا» و «آکیتا شینکانسن» تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد شد. همچنین، سونامی چهل و پنج دهنه پل هوایی را در منطقه اوموری و سندایی از بین برده است.

اما «الجزیره» نیز لحظاتی پیش اعلام کرد، میزان تشعشعات در نیروگاه هسته ای فوکوشیما به هزار برابر رسیده است.:cry:

در هیمن حال، در پی زمین لرزه ژاپن، دولت کانادا درباره احتمال وقوع سونامی در سواحل غربی این کشور هشدار داد.

«دیمیتری سوداس»، سخنگوی نخست وزیر کانادا اعلام کرد: گمان می شود، یک سونامی با شدت ضعیف، می تواند تفرجگاه های ساحلی و دیگر زیرساخت های ساحلی را در هم نوردد.

در همین باره «مهر» نوشت: دو زمین لرزه متوسط استان های مالوکو و پاپوآ شرق اندونزی را لرزاند. نخستین زمین لرزه با شدت 5.4 ریشتر در ساعت 13:04 به وقت محلی و دومین زمین لرزه با شدت 5 ریشتر در ساعت 17:45 دقیقه به وقت محلی روی داد.

در همین حال، رييس موسسه ملي اقيانوس شناسي با بيان اين‌كه وقوع سونامي در پي زلزله روز گذشته ژاپن تاثيري بر روي سواحل كشور ندارد، گفت: وقوع زلزله و سونامي بزرگ اخير در ژاپن، نشان مي‌دهد اگر منبع چنين پديده‌اي نزديك كشور باشد، به رغم وجود سامانه هشدار مخاطرات دريايي، امكان اطلاع رساني به موقع نیست.

دكتر وحيد چگيني در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار داشت: با توجه به اين‌كه رخداد سونامي در منطقه پاسيفيك يا اقيانوس آرام بوده، قاعدتا تأثيري بر سواحل ايران نخواهد داشت. اگر هم تأثيرگذار باشد، به حد ناچيز و مختصر بوده و به اندازه‌اي چشمگیر نيست كه دستگاه‌ها بتوانند ثبت كنند.

رييس موسسه ملي اقيانوس شناسي افزود: هم اکنون دستگاه‌هاي نوسان سنج سطح ‌آب يا همان جزر و مدنگاري در كشور وجود دارند كه توسط سازمان نقشه‌برداري در بندر جاسك و چابهار نصب شده است و همين‌طور دستگاه‌هاي موج‌نگاري كه سازمان بنادر و هواشناسي نصب كرده‌اند، ‌از اين جمله هستند.

چگيني افزود: بنابراين، از آنجايي كه تأثير در سواحل كشور مختصر است و به اندازه‌اي نيست كه با دستگاه‌ها ثبت شود، قطعا محدوده آن بسيار كمتر از تغييرات جزر و مدي و دیگر پديده‌هايي است كه به ‌طور معمول مانند در سواحل كشور رخ دهد.

وي خاطرنشان كرد: به طور كلي، پديده سونامي در ژاپن، نشان مي‌دهد كه اگر منبع آن نزديك به كشور باشد، با تجهيزات بسيار قوي و زياد كه مجموع كشورهايي كه سامانه هشدار مخاطرات دريايي و سونامي را در اقيانوس آ‌رام ايجاد كرده‌اند، نمي‌توانند به موقع اطلاع‌رساني كنند؛ هرچند نسبت به واقعه‌اي كه در سال 2004 ميلادي در اندونزي رخ داد، تلفات كمتر است، ولي باز هم خسارت چشمگیر و تلفات هم قابل تأمل است.

چگيني علت تلفات كم را دور بودن منبع توليد سونامي تا ساحل كه 125 كيلومتر بوده عنوان كرد و افزود: امواج ظرف هشت تا ده دقيقه به ساحل رسيدند و حتي با هشدار بلندگوها به مردم نيز كارساز نبوده و عده‌اي در دام امواج سونامي گرفتار شدند.

بنابراين، اين رخداد طبيعي مي‌تواند درس بسيار خوبي براي كشور باشد، زيرا تقريبا شرايط مشابهي را داريم و منبع سونامي احتمالي ـ گسل مكران ـ به سواحل كشور بسيار نزديك بوده و نزدیک صد كيلومتر با ساحل فاصله دارد.

وي تصريح كرد: سواحل مكران و سواحل درياي عمان، فاصله بسيار كمي با منبع سونامي دارند و امواج در پانزده تا سی دقيقه به ساحل مي‌رسند و براي جلوگيري از اين اتفاق بايد از هم اكنون به مردم آموزش‌هاي لازم داده شده و سامانه هشدار قوي در كشور ايجاد و راه‌اندازي شود.

چگيني اظهار داشت: افزون بر این، بايد بلندگوهايي در مناطق پرجمعيت نصب شود تا اگر سونامي رخ دهد، سريع با اخطار آژير، مردم آگاه شده و ظرف پانزده تا سی دقيقه خود را از ساحل دور كنند.

رييس موسسه ملي اقيانوس شناسي افزود: به ‌رغم اين كه نزدیک چهار سال است كه مرتب اعلام خطر كرده و هشدار مي‌دهيم، اما استقبال خاصي از سوي مسئولان صورت نگرفته است. با اين حال، در تلاشيم كه سامانه‌اي را در كشور ايجاد كنيم كه بتوانيم اطلاع رساني هشدار را انجام دهيم، ولي قطعا تا بودجه لازم به اين كار اختصاص داده نشود، سامانه به طور كامل ايجاد نمي‌شود.

همچنین در حالی که امواج سونامی به لنگرگاه های آمریکا در ساحل غربی خسارت وارد کرده است، باراک اوباما گفت: سونامی هیچ آسیب جدی به آمریکا وارد نکرده است.

در پی وقوع زمین لرزه و سونامی در ژاپن، نخست وزیر کانادا گفت که این کشور آمادگی لازم را برای کمک و حمایت از زلزله زدگان ژاپن دارد.

در همین حال، وزارت امور خارجه مکزیک اعلام کرد که تیم امداد و نجات این کشور برای کمک به زلزله زدگان رهسپار ژاپن شده است.
.
.
.
.

گفته میشود ............... شمار تلفات از منابع رسمی به بیش از هفتصد نفر کشته رسیده است

سهمگين روز گذشته در كشور ژاپن است






رسانه‌ها همچنين از آوارگي بيش از ۲۱۵ هزار ژاپني بر اثر اين زلزله مهيب خبر مي دهند.







*
در برخي شهرهاي آسيب ديده از سونامي، تا بيش از ۹۰ درصد ساختمان ها تخريب شده اند.

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
همدردی با ملت ژاپن

همدردی با ملت ژاپن

ما ایرانیان ، به نمایندگی از آحاد ملت با مردم کشور ژاپن به خصوص ژاپنیهای مقیم کشورمون ، ابراز همدردی میکنیم

و از تمامی کشورهای بشر دوست خواهان کمک رسانی هر چه سریعتر به ملت امروز، زلزله زده ژاپن هستیم


بنی آدم اعضای یکدیگرند

که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار

دگر عضوها را نماند قرار

 

mehdipesse

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اجازه میدین ........... من مخالف باشم

چون هنوز تکنولوژی خیلی از این زلزله نگاریها نیومده

و البته فرهنگ سازی نشده .................... بحث پارتی هم که هنوز در کشور دایره
اون تکنولوژی که در اختیار ژاپنیها هست در اختیار ما هم هست ... مسئله اینه که ساختمونهامون رو بر اساس این اصول بسازیم یا نه
ارتباطی به پهلوی و قاجار و دولتهای قبلی هم نداره
ضعف قانونی و الزام اجرا داریم
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اون تکنولوژی که در اختیار ژاپنیها هست در اختیار ما هم هست ... مسئله اینه که ساختمونهامون رو بر اساس این اصول بسازیم یا نه
ارتباطی به پهلوی و قاجار و دولتهای قبلی هم نداره
ضعف قانونی و الزام اجرا داریم
در این باره در پروفایلتون به طور کامل و یه بار همین جا پاسخ دادم . دی
http://www.www.www.iran-eng.ir/member.php/215862-mehdipesse
زدن یک پست در دوجا خلاف قوانین است ......... با متخلف که بنده میشوم برخورد میشود . دی
 
آخرین ویرایش:

mehdipesse

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

parichehr16

عضو جدید
میدونید دوستان اگه یه همچین چیزی تو ایران خدای ناکرده اتفاق بیافته با نیروگاه هسته ای که اینقدر هم داریم به اصطلاح خودمون براش زحمت میکشیم چکار باید بکنیم؟
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
میدونید دوستان اگه یه همچین چیزی تو ایران خدای ناکرده اتفاق بیافته با نیروگاه هسته ای که اینقدر هم داریم به اصطلاح خودمون براش زحمت میکشیم چکار باید بکنیم؟
بایستی مواظب بود و مراقب

الآن ژاپنشم در خطره ............ سایر کشورها بماند

ولی یک نیازه

انرژی هسته ای حق مسلم ماست ............ البته شده
 

GAME_OVER

کاربر فعال باشگاه ورزشی ,
کاربر ممتاز
اما در مورد زلزله تهران ................................. امیدوارم در حد پیش بینی بمونه

ولی حتی بعضی جاها گفته شده قدرتش 10 ریشتریست .................... که با این جمعیت حال حاضر تهران خیلی خطرناکه

دکتر احمدی نژادم داره اقداماتی میکنه ................ این خطرم رو هشدار داد .................. اینکه فضایی رو فراهم کنه که اونایی که مهاجرت کردن برگردن ........... و یکی از اقداماتی که من فکر میکنم خیلی پیشگیرانه باشه و سبب کاهش جمعیت تهران انتقال پایتخت که میتونه ایده خوبی باشه ولی به نظرم پیش از ایشون افرادی که بودن باید به فکر می افتادن

میگن تو زلزله ای که در تهران قراره رخ بده ............ آتشفشان دماوند هم فعال میشه ................ که این خیلی وحشتناکه

امیدوارم این اتفاقات نیفته و در حد پیش بینی بمونه

ولی رفع خطر احتمالی شرط عقله



خوب همین دیگه.. بجای اینکه بخوان تهران رو مقاوم سازی کنن دارن مردم رو از تهران میندازن بیرون که اگر زلزله


اومد تعداد کمتری کشته بشن ..


این یعنی پاک کردن صورت مسئله ..


شاید بتونن یه عده رو از تهران بیرون کنن ولی این هیچ فرقی به حال اوضاع نمیکنه .. تهران پایتخت ماست و با



7 ریشتر با خاک یکسان میشه و این باعث تاسفه ..


کشته شدگان ژاپن هم بیشتر به خاطر سونامی و سیل حاصل از اون بوده وگرنه ما که خودمون تصاویر رو

میبینیم ساختمونها کاملاً سالم هستن و حتی سونامی هم نتونسته اونا رو بریزه ..
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب همین دیگه.. بجای اینکه بخوان تهران رو مقاوم سازی کنن دارن مردم رو از تهران میندازن بیرون که اگر زلزله


اومد تعداد کمتری کشته بشن ..


این یعنی پاک کردن صورت مسئله ..


شاید بتونن یه عده رو از تهران بیرون کنن ولی این هیچ فرقی به حال اوضاع نمیکنه .. تهران پایتخت ماست و با



7 ریشتر با خاک یکسان میشه و این باعث تاسفه ..


کشته شدگان ژاپن هم بیشتر به خاطر سونامی و سیل حاصل از اون بوده وگرنه ما که خودمون تصاویر رو

میبینیم ساختمونها کاملاً سالم هستن و حتی سونامی هم نتونسته اونا رو بریزه ..
سلام

شما بد نگاه کردین ............... همین تصاویر نشون میده که چقدر خونه فروریخته .................. بله خب در اثر زلزله های بزرگ اصولا سونامی ایجاد میشه ............... زلزله ای در دریا

حرف شما درسته مقاوم سازی ............... ولی گفتم قوانین این کار هست ......... حتی الآن سختگیریهایی میشه ولی فرهنگش نیست ............
زلزله تهران گفته میشه نزدیکه .............. به همین خاطر بهترین کار در حال حاضر کم کردن تعداد کشته هاست .................. این کار رو دولتهای قبلی باید میکردن .................. که البته بعد از زلزله بم یه تکونی خوردن ولی کافی نبود .................. الآنم تقریبا ..........

بیشتر نپرسید که بهتره گفته نشه ........... به خصوص در اینجا
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
آيين‌نامه مربوط به ايمن سازي و مقاوم سازي ساختمان ها

آيين‌نامه مربوط به ايمن سازي و مقاوم سازي ساختمان ها

لزوم ايمن سازي و مقاوم سازي ساختمان‌ها و در ديدي وسيع تر ايمن سازي شهرها، نكته‌اي نيست كه بتوان به خصوص در اجرا ناديده‌اش گرفت.
در اين زمينه قوانين قابل توجهي وجود دارد كه صرف نظر از معطل ماندن احتمالا‌ برخي از آنها در حوزه عمل، موارد متنوعي را شامل شده و از زواياي مختلفي به مساله مقاوم‌سازي و ايمن‌سازي توجه كرده است. آيين‌نامه مربوط به ايمن‌سازي و مقاوم‌سازي ساختمان‌ها، يكي از مفاد طرح جامع در قانون برنامه چهارم توسعه و به شرح زير است:
ايمن‌سازي و مقاوم‌سازي ساختمان‌ها و شهرها به منظور كاهش خسارات انساني و اقتصادي ناشي از حوادث غيرمترقبه شامل:
1) كليه سازندگان و سرمايه‌گذاران احداث بنا در كليه نقاط شهري و روستايي و شهرك‌ها و نقاط خارج از حريم شهرها و روستاها ملزم به رعايت آيين‌نامه (ايران) در رابطه با طراحي ساختمان‌ها و اقتصادي در مقابل زلزله مي‌باشند. وزارت مسكن و شهرسازي مكلف به اعمال نظارت عاليه در مراحل مختلف طراحي و ساخت ساختمان‌ها مي‌باشد.
2) استاندارد كردن مصالح و روش‌هاي موثر در مقاوم‌سازي ساختماني تا پايان برنامه چهارم و حمايت از توليدكنندگان آنها.
3) صدور پايان كار براي ساختمان‌هاي عمومي و مجتمع‌هاي مسكوني آپارتماني منوط به ارائه بيمه‌نامه كيفيت ساختمان مي‌باشد.
4) صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران و وزارتخانه‌هاي فرهنگ و ارشاد اسلامي ، علوم ، تحقيقات و فناوري مسكن و شهرسازي و آموزش و پرورش مكلف‌اند خطرات ناشي از سكونت در ساختمان‌هاي غيرمقاوم در مقابل زلزله و لزوم رعايت اصول فني در ساخت و سازها و نيز چگونگي مقابله با خطرات ناشي از زلزله را به مردم آموزش دهند.
5) وزارت امور اقتصادي و دارايي مكلف است با استفاده از تجارب ساير كشورها، نظام بيمه ساختمان و ابنيه در مقابل زلزله و ساير حوادث را گسترش داده و راهكارهاي همگاني شدن بيمه حوادث را مشخص و مقدمات قانوني اجراي آن را فراهم نمايد.
6) دولت مكلف است بازسازي و نوسازي بافت‌هاي قديمي شهرها و روستاها و مقاوم‌سازي ابنيه موجود در مقابل زلزله را با استفاده از منابع داخلي و خارجي مذكور در بند <ب> ماده (12) اين قانون آغاز و ترتيباتي اتخاذ نمايد كه حداكثر ظرف 10سال عمليات اجرايي مربوط به اين امر در كل كشور خاتمه يابد.
7) وزارتخانه‌هاي نفت، نيرو، ارتباطات و فناوري اطلاعات و شركت‌‌هاي تابعه مكلف‌اند با استفاده از آخرين فناوري‌ها ، سيستم خدماتي آب ، برق و گاز ، مخابرات و سوخت‌رساني را به گونه‌اي ايمن‌ سازند كه در اثر بروز حوادث ، خدمت‌رساني مختل نگردد.
8) در صورت عدم رعايت آيين‌نامه‌هاي مربوط يا عدم اجراي صحيح نقشه‌هاي طراحي شده توسط مهندسين مشاور يا مهندس محاسب يا سازندگان ساختمان‌ها اعم از پيمانكار و كارفرما و مهندس ناظر مربوطه مكلف به جبران خسارت وارده به ساكنين و مالكين (در صورتي كه خود مقصر نباشند) مي‌باشند. در صورت تكرار ، پروانه كار مقصرين لغو خواهد شد.
نقل از آرونا
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز

رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان گفت: با مقاوم‌سازی ساختمان ها و رعایت مقررات ساختمان سازی، حتی در زلزله‌های با شدت بسیار نیز می‌توان از وقوع خسارات‌ و تلفات جلوگیری کرد...

به گزارش ایمنا، رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان پیش از ظهر امروز در همایش نقش بیمه در جبران خسارت ناشی از زلزله و سایر حوادث اظهار داشت: در زمینه ساخت و ساز، در چند سال اخیر فرمانداران و شهرداران توجه خوبی داشته‌ و مقررات ساختمان سازی در ساختمان ها به منظور مقاوم‌سازی را رعایت کرده‌اند.
غلامحسین عسگری اعلام کرد: در ماده 34 قانون نظام مهندسی ساختمان اعلام شده تمام‌ افرادی که در ساخت و ساز وارد می‌شوند مکلف به انجام وظایف و مسئولیت‌‌های ابلاغی در مورد مقررات ملی ساختمان هستند.
وی علت تصویب و ابلاغ قانون نظام مهندسی را وقوع زلزله های رودبار و منجیل عنوان کرد و بیان داشت: عدم نظارت بر روی ساخت و سازها در آن زمان، دولت و مجلس را بر آن داشت تا با تصویب این قانون نظارت بیشتری بر موضوع مقاوم سازی ساختمان ها داشته باشند.
عسگری گفت: این قانون برای هر ارگانی که با ساخت و ساز شهری سرو کار داشته باشد، وظایفی را تعیین کرده است. رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان به قرار داشتن شهرستان‌های استان اصفهان روی گسل‌ اشاره کرد و تصریح کرد: با پیش‌بینی گسل‌ها می‌توان از خسارت و تلفات جانی و مالی جلوگیری و به نحو مطلوب تری حادثه را مدیریت نمود.
غلامحسین عسگری آمادگی برای حوادث ناگهانی را امری ضروری دانست و تاکید کرد: با مقاوم‌سازی حتی در زلزله‌های با شدت بسیار نیز می‌توان از وقوع خسارت‌ها و تلفات جلوگیری کرد.
وی در پایان اعلام کرد: سازمان نظام مهندسی دارای 12 هزار عضو در اصفهان و 31 دفتر نمایندگی به منظور کمک به اصول فنی و رعایت ساخت وسازها است.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
این حرف بالایی مربوط به دیماه امساله

با اینکه خیلی جاها داره اجرا میشه .............. مخصوصا در طرح مسکن مهر ..................... ولی بنا به همون معضل اساسی کشور ما ایران ( پارتی ........) ، خیلیها بدون اینکه این مسائل رو رعایت کنن مجوز میگیرن
هر چند که خبر ندارن چه عقوبت سنگینی ممکنه به خاطر این کار تحمل کنن

بیشتر هم نمیگم چون از حوصله بحث خارجه و هنوز فرهنگ سازی نشده .................... به خصوص در مورد تهران .........
 

hale a.a

عضو جدید
کاربر ممتاز
اون تکنولوژی که در اختیار ژاپنیها هست در اختیار ما هم هست ... مسئله اینه که ساختمونهامون رو بر اساس این اصول بسازیم یا نه
ارتباطی به پهلوی و قاجار و دولتهای قبلی هم نداره
ضعف قانونی و الزام اجرا داریم

الان اینو از ته دل گفتی؟!اگه تکنولوژی ژاپن در اختیار ما هم هست پس چه فرقی باهاشون داریم؟!چه جوری میشه وانا میشم پیشرفته ترین کشور دنیا و ما هنوز جهان سومی هستیم؟!بابا یه چیز منطقی بگو قبول کنیم دیگه!مثه حرفای محمد اقا!
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
تلفات زلزله ژاپن به نزديك سه هزار تن رسيد

تلفات زلزله ژاپن به نزديك سه هزار تن رسيد

به گزارش ايرنا، مطابق آمار رسمي اعلام شده از شبكه هاي مختلف تلويزيوني ژاپن ، تعداد كشته ها و مفقودي ها در زلزله 8/8 ( 9/8) ريشتري جمعه هفته گذشته به دو هزار و هشتصد نفر رسيده است.
تاكنون هويت 696 نفر از جان باختگان مشخص شده است كه از اين تعداد استان هاي 'ايواته' با 258 نفر و 'فوكوشيما' با 206 نفر بالاترين ميزان تلفات را به خود اختصاص داده اند.
آمار جان باختگان در توكيو نيز به 5 نفر رسيده است.
نيروهاي امداد و نجات همچنان در مناطق آسيب ديده مشغول عمليات نجات هستند و بالگردهاي امدادي نيز از صبح امروز يكشنبه بر فراز توكيو و مناطق آسيب ديده جهت امداد رساني و انتقال مجروحان به بيمارستان در حال پرواز هستند.

http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30294679
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
تعداد مجروحان زلزله ژاپن به 300 هزار نفر رسيد

تعداد مجروحان زلزله ژاپن به 300 هزار نفر رسيد

به گزارش ايرنا، رسانه هاي ژاپني امروز يكشنبه با اعلام اين خبر نوشتند كه تاكنون هويت يكهزار و 192 نفر شناسايي شده، كه استان 'مياگي' با 515 نفر كشته و استان 'ايواته' با 500 نفر كشته بيشترين ميزان تلفات داشته اند.
همچنين 20نفر به دليل انفجار راكتور نيروگاه برق هسته اي استان ' فوكوشيما' جان خود را از دست داده اند.
از سرنوشت سه هزار و 164 نفر هم هيچ اطلاعي در دست نيست.
به دليل تاريكي هوا پرواز بالگردها متوقف شده، اما عمليات امداد و نجات بر روي زمين ادامه دارد.
همچنين به دليل احتمال وقوع زلزله اي مخرب ديگر طي 3تا 6روز آينده، مردم به خانه هاي خود پناه برده اند و مشغول آماده سازي مواد غذايي، دارو و ذخيره آب و مواد سوختي هستند.
هجوم مردم به فروشگاه ها و سوپر ماركت ها موجب كمبود كالاي مصرفي در فروشگاه ها شده است.:(
.
.
.
.


کی باورش میشد روزی ژاپن به همچین وضعی گرفتار بشه ................ کمبود برق ، کمبود غذا و .............:cry:

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سفير ايران در توكيو در گفت‌و‌گو با ايرنا؛ تاكنون گزارشي از تلفات ايرانيان در ژاپن دريافت نشده است

سفير ايران در توكيو در گفت‌و‌گو با ايرنا؛ تاكنون گزارشي از تلفات ايرانيان در ژاپن دريافت نشده است

سيد'عباس عراقچي'روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، اظهار داشت: پس از وقوع زلزله با دانشجويان ايراني ساكن در جزيره 'سنداي' تماس برقرار شد و حال همگي آنان همراه با خانواده هايشان خوب است.:smile:
وي اضافه كرد: در محل سفارت ايران در توكيو نيز ستاد پيگيري تشكيل و علاوه بر نشاني پست الكترونيكي، شماره تلفن تماس اضطراري براي با خبر شدن از وضعيت هموطنان اختصاص داده شده است.
وب سايت سفارت ايران در توكيو، هموطنان را از آسيبها و خسارات احتمالي در جريان قرار خواهد داد.
تاكنون دو اطلاعيه براي اعلام شماره تماس اضطراري و اعلام وضعيت دانشجويان ايراني ساكن جزيره 'سنداي' در سايت سفارت جمهوري اسلامي ايران در توكيو منتشر شده است.
در جريان زلزله 8/8 (9/8) ريشتري و سونامي روزجمعه در ژاپن تاكنون يك هزار و 700نفر كشته يا مفقود شدند.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا