رژ لب سالم چه ویژگی هایی دارد؟

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

لوازمآرایشی همیشه اهمیت زیادی برای خانم ها دارند و نحوه خرید و استفاده ازآنها نیز مهم است. رژ لب یکی از لوازم آرایش رایج دنیاست که تقریبا تمامخانم ها از آن استفاده می کنند اما مساله ای که کمتر مورد توجه آنها قرارمی گیرد، این است که چشم ها و لب ها مهم ترین و حساس ترین اعضای چهرههستند که بیشترین تولیدهای محصولات آرایشی هم مربوط به این دو ناحیه است...

اینیعنی زنگ خطر برای خانم هایی که بدون هیچ تحقیق و شناختی برای خریدمحصولات آرایشی (مخصوصا مربوط به چشم ها و لب ها) اقدام می کنند و اصلا بهاین نکته توجه نمی کنند که ممکن است این بازار پویا و پرسود باعث ورودمحصولات نامرغوب و گاه خطرناک شود.

بیشتررژلب ها حاوی لوسیون، ویتامین های مختلف، مواد حفاظتی UV (که از فساد رژجلوگیری می کنند)، روغن، الکل، رنگدانه و موم هستند. در رژهای مختلف موادشیمیایی و مواد طبیعی به کار می رود اما مساله اصلی میزان استاندارد بودنهرکدام از آنهاست.


● چه رنگی برای چه پوستی؟

برایانتخاب رنگ رژ لب مناسب باید به جنس و رنگ پوست خود توجه کنید. خانم هاییکه پوست صورت نسبتا تیره ای دارند، بهتر است از رژ های قرمز تیره، بنفش وگوجه ای براق استفاده کنند. رژهای قهوه ای روشن و آجری با سایه صورتی رنگ، برای خانم هایی مناسب تر هستند که رنگ پوست شان روشن تر است. اگر رنگپوست صورت شما گرم است از رژهای پایه رنگ نارنجی استفاده کنید و اگر رنگپوست شما حالت سرد و روشن دارد، از رژهای پایه رنگ آبی. اگر می خواهید رنگرژ لب مدت زمان زیادی حفظ شود، بهتر است پس از استفاده از رژ، از یک محصوللیپ سیلینگ استفاده کنید.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
● رژلب و مسمومیت ها

یکیاز جنجالی ترین بحث ها درباره رژ لب، وجود سرب در این محصول آرایشی حساساست. تا به حال بحث های متعددی در مورد وجود ترکیبهای این فلز سمی در رژلب مطرح شده است. گروهی معتقدند این ماده که در بعضی رژ لب ها مورداستفاده قرار می گیرد، باعث ابتلا به سرطان در خانم ها می شود! اما آنهانمی توانند برای اثبات این ادعا مدارک علمی واضحی و روشن بیاورند. گروهیدیگر هم می گویند این فقط یک شایعه بی اساس است و سرب اندک به کاررفته دررژلب نمی تواند باعث ابتلا به سرطان خانم ها شود. جالب است بدانید کهسازمان غذا و داروی آمریکا هم تا به حال هیچ گزارشی در مورد رژلب هایی کهسرب در ساخت آنها به کار رفته، منتشر نکرده است و در این مورد هیچمحدودیتی وجود ندارد.

روشآزمایش جنس رژ لب هم تقریبا برای همه خانم ها آشناست؛ برای این کار بایدرژلب را روی مچ یا پشت دست یا روی تکه ای پارچه بمالید و بعد قطعه ای ازجنس طلا، مس یا نقره (اصل) روی آن بکشید. حالا چند دقیقه صبر کنید تاآزمایش شما کامل شود. اگر رنگ رژ تغییر کرد و تیره تر شد، مشخص می شود کهحاوی ماده لید است. البته در اینکه نتیجه این تست چقدر قابل اعتماد است،شک و تردید زیادی وجود دارد و هیچ مرجع علمی معتبری چنین تستی را تاییدنکرده چون ممکن است برخی مواد طبیعی به کار رفته در رژ مثل موم عسل هم باطلا واکنش نشان دهند و این رنگ تیره را ایجاد کنند. پس تیره شدن رنگ رژ درتماس با طلا نشانه قطعی برای وجود سرب در آن نیست. پس بهتر است هنگام خریدرژلب، محصولات آرایشی طبیعی موسوم به ارگانیک را انتخاب کنید تا از سلامتآنها مطمئن باشید.

دراینجا باید به یک نکته مهم دیگر هم اشاره کرد، آن هم کاربرد رژهای براقاست که با نام تجاری lip gloss در بازار وجود دارند و به دلیل خاصیتدرخشندگی، بین خانم های جوان طرفداران زیادی پیدا کرده اند. تحقیقات نشانداده که استفاده مستمر از این محصولات خطرهای زیادی برای سلامت و طراوت لبو پوست صورت شما دارد و بلعیدن مواد شیمیایی آنها همراه غذا ممکن استمشکلاتی برای سیستم گوارشی شما ایجاد کند. پس توصیه می کنیم از اینمحصولات شیمیایی کمتر استفاده و رژهای باکیفیت و طبیعی را جایگزین آنهاکنید. اگر لب های شما پس از زدن رژ دچار حساسیت شدند، دیگر از آن محصولاستفاده نکنید. چون حساسیت های به ظاهر کوچک با گذشت زمان تشدید می شوند وبه سلامت پوست صورت شما هم آسیب می رسانند.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
● رژلـب بهـداشـتـی

رژلبرا همیشه از داروخانه ها و فروشگاه های معتبر بخرید. رژلبی که به شما میدهند باید وکیوم شده باشد. بعد از استفاده از نمونه ها (تستر) روی دست، بهسرعت دستتان را بشویید. گاهی فروشنده ها با مشاهده تردید مشتری در انتخابرنگ رژ به او پیشنهاد می دهند که تستر را روی لبش امتحان کند اما به هیچوجه این کار را نکنید زیرا غیربهداشتی است و می تواند آلودگی های زیادی راوارد بدن شما کند. ممکن است در صورت ابتلای مشتری قبلی به تبخال، حتی درمرحله ابتدایی اش، این ویروس به شما هم منتقل شود.


● چـطـور رژلـب را پاک کنـیـم؟

پاککردن رژ لب هم همیشه موردبحث بوده و خانم ها روش های مختلفی را برای اینکار امتحان می کنند. روش اول و رایج همان استفاده از دستمال نرم و کرم هایویژه پاک کردن رژ است که طراوت و سلامت لب ها را هم تضمین می کنند، امابرای این کار می توانید از روغن های معدنی نرم کننده پوست یا وازلین هماستفاده کنید. برای پاک کردن رژ هم حتما باید از دستمال نرم و نازکاستفاده کنید و با حرکات دورانی مچ دست خود به آرامی مواد رنگی رژ را ازروی لب ها پاک کنید. سپس دستمال را با آب سرد بشویید و دوباره لب های خودرا پاک کنید؛ البته باز هم با حرکات دورانی! در ضمن به یاد داشته باشیدبعد از پاک کردن رژ و قبل از خواب حتما از لب ترکن یا مواد طبیعی برای چربو مرطوب کردن لب هایتان استفاده کنید چون ممکن است آثار مواد موجود در رژباعث خشکی لب های شما شود. خانم هایی که به طور مستمر از رژ لب استفاده میکنند، می توانند روزانه به کمک وازلین، عسل یا خامه لب های خود را مرطوب وچرب کنند تا سلامت و طراوت این عضو حفظ شود.


● رژلـب مـایـع

بعضیخانم ها از رژ لب مایع استفاده می کنند چون معتقدند کاربری آسان تری داردو نمای بهتری در مقایسه با رژهای معمولی به چهره می دهد. البته در انتخاباین نوع رژها حتما دقت کنید زیرا رنگ های بسیار روشن یا بسیار تیره ممکناست نمای ناخوشایندی در چهره شما ایجاد کند. خانم هایی که می خواهند با یکبار استفاده از رژ تا مدت زمان طولانی نیاز به تجدید آرایش نداشته باشند،باید از رژهای مایع استفاده کنند. به یاد داشته باشید برای استفاده ازرژهای مایع بهتر است از قلم موی ویژه این کار استفاده کنید. در ضمن برایجلوگیری از رنگی شدن دندان ها بهتر است هنگام استفاده از رژ، یک انگشت خودرا به دهان فرو ببرید و بعد از آن به راحتی از رژ لب استفاده کنید تافاصله دندان ها با لب کاملا حفظ شود.
 

M A S III

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خیلی عالی بود...ممنونم از اطلاعات مفیدتون........
 

Similar threads

بالا