روزانه 70 هزار حمله سایبری در سراسر دنیا

Arman 512™

عضو جدید
طبق برخي آمارهاي موجود، روزانه بيش از ۷۰ تا ۷۳ هزار حمله مختلف سايبري صورت مي‌گيرد و در چنين شرايطي بايد ساز‌ و كاری مناسب براي مقابله با اين ويروس‌ها و بد‌افزار‌ها وجود داشته باشد.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از انجام روزانه ۷۰ تا ۷۳ هزار حمله سايبري در دنيا خبر داد.

به گزارش نت گارد به نقل از ایسنا ، علي حكيم‌جوادي درباره‌ي حملات سايبری اظهار كرد: اكنون هيچ كشوري در دنيا وجود ندارد كه بگويد تاكنون با حملات سايبري مواجه نشده است، چراكه در حال حاضر از يك هكر آماتور تا هكرهای سازمان يافته و گاه دولت‌ها هم مي‌توانند مزاحمت‌هايي براي ساير كاربران ايجاد كرده و حتي به زيرساخت‌هاي حياتي كشور‌ها حمله كنند.

رييس سازمان فناوري اطلاعات در عين حال عنوان كرد: طبق برخي آمارهاي موجود، روزانه بيش از ۷۰ تا ۷۳ هزار حمله مختلف سايبري صورت مي‌گيرد و در چنين شرايطي بايد ساز‌وكاري مناسب براي مقابله با اين ويروس‌ها و بد‌افزار‌ها وجود داشته باشد.

حكيم‌جوادي در ادامه راه‌اندازي مركز "ماهر" را اقدامي در همين راستا دانست و خاطر نشان كرد: نبايد تعداد حملات به چند حمله محدود خلاصه شود، اما با اين حال تفاوت‌هاي عمده‌اي بين حمله‌هاي صورت گرفته وجود دارد و اين حمله‌ها گاه به گونه‌اي بوده است كه نمي‌توان آن را از طريق يك فرد ارزيابي كرد، چراكه سرمايه‌گذاري‌هاي بسياري براي آن‌ها صورت گرفته است.

رييس سازمان فن‌آوري اطلاعات در ادامه با تاكيد بر اين‌كه تاكنون با تحقيقات و تلاش‌هاي صورت گرفته كارشناسان موفق به شناسايي سريع ويروس‌ها و بد‌افزار‌هاي مهاجم شده‌اند، گفت: يكي از راهكارهايي كه مي‌توان براي جلوگيري از گسترش اين موضوع مورد استفاده قرار داد، آن است كه بخش‌هاي دولتي و حتي خصوصي ارتباط خوبي با مركز ماهر داشته باشند.

وي در ادامه با تاكيد مجدد بر اين‌كه بحث حملات سايبري مختص به يك كشور نمي‌شود، ياد‌آور شد: در اجلاس WSIS نيز بسياري از كشور‌ها اين مساله را يكي از تهديد‌هاي خود عنوان كردند و حتي برخي كشور‌ها آنقدر برروي اين موضوع حساسيت نشان دادند كه اين حملات را در حد نظامي ارزيابي كردند.

او ادامه داد: خوشبختانه اكنون همكاري‌هاي خوبي بين فعالان حوزه‌ي سايبر صورت گرفته و ما اميدواريم با همكاري‌هاي بيش‌تر دست‌اندركاران پاسخ به‌موقعي براي اين تهديد‌ها داشته باشيم.

حكيم‌جوادي در عين حال راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات و دسترسي بخش‌هاي اجرايي به شبكه‌اي برون‌مرزي را يكي از راهكارهاي مهم كاهش اين خطر برشمرد.

منبع: ایسنا
 
بالا