روباتی که آن‌ را با پرنده‌های واقعی اشتباه می‌گیرید / عکس/فیلم

amirhm

عضو جدید
کاربر ممتاز



یکی از قدیمی‌ترین و اغواکننده‌ترین رویاهای بشری شبیه‌سازی پرواز پرندگان به طور کامل بوده و هست. اکنون دانشمندان روباتی ساخته‌اند که به طور کامل می‌تواند مانند پرندگان پرواز کند.
طراحی فوق‌العاده اسمارت‌برد (SmartBird) به این روبات اجازه می‌دهد به طور خودکار به آسمان بلند شده، پرواز کند و در نهایت هم روی زمین فرود بیاید. این روبات به قدری به پرنده‌های واقعی شبیه است که تشخیص آن از روی زمین بسیار دشوار است.
به گزارش دیلی‌میل، بال‌های این روبات نه تنها مانند پرندگان بالا و پائین می‌رود، بلکه می‌تواند در زاویه‌های خاصی بچرخد. این ویژگی‌ها، قابلیت‌های ایرودینامیکی فوق‌العاده‌ و چالاکی بی‌نظیری را برای این پرنده فراهم می‌کند. این وسیله در اصل توسط یک کنترل رادیویی هدایت می‌شود، اما اگر کنترل پرواز به خود دستگاه سپرده شود، این پرنده می‌تواند مانند گلایدر در آسمان به پرواز خود ادامه دهد. هدایت این پرنده که فقط 450 گرم وزن دارد با حرکت دم و چرخاندن سر به اطراف صورت می‌گیرد.





دانشمندان شرکت فناوری فستو (Festo) حرکات بالا و پائین رفتن بال‌های این پرنده را با کنترل کردن چرخش دو چرخ در داخل بدنه این پرنده فراهم کرده‌اند. مشابه با چرخ‌های یک قطار بخار، این چرخ‌ها نیز توسط تسمه‌هایی به بال‌ها متصل می‌شوند و آن‌ها را به حرکت در می‌آورند. زاویه بال‌ها نیز با استفاده از موتورهای چرخشی (torsional motors) تنظیم می‌شود که با قرار دادن بال‌ها در یک جهت مشخص پرنده را وادار به بالا یا پائین رفتن می‌کند.



یکی از سخنگویان فستو در این باره گفت: «مواد اولیه به کار رفته، طراحی و ساخت این پرنده فوق سبک می‌تواند راه را برای استفاده کارآمد از منابع انرژی در آینده هموار کند».



این روبات که از دیدگاه علم روباتیک واقعا قابل تحسین است، به قدری به پرندگان طبیعی شبیه است که تشخصی آن برای دیگران بسیار مشکل است. به گفته سازندگان این روبات،شیوه پرواز و حرکات این پرنده به قدری به واقعیت شبیه است که ناظر روی زمین به راحتی آن را با یک پرنده اشتباه می‌گیرد.

دانلود فیلم

 

JU JU

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
واقعن جای تقدیر و تشکر داره
چند بار فیلمش رو نیگاه کردم
معرکه‌س
 

amirhm

عضو جدید
کاربر ممتاز
نمیدونم بحث تبلیغاته یا اینکه اجزایی از این روبات بوسیله فستو ساخته شدن بهر حال از این ببعد به کبوترها هم نمیشه اعتماد کرد!
 

JU JU

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نمیدونم بحث تبلیغاته یا اینکه اجزایی از این روبات بوسیله فستو ساخته شدن بهر حال از این ببعد به کبوترها هم نمیشه اعتماد کرد!

واقعن زیبا بود فیلمش
وسیله خیلی خوبی برا جاسوسی می‌شه
علم چه پیشرفتی کرده
 
بالا