رفع اشکال مربوط به:3DMAX

jasper

عضو جدید
توپوگرافی سه بعدی در مکس

توپوگرافی سه بعدی در مکس

:que:
سلام،
یه راهنمایی میخوام در مورد ساخت توپوگرافی در مکس...
دوستان اگر کسی میتونه کمک کنه در مورد چگونگی ساخت توپوگرافی سه بعدی در مکس و همچنین ایجاد و یا ساخت جاده با فراز و نشیب های خاص خودش.
من با استفاده از فایل دوبعدی که در کد ساختمش سطوح مورد نیاز را با دستور terrain ایجاد کردم ولی حالا میخوام جاده و همچنین سطوحی را که برای فضای سبز میخوام توش نشون بدم را روی این مدل سه بعدی توپو بسازم ولی هنوز نمیدونم از چه روشی میتونم استفاده کنم.
ممنون میشم اگر از دوستان کسی بتونه راهنمایی کنه.:gol::gol:
 

SOHAJ

عضو جدید
راهنمایی برای نور بردازی 3d

راهنمایی برای نور بردازی 3d

با سلام خدمت همه دوستان من در حال حاضردارم یک ساختمان 5 طبقه 3d کار میکنم ولی نمیدونم چه نوری برای خورشید خوبه همینطور مقدار شدت نور و بازی نور غیر مستقیم و مستقیم خوبه ممنون میشم کمکم کنید :cry:
ویری 2010 کار میکنم وبارندر v-ray 2.00.02رندر میگیرم
 
آخرین ویرایش:

saman205

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام خدمت همه دوستان من در حال حاضردارم یک ساختمان 5 طبقه 3d کار میکنم ولی نمیدونم چه نوری برای خورشید خوبه همینطور مقدار شدت نور و بازی نور غیر مستقیم و مستقیم خوبه ممنون میشم کمکم کنید :cry:
ویری 2010 کار میکنم وبارندر v-ray 2.00.02رندر میگیرم
سلام
نور خورسید رو که با VRaySun میسازن شدت رو هم نسبت به صحنه باید تغییر بدی تا دلخاهت بشه باید تغییر بدی و رندر کنی تا به خاسته ات برسی
 

shahab_24

عضو جدید
با سلام خدمت همه دوستان من در حال حاضردارم یک ساختمان 5 طبقه 3d کار میکنم ولی نمیدونم چه نوری برای خورشید خوبه همینطور مقدار شدت نور و بازی نور غیر مستقیم و مستقیم خوبه ممنون میشم کمکم کنید :cry:
ویری 2010 کار میکنم وبارندر v-ray 2.00.02رندر میگیرم

سلام
نور خورسید رو که با VRaySun میسازن شدت رو هم نسبت به صحنه باید تغییر بدی تا دلخاهت بشه باید تغییر بدی و رندر کنی تا به خاسته ات برسی


سلام
در وی ری چند نوع نورپردازی برای محیط بیرون داریم

اولین نور پردازی معمول استفاده از نور استاندارد Direct هست که معمولا برای کاربرد اون از یک نور کمکی غیر مستقیم و بدون سایه هم استفاده میکنن.

دومین نور پردازی استفاده از Vray-Sun هستش که خیلی لطیف تر و بهتره،البته دیگه منطقه جغرافیایی ایران رو تو ورژن های جدیدش ساپورت نمیکنه :cry: و این برای دریافت حس جغرافیای اثر خوب نیست ولی میشه با تغییرات دستی یه نور خوب ازش گرفت (توصیه من همانند دوست عزیز)

سومین نو پردازی استفاده از تصاویر HDRI هستش که بسیار جالب هستن.این تصاویر دارای نورند!!
 

mandana-n

عضو جدید
سلام بچه ها کسی میدونه معادل فرمان loft اتوکد، در مکس چیه؟ یعنی فرمانی که چندتا صفحه ی دو بعدی رو تبدیل به یه حجم 3 بعدی کنه؟؟ خواهش میکنم کمک کنید...:(
 

shahab_24

عضو جدید
سلام بچه ها کسی میدونه معادل فرمان loft اتوکد، در مکس چیه؟ یعنی فرمانی که چندتا صفحه ی دو بعدی رو تبدیل به یه حجم 3 بعدی کنه؟؟ خواهش میکنم کمک کنید...:(

سلام
خب بسته به ترتیب قرار گیریشون داره
خیلی دستورات هست.اگر فقط یک صفحه مربعی یا مستطیلی هست، برید تو بخش Modifier و از زیر مجموعه اش گزینه extrude رو انتخاب کنید،حالا تو بخش Amount مقدار بدید.
امیدوارم بدرد بخوره...درغیر اینصورت دقیقتر بگید ببینیم موضوع چی هست و رو چی کار میکنید،یه عکس بزارید بد نیست
 

mkm-arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام بچه ها کسی میدونه معادل فرمان loft اتوکد، در مکس چیه؟ یعنی فرمانی که چندتا صفحه ی دو بعدی رو تبدیل به یه حجم 3 بعدی کنه؟؟ خواهش میکنم کمک کنید...:(

مکس هم loft داره
کامل تر از اتوکد
 

mandana-n

عضو جدید
سلام
خب بسته به ترتیب قرار گیریشون داره
خیلی دستورات هست.اگر فقط یک صفحه مربعی یا مستطیلی هست، برید تو بخش Modifier و از زیر مجموعه اش گزینه extrude رو انتخاب کنید،حالا تو بخش Amount مقدار بدید.
امیدوارم بدرد بخوره...درغیر اینصورت دقیقتر بگید ببینیم موضوع چی هست و رو چی کار میکنید،یه عکس بزارید بد نیست

ببینید مثلا من تو یکی از کارهام تو کد اومدم منحنی هایی به این شکل (دوتا عکس اول) رو کنار هم قرار دادم و با یک خط افقی ضلع پایینشون رو به هم وصل کردم و اونا رو تبدیل به صفحه کردم و با فرمان loft اونا رو یکپارچه کردم (شکل 3و 4)
میخواستم ببینم تو مکس هم همچین امکانی وجود داره که چند تا صفحه رو تبدیل به یه حجم کنیم؟ اگه با همون loft میشه این کار رو کرد میشه توضیح بدید به چه صورت؟ ممنون.







 

shahab_24

عضو جدید
ببینید مثلا من تو یکی از کارهام تو کد اومدم منحنی هایی به این شکل (دوتا عکس اول) رو کنار هم قرار دادم و با یک خط افقی ضلع پایینشون رو به هم وصل کردم و اونا رو تبدیل به صفحه کردم و با فرمان loft اونا رو یکپارچه کردم (شکل 3و 4)
میخواستم ببینم تو مکس هم همچین امکانی وجود داره که چند تا صفحه رو تبدیل به یه حجم کنیم؟ اگه با همون loft میشه این کار رو کرد میشه توضیح بدید به چه صورت؟ ممنون.

سلام
ببخشید دیر شد سیستمم در حال رندرگیری بود این حافظه منم خدا بگم چی بشه اسم دستور رو یادم رفته بود!!!!!!!:confused:

اولا خسته نباشه و عجب طرحی زدین،دست مریزاد:

دوما بریم سر مبحث خوش 3dsmax ، شما اول باید توی 3dsmax شکل های که کشیدین رو انتخاب کنید(یکیشو) بعد به حالت spline درش بیارید،کلیک راست کرده convert to و... حالا روی Snape toggle کلیک راست کنید تا صفحه تنظیمات باز بشه.در اونجا فقط vertex تیک خورده باشه.حالا داخل تنظیمات همون خطی که تبدیلش به spline کردین را برید.با زدن دکمه Attach تو مجموعه اش تمام خط های دیگه رو انخاب کنید. حالا با زدن creat line از زیر مجموعه spline (تو همون تنظیمات) یکسری خط مثل عکس و عمود بر خط های خودتون بکشید.در آخ که شکلتون خط هاش تکمیل شد دستور surface رو انتخاب کنید.اگر شکل مورد نظر پدیدار نشد از تنظیمات surface با اون سه گزینه بازی کنید تا شکل نمایان بشه.اگر هم نشد باید برید خط هایی که کشیدین رو چک کنید.
 

mandana-n

عضو جدید
خیلی ممنون لطف دارین. این واسه طرح 2 من بود که با کد کشیدمش و چون اصلا مکس بلد نبودم دادم به یکی از همکلاس هام واسم تبدیل به مکسش کرد.
مرسی خیلی کمک کردین دستتون درد نکنه.
 

denizi

عضو جدید
نما کامپوزیت

نما کامپوزیت

سلام نمای کامپوزیت چطور بسازم؟؟
 

zahramehdi

عضو جدید
سلام خسته نباشید.من یه مشکلی دارم اونم این که گیزموهای من به صورت خط شده یعنی حالت فلش را نداره و نمیتونم کار کنم لطفا راهنمایی کنید باید چی کار کنم؟
 

S_arch

عضو جدید
من تازه دارم 3D یاد میگیرم. تو صفحه ی متریالم کره ها رنگشون عوض شده. هر متریالی میدم صورتی میشه چیکار کنم برگرده به حالت اول؟؟ :wallbash:

البته الان reset کردم حل شد ها. ولی کلا میخوام بدونم از کجا رنگش عوض میشه!!
 

3D Art

عضو جدید
کاربر ممتاز
من تازه دارم 3D یاد میگیرم. تو صفحه ی متریالم کره ها رنگشون عوض شده. هر متریالی میدم صورتی میشه چیکار کنم برگرده به حالت اول؟؟ :wallbash:

البته الان reset کردم حل شد ها. ولی کلا میخوام بدونم از کجا رنگش عوض میشه!!
تو قسمت display باید material color رو به جای object color انتخاب کنید
 

italian_arch

عضو جدید
با سلام.ببخشید میشه لطفا راهنمایی کنید که چکار باید بکنم تا عکسیو که به عنوان bitmap به متریال می دهم، در یک سطحی که آن متریال را می گیرد به طور منظم تکرار نشود؟ و یک حالت رندوم و طبیعی تری به خود بگیرد؟مرسی
 

3D Art

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام.ببخشید میشه لطفا راهنمایی کنید که چکار باید بکنم تا عکسیو که به عنوان bitmap به متریال می دهم، در یک سطحی که آن متریال را می گیرد به طور منظم تکرار نشود؟ و یک حالت رندوم و طبیعی تری به خود بگیرد؟مرسی
روش های بسیار سختی وجود داره به نظر من اگر فقط برای پروژه خودتون میخواهید اصلا نرید دنبال روشش (اگر هم برید حداقل دو ماهی طول میکشه که فقط اصطلاحاتش رو یاد بگیرید ! )
در عوض میتونید از تکسچر ها سیملس یا تکسچر با رزولوشن بالا استفاده کنید
چه تکسچری میخواهید تا من سایز بزرگش رو براتون آپلود کنم جناب معمار ایتالیایی :)
 

italian_arch

عضو جدید
مرسی.عکسشو براتون می ذارم،دقیقا همین رنگو میخام. ارتفاع سنگش 5سانته، قراره روی ساختمون 7طبقه کارشه.واسه همین تکرار زیاد داره که بد میشه:(
2.jpg
روش های بسیار سختی وجود داره به نظر من اگر فقط برای پروژه خودتون میخواهید اصلا نرید دنبال روشش (اگر هم برید حداقل دو ماهی طول میکشه که فقط اصطلاحاتش رو یاد بگیرید ! )
در عوض میتونید از تکسچر ها سیملس یا تکسچر با رزولوشن بالا استفاده کنید
چه تکسچری میخواهید تا من سایز بزرگش رو براتون آپلود کنم جناب معمار ایتالیایی :)
 

shahab_24

عضو جدید
سلام
با سلام.ببخشید میشه لطفا راهنمایی کنید که چکار باید بکنم تا عکسیو که به عنوان bitmap به متریال می دهم، در یک سطحی که آن متریال را می گیرد به طور منظم تکرار نشود؟ و یک حالت رندوم و طبیعی تری به خود بگیرد؟مرسی

یکی از ساده ترین روش ها استفاده از حالت Tile هست.تو این روش شما برای diffuse Map خودتون یک tile انتخاب میکنید و توی Grout setup دوتا GAP رو صفر بزار.حالا تکسچر رو تو بخش خودش انتخاب کن اما دقت کن مقدار count توی tile هرچه قدر هست تو بخش Tiling خود تکسچر هم اون مقدار رو بزار.یعنی اگر 4 تو count افقی و عمودی Tile گذاشتی تو خود تکسچر تو بخش Tiling زیر مجموعه های UوV رو 4 بزار.این حلت معمول وسادشه.
برای کار شما استفاده از UVWMAP کفایت میکنه.فقط مقدارش رو درست باید بزنی.اتفاقا همین الآن یه پروژه 7 طبقه با همین سنگ قچی شبیه شما تو دستمه!!!!
سلام، دوستان سقف مشبک روبا چه روش هایی تو مکس میشه مدل کرد؟

سقف مشبک رو بهتر بود یه عکس ازش میذاشتین.اما سه راه کلی هست.یکی مدل سازیش.یکی هم استفاده از VrayDisplacement یا نوشتن Script
 

3D Art

عضو جدید
کاربر ممتاز

mahyarSAMSUNG

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من یه مشکل دارم . با قرقره موسم وقتی میخوای تو مکس زوم کنم .levelهای زوم خیلی بالاست ... یعنی قرقره موس رو یدونه جلو میدم خیلی زوم میکنه طوری که با دوبار چرخوندن قرقره دوربین دیفالت مکس وارد شی میشه .. چطور میشه حرکت این زوم رو نرم تر کرد
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام
وقتی که روی گزینه های حرکت و چرخش و ... کلیک می کنم مختصات x,y,z را بهم نشان نمی ده و روی گزینه حرکت انگار قفل کرده اصلا موضوع حرکت نمی کند کلیدهای f5 تا f8 را هم زدم اما بی فایده است
میشه راهنماییم کنید چی کار کنم کلید snape هم خاموشه

كافيه روي كيبوردت دكمخ ي x رو بزني
مختصاته مياد
خودمم يه زماني بدجور درگير شدم با اين
 

shahab_24

عضو جدید
من یه مشکل دارم . با قرقره موسم وقتی میخوای تو مکس زوم کنم .levelهای زوم خیلی بالاست ... یعنی قرقره موس رو یدونه جلو میدم خیلی زوم میکنه طوری که با دوبار چرخوندن قرقره دوربین دیفالت مکس وارد شی میشه .. چطور میشه حرکت این زوم رو نرم تر کرد

سلام
به این مسیرها برو:
1- Customize
2- Preference ...
3- Viewports
4- wheel Zoom Increment
تو این قسمت آخر مقدار زومی که میخوای رو بر اساس واحدی که برای کارت انتخاب کردی میزنه که میتونی تغییرش بدی :)
 

M A S III

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
وقتی که روی گزینه های حرکت و چرخش و ... کلیک می کنم مختصات x,y,z را بهم نشان نمی ده و روی گزینه حرکت انگار قفل کرده اصلا موضوع حرکت نمی کند کلیدهای f5 تا f8 را هم زدم اما بی فایده است
میشه راهنماییم کنید چی کار کنم کلید snape هم خاموشه
اگه دکمه x رو بزنی مختصات میاد
اگه حرکت نمیکنه احتمالا قفل شده که باید روی علامت قفل پایین صفحه مکس کلیک کنی تا درست شه
هر وقت که دستور move درست عمل نکرد میتونی دکمه Alt+D رو بزنی یا اگه احتیاجی به snap نداری خاموشش کنی
امیدوارم تونسته باشم کمکت کنم
موفق باشی
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا