رفع اشکال مربوط به:3DMAX

shahab_24

عضو جدید
سلام
دوستان من مکس 2013 نصب کردم این error را میده!مشکل از کجاس؟؟؟

وقتی میبندیش مکس کار می کنه؟ توی فروم دیگه ای نوشته view port graphic driver رو عوض کنی شاید درست بشه... از این مسیر :
Customise / preferences / viewports / choose driver
سلام
در تکمیل پست Parisa خانم؛
مشکل بالا که مطرح کردین و در لینک زیر جوابش آمده:
نصب و فعال سازی 3dsmax2013
این ارور مربوط به عدم توانایی موتور پردازش گرافیکی سیستم شما برای پردازش (رندر) viewport هاست.برای رفع این مشکل و در تکمیل جواب Parisa خانم باید به آدرس زیر مراجعه کنید:
Customise / preferences / viewports / Choose Driver… / OPENGL DIRECTX
یعنی کارت گرافیک OPENGL را انتخاب کنید
 

azam.mt

عضو جدید
واااااااااااااای خییییییییییییلیی یی ممنون:gol:
حالا این تغییر بعدا مشکل ساز نشه؟؟؟
 

سجی

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کسی میدونه چه جوری با پلاگین Glu3D For 3DsMax.کار کنه؟ممنون میشم راهنماییم کنید
 

AMMARIYA

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام من تازه دارم مکس یاد میگیرم .وقتی فایل کد رو تو مکس ایمپورت میکنم تو مکس بالا نمیاد و نشون نمیده.کسی میتونه راهنماییم کنه؟
 

azam.mt

عضو جدید
منم خیلی بلد نیستم اما با ورژن پایین تر توی کد save کنید شاید باز کنه توی مکس!!!;)
 

Parisa R

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام من تازه دارم مکس یاد میگیرم .وقتی فایل کد رو تو مکس ایمپورت میکنم تو مکس بالا نمیاد و نشون نمیده.کسی میتونه راهنماییم کنه؟

اگر اشتباه نکنم هر چیزی ایمپورت میکنی میره روی 0و0و0 میشینه...مطمئنی که کل صفحه رو چک کردی؟
 

AMMARIYA

عضو جدید
کاربر ممتاز
اره چک کردم، حتی فایلای مختلف کد رو هم امتحان کردم نشد:(
 

AMMARIYA

عضو جدید
کاربر ممتاز
ویندوزم 7 بود دیدم این مشکل هم با مکس 2009 هم با مکس2013 پیش میاد ویندوز xp نصب کردم درست شد;)
 

remizana

عضو جدید
مشکل مخفی شدن نماد دوربین و تارگت(هدف)آن در مکس

مشکل مخفی شدن نماد دوربین و تارگت(هدف)آن در مکس

دوستان سلام
مشکلی برام پیش اومده که در صحنه وقتی دوربین (هر نوعی) کار میگذارم، نماد دوربین و هدفش نیست و فقط یک خط آبی در صحنه پیداست و مجبورم که با select by name آنها را انتخاب کنم.چک کرده ام در لایه مخفی نیستند و مشکل زدن shift+c هم نیست که کل دوربین ها مخفی میشوند. اگر راهنمایی کنید ممنون میشوم
 

O . P . O . S

عضو جدید
سلام .توی مکس چه جوری میشه سازه ها رو نشون داد؟ سازه ی من خرپای سه بعدی و دو بعدی و پوسته ای
 

topman85

عضو جدید
من تو مکس تازه کارم. ممکنه تنظیمات Render Setup رو برای داشتن یه رندر خوب بهم بگه؟ من هنوز با mental ray کار می کنم... و تنظیمات همین رو می خوام
پیشاپیش سپاسگزارم
 

Ashkan R

عضو جدید
سلام دوستان
من کد و مکس رو به صورت خودآموز باد گرفتم و خب در حد پروژه های دانشگاه مکفی بود
ولی از اونجا که توی بازار کار سرعت حرف اول رو میزنه شاید نیاز باشه یه سری تغییرات در روند کارم انجام بدم!
من همیشه روال کارم اینطوریه که همه اجزا رو با جزئیات توی کد سه بعدی انجام میدم و بعد برای گذاشتن آبجکت و متریال دهی توی مکس ایمپورت میکنم
میخواستم ببینم این روش تا چه حدی اصولی هست؟ چون توی کد آدم از لحاظ اندازه و مقیاس دستش بازتره به نظر خودم روش بدی نیست!
ولی سوال اینه آیا کل پروژه رو از اول توی مکس شروع کنم مزیتی داره؟
ممنون







 

azam.mt

عضو جدید
میشه یکی بصورت تصویری متریال دهی توی ورژن 2013 مکس را یاد بده؟؟!!
 

Parisa R

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام دوستان
من کد و مکس رو به صورت خودآموز باد گرفتم و خب در حد پروژه های دانشگاه مکفی بود
ولی از اونجا که توی بازار کار سرعت حرف اول رو میزنه شاید نیاز باشه یه سری تغییرات در روند کارم انجام بدم!
من همیشه روال کارم اینطوریه که همه اجزا رو با جزئیات توی کد سه بعدی انجام میدم و بعد برای گذاشتن آبجکت و متریال دهی توی مکس ایمپورت میکنم
میخواستم ببینم این روش تا چه حدی اصولی هست؟ چون توی کد آدم از لحاظ اندازه و مقیاس دستش بازتره به نظر خودم روش بدی نیست!
ولی سوال اینه آیا کل پروژه رو از اول توی مکس شروع کنم مزیتی داره؟
ممنون

سلام
من خودم توی مکس مبتدی هستم ولی چیزی که یاد گرفتم و دیدم توی کار دیگران انجام میدن اینه که توی مکس سه بعدی می کنند ، کار کردن با اندازه ها توی مکس هم خیلی راحته کافیه قبل از شروع کار تنظیمات واحد اندازه رو انجام بدی و موقع کار هم مقابل هر اندازه واحد رو تایپ کنی ... اینطوری بعدها حتی بعد از متریال دادن و ... میتونی هر جای کارت رو خواستی ادیت کنی ... سایت آقای هانی محمدی هم فیلم های خوبی برای روند کار داره ....

این رو هم یاذم رفت بگم اگر توی کد سه بعدی کنی و بعد در مکس بخوای یک جای کارت رو متریالی بدی که قبلا پیش بینی نکرده باشی احتمالا برات مشکل پیش میاد ولی توی مکس که کار کرده باشی خیلی راحت میشه جزئیات کارت رو از کل جدا کنی و متفاوت متریال بدی مخصوصا توی معماری داخلی و این باعث میشه رندر کار خیلی طبیعی تر در بیاد ... البته دوستان حرفه ای میان و توضیحات تکمیلی یا اشتباهات من رو میگن
 
آخرین ویرایش:

سجی

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلا من چند تا سئوال برام پیش اومده ممنون میشم راهنماییم کنین:
1.با پلاگینwire jumble چه جوری کارکنم؟؟راستش هر چی کلنجار رفتم باش چیزی دستگیرم نشد

2.کسی پلاگین fumefx رو نداره یا از کجا دانلودش کنم...ممنون میشم راهنماییم کنید...کلی سئوال دیگه داشتم دیگه روم نشد بپرسم فعلا
 

سجی

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خیلی وقتها پس از اعمال ویرایشگرها نظم اولیه سگمنتها وحشتناک از بین میره جوری که اگه بخواییم مدل رو دوباره ویرایش کنیم کار خیلی سخت میشه...آیا میشه بعد از ویرایش و اعمال مدیفایرهای متعدد دوباره سگمنتها رو منظم کرد جوری که مدل هم تغییری پیدا نکنه؟
 

Zancanaro

متخصص 3dMAX
کاربر ممتاز
ویندوزم 7 بود دیدم این مشکل هم با مکس 2009 هم با مکس2013 پیش میاد ویندوز xp نصب کردم درست شد;)

به نظر من ربطی به ویندوز نداره!! یه سون دیگه نصب میکردید،یا تردی مکس رو از یه شرکت دیگه تهیه میکردید،،، بهتره از سون استفاده کنید ،، چه بهتر که از نوع 64 بیتی باشه . البته اگه سیستمتون 64 باشه
چون از سخت افزار نهایت استفاده رو میکنه

سلام .توی مکس چه جوری میشه سازه ها رو نشون داد؟ سازه ی من خرپای سه بعدی و دو بعدی و پوسته ای

من دقیقا نفهمیدم! ولی تو تردی باید همه چی رو مدل کرد.

من تو مکس تازه کارم. ممکنه تنظیمات Render Setup رو برای داشتن یه رندر خوب بهم بگه؟ من هنوز با mental ray کار می کنم... و تنظیمات همین رو می خوام
پیشاپیش سپاسگزارم

به نظر من تنظیمات موتور رندر بین 10 تا 20 درصد رو کیفیت تاثیر داره...و هر صحنه ای تنیمات خاص خودشو می طلبه......شما بهتره که با وی ری رندر گیری کنید، منتال ری خیلی گسترده س ...ولی با ویری سریعتر وبهتر نتیجه میگیرید

سلام دوستان
من کد و مکس رو به صورت خودآموز باد گرفتم و خب در حد پروژه های دانشگاه مکفی بود
ولی از اونجا که توی بازار کار سرعت حرف اول رو میزنه شاید نیاز باشه یه سری تغییرات در روند کارم انجام بدم!
من همیشه روال کارم اینطوریه که همه اجزا رو با جزئیات توی کد سه بعدی انجام میدم و بعد برای گذاشتن آبجکت و متریال دهی توی مکس ایمپورت میکنم
میخواستم ببینم این روش تا چه حدی اصولی هست؟ چون توی کد آدم از لحاظ اندازه و مقیاس دستش بازتره به نظر خودم روش بدی نیست!
ولی سوال اینه آیا کل پروژه رو از اول توی مکس شروع کنم مزیتی داره؟
ممنون








میشه یکی بصورت تصویری متریال دهی توی ورژن 2013 مکس را یاد بده؟؟!!

خوب ببینید،فرقی نداره خود من به شخصه بیشتر اوقات با اتوکد مدل رو انجام میدم (تو اتوکد مدل کردن سریعتر از تردی مکسه!)-بعد طبق مقیاسی که میخوام به مکس ایمپورت میکنم-البته شما ایمپورتی که انجام دادین درست نبوده - بهتره طبق این تنظیمات ایمپورت کنید تا سیاهی از بین بره------اینم بگم همونظور که پریسا گفت توی مکس هم میشه دقیق و سریع مدل کرد...هر کسی یه روشی داره--
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=150053&d=1368043452

خیلی وقتها پس از اعمال ویرایشگرها نظم اولیه سگمنتها وحشتناک از بین میره جوری که اگه بخواییم مدل رو دوباره ویرایش کنیم کار خیلی سخت میشه...آیا میشه بعد از ویرایش و اعمال مدیفایرهای متعدد دوباره سگمنتها رو منظم کرد جوری که مدل هم تغییری پیدا نکنه؟

نه راهی وجود نداره ..شما باید از ابتدا مدل رو درست انجام بدید،مثلا من یا باکس رو مدل کردم،بهش توربو اسموت میدم،دوباره میام ادیت پولی میکنم !! خوب دیگه نمیتونم برگردم به قبل از توربو اسموت! چون عملا تغیراتی که تو ادیت پولی دوم زدم خراب میشه، میشه برگشت به شرظی که مدیفایر ادیت پولی آخری رو حذف کنم، بسته به مدیفایرهاتون ،، یه وقتایی میشه برگشت،یه وقتایی هم نمیشه
 

سجی

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلا من چند تا سئوال برام پیش اومده ممنون میشم راهنماییم کنین:
1.با پلاگینwire jumble چه جوری کارکنم؟؟راستش هر چی کلنجار رفتم باش چیزی دستگیرم نشد

2.کسی پلاگین fumefx رو نداره یا از کجا دانلودش کنم...ممنون میشم راهنماییم کنید...کلی سئوال دیگه داشتم دیگه روم نشد بپرسم فعلا



کسی نبود مارو راهنمایی کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:crying:
 

topman85

عضو جدید
به نظر من ربطی به ویندوز نداره!! یه سون دیگه نصب میکردید،یا تردی مکس رو از یه شرکت دیگه تهیه میکردید،،، بهتره از سون استفاده کنید ،، چه بهتر که از نوع 64 بیتی باشه . البته اگه سیستمتون 64 باشه
چون از سخت افزار نهایت استفاده رو میکنه



من دقیقا نفهمیدم! ولی تو تردی باید همه چی رو مدل کرد.



به نظر من تنظیمات موتور رندر بین 10 تا 20 درصد رو کیفیت تاثیر داره...و هر صحنه ای تنیمات خاص خودشو می طلبه......شما بهتره که با وی ری رندر گیری کنید، منتال ری خیلی گسترده س ...ولی با ویری سریعتر وبهتر نتیجه میگیرید





خوب ببینید،فرقی نداره خود من به شخصه بیشتر اوقات با اتوکد مدل رو انجام میدم (تو اتوکد مدل کردن سریعتر از تردی مکسه!)-بعد طبق مقیاسی که میخوام به مکس ایمپورت میکنم-البته شما ایمپورتی که انجام دادین درست نبوده - بهتره طبق این تنظیمات ایمپورت کنید تا سیاهی از بین بره------اینم بگم همونظور که پریسا گفت توی مکس هم میشه دقیق و سریع مدل کرد...هر کسی یه روشی داره--
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=150053&d=1368043452



نه راهی وجود نداره ..شما باید از ابتدا مدل رو درست انجام بدید،مثلا من یا باکس رو مدل کردم،بهش توربو اسموت میدم،دوباره میام ادیت پولی میکنم !! خوب دیگه نمیتونم برگردم به قبل از توربو اسموت! چون عملا تغیراتی که تو ادیت پولی دوم زدم خراب میشه، میشه برگشت به شرظی که مدیفایر ادیت پولی آخری رو حذف کنم، بسته به مدیفایرهاتون ،، یه وقتایی میشه برگشت،یه وقتایی هم نمیشه

ممنون از توضیحتون
راستش همه به من می گن ویری سخت تره! شما اولین نفر هستین که ازش می شنوم ویری آسونه و سریع تر کار آدم رو راه می اندازه...
 

dthed

عضو جدید
کسی نبود مارو راهنمایی کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:crying:

1 . والا با پلاگین ( اسکریپت ) WireJumble خودم کار نکردم ... ولی میباست تو y.outube باشه آموزشی ....
این ویدئو هم ببین شاید به کارت بیاد

http://www.mrbluesummers.com/874/video-tutorials/wire-bundle-monday-movie

2 . بفرمایید .
[h=2]Sitni Sati FumeFX v3.5.1 for 3ds Max 2012 – 2013 – x86/x64[/h]http://gfxdomain.net/blog/2013/03/sitni-sati-fumefx-v3-5-1-for-3ds-max-2012-2013-x86-x64-36095.html
 

Similar threads

بالا