رتبه های غرورآفرین

nila_joon

عضو جدید
رتبه های غرورآفرین



آنان که بوده اند و دیده اند می دانند که این دردی است قدیمی. دولتمردان به آسانی دروغ می گویند و متملقان به آسانی آن را توزیع و تکثیر و بلکه تقویت می کنند. توجیه این است که به ملت روحیه بدهیم اعتماد به نفس بدهیم درست می شود. می بینید که بیش از یک قرن است عمل نکرده تا رسیده به آخرین دولتمرد ایرانی رییس دولت نهم و دهم جمهوری اسلامی.

محمود احمدی نژاد هر هفته سخنی می گوید که هیچ قدرتمند بزرگی که تاریخ ساز هم باشد نگفته است مانند هفته پیش که گفت من رسما اعلام می کنم ایران از ابرقدرت های جهانی است و کسی یارای ایستادگی در برابرش ندارد"

و همین گفته هاست که آدمی را وادار می کند تا به جست و جو درآید. حاصل جست و جو درباره رتبه ایران در دوران دولت احمدی نژاد این هاست


رتبه های بالای جدول:
رتبه ی سوم خطرناک ترین کشور برای وبلاگ نویسان
خودکشی زنان : رتبه سوم جهان
رتبهٔ دوم در زمينه اعدام
رتبه اول در آمار مهاجرت نخبگان، ميان 91 کشور


رتبه های ته جدول:
آزادي مطبوعات : ايران رتبه ۱۷۲ از ۱۷۵كشور
زندانی کردن روزنامه نگاران :بافاصله بعید اول در جهان
رتبه ۱۶۸ در زمینه فساد دولتی
رتبه 88 از نظر شاخص توسعه انساني
گذرنامه جمهوری اسلامی در آخر جدول جهانی اعتبار
رتبه ۱۲۳ جهان در تامین سلامت مردم
از نظر نرخ تورم در میان 225 کشور، 219 بوده است.
بالاتر از آنگولا در «انتهای جدول» جاذبه های تجاری
سهم زنان در مدیریت: رتبه جهانی 101 میان 120 کشور
رتبه 144 فضای کسب و کار جهان
رتبه جهانی در سرعت اینترنت: 186
رتبه 172 از میان 176كشور را براي آزادي رسانه
 

nila_joon

عضو جدید
1- این دوستان شفیق مشخص نمی کنند که اگر این بزرگنمایی سیاسی ادعایی آنان از این آمارها سترده شود ومثلاً رتبۀ واقعی جمهوری اسلامی چند نمره بالاتر یا پایینتراز آمارارائه شده باشد چه تفاوتی در"زیست بوم" ایرانیان گیرافتاده در وضعیت نابسامان قرون وسطایی می تواند مورد اتکا وافنخارقراربگیرد.
2- مسأله بسادگی این است که ایران نسبت به سی سال پیش دریک نمای دور ونسبت به چند سال پیش درنمای نزدیک ازهمۀ کشورهای پیرامونی دروضعیت مشابه یا پایینتر از خودمان عقب مانده تراست، واین عقب ماندگی روبه تشدید است ونه تحدید. لذا روح این آمارها ازما پاسخ این را می طلبد که: "چرا باید چنین باشد؟"
4- خب یک پاسخ کلیشه ای و خررنگ کن این است که این عقب ماندگی هرروز تشدید شونده بهای "استقلال سیاسی" است که ناچاریم بپردازیم. ولی آیا واقعاً چیزی بنام استقلال سیاسی وجود دارد یانه ودرصورت وجود به چه کارزندگی آدم ها می خورد. آیا خوراک وپوشاک وکار ودرآمد وتحصیل وثروت ولذت و...وبطورکلی "زندگی" خوب باید ملاک باشد یانه؛ فقط می توان با فوت کردن درجلد این پهلوان پنبۀ مفنگی هدف از زندگی را افتخار به مخالفت ومبارزه با اوباش محله(دراینجا امریکا وانگلیس واسراییل والا ماشاءالله) قرار داد.
5- ول کنیم این مفاهیم بشدت کهنه ورسوب کرده دراعماق دل وجانمان را که "بهای استقلال مان را می پردازیم". مگر غیراز این است که هر عمل عقلانی باید به بهبود شرایط زندگی مان منجر شود والا بیهوده است. اصلاً کدام فقیر مستقلی می شناسیم درهمسایگی فردیمان که مستقل باشد دربالادستی بجای زیردستی. آیا تا حالا اتفاق افتاده که همسایۀ غنی ما برای گرفتن دوتا پیاز، کمی آبلیمو، رساندن بچه اش به بیمارستان و...به همسایۀ فقیرمان مراجعه کند. وبالاتر چرا ما (جمهوری اسلامی) اعلان نمی کنیم که غرب را تحریم اقتصادی می کنیم وفقط همواره درپی اثبات این هستیم که تحریم اقتصادی غرب اثری برما ندارد. خب می خواهیم اثزش چه باشد غیرازاین آمارها با چند رتبه بالاتر وپایین تر. آیا امروز کرۀ جنوبی .مالزی .ترکیه .هند وچین وسنگاپور ومکزیک وبرزیل وآفریقای جنوبی وتایوان و...مستقل ترند یا ما!
6- ایران در زمان آخرین پادشاه بالاترین رتبۀ درآمد سرانه وتوسعه یافتگی را در آسیا داشت بعداز ژاپن. هی توبگو رژیم شاه نوکر امریکا بود. خب گیریم که بود ولی دیگر محتاج توگو وبنین وبورکینا فاسوکه نبود. بود؟
من البته این ها را که می تواند صدها مصداق ودلیل دیگر هم داشته باشد برای دوستانی می گویم که گمان دارم حسن نیت دارند درانتقاد های باجهت گیری های "پز استقلال" شان والا طبیعی است که کسانی که مزد این شبهه افکنی های بی منطق را دریافت می کنند حق دارند- بلکه تکلیف دارند- که ازمنافع کارفرمایشان دفاع کنند.
7- این نوع استقلال پرستی وپزعالی جیب خالی را اتحاد جماهیر شوروی سابق 70 سال داد. بکجا رسید؟ به آنجایی که امروز به پاداش باراک اوباما در بتأخیر انداختن استقرار پروژۀ سپرموشکی دراروپای شرقی وآوردن همین پروژه پشت دروازه های ایران درخلیج فارس؛ آقای مدویدف یا پوتین- حالا برعکس-منافع خودش در جمهوری اسلامی را می فروشد. نه تنها می فروشد که جلوتر از بریتانیای "خبیث!" وهمراه امریکا وفرانسه نامه می نویسد به آژانس وشورای امنیت که جلو جمهوری اسلامی را بگیرید. و فاعتبرو یا اولی الالباب! یا...هو
 

abu_72

عضو جدید
کاربر ممتاز
این اطلا عات از کجا اومده ؟
این سرعت اینترنت که حقیقت داره!!!!!!!!
 

behsooz

عضو جدید
مهرشاد شما چرا ولايت زير سوال ميبريد لطفا فكركنيد بعدبنويس
 

farzan001

عضو جدید
همیشه تحریمیم فقط افغانستان و عراق و لبنان و چین (اونم به خاطر آب کردن اجناس بونجولش) قبولمون دارن.
بریم حالشو ببریم با این همه نخبه از آخر اولیم.
 
بالا