[ راندو ] کارگاه راندو در معماری

rana.7

عضو جدید

سراميك
1.نشان دادن طرح سراميك با مداد.
2.استفاده از ماژيك در راندو:در اينجا از ماژيك زرد پوست تخم مرغي استفاده شده سپس ماژيك كرم بتونه اي براي نشان دادن چيدمان شطرنجي به كار رفته.سايه با ماژيك خاكستري در نقاطي كه زير ميز قرار ميگيرند كشيده شده است.
3.استفاده از مداد رنگي.
4.افزودن نقاط روشن:نقاط روشن با مداد سفيد نشان داده شده است.
5.منظم كردن لبه هاي سراميك كف:در اين مورد از مدادهاي رنگ روشن روي سراميك تيره و بالعكس استفاده ميشود.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

rana.7

عضو جدید

پلان هاي كف داخلي
ديد پلان ابزاري است انتزاعي كه براي سازماندهي فضايي,ارتباطات و به تصوير كشيدن عناصر داخلي و جزييات معماري يك فضا به كار ميرود.
1.ترسيم پلان و سياه كردن ديوارهاي برش خورده
2.رنگ ايميزي با ماژيك:طرح قاليچه با ماژيك و به صورت نقطه پردازي با سر ماژيك انجام شده است.سايه ها با مازيك خاكستري اضافه شده انداين نمونه سايه زدن موجب سه بعدي به نظر امدن عناصر در كف ميشود.
3.اضافه كردن جزييات با مداد رنگي
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

rana.7

عضو جدید
جزييات تكميلي ديوار
دو نكته مهم را مد نظر داشته باشيد:
1.راندوي اين سطوح بايد كم رنگ و ملايم باشد چون سطوح ديوار به نوعي زمينه كل اتاق محسوب ميشود.در واقع وقتي سطح ديوار بسيار تيره باشد و با زمينه كف در تضاد قرار گيرد فضا براي استفاده كنندگان محبوس و محدود به نظر ميرسد
2.مراقب باشيد با مداد رگه ايجاد نكنيد چون سطوح ديوار اغلب صاف هستند.اين رگه ها كه به دليل بافت كاغذ ايجاد ميشود با سطح ديوار كه بدون رگه است و سطحي صاف دارد متفاوت است.


ديوارهاي نقاشي شده
1.كاربرد پاستل در زمينه:براي ايجاد رنگ يكدستروي ديوار از پاستل استفاده كنيد.پاستل را با چاقو روي بخش طرح ديوار تراشيده سپس با دستمال روي آن بكشيد و با جير سطح حاصل از آن صيقل خورده است.
2.اصلاح و كاربرد تغيير تدريجي رنگ:رنگابه هاي تدريجي(B)با مداد خاكستري به منظور ايجاد سايه هاي ملايم و پراكنده و تغيير تدريجي رنگ ها انجام شده و روي آن با مداد كرم-زرد و نارنجي سايه زده شده است

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

rana.7

عضو جدید
پرداخت رنگ تزييني
روشهاي فراواني در پرداخت رنگ تزييني مثل شست و شو با اسفنج.محو كردن با پارچه.استفاده از نقاط.رنگابه رنگي و كشيدن رنگ بر سطح ديوار وجود دارد.
در اين تصاوير كاربرد رنگابه هاي رنگي را به تصوير ميكشد.اين رنگابه,رنگابه ي قلمو از رنگهاي مختلف است.
ابتدا تركيب پاستل و مداد رنگي را امتحان كنيد تا قبل از استفاده در طرح نهايي خود به تركيب رنگي مناسب براي طرحتان دست يابيد.
1.استفاده از پاستل و كمرنگ كردن آن با پاك كن برقي:با چاقو تكه اي پاستل را خراشيده و با تكه اي دستمال آ‹ را پخش و در نهايت با تكه اي جير صيقل دهيد.در قسمت هاي روشن تر از مقدار كمتري كرد پاستل استفاده شده و با استفاده از پاك كن برقي براي محو كردن پرداخت آبي استفاده ميشود.
كاربرد رنگهاي اضافه تر ,حذف و استفاده از تغيير تدريجي رنگها:ذرات تراشده ي پاستل سبز تيره با دستمال به اهستگي روي آبي كشيده شده و كل سطح با جير تميز شده است.پاستل قرمز اكسيد روشن هم با همين فن به كار برده ميشود.
اين رنگها علاوه بر اينكه رنگ آبي را تعديل ميكنند علايم به جا مانده پاكن را هم محو ميكنند
تغيير تدريجي رنگها با كناره مداد خاكستري انجام شده سپس با مداد آبي روي آن سايه زده ميشود


 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

cute

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همه ی دوستان
کسی هست که راجع به راندو با جوهر راپید بتونه به من اطلاعاتی بده:cry:
 

Parisa R

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام به همه ی دوستان
کسی هست که راجع به راندو با جوهر راپید بتونه به من اطلاعاتی بده:cry:


یعنی چی؟ منظورت با قلمو و جوهر راپیده؟ اگر منظورت اینه که باید از تکنیکهای آب مرکب استفاده کنی احتمالاً! وگرنه باید از راندوی خطی استفاده کنی!
من همینقدر میدونستم:w34:
 

ایناز

عضو جدید
سلام بچه ها من عضو جدیدام ;)
کسی میتونه کار با ابرنگ به من کمک کنه::que:
 
آخرین ویرایش:

mehrazin_f

عضو جدید
سلام به همه ی دوستان
کسی هست که راجع به راندو با جوهر راپید بتونه به من اطلاعاتی بده:cry:
يه روش هست که سر چوب کبريتو کج ميبری مثل قلم نی ميشه بعد ميزاريش توی اتود دوميل بعد ميزنيش تو جوهر راپيد ميکشی.خيلی آسونه ولی خيلی به کار جلوه ميده.من خودم تازه این روشو ياد گرفتم خيلی خوشم اومد.سعی ميکنم چندتا نمونه کار بزارم...
 

rana.7

عضو جدید
پرداخت هاي الگودار
1.ترسيم الگوهاي مدادي;به كار بردن ماژيك هاي روشن در زمينه:ابتدا الگوها به آرامي با مداد ترسيم شده.
ماژيك هاي روشن براي جلوه پردازي بهتر الگوها در زمينه به كار رفته اند
ماژيك زرد ناپل(پوست تخم مرغي)براي نوارهاي ديگري مثل بدنه كتيبه مارپيچ در بالاي ديوار استفاده شده است.ماژيك كرم بتونه اي براي قسمت هاي فلزي كتيبه و مربع هاي كوچكي كه به صورت شطرنج هستند استفاده شده است و ماژيك خاكستري براي لبه هاي قاب و كتيبه ها استفاده شده.
-روان نويس براي ترسيم الگو ها به كار نرفته است از اين رو لبه ها به صورت نامنظم با خطوط نرم به جا مانده است.
2.كاربرد رنگابه پاستل:براي ايجاد طرح كاغذ ديواري بعد از كاربرد ماژيك تكه اي از پاستل زرد را تراشيده و با انگشت كشيده شود و سپس سطح را با جير صيقل بدهيد.
به اين ترتيب هم رنگ زمينه ديوار ايجاد ميشود و هم رنگ ماژيك,كم رنگ تر,ملايم تر و يكدست تر ميشود.


 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

rana.7

عضو جدید
قرنيز چوبي
1.استفاده از ماژيك در زمينه:ماژيك قهوه اي كرافت و نارنجي در قرنيز به كار رفته است
2.اضافه كردن رگه ها با مداد:براي ترسيم رگه هاي چوب از كناره مدادهاي اجري,نارنجي,كرم-زرد با خطوط نازك استفاده شده است.
3.به كار بردن نقاط تيره و روشن:نقاط روشن با مداد رنگي سفيد به لبه هايي كه به سمت منبع فرضي نور قرار گرفته اند اضافه ميشود.گواش سفيد نيز در همين مناطق به كار ميرود.نقاطي كه با گواش اضافه شده اند ملايم و با مداد كرم-زرد كمي مات شده اند.
سايه و نورهاي كم با مداد قهوه اي سوخته و خط كش اضافه شده است


 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

rana.7

عضو جدید
پنجره ها
-ديد روز-كاغذ سفيد
1.ديوارهاي رنگي پنجره دار:روشن ترين ديوارها حتي به رنگ سفيد,تيره تر از خود شيشه به نظر مي رسند.
در اين تصاوير ماژيك خاكستري به صورت عمودي و ماژيك صورتي غروبي به صورت افقي به كار رفته تا اين تركيب ميزان رگه ها را كاهش دهد.پاستل گچي زرد مايل به قهوه اي هم روي آن كشيده شده و با جير صيقل داده شده.
2.اضافه كردن رنگ به ديد خارجي:از آنجا كه تيغه هاي جدا كننده ي پنجره ها رنگ روشن تري دارند به راحتي ميتوان تشخيص داد چه مقدار رنگ براي استفاده در منظره پشت آن لازم است.
در شروع كار به آرامي از كناره مداد خاكستري با حركتي انتزاعي و نسبتا اتفاقي استفاده ميكنيم سپس كار را با كناره مداد زرد مغز پسته اي با همين روش ادامه ميدهيم.مداد آبي ابري به همين صورت روي مداد خاكستري و فضاهاي سفيد باقي مانده استفاده ميشود.
-در صورت لزوم ميتوان رنگها را با مداد سفيد تركيب كرد.
-تركيب هر سه رنگ ياد شده هرچه شود بايد از رنگ ديوارهاي داخلي روشن تر باشد.
3.اضافه كردن رنگ به آلت ها,چهار چوب ها و زوارهاي پنجره:در تصوير زوارها چهارچوب ها و آلت هاي پنجره با ماژيك خاكستري ونيلي روشن روي هم كشيده شدند و از آنجا كه زوار بايد روشن تر از تيغه جدا كننده پنجره ها باشد روي آن مداد خاكستري به كار رفته و با مداد آبي-خاكستري سايه زده شده
با توجه به سايه اي كه به واسطه نور فضاي بيرون بر چهارچوب و آلت هاي پنجره مي افتد اين قسمتها بايد با مداد خاكستري و ابي-خاكستري سايه بخورند.


 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

rana.7

عضو جدید
ديد روز- كاغذ رنگي
1.استفاده از رنگ در ديد خارجي:هنگام استفاده از كاغذ رنگي ميتوان هر دو رنگ تيره و روشن را به كار برد.
در اين طرح ابتدا مداد زرد مغز پسته اي و آبي ابري با فشار ملايم دست به كار رفته و از ماژيك خاكستري براي تنه درخت استفاده ميشود.سپس مداد سفيد با فشار زياد دست به كار رفته تا احساس روشني فضاي خارج القا شود.
2.استفاده از رنگ در چهار چوب و آلت هاي پنجره:در اين قسمت از ماژيك آبي ابري وسپس مداد آبي-خاكستري براي سايه زدن روي ماژيك به كار ميرود.از مداد سفيد و خط كش براي كشيدن خطوط روشن قرنيز پنجره ها استفاده شده

3.استفاده از رنگ ديوار
نكته:در اين تصوير از پاستل براي رنگ كردن ديوار استفاده نشده چون كاغذ هاي رگه دار و ناصاف هنگامي كه پاستل اضافي از روي اين كاغذها پاك ميشوند خطوط ترسيم شده هم با آنها پاك ميشود.


 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

rana.7

عضو جدید
ديد شب
1.استفاده از ماژيك بسيار تيره:مازيك هاي سرمه اي ,سياه را ميتوان به كار برد.
مازيك سياه براي ترسيم درختان و درختچه هاي پشت زمينه استفاده شده.
ماژيك خاكستري سرد هم براي راندوي طرح زمين در دور دست ها و ارغواني روشن براي رنگ آميزي آسمان به كار رفته.
2.ترسيم الت پنجره ها با مداد بسيار روشن:آلت پنجره ها با مداد سفيد و خط كش كشيده شده
3.اضافه كردن نقاط روشن در صورت نياز:سوسوي چراغ هاي شهر با گواش اضافه شده.


 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

rana.7

عضو جدید
پرده ها
1.ترسيم چين خوردگي ها.سايه ها و جزييات عناصر اصلي با ماژيك:چين خوردگي ها با ماژيك خاكستري رنگ اميزي شده و زمينه اصلي پرده با نارنجي معدني به صورت يكدست نقطه گذاري شده وسايه ها با ماژيك خاكستري سرد به آن افزوده شده.
2.استفاده از رنگابه رنگي:از رنگابه پاستلزرد ليمويي براي رنگ آميزي و تكه اي جير براي صيقل آن استفاده شده.براي بافت زبرتر ميتوان همين رنگابه را با مداد رنگي ايجاد كرد.
بعد از به كار بردن رنگابه پرده ها شبيه چين خوردگي هاي قسمت بالاي طرح سمت راست به نظر ميرسد بيرون زدگي هاي پاستل با پاكن پاك شده و بخشي از رنگ هاي داخل پرده نزديك پنجره حذف ميشود.اين كار قسمت هاي نور خورده را نشان ميدهد.
3.افزودن الگوهاي ثانويه:الگوهاي كج وكوله ثانويه چاپ پارچه پرده و يا گلدوزي آن را منتقل ميكند.اين جلوه با مداد رنگي برنزي به وجود آمده است.
4.برجسته كردن تورفتگي چين خوردگي ها:تورفتگي چين ها ابتدا با ماژيك كشيده شده و در تكميل طرح از خطوط نازك مداد قهوه اي سوخته و مداد برنزي استفاده شده.پيلي هاي بالاي پرده نيز با مداد قهوه اي سوخته ايجاد شده است.



 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

rana.7

عضو جدید
پرده هاي نازك
1.ترسيم محيط پيرامون پرده:خطوط كلي پرده به جاي روان نويس با مداد بسيار روشن ترسيم شده كه در نتيجه ظاهري سبك تر به طرح داده اند.
2.ترسيم چين ها با ماژيكك:از كشيدن چين هاي زياد خودداري كنيد تا پرده زياد تيره نشود و بعد از به كار بردن ماژيك خطوط كمكي مدادي پاك ميشوند.
اگر چين ها تيره و عميق باشند ميتوان آنها را با مداد سفيد يا پاستل ملايم تر كرد.
3.رنگ آميزي ملايم چهارچوب و آلت هاي پنجره با مداد
4.جلوه پردازي ظريف رنگي:ميتوانيد روي پرده سايه اي ظريف ايجاد كنيد.در اين تصاوير از مداد ابي ابري براي سايه زدن تورفتگي چين ها و مدادهاي سفيد و گلبهي براي نشان دادن برجستگيها استفاده ميشود.



 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

rana.7

عضو جدید
آفتابگير
1.ابتدا منطقه دور آفتابگيرها را ترسيم كنيد:آفتابگيرها بايد در مرحله آخر به طرح اضافه شوند تا به طور مناسبي روشن بمانند.
2.اضافه كردن زمينه رنگ به آفتابگيرها:در اين نمونه پاستل لاجوردي به كار برده شده.
3.ايجاد سايه نما روي چهارچوب و جدارهاي پنجره:از مداد آبي ابري و خط كش روي زمينه پاستل استفاده شده سپس سطح آن با مداد خاكستري كمي تيره شده است.
4.اضافه كردن خطوط پليسه خورده ي افقي:از خط كش و مداد آبي-خاكستري براي ايجاد خطوط پيلي خورده استفاده شده است.



 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

nino

مدیر بازنشسته
سلام به همه ی دوستان
کسی هست که راجع به راندو با جوهر راپید بتونه به من اطلاعاتی بده:cry:

بله عزیزم .
جوهر راپید سه رنگ اصلی داره . زرد و قرمز و ابی . از این سه رنگ تمام رنگها رو میسازی . رنگها رو از رنگهای خام بدست میاری . خیلی وحشتناکهههههههههههههههههه:confused::confused:
 

زاها

عضو جدید
بچه ها این يکی از کارای منه.البته فقط راندوش کار منه.لطفا نظرتونو بگين...
آذین جان عالی شده فقط فکرنمی کنی ادیوارهای سمت چپ راسایه هاش کمی روشن تربودندبهتربود مثلاخاکستری احساس می کنم بیش ازحدسیاهه ویه چیزدیگه اینکه تو تمام آسمونات روفقط باماژیک کارمی کنی می تونی ازپاستل هم استفاده کنی چون آبی سمت درختها خیلی سنگینی می کنه شایدبایدیکم روشنتر یاباچیزدیگه ای کارمی شد.
موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

mehrazin_f

عضو جدید
آذین جان عالی شده فقط فکرنمی کنی ادیوارهای سمت چپ راسایه هاش کمی روشن تربودندبهتربود مثلاخاکستری احساس می کنم بیش ازحدسیاهه ویه چیزدیگه اینکه تو تمام آسمونات روفقط باماژیک کارمی کنی می تونی ازپاستل هم استفاده کنی چون آبی سمت درختها خیلی سنگینی می کنه شایدبایدیکم روشنتر یاباچیزدیگه ای کارمی شد.
موفق باشی
زاها جان ممنون از نظرت.راستش من تازه کار با ماژيکو ياد گرفتم و با وسيله ديگه ای هنوز بلد نيستم کار کنم...اینم جز اولين کارايی که راندو کردم:smile:
 

ziiiiiiiba-88

عضو جدید
سلام بچه ها جون اولا می خواستم یه کتابه خیلی خوب واسه راندو بهم معرفی کنید بعدشم اگه لطف کنید چند تا راندو داخلی که سطح های وسیع داشته باشه واسم بذارین خیلی ممنون میشم آخه من توی رنگ گذاشتن سطح های وسیع توی برسبکتیو مثل دیوار وسقف مثلا یه دیوار 10در10 اصلا نمی دون چطوری رنگش کنم راستی کتابی که معرفی می کنید لین نباشه.
 

m.h.z.m

عضو جدید
کاربر ممتاز
این شیت اصلی طرح 2 من هست
میدونم که خوب نیست . استادمم گفت
لطفا راهنمایی
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

m.h.z.m

عضو جدید
کاربر ممتاز
این هم کروکی ها
مال امامزاده هاشم هستش تو 24 کیلومتری رشت خودمون
مال سیزده بدر 87 هست
سایز a4 با مدااد
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

m.h.z.m

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینم کروکی دومی از همونجا
نمونهای از 180 تا کروکی
اینم a4 هست با روانویس نوک نمدی مشکی فایبر
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
طرح 2

طرح 2

;)نوشتی شیت بندیت ضعیفه و استادت اینو گفته
به نظر من شیت بندی و پرزانته همون قدر مهمه که طرح
تو ابتکار داری مثلا روی 1 تیکه کوچیک zoomکردی ولی روش کشیدنت هنرمندانه نیس امیدوارم منظورمو رسونده باشم
موفق باشی
رو دست آزاد بیشتر کار کن
 

rana.7

عضو جدید
كركره ها
1.ترسيم اجزاي كركره با ماژيك:از ماژيك تيره استفاده كنيد تا فضاي بين كركره ها در تضاد با آن روشن به نظر بيايد
2.قلم گيري و تيره كردن لبه ي كركره در صورت نياز:بالا وپايين هريك از خطوط كركره ها با مداد نوك تيز آبي-خاكستري و خط كش قلم گيري شده است.اين خطوط دقيقا از بخش مياني عرض چهار چوب ترسيم سپس پاك شده اند.
براي اينكه كركره ها كمي تيره تر باشند از مداد آبي-خاكستري استفاده شده است
3.روشن ساختن و پرداخت لبه ها:اگر به طور اتفاقي خطوط افقي كه با ماژيك رسم شده است ميتوانتد از گواش سفيد و قلم موي نازك براي ايجاد فضاي سفيد بين آنها استفاده كنيد.


 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

rana.7

عضو جدید
سقف ها
1.رنگ آستر سقف
2.افزودن تدريجي رنگ با پاستل:سقف با استفاده از رنگ زرد مايل به قهوه اي و در گوشه ها از پاستل اكر طلايي استفاده شده.و هر دو با جير صيقل داده شده است.
دقت كنيدبراي نشان دادن نواحي روشن شده با نور بازتابي زمين,از سفيدي خود كاغذ استفاده شده است.وپاستل لاجوردي تيره براي رنگ آميزي ملايم قسمت هاي پشتي نواحي مشخصي از زمين كه بازتاب نور سفيد به انها ميخورد به كار رفته است و با جير صيقل داده شده است.
3.پاك كردن خطوط:هنگامي كه خطوط طرح با پاكن برقي و شابلن پاك ميشود شبكه اي از خطوط نازك سفيد به جا مي ماند با چنين روشي اين الگو به صورت يكنواخت و ملايم و مناسب براي طرح ترسيم ميشود.



 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

rana.7

عضو جدید
سقف با تير چوبي
1.ايجاد سايه و سايه گاه با ماژيك:از ماژيك خاكستري براي ايجاد سايه و سايه گاه استفاده شده
2.به كار بردن رنگ ها در سقف:براي تير چوبي از پاستل هاي سرخ و زرد مايل به قهوه اي براي پوشش كف در سايه و سايه گاه استفاده شده است و نقاط روشن با پاكن پاك شده است.
3.اضافه كردن جزييات:درز تخته كوبي با مداد H6 و خط كش ترسيم شده است
سايه ها با مداد اكر زرد روي تخته كوبي كف كشيده شده اند و تركيبي از مدادهاي خاكستري و نخودي براي تيرها و اتصالات آنها به كار رفته است

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

m.h.z.m

عضو جدید
کاربر ممتاز
;)نوشتی شیت بندیت ضعیفه و استادت اینو گفته
به نظر من شیت بندی و پرزانته همون قدر مهمه که طرح
تو ابتکار داری مثلا روی 1 تیکه کوچیک zoomکردی ولی روش کشیدنت هنرمندانه نیس امیدوارم منظورمو رسونده باشم
موفق باشی
رو دست آزاد بیشتر کار کن
سلام
مزسی
فکر کنم سایت ر از همه ضعیفتر کشیدم و توش آدم هم یادم رفت بذارم !!!
هنرمندانه نیست معنیش میشه راندوش ضعیف هست دیگه نه ؟
من با مداد رنگی راندو کردم !
اگه شما بودید با چی راندوش میکردید ؟
کاغذش مقوای فابریانوی چپ و راست کرم هست و سایزش 50*70
 
بالا