راز خوشبختي انسان ؟

aftab

عضو جدید
کاربر ممتاز
راز خوشبختي انسان،فكر نكردن به گذشته و آينده است.
تحقيقات دانشمندان دانشگاه هاروارد نشان مي دهد،لذت بردن انسان از لحظه اي كه در آن قرار دارد و پرهيز از انديشيدن به گذشته يا آينده از جمله رازهاي سعادت و خوشبختي است.

دانشمندان در تحقيقات خود به اين نتيجه رسيده اند كه انديشيدن به حوادث گذشته يا آنچه درآينده اتفاق خواهد افتاد باعث مي شود انسان احساس بدبختي كند.

بر اساس اين تحقيقات كساني كه تحقيقات روي آنان انجام شده است،نيمي از وقت خود را صرف فكر كردن به گذشته يا آينده مي كنند و به آنچه در زمان حال انجام مي دهند هيچ توجهي ندارند و در30 درصد اوقات هيچگونه تمركزي ندارند.

اين بررسي ها همچنين نشان مي دهد،افراد هنگام انجام تمرين هاي ورزشي نيز تمركز بيشتري دارند و بيشتر به كاري كه انجام مي دهند مي انديشند و از فكر كردن به گذشته يا آينده رهايي پيدا مي كنند.

همچنين دانشمندان در بررسي هاي خود دريافتند،انسان ها هنگام كار كردن يا گذراندن اوقات خود در مقابل كامپيوتر،كمترين احساس خوشبختي را دارند.

به گفته محققان انسان ها قدرت عجيبي براي تمركز بر مسائل و حوادثي دارند كه در گذشته اتفاق افتاده است و همين توانايي است كه به آنها امكان مي دهد گذشته را به دقت بررسي كرده و از حوادث گذشته براي زندگي در آينده عبرت بگيرند.

اما انسان گاهي اوقات از اين توانايي خود براي امور منفي استفاده مي كند كه ممكن است به نابود كردن خوشبختي اش بيانجامد.
لينک خبر: http://www.irinn.ir/Default.aspx?TabId=55&nid=197391
منبع خبر: شبکه خبر
 

Similar threads

بالا