راحت ترین شرایط تحصیل در 20 سال گذشته در انگلیس برای ایرانیان

yasin755

عضو جدید
کشور انگلستان به عنوان یکی از پیشرفته‌ ترین کشورهای جهان، سالانه پذیرای هزاران مهاجر از سراسر جهان می باشد. این کشور به ویژه شهر لندن یکی از مهم ‌ترین مقصدهای مهاجرت تحصیلی به شمار می آید و در میان دانشجویان بین‌المللی محبوبیت زیادی دارد. علاوه بر مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و سرمایه‌گذاری نیز با وجود پیچیدگی و رقابت شدید آن، از روش‌های متداول مهاجرت به انگلستان هستند. لازم به ذکر است که بریتانیا یکی از گران ‌ترین مقصدهای مهاجرت محسوب می شود و هزینه ‌های زندگی در آن نسبتا بالاست.



اقتصاد کشور انگلستان بر محور اقتصاد بازار آزاد قرار دارد و بر اساس ارزش ارزی و میزان تولید ناخالصی، پنجمین اقتصاد بزرگ جهان به حساب می آید. رئیس خزانه ‌داری بریتانیا مسئولیت اجرای سیاست‌ های اقتصادی این کشور را برعهده دارد و بانک مرکزی انگلستان نیز به سیاست ‌های پولی آن رسیدگی می ‌کند. همچنین بخش اصلی اقتصاد بریتانیا را فعالیت ‌های خدماتی تشکیل داده و شهر لندن نیز پس از نیویورک به عنوان دومین قطب مالی جهان به شمار می ‌آید.



مزایای تحصیل در انگلیس برای ایرانیان در سال 2023

دانشگاه‌ های انگلیس رتبه‌ی بالایی در رنکینگ جهانی دارند و از کیفیت بالای آموزشی برخوردارند که سبب شده از سراسر جهان دانشجوها برای تحصیل به انگلیس مهاجرت کنند . تحصیل در انگلستان به زبان بین‌المللی انگلیسی انجام می‌شود و اعتبار مدارک اخذ شده جهت ورود به بازار کار در هر جای جهان معتبر است.

کشور انگلستان فاصله‌ی کوتاهی با ایران دارد (حدود 5 ساعت) و یکی از نزدیک‌ترین مقاصد برای ادامه‌ی تحصیل به شمار می ‌رود.

دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا می‌توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز به همراه ببرند و همسرشان نیز اجازه‌ی کار در انگلستان را خواهد داشت.

علاوه بر درس خواندن در معتبرترین دانشگاه های این کشور، دانشجویان می توانند ۲۰ ساعت در هفته به کار مشغول شوند و کسب درآمد کنند.



انواع ویزای تحصیلی انگلستان

ویزای کوتاه مدت انگلستان

یکی از انواع ویزای تحصیلی انگلیس، ویزای کوتاه‌ مدت است. بازه‌ی زمانی این ویزا 6 الی 11 ماه را شامل می‌ شود و قابل تمدید نیست. بهتر است بدانید در صورتی که ویزای کوتاه مدت انگلیس را داشته باشید امکان تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های دولتی انگلیس و اجازه‌ ی کار نخواهید داشت. همچنین امکان همراه بردن اعضای خانواده را ندارید. ویزای کوتاه مدت انگلستان اغلب برای گذراندن دوره‌ های فراگیری زبان انگلستان استفاده می ‌شود.

ویزای دانش آموزی انگلیس

این نوع ویزای تحصیلی انگلستان برای کودکان 4 الی 17 ساله است که قصد ادامه‌ی تحصیل در مدارس انگلستان را دارند. با این نوع از ویزای انگلستان به یک نفر از اعضای خانواده به عنوان گاردین ویزای انگلستان اهدا میگردد.

ویزای دانشجویی انگلیس

این نوع ویزای تحصیلی برای افراد بالای 17 سال است که قصد ادامه‌ی تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های انگلستان را داشته باشند.

ویزای نخبگان انگلیس

این نوع ویزا، ویزای درجه 1 یا ویزای استعداد درخشان نامیده‌ می‌شود. ویزای استعداد درخشان سهمیه‌ی محدودی دارد و در سال 500 نفر از سرتاسر دنیا را شامل می‌شود.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا