دوستاني كه حل مسايل رياضي براشون سخته بيان اينجا

نخبه برق

کاربر بیش فعال
سايتي جالب به نام ولفرام آلفا ايجاد شده است.
موسس این سایت فردی به اسم استفان ولفرام. این نابغه ی فیزیک و ریاضیات، دانشمند ۵۰ ساله ی انگلیسی است که به همراه ۱۰۰ نفر دیگه این سایت رو راه اندازی کردن. ولفرام در سن ۱۵ سالگی اولین مقاله ی خودش رو چاپ کرد و در ۲۰ سالگی مدرک دکترای فیزیکش رو هم از انیستیتوی تکنولوژی کالیفرنیا دریافت کرد. وی همچنین در سال ۱۹۸۸ نرم افزاری به اسم Mathematica ارائه کرد که پایه واساس نوشتن و تاسیس این سایت شده...
حالا اين امكان را براي ما فراهم كرده كه سوال رياضي بپرسيم و سايت جواب مي دهد ... امكان جالب ديگه اي كه داره اينه كه وقتي بر لينك show steps كليك مي كنيم كل راه حل را نيز نشون ميده... براي مثال وقتي بنويسيم: integrate x انتگرال يگانه از x مي گيره حالا اگه integrate integrate x بنويسيم انتگرال دوگانه از x ميگيره... آدرس سايت: http://www.wolframalpha.com

طبق بررسي هاي بيشتر اين سيستم در زمينه مهندسي ها، نجوم و فيزيك هم توانايي هايي دارد
 
آخرین ویرایش:

نخبه برق

کاربر بیش فعال
قابل نداشت عزيز

اين باشگاه رو ساختن براي تبادل اطلاعات مفيد!
من خودم تا حالا از نوشته هاي دوستان واقعا زياد استفاده كردم
 

navidkhob

عضو جدید
نکته

نکته

با سلام به تمام دوستان.
لازم به ذکر است که با ورود به داخل سایت و انتخاب گزینه integrator از tab های بالا می تونید فقط معادله مورد نظرتون رو واسه گرفتن انتگرال وارد کنید.
ضمنا اگه در پاسخ حل انتگرال اون جوابی رو داد که شما انتظار نداشتید(مثلا اگه قرار بوده حاصل یک معادله جبری ساده بشه اما لگاریتمی شده)فکر نکنید این پاسخ مناسب نیست و یا شاید اشتباه سوالتون رو وارد کردید.اگه دقت کنید حتما به یاد خواهید آورد که انتگرال و یا لاپلاس ، عملگر خطی بوده و هر دو مطابق بر قضیه یکتایی می باشند.
پس نتیجه این خواهد بود که شما درحال حل انتگرال نا معین هستید پس نتیجه دادن دو معادله متفاوت از نظر ظاهری به معنی نقص قضیه یکتایی نخواهد بود.و شما این اصل را در حل انتگرال معین حس خواهید کرد.(که مثلا هر دو به یک مقدار می رسند).
 

navidkhob

عضو جدید
خبر

خبر

سلام دوستان.
توجه کنید.
نرو افزار (MathematicaPlayer_7.0.1) رو می تونید از سایت معرفی شده در این تایپک دانلود کنید.همچنین فایل ها با پسوند nb اون رو هم می تونید از mathematica notebook از لینک زیر دانلود کنید.که البته لینک زیر سایت توابع ولفرم هستش.

لینک سایت

 
بالا