دسترسی به اینترنت با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه

طراحی سایت

عضو جدید

internet.jpg
سرانجام تعدادی از شهروندان شهر کانزاس توانستند با استفاده از خطوط فیبرنوری با سرعت استثنایی یک گیگابیت بر ثانیه به اینترنت دسترسی پیدا کنند.
به گزارش فارس به نقل از سی نت، این اولین بار در جهان است که استفاده از اینترنت با چنین سرعتی ممکن می شود. قرار است حدود 1100 شهر در آمریکا در سال های آینده با چنین سرعتی به اینترنت متصل شوند.
اجرای طرح مذکور در سال 2010 آغاز شد.
این سرعت دسترسی 100 برابر سریع تر از سرعت موجود برای استفاده از اینترنت در آمریکا و 3200 برابر سریعتر از متوسط سرعت اینترنت پرسرعت در ایران است.
اجرای این طرح جاه طلبانه یکی دیگر از برنامه های گوگل برای قبضه کردن ارائه خدمات اینترنتی در آمریکا بوده و به منظور تبدیل شدن این شرکت به یکی از بزرگترین سرویس دهندگان اینترنت صورت گرفته است.
استقبال از این خدمات بسیار خوب بوده، به گونه ای که 90 درصد از ساکنان مناطق تحت پوشش خواستار استفاده از آن شده اند. هزینه استفاده از اینترنت پرسرعت یک گیگابیتی 70 دلار در هر ماه خواهد بود.
هزینه استفاده از این خدمات همراه با ارائه یک ترابایت فضا برای ذخیره اطلاعات، تجهیزات فنی لازم برای دسترسی به این سرعت و همین طور سرویس تلویزیون دیجیتال به 120 دلار افزایش می یابد.


 
بالا