دانلود مقالات پنجمین کنفرانس ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران

Reyhane

عضو جدید
با سلام

مقالات پنجمین کنفرانس ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران به مرور در اين تاپيک براي دانلود رايگان قرار خواهد گرفت!

ليست کامل مقالات پنجمين كنفرانس ماشين بينايي و پردازش تصوير در سايت سيويليکا
محل برگزاری: تبريز - دانشگاه تبريز - سال 1387
تعداد مقالات: 144


ا
ولين مقاله:

كاهش نويز لكه‌اي در تصاوير سه بعدي اولتراسوند در فضاي ويولت

خلاصه مقاله:
يكي از عوامل مزاحم در فرايند تشكيل تصوير سه بعدي در دستگاهاي اولتراسوند ، نويز لكه اي (Speckle noise) است. اين نويز باعث افت كيفيت بصري تصاوير مي شود و تقطيع (segmentation) خودكار حجمهاي بدست آمده را دشوار مي سازد . در اين مقاله ، روش آستانه گذاري بلوكي روي ضرايب ويولت به سه بعد گسترش داده مي شود. در ادامه درون حجم با روش كني مرزها استخراج مي شوند و ماسك مرز تشكيل مي شود . از اين ماسك براي تشخيص نواحي همگن استفاده مي شود . با تركيب ماسك مرز و آستانه گذاري بلوكي روي ضرايب ويولت علاوه بر حذف نويز لكه اي مرزها و جزئيات تصوير حفظ ميشود. پياده سازي هاي عملي نشان مي دهد روش آستانه گذاري بلوكي از روش birge بيشتر نويز لكه اي را حذف مي كند و كارا تر است.

كلمات كليدي:
آستانه‌گذاري بلوكي، اولتراسوند سه بعدي، تبديل ويولت، نويز لكه‌اي


رمز فايل : artificial.ir

 

پیوست ها

  • ICMVIP06_129_566474.zip
    422.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Reyhane

عضو جدید
کاهش اثر نويز تناوبی در تصاوير ديجيتال به کمک فـ.يـ.لتر ميانه هوشمند در حوزه فرکانس
خلاصه مقاله:
نويز تناوبي، الگو يا الگوهايي ناخواسته تكرار شونده در سراسر تصوير است كه منجر به كاهش كيفيت تصوير و ايجاد ساختارهايي متناوب، شبيه هاشورخوردگي در تصوير ميگردد. در اين مقاله ضمن بررسي و مقايسه روش هاي موجود براي كاهش اثر اين نويز، يك فـ.يـ.لتر ميانه هوشمند در حوزه فركانس با بار محاسباتي كم ارائه ميشود. در روش پيشنهادي،فركانسهاي متناظر با نويزهاي تناوبي و پهناي هر يك به صورت هوشمند و با توجه به محتوي تصوير تخريب شده در حوزه فركانس، مشخص ميشود، سپس فقط براي فركانسهاي تخريب شده، فـ.يـ.لتر ميانه در حوزه فركانس كه از روشهاي موثر در كاهش اثر نويز تناوبي است، اعمال شده و تصوير تصحيح شده در حوزه مكان از تبديل فوريه معكوس تصوير فـ.يـ.لتر شده، محاسبه ميشود.
روش پيشنهادي و روش هاي مشابه موجود مانند فـ.يـ.لتر ميانه و ميانگين در حوزه فركانس، از نظر بهبود كيفيت به صورت آماري و ديداري و نيز از جهت بار محاسباتي مقايسه ميگردند. نشان داده خواهد شد كه بهبود حاصل شده توسط روش پيشنهادي از ساير روشهاي مورد مقايسه، بيشتر بوده و در عين حال، بار محاسباتي كمتري نيز دارد .

كلمات كليدي:
نويز تناوبي، فـ.يـ.لتر ميانه در حوزه فركانس، فركانس نويز، پهناي نويز
رمز فايل ها : artificial.ir

 

پیوست ها

  • p10095107.pdf
    670.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:
بالا