دانشگاه آزاد اهر

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
گفتم یه thread هم در مورد دانشگاه آزاد اهر باشه.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در یک نگاه

گذشتـه‌، حـال‌، آينـده‌
به‌ روايت‌: دكتر علی رضائی
رياست محترم دانشگاه​

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در سال 1372 و در راستای توسعه عدالت اجتماعی و ایجاد مراکز آموزش عالی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته با موافقت ریاست محترم عالی دانشگاه و مساعدت مسئولین محلی با دریافت مجوز تأسیس اعلام موجودیت نمود و از مهرماه 1373 با پذیرش دانشجودر دو رشته کامپیوتر و برق در مقطع کاردانی در ساختمان استیجاری آموزش و پرورش فعالیت علمی و آموزشی خود را در این شهرستان آغاز کرد و به یمن این حرکت فرهنگی و همراهی هیئت امناء و مسئولین اجرایی با تهیه زمین جهت احداث مجتمع آموزشی و آغاز عملیات اجرائی و ساختمانی در مهرماه 1376 فاز اول مجتمع دانشگاهی واحد اهر به اتمام رسید و عملاً این دانشگاه فعالیت اداری آموزشی خود را در ساختمان ملکی جدید الاحداث آغاز کرد و تا آخر سال 83 تعداد رشته های دانشگاه آزاد اسلامی اهر به 19 رشته افزایش یافت و ماحصل یک تلاش و پیگیری مستمر و جمعی موجب شد که تعداد رشته های دانشگاه در سال 84 به 22 رشته و در سال 85 به 38 رشته افزایش و درجه سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی اهر در اردیبهشت ماه 85 از درجه متوسط به بزرگ ارتقاء یافته و تعداد دانشجویان قریب به چهار هزار نفر برسد و شاهد رشد و توسعه کمی و کیفی در سطوح مختلف دانشگاه باشیم . با تلاشهای شبانه روزی همکاران در حوزه های مختلف این واحد و کسب امتیازات لازم و محقق شدن زمینه های لازم در جهت ارتقاء درجه سازمانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در تاریخ 27/5/86تبدیل به واحد بسیار بزرگ گردید. و اکنون با تأسیس رشته های جدید مهندسی برق ـ قدرت، مهندسی رایانه ـ سخت افزار، مهندسی معدن، مهندسی پتروشیمی و حقوق قضائی و زبان دارای 48 رشته می باشد. و امید آن می رود در آینده ای نزدیک به واحد جامع تبدیل شود.

وب سایت دانشگاه:http://www.iau-ahar.ac.ir/
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
14 رشته جديد در دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهر تاسيس مي‌شود

14 رشته جديد در دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهر تاسيس مي‌شود

در مقطع كارشناسي ارشد و كارشناسي
14 رشته جديد در دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهر تاسيس مي‌شود
خبرگزاري فارس: رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهر از تاسيس 14 رشته جديد كارشناسي ارشد و كارشناسي در دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي اهر، علي رضائي امروز در خصوص ايجاد اين رشته‌ها گفت: از سال آينده دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهر در رشته‌هاي كارشناسي ارشد زمين شناسي (با گرايش مهندسي زمين شناسي) ، كارشناسي ارشد ژئومورفولوژي و در رشته هاي كارشناسي، مهندسي معدن ، مهندسي شيمي ( مهندسي پتروشيمي ) ، شيمي كاربردي ، مهندسي عمران ـ آب ، مهندسي كامپيوتر ـ نرم افزار ، علوم قضائي ، مهندسي مخابرات ، مهندسي كنترل و ميكروبيولوژي و رشته هاي كارشناسي ناپيوسته، علمي_كاربردي برق ، علمي كاربردي ساختمان و تربيت معلم زبان و ادبيات فارسي دانشجو پذيرش خواهد كرد كه با راه اندازي آنها تعداد رشته هاي واحد دانشگاهي اهر به 59 رشته افزايش خواهد يافت.
وي با اشاره به پيشرفتهاي چشمگير اين واحد دانشگاهي در دو سال اخير افزود: براي اولين بار در دو سال متوالي درجه سازماني اين دانشگاه كه در سال 84 واحد متوسط بود در سال 85 به واحد بزرگ و در سال 86 به واحد بسيار بزرگ ارتقاء يافته است و امكانات آزمايشگاهي ، كارگاهي، تعداد كتابهاي كتابخانه مركزي ، كتب چاپ شده و فضاي كتابخانه با 100 درصد افزايش به بيش از دو برابر رسيده است.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي اهر، رضايي همچنين در خصوص برنامه‌هاي آموزشي اظهار داشت: در جهت ارتقاء سطح كمي و كيفي آموزش ، تحقيق و پژوهش در اين دانشگاه يكي از سيستم هاي راهبردي اين واحد جذب هيئت علمي با مدرك دكتري و دانشجوي دكتري بوده كه در اين راستا تعداد اعضاي هيئت علمي اهر از 55 نفر در سال 84 به 135 نفر در سال 86 افزايش يافته و علاوه بر اين 115 نفر مدرس با اين دانشگاه بصورت حق‌التدريس همكاري دارند.
رضائي از برنامه‌هاي آتي واحد اهر را افزايش رشته هاي كاربردي در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد و افزايش هيئت علمي با مرتبه دكتري و بورسيه دكتري اعلام كرد .
انتهاي پيام/ع منبع:خبرگزاری فارس

با ایجاد رشته های برق-مخابرات و برق کنترل دانشگاه اهر از سال تحصیلی آینده در همه چهار گرایش مهندسی برق (الکترونیک - قدرت* - کنترل - مخابرات) در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد. :) ;)
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
پنج پروژه بزرگ عمرانی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در دست اجراستاهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : امسال پنج پروژه بزرگ فرهنگی ، ورزشی ، رفاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در سایت جدید این دانشگاه در دست اجراست .


پروژه های در دست احداث واحد اهر در سایت جدید دانشگاهدکتر علی رضائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهر روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ( ایسکانیوز) در اهر ،تسریع در اجرای پروژه های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر را یکی از برنامه های اولویت دار این دانشگاه در جهت توسعه فضاهای آموزشی ، فرهنگی ، رفاهی ، کارگاهی ، آزمایشگاهی و ورزشی عنوان کرد و افزود عملیات اجرائی 5 پروژه عمرانی شامل مسجد و مجتمع فرهنگی ، خوابگاه بزرگ دانشجویی ، سالن ورزشی ، مجتمع پژوهشی و ساختمان بانک با اعتبار پیش بینی شده 70 میلیارد ریال آغاز شده که با اتمام این پروژه ها در سایت جدید 13 هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر ، بیش از 12000 متر مربع به فضای موجود این دانشگاه افزوده می شود .
رئیس واحد اهر از دوبرابر شدن تجهیزات کارگاهها و آزمایشگاههای فنی طی یکسال گذشته خبر داد و افزود : با صرف اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال تعداد کارگاهها و آزمایشگاههای واحد از 20 مورد به 42 مورد افزایش یافته که امید است با بهره برداری از مجتمع پژوهشی در سایت جدید دانشگاه که عملیات اجرائی آن امسال آغاز شده است با تجمیع امکانات پژوهشی و تحقیقاتی در این مجتمع امکان دسترسی و انجام پروژه های تحقیقاتی در فضایی مناسب برای اساتید و دانشجویان فراهم شود .
وی با اشاره به افزایش رشته های موجود دانشگاه در دو سال گذشته از 22 رشته به 64 رشته یادآور شد اگر تمهیدات لازم برای توسعه فضای دانشگاه متناسب با افزایش رشته ها انجام نمی شد قطعاً در آینده نزدیک با مشکل جدی مواجه می شدیم .
به گزارش ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در سال 1373 با دو رشته کاردانی فعالیت خود را در شهرستان اهر آغاز کرده و هم اکنون با درجه سازمانی واحد بسیار بزرگ با بیش از 5000 دانشجو در 64 رشته و بالغ بر 225 نفر هیات علمی تمام وقت ، نیمه وقت و حق التدریس بزرگترین مجتمع آموزش عالی شمالشرق آذربایجان شرقی به شمار می رود ./120
بالاگر
http://www.iscanews.ir/fa/ShowNewsItem.aspx?NewsItemID=192952
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
معاون پژوهشی واحد اهر :بیش از 65000 نفر در نیمه دوم سال 86 از وب سایت جدید واحد اهر بازدید کردنداهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : مهندس مقصود جهانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اعلام کرد طی شش ماه دوم سال 86 بیش از 65000 نفر از وب سایت جدید این واحد بازدید کردند .



نمای وب سایت جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهربه گزارش روز شنبه گروه علمی پژوهشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ( ایسکانیوز) از اهر ، معاون پژوهشی واحد اهر گفت : در مهرماه سال 86 وب سایت جدید واحد اهر به آدرس اینترنتی : www.iau-ahar.ac.ir بمنظور دسترسی سریع و استفاده از فن آوری روز در این دانشگاه راه اندازی شده است که با آغاز فعالیت این سایت اساتید و دانشجویان از امکانات متنوع فرهنگی ، آموزشی ، پژوهشی و اطلاع رسانی بهره مند شده اند .
مهندس جهانی افزود : در این سایت کاربران می توانند بصورت مستقیم با ریاست و معاونین دانشگاه ارتباط برقرار نموده و مسائل ، مشکلات و نقطه نظرات خود را با مسئولین دانشگاه مطرح نمایند .
وی گفت : سیستم اخبار و اطلاع رسانی با همکاری دفاتر خبری آنا و ایسکانیوز در این سایت لحاظ شده که کلیه اخبار مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر بصورت روزانه درج می شود .
وی همچنین اعلام کرد : سیستم جامع آموزش و شهریه با امکاناتی همچون : زیرسیستم های پژوهش ، مدیریت کاربران ، سیستم کنفرانس و همایش ، دبیرخانه ، کمیته انضباطی ، بایگانی آموزش ، برنامه ریزی آموزشی ، ثبت نام ورودی های جدید و ثبت نام ترمی، ثبت و کنترل نمرات ، گزارشات آموزشی ، امتحانات ، اخراجی ، مرخصی ، انصرافی ، پودمانی ، امور مشمولین ، صندوق رفاه ، اطلاع رسانی ، امور تغذیه ، فارغ التحصیلان ، امور خوابگاه ها ، صدور کارت، انتقالی و مهمانی ، مرکز اطلاعات و آمار و ارتباط با صنعت وجامعه نیز با استفاده از این نرم افزار فعال شده که اساتید و دانشجویان در کمترین زمان ممکن از مزایای این بهره مند می شوند .

بیستمین شماره مجله علمی پژوهشی " فضای جغرافیایی" منتشر شد
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : یبستمین شماره فصلنامه علمی پژوهشی "فضای جغرافیایی" دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر که هفتمین سال انتشار خود را طی می کند منتشر شد .


روی جلد بیستمین شماره مجله علمی پژوهشی " فضای جغرافیایی" دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهربه گزارش روز شنبه گروه علمی پژوهشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ( ایسکانیوز) از اهر ، در این شماره آثار و مقالاتی تحت عناوین " تبیین تفاوتهای فضائی امکانات شهری از طریق سطح بندی نظام شهری در استان سیستان و بلوچستان ، پهنه بندی شیب های پرخطر و کوهستانی شبکه ارتباطی روستاهای واقع در حوزه قرنقوچای ، ارزیابی شاخصهای محاسبه سرمایش بادی ، مطالعه موردی شهرستان اهر ، ارزیابی مدلهای برآورد تبخیر و تعرق بالقوه برای منطقه اهر ، بررسی موقعیت ژئواکونومیکی حوزه دریای خزر ، توانمندیهای ژئوتوریسم در توسعه روستای کندوان ، نقش عوامل انسانی در تغییرات اقلیمی و ارزیابی اثرات آن ، کاربرد GIS در پهنه بندی خطر سیلاب " مقالاتی هستند که توسط اساتیدی چون" دکتر خدا رحم بزّی ، دکتر مریم بیاتی خطیبی ، دکتر علی اکبر رسولی ، محمدرضا عزیز زاده ، دکتر ابراهیم شفیعی ، دکتر بهروز ساری سراف ، مهندس مقصود جهانی ، مهندس مولوی ، دکتر عزت اله عزتی ، میرعلی شفیعی عربی ، دکتر فریبا کرمی ، دکتر وارثی ، بختیار محمدی و مهندس خلیل ولیزاده کامران " به چاپ رسیده است .
گفتنی است مجله فضای جغرافیایی ، اولین مجله تخصصی جغرافیا با رتبه علمی پژوهشی در سطح منطقه 2 دانشگاه آزاد اسلامی می باشد که در سال گذشته در بین 112 نشریه انتشاری دانشگاه آزاد اسلامی رتبه برتر را از آن خود کرده است . این مجله به صاحب امتیازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر ، مدیرمسئولی دکتر علی دلال اوغلی و به سردبیری دکتر علیمحمد خورشیددوست و زیر نظر هیات تحریریه با حضور جمعی از اساتید برجسته رشته جغرافیا بصورت فصلنامه و به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر می شود . /120
http://www.iscanews.ir
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
اهدا بيش از 300 اثر پدر جغرافياي ايران به كتابخانه دانشگاه آزاد اسلامي اهر

اهدا بيش از 300 اثر پدر جغرافياي ايران به كتابخانه دانشگاه آزاد اسلامي اهر

اهدا بيش از 300 اثر پدر جغرافياي ايران به كتابخانه دانشگاه آزاد اسلامي اهر
خبرگزاري فارس:بيش از 300 عنوان مدارك علمي و دست‌نوشته‌هاي پروفسور يدالله فريد (پدر جغرافياي ايران) به كتابخانه اختصاصي جغرافياي دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهر اهدا شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، در مراسم تحويل اين آثار علمي، علي رضائي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهر ضمن تجليل از مقام علمي و خدمات صادقانه پروفسور فريد در خدمت به جامعه دانشگاهي و تربيت شاگردان مبرز را از افتخارات آن استاد فقيد برشمرد و افزود : پروفسور فريد يكي از ذخيره هاي علمي و از چهره هاي ماندگاري بود كه با وجود تقاضاي متعدد مراكز بزرگ دانشگاهي و علمي كشور در جهت استفاده مطلوب از تجربيات علمي آن استاد ، خدمت در مناطق محروم را براي بهره مندي علاقمندان ، اساتيد و دانشجويان علم جغرافيا براي خود برگزيد و تجربه نيم قرن تلاش علمي خود را در طبق اخلاص نهاد تا تشنگان تحقيق و پژوهش از اندوخته هاي علمي و تجربيات يك عمر خدمت صادقانه آن استاد بهره مند شوند .
وي نامگذاري دانشكده علوم انساني در دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهر و كتابخانه اختصاصي گروه جغرافيا به نام آن استاد فقيد را در جهت سپاسگزاري از خدمات بيش از يك دهه خدمت در دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهر كمترين اداي دين در حق ايشان عنوان كرد .
براساس اين گزارش، در اين مراسم سيدجواد فريد، فرزند ارشد اين استاد نيز يكي از آرزوهاي استاد فريد را استفاده و بهره مندي از آثار آن مرحوم توسط دانشجويان اعلام كرد و افزود: در اين راستا كتابخانه شخصي آن فقيد به اين واحد اهدا شده و آثار ، مقالات و دست‌نوشته هاي علمي بنا به وصيت پدرم نيز امروز به كتابخانه اين واحد اهدا شد .
اين گزارش مي افزايد، پروفسور دكتر فريد، پدر جغرافياي نوين ايران ، چهره ماندگار جغرافياي ايران در سال 85 ، منتخب جغرافي‌دانان ايران ، مدير مسئول مجله علمي ـ پژوهشي فضاي جغرافيايي دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهر بوده كه تحصيلات دانشگاهي خود را تا مقطع ليسانس در رشته هاي تاريخ ، جغرافيا و علوم تربيتي با رتبه اول در دانشكده ادبيات و علوم انساني دانشگاه تبريز گذرانده و پس از اخذ ليسانس عازم كشور فرانسه شده و با تحصيل در دانشكده ادبيات و علوم انساني سوربن پاريس با درجه ممتاز موفق به اخذ دكتري جغرافياي انساني با گرايش شهري شد و از سال 42 تا 75 همكاري خود را با دانشگاه تبريز با تربيت نيروهاي تحصيلكرده دانشگاهي خصوصاً كارشناسي ارشد و دكتري ادامه داد و از سال 1378 بصورت تمام وقت همكاري خود را با دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهر با فعال نمودن گروه‌هاي جغرافيا در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد آغاز كرد .
وي داراي 24 مقاله علمي پژوهشي و مولف 13 جلد كتاب مي باشد كه سه مورد از آن توسط دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهر به چاپ رسيده و كتاب شناخت شناسي و مباني جغرافياي انساني ايشان به عنوان كتاب سال 80 انتخاب شد و هم اكنون سه كتاب آن فقيد آماده چاپ مي باشد .
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
2 خبر دیگر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر

2 خبر دیگر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر

در مسابقات کیک بوکسینگ قهرمانی کشورتیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر رتبه برتر را از آن خود کرد
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : در مسابقات کیک بوکسینگ قهرمانی کشور تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در رده های بزرگسالان ، جوانان و نوجوانان رتبه برتر را از آن خود کرد .به گزارش روز یکشنبه گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ( ایسکانیوز) از اهر ، تیم اعزامی کیک بوکسینگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر به مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی بزرگسالان توسط آقایان محمد برزگری در وزن 65 کیلوگرم مقام اول ، حسن ساجدی فرد در وزن 71 کیلوگرم مقام دوم ، شهاب قلیزاده در وزن 60 کیلوگرم مقام سوم را کسب کرد .
در رده سنی جوانان آقایان توحید رئیسی در وزن 50 کیلوگرم مقام دوم ، حبیب علیزاده در وزن 55 کیلوگرم مقام دوم ، شاهین قلیزاده در وزن 65 کیلوگرم مقام دوم و اکبر حسین پور در وزن 50 کیلوگرم مقام سوم را از آن خود کردند .
در رده سنی نوجوانان حمید علیزاده در وزن 45 کیلوگرم نیز از این تیم گوی سبقت را از حریفان خود ربود و مقام اول این مسابقات را از آن خود کرد.

همزمان با هفته مشاغلبیش از 300نفر از دانش آموزان مراکز پیش دانشگاهی از واحد اهر دیدن کردند
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : بمناسبت هفته مشاغل و بمنظور آشنایی دانش آموزان با دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر و امکانات آموزشی ، پژوهشی و تحقیقاتی این واحد بیش از سیصد نفر از دانش آموزان شهرهای اهر و ورزقان از واحد اهر دیدن کردند .


بازدید دانش آموزان از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهربه گزارش روز چهارشنبه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ( ایسکانیوز) از اهر ، در این بازدید دانش آموزان مراکز پیش دانشگاهی از نزدیک با تجهیزات ، کارگاهها ، آزمایشگاههای فنی ، مرکز ISP و سایت اینترنت ، کتابخانه مرکزی دانشگاه و دانشکده های فنی و علوم انسانی آشنا شدند .
در طول حضور دانش آموزان در واحد اهر حسن بالاگر مسئول روابط عمومی واحد اهر نیز گزارشی از عملکردها و پیشرفتهای این واحد دانشگاهی در ابعاد مختلف فرهنگی ، آموزشی ، پژوهشی و عمرانی ارائه کرده و همچنین جمعی از اساتید و کارشناسان این واحد در مورد رشته های مختلف تحصیلی به سوالات دانش آموزان پاسخ دادند .
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در سال 1373 با دو رشته کاردانی فعالیت خود را در شهرستان اهر آغاز کرده و هم اکنون با درجه سازمانی واحد بسیار بزرگ با بیش از 5000 دانشجو در 64 رشته و بالغ بر 225 نفر هیات علمی تمام وقت ، نیمه وقت و حق التدریس بزرگترین مجتمع آموزش عالی شمالشرق آذربایجان شرقی به شمار می رود.

http://www.iscanews.ir
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
مرکز تحقیقات گیاهان دارویی یکی از نیازهای مهم منطقه ارسباران است

مرکز تحقیقات گیاهان دارویی یکی از نیازهای مهم منطقه ارسباران است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر :مرکز تحقیقات گیاهان دارویی یکی از نیازهای مهم منطقه ارسباران است
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : دکتر علی رضائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر گفت : با وجود گونه های متنوع گیاهی در جنگلهای ارسباران راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی یکی از نیازهای مهم منطقه ارسباران است.



دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهربه گزارش روز شنبه گروه علمی پژوهشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ( ایسکانیوز) از اهر ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با اشاره به پتانسیل های بالقوه منطقه ارسباران و تنوع گونه های گیاهان دارویی در منطقه ارسباران یکی از برنامه های اولویت دار این دانشگاه را راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی اعلام کرد و افزود : ایجاد این مرکز علمی تحقیقاتی گامی موثر در امر تحقیق و پژوهش در این زمینه بوده و یکی از آرزوهای بحق مردم منطقه ارسباران با ایجاد این مرکز تحقق خواهد یافت .
دکتر علی رضائی با اعلام این مطلب گفت : با موافقت معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کشور پرونده اخذ مجوز برای ایجاد رشته دکتری داروسازی و کارشناسی پیوسته علوم آزمایشگاهی به دفتر گسترش و ارزیابی آموزشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ارسال شده که در صورت اعطای مجوز از سوی وزارت علوم مقدمات و تمهیدات لازم برای راه اندازی این رشته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر فراهم شده است .
وی افزود : با توجه به اینکه رشته های تحصیلی برای دیپلمه های علوم تجربی در این واحد موجود نبود طی تلاشهای انجام شده طی دو سال اخیر رشته های میکروبیولوژی ، ژنتیک ، شیمی و ... راه اندازی شده اند و در صورت تصویب دو رشته دکتری داروسازی و کارشناسی پیوسته علوم آزمایشگاهی امکان ادامه تحصیل برای داوطلبان علوم تجربی منطقه بیشتر میسر می گردد .
گفتنی است منطقه ارسباران در شمالشرق استان آذربایجان شرقی دارای پوشش جنگلی و مرتعی وسیعی بوده که جنگلهای منحصر بفرد ارسباران را در خود جای داده است در سال 1355 از سوی سازمان یونسکو بعنوان منطقه حفاظتی و ذخیرگاه زیستکره معرفی شده و هم اکنون بیش از 164 هزار وسعت دارد . در منطقه ارسباران بیش از 1300 کونه گیاهی شناسایی شده است که 55 گونه از آنها برای اولین بار در ایران گزارش شده اند .
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
6 رشته جدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر راه اندازی می شود

6 رشته جدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر راه اندازی می شود

با موافقت شورای گسترش آموزش عالیشش رشته جدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر راه اندازی می شود
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : شش رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد ، کارشناسی و کاردانی به مجموع رشته های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اضافه شد .



دکتر علی رضائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهربه گزارش روز جمعه گروه علمی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ( ایسکانیوز) از اهر ، دکتر علی رضائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با اعلام این مطلب افزود : همگام با توسعه کمی و کیفی و بهره مندی از اساتید با تجربه دانشگاهی ، راه اندازی رشته های جدید متناسب با بازار کار از برنامه های اولویت دار این دانشگاه بوده و با اخذ مجوز از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری 6 رشته جدید کارشناسی ارشد زبان شناسی همگانی ، کارشناسی ارشد ژئومورفولوژی در برنامه ریزی محیطی و در مقطع کارشناسی مهندسی شیمی ـ صنایع شیمیایی معدنی ، کارشناسی زیست شناسی سلولی مولکولی ـ ژنتیک و رشته های کاردانی پیوسته علمی کاربردی تربیت بدنی و کاردانی پیوسته علمی کاربردی مکانیک خودرو به مجموع رشته های قبلی این دانشگاه اضافه شد .
وی افزود : پرونده رشته های مهندسی معماری ، مهندسی شیمی ـ صنایع غذایی ، مهندسی مکانیک جامدات ، مدیریت بازرگانی و زیست سلولی مولکولی ـ بیوشیمی پس از تامین اساتید برجسته برای این رشته جهت اخذ مجوزهای لازم به شورای گسترش وزارت علوم ارسال شده است که پیش بینی می شود این رشته ها تا پایان سالجاری به مجموع رشته های این واحد دانشگاهی افزوده شده و مجموع تعداد رشته های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر بیش از 70 رشته افزایش خواهد یافت .
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
2 خبر دیگر از واحد اهر

2 خبر دیگر از واحد اهر

بروز رسانی بخش های جدید سایت دانشکاه آزاد اسلامی واحد اهر شامل:

نگاهی تصویری به عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر

اطلاعاتی در مورد مسئولین دانشکاه آزاد اسلامی واحد اهر (شامل: معرفی - فعالیت ها و...)

همچنین بخشهای جدیدی شامل گالری و ... بروز رسانی شده و ازطریق سایت دانشگاه قابل دسترسی می باشند.
http://www.iau-ahar.ac.ir

همایش هم اندیشی و آگاه سازی سیره استاد شهید مطهری در واحد اهر برگزار شد
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر همایش هم اندیشی و آگاه سازی سیره استاد شهید مطهری با شرکت بیش از 300 نفر از اساتید و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزار شد .


همایش به گزارش روز یکشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ( ایسکانیوز) از اهر ، در این همایش حجت الاسلام فیضی زاده فرمانده بسیج طلاب آذربایجانشرقی مهمترین خدمات استاد شهید مطهری را در طول حیات پربرکت خویش ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی و ارائه ایدئولوژی اصیل اسلامی از طریق پاسخ به شبهات دینی و تالیف کتابهای جامع با عناوین مختلف برای اقشار مختلف جامعه ذکر کرد و افزود شهید مطهری بعنوان عالم فرزانه و با تسلط کامل به علوم اسلامی نقش بسزایی را در نشر و توسعه فرهنگ غنی اسلامی و روشنگری افکار عمومی داشت .
وی گفت تالیفات این اندیشمند فرزانه مانند گنجینه ای است که مختص یک زمان خاصی نبوده و برای همیشه خواهد ماند و تشنگان علم و معرفت از افکار و اندیشه های آن شهید بزرگوار بهره مند خواهند شد .
وی در این همایش بر نقش اساتید و فرهیختگان بر بازشناسی و شناساندن هرچه بیشتر تالیفات شهید مطهری تاکید کرد .
در این مراسم سید علی حسینلر مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر نیز در سخنان خود بر ادامه راه شهید مطهری و زنده نگهداشتن یاد و نام آن عالم فرزانه تاکید کرد و خواستار ارائه الگوهای مناسب برای انتقال و شناساندن این افکار به نسل جوان و قشر دانشجو شد .
همچنین در کنار این همایش نمایشگاهی از آثار استاد شهید مطهری برپا شد.
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
پرفسور پیروزپناه از پیشگامان ترویج علم موتور در ایران درگذشت

پرفسور پیروزپناه از پیشگامان ترویج علم موتور در ایران درگذشت

پرقسور پیروزپناه از پیشگامان ترویج علم موتور در ایران و استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر درگذشت.
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : سید وهاب پیروزپناه از اساتید برجسته دانشگاه تبریز و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر پس از عمری تلاش صادقانه در جهت اعتلای علم و دانش پس از تحمل یکسال بیماری سرطان به دیار باقی شتافت .


استاد فقید پروفسور سید وهاب پیروزپناه به گزارش روز پنجشنبه گروه علمی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ( ایسکانیوز) از اهر ، دکتر سید وهاب پیروزپناه در سال 1323 در تبریز متولد شد و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی مهندسی مکانیک در دانشگاه تبریز به اتمام رسانده و جهت ادامه تحصیل به انگلستان عزیمت نمود .
وی مدرک کارشناسی ارشد و دکتری (phd) مهندسی مکانیک خود را در دانشگاه ویلز (UWIST) انگلستان در سال 1976 به اتمام رساند و به جهت علاقه وافرش در خدمت به هموطنان خود بعد از بازگشت به کشور همکاری خود را با عنوان استادیار گروه مهندسی مکانیک دانشکده فنی دانشگاه تبریز آغاز کرد.
وی پس از بازنشستگی از دانشگاه تبریز به جهت علاقمندی در خدمت به مناطق کمتر توسعه یافته و بهره مندی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر از این استاد فرهیخته همکاری خود را بعنوان استاد تمام وقت گروه مهندسی مکانیک این دانشگاه آغاز کرد .
پروفسور پیروزپناه دارای سابقه مدیر تولید کارخانه درمن دیزل ایران ، استاد گروه مهندسی مکانیک دانشکده فنی دانشگاه تبریز ، استاد دانشگاه ویلز (UWIST) انگلستان ، استاد دانشگاه امپریال کالج انگلستان و استاد تمام وقت گروه مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر می باشند .
وی مولف کتاب "موتورهای احتراق داخلی گازسوز" و مترجم کتابهای "موتورهای احتراق داخلی"(کتاب سال 71) ، "تست موتورهای احتراق داخلی" ، "احتراق" ، "مقدمه ای بر پدیده احتراق" می باشند و از ایشان 46 مقاله در کنفرانسهای مختلف و 36 مقاله در مجلات بین الملی به چاپ رسیده است .
از فعالیتهای ایشان می توان به سردبیری چندین نشریه تخصصی موتور و مکانیک ، تاسیس انجمن های علمی مهندسان مکانیک ایران ، انجمن احتراق ، انجمن علمی موتور ایران ، حامی علمی و همیار گروه طراحی موتور ملی ایران و دبیر علمی چندین دوره همایش بین المللی موتور اشاره نمود که نقش بسزایی را در اعتلا و توسعه صنعت موتورسازی ایران در بین اساتید ، متخصصان و صنعتگران صنعت خودرو داشته است .
از مهمترین افتخارات ایشان انتخاب بعنوان استاد نمونه کشوری سال 83 ، پژوهشگر فعال وزارت صنایع در سال 79 و پژوهشگر نمونه استان آذربایجانشرقی در سال 82 می باشد .
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
تیم واحد اهر قهرمان رقابتهای هندبال خواهران منطقه 2 دانشگاه آزاد اسلامی شد

تیم واحد اهر قهرمان رقابتهای هندبال خواهران منطقه 2 دانشگاه آزاد اسلامی شد

تیم واحد اهر قهرمان رقابتهای هندبال خواهران منطقه 2 دانشگاه آزاد اسلامی شد
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : مسابقات هندبال منطقه 2 دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در جریان بود با قهرمانی تیم میزبان به پایان رسید .

به گزارش روز شنبه گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ( ایسکانیوز) از اهر ، مسابقات هندبال خواهران منطقه 2 دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت نه تیم دانشگاههای آزاد اسلامی اهر ، تبریز ، اردبیل ، زنجان ، میانه ، گرمی ، خلخال ، مهاباد و ابهر به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر بمدت پنج روز برگزار گردید که تیمهای واحد های اهر ، تبریز ، زنجان و اردبیل به مرحله نهایی راه یافتند و در نتیجه تیم واحد اهر مقام اول ، واحد تبریز مقام دوم و واحد اردبیل مقام سوم را کسب کردند.
اعضای تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر : سادینا حسن زاده ، یاسمن حاج محمدی ، رباب علیپور ، مرضیه پاشازاده ، سمانه صفری ، فرنگیز امانی ، حوا کاری ، معصومه حسن زاده ، الناز افتاده ، پروانه مکاری ، ام البنین راجی و منیژه شنابی ـ سرپرست تیم خانم پایور ـ مربی تیم خانم رسولی

برای اطلاع از کلیه اخبار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر , به وبسایت این دانشگاه مراجعه کنید
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
ایجاد دو رشته جدید کارشناسی ارشد

ایجاد دو رشته جدید کارشناسی ارشد

ایجاد دو رشته جدید کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : با اخذ مجوز از شورای گسترش وزارت علوم دو رشته جدید کارشناسی ارشد زبان شناسی همگانی و کارشناسی ارشد ژئومورفولوژی به رشته های موجود دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر افزوده شد .

دکتر علی رضائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهربه گزارش روز یکشنبه خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ( ایسکانیوز) از اهر ، دکتر علی رضائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر توسعه تحصیلات تکمیلی را از برنامه های اولویت دار این دانشگاه در سالجاری برشمرد و افزود تعداد رشته های کارشناسی ارشد این واحد با احتساب رشته های کارشناسی ارشد اقلیم شناسی در برنامه ریزی محیطی و کارشناسی ارشد مهندسی زمین شناسی به چهار رشته افزایش یافت .
وی گفت : با موافقت معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کشور پرونده اخذ مجوز برای ایجاد رشته دکتری داروسازی به دفتر گسترش و ارزیابی آموزشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ارسال شده که در صورت موافقت وزارت علوم مقدمات و تمهیدات لازم برای راه اندازی این رشته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر فراهم شده است .
گفتنی است دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با دارا بودن 70 رشته شامل 4 رشته کارشناسی ارشد ـ 49 رشته کارشناسی ـ 17 رشته کاردانی و همچنین 279 نفر هیات علمی تمام وقت ، نیمه وقت و حق التدریس و قریب به 5000 نفر دانشجو بعنوان بزرگترین مجتمع آموزشی شمالشرق آذربایجانشرقی در حال فعالیت است.
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
2 خبر دیگر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر

2 خبر دیگر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر

برگزاری دوره های علمی و آموزشی توسط بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر از برگزاری دوره های آموزشی ، علمی و نرم افزاری توسط بسیج دانشجویی این واحد خبر داد .


به گزارش روز دوشنبه خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ( ایسکانیوز) از اهر ، سید علی حسینلر مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر گفت : برگزاری دوره های آموزشی و علمی در سطح دانشگاه علاوه از ارتقاء سطح علمی دانشجویان تاثیر بسزایی در نگرش مثبت به تفکر بسیج داشته و قدمی مثبت در جهت مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن در بین جامعه دانشجویی می باشد .
وی برگزاری کلاسهای حل مساله و تمرین برای رشته های فنی ، برگزاری دوره کامل نرم افزارهای AutoCAD ، ETABS ، SAP ، MATLAB ، PSpice و دوره کامل ICDL از جمله کلاسهای آموزشی و علمی برگزار شده توسط بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برشمرد .
وی در پایان از همکاری مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در برگزاری این کلاسها تشکر و قدردانی کرد.

کتاب " جراحی نشخوارکنندگان اهلی " منتشر شد
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : بمنظور ارائه روشهای کاربردی تجربه شده جراحی در مزرعه برای نشخوار کنندگان کتاب "جراحی نشخوارکنندگان اهلی" با ترجمه دکتر علی رضائی توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در 663 صفحه منتشر شد .

روی جلد کتاب " جراحی نشخوارکنندگان اهلی "
به گزارش روز پنجشنبه گروه علمی پژوهشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ( ایسکانیوز) از اهر ، این کتاب که تنها کتاب مرجع در نوع خود می باشد شامل اطلاعات کلیدی و منبع جامعی در مورد آماده سازی بیمار ، مداخلات بیهوشی ، مایع درمانی ، تکنیکهای جراحی ، روشهای تصویربرداری و مدیریت بعد از عمل را مورد بحث قرار می دهد .
از خصوصیات خاص این کتاب اینکه تنها منبع موجود می باشد که روشهای جراحی گاو ، بز ، گوسفند و خوک را تحت پوشش قرار داده و در این کتاب بیش از 500 تصویر که به وضوح اختلالات ، روشها و تجهیزات معمول جراحی نشخوار کنندگان را نشان می دهد .
همچنین راهنمای مرحله به مرحله که روشهای جراحی مختلف را بر اساس دستگاههای بدن برای تمامی گونه ها پوشش می دهد نشان داده و در آن اطلاعات عملی و به روز که بر اساس تجهیزات و روشهای کلیدی جراحی ارائه شده است .
کتاب جراحی نشخوار کنندگان توسط نویسندگان متخصص تالیف شده و تصاویر اهدا شده از طرف بیش از 25 جراح مجرب در زمینه جراحی دامهای بزرگ را در اختیار قرار می دهد و همچنین بسیاری از روشهای جراحی که می تواند بصورت بی خطر در سطح مزرعه بحالت ایستاده انجام شود در این کتاب آورده شده است .
از جمله فعالیتهای پژوهشی دکتر علی رضائی می توان به ترجمه دو عنوان کتاب تخصصی ، چهار طرح پژوهشی تمام شده ، 25 مقاله علمی ـ پژوهشی چاپ شده در ژورنال های علمی و پژوهشی داخلی و خارجی و 42 مقاله کامل و خلاصه چاپ شده در سمپوزیوم و سمینارهای داخلی و خارجی ، استاد راهنمای 128 پایان نامه دکتری حرفه ای ، استاد راهنما و مشاور 4 پایان نامه تخصصی و انتخاب بعنوان پژوهشگر برتر سال 85 واحد تبریز اشاره نمود .
تدریس در واحدهای ارومیه و تبریز از سال 71 و نیز تدریس از سال 81 در دکترای تخصصی واحد علوم و تحقیقات از فعالیت های آموزشی ایشان می باشد . درجه علمی ایشان در سال 86 با بررسی سوابق علمی ، پژوهشی ، آموزشی و اجرائی به دانشیاری پایه 16 ارتقاء یافت . ایشان از سال 84 ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهـر را عهده دار می باشند.
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
بیست و یکمین شماره مجله علمی پژوهشی " فضای جغرافیایی" واحد اهر منتشر شد

بیست و یکمین شماره مجله علمی پژوهشی " فضای جغرافیایی" واحد اهر منتشر شد

بیست و یکمین شماره مجله علمی پژوهشی " فضای جغرافیایی" واحد اهر منتشر شد
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : یبستمین و یکمین شماره فصلنامه علمی پژوهشی "فضای جغرافیایی" دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر که هفتمین سال انتشار خود را طی می کندمنتشر شد.

به گزارش روز شنبه گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ( ایسکانیوز) از اهر ، در این شماره آثار و مقالاتی تحت عناوین " بررسی روستای تاریخی میمند از نظر جاذبه های گردشگری ، شهر سوخته از نام تا وضعیت گردشگری ، بررسی تغییرات نرخ آب بر اثر خشکسالی در دهستان شاندیز شهرستان مشهد طی سالهای 75 تا 85 ، بررسی ویژگی های بارش شهرستان مرند ، تحلیل نوسانات و آستانه های یخبندان های پاییزه و بهاره شهرستان اهر ، تحلیل همبستگی مصالح ساختمانی و ساختار فیزیکی ـ کالبدی ، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری ، چهار چوب ، سرمشق و رویکردها در مدل سازی زیست محیطی " مقالاتی هستند که توسط اساتیدی چون" رخساره اسدی ، دکتر حسن عباسی ، دکتر خدارحم بزی ، دکتر ابوالفضل بهنیافر،دکتر هادی قنبرزاده ، دکتر غلامحسین بی باک ، دکتر علیمحمد خورشیددوست ، رقیه سلمان پور ، دکتر محمد ظاهری ، شفیقه ناظری ، حمید روحی ، دکتر رشید سعیدآبادی ، یوسف قویدل و راحله صنیعی " به چاپ رسیده است .
گفتنی است مجله فضای جغرافیایی ، اولین مجله تخصصی جغرافیا با رتبه علمی پژوهشی در سطح منطقه 2 دانشگاه آزاد اسلامی می باشد که در سال گذشته در بین 112 نشریه انتشاری دانشگاه آزاد اسلامی رتبه برتر را از آن خود کرده است . این مجله به صاحب امتیازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر ، مدیرمسئولی دکتر علی دلال اوغلی و به سردبیری دکتر علیمحمد خورشیددوست و زیر نظر هیات تحریریه با حضور جمعی از اساتید برجسته رشته جغرافیا بصورت فصلنامه و به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر می شود
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
واحد اهر رتبه برتر انتخابات کانون فارغ التحصیلان منطقه 2 را از آن خود کرد

واحد اهر رتبه برتر انتخابات کانون فارغ التحصیلان منطقه 2 را از آن خود کرد

از لحاظ میزان مشارکت :
واحد اهر رتبه برتر انتخابات کانون فارغ التحصیلان منطقه 2 را از آن خود کرد
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : اولین دوره انتخابات هیات اجرائی کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با استقبال بی نظیر فارغ التحصیلان واحد اهر برگزار گردید که این واحد از لحاظ میزان مشارکت حائز بالاترین آمار در بین واحد های منطقه 2 دانشگاه آزاد اسلامی شد .

برگزاری اولین دوره انتخابات هیات اجرائی کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر
به گزارش روز دوشنبه گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ( ایسکانیوز) از اهر ، در این انتخابات که همزمان با سراسر کشور در سالن اجتماعات واحد اهر نیز برگزار گردید تعداد 562 نفر از فارغ التحصیلان رشته های مختلف شرکت کردند که از میان 42 کاندیدا ،تعداد 5 نفر به عنوان اعضای اصلی و 2 نفر به عنوان اعضای علی البدل این کانون انتخاب شدند.
در نتیجه این انتخابات رامز امیریان ، رباب صالحی ، اعظم مغانی ، مهدی قطعی و منصوره آقازاده بعنوان اعضای اصلی و ناهیده اسکندری و محسن جعفری بعنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
49 رشته جدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر ایجاد شد

49 رشته جدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر ایجاد شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اعلام کرد :49 رشته جدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر ایجاد شد
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : دکتر علی رضائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در گفتگو با ایسکانیوز از ایجاد 49 رشته جدید در دو سال اخیر خبر داد .

دکتر علی رضائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر
به گزارش روز چهارشنبه گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ( ایسکانیوز) از اهر ، دکتر علی رضائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر ایجاد 49 رشته جدید در دو سال اخیر شامل سه رشته کارشناسی ارشد ، 29 رشته کارشناسی ، 4 رشته کاردانی و 14 رشته کارشناسی پاره وقت را از فعالیتهای آموزشی این واحد در جهت تنوع بخشی به رشته های دانشگاه اعلام کرد و افزود : تعداد رشته های این واحد از 22 رشته در سال 85 به 71 رشته با مجوز شورای گسترش وزارت علوم افزایش یافته که با راه اندازی رشته های جدید تعداد دانشجویان نیز از 3200 نفر به قریب 5000 نفر در سال 87 افزایش یافته است .
رئیس واحد اهر گفت : در جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی آموزش یکی از برنامه های اولویت دار واحد اهر جذب و افزایش هیات علمی دکتری و بورسیه دکتری با مرتبه استادی و دانشیاری بوده که در این راستا با بهره مندی از 156 نفر هیات علمی تمام وقت شامل 13 نفر استاد ، 13 نفر دانشیار ، 28 نفر استادیار ، 18 نفر بورسیه دکتری ، 74 نفر مربی و 10 نفر استادیار و دانشیار نیمه وقت نقش بسزایی را در توسعه برنامه های آموزشی این واحد دانشگاهی و کیفیت بخشی به آنها داده است .
وی گفت : به جهت محقق شدن برنامه های اولویت دار این واحد دانشگاهی و تایید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای پروژه های عمرانی ، گسترش آزمایشگاهها و کارگاههای پژوهشی ، ارائه تسهیلات لازم به پژوهشگران و دانشجویان ، افزایش هیات علمی ، رشته های جدید و تمهیدات لازم برای ایجاد امکانات رفاهی ، خدماتی ، فضاهای آموزشی و عمرانی منجر به افزایش امتیاز واحد از 299 در سال 85 به 606 در سال 86 و قریب به 1000 امتیاز در سال 87 شده و سطح سازمانی این دانشگاه از متوسط در سال 84 به بزرگ در سال 85 ارتقاء یافته و در سال 86 نیز از درجه بزرگ به بسیار بزرگ نائل شده است که هم اکنون این واحد دانشگاهی بزرگترین مجتمع آموزش عالی منطقه ارسباران در بین مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی به شمار می رود .
دکتر علی رضائی گفت : دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب شکوهمند اسلامی است که به خوبی توانسته است همگام با دانشگاههای دولتی به موفقیتهای چشمگیر در زمینه های علمی ، پژوهشی و تحقیقاتی دست یابد .
وی گفت : دانشگاه آزاد اسلامی ره آورد مقدسی است که مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را از انزوا خارج و به مراکز علم و دانش و تحقیق و پژوهش مبدل کرده است و امسال دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در حالی پانزدهمین سال تاسیس خود را پشت سر می گذارد که از لحاظ کمی و کیفی در وضعیت مطلوبی قرار گرفته و رضایتمندی قشر فهیم ، فرهیخته و اندیشمند دانشگاهی را فراهم کرده است و به حول و قوه الهی و حمایت بی شائبه فرهیختگان و علاقمندان به توسعه خطه فرهنگ خیز ارسباران می رود که چشم انداز روشنی از آموزش عالی را فراروی مشتاقان علم و دانش قرار دهد و هم اکنون با بهره گیری از اساتید فرهیخته و برجسته دانشگاهی و استفاده از آرا و نظرات آنان با بینش و برخوردی دانشگاهی با محوریت دانشجو سازماندهی شده است و اهداف بلند خود را که همان حاکمیت ارزشهای والای اسلامی و ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) و ارتقاء سطح کمی و کیفی در زمینه های علمی ، پژوهشی و آموزشی است دنبال می کند و با استعانت از باریتعالی در سالی که بنام سال نوآوری و شکوفائی نامگذاری شده است با برنامه ریزی مدون در تمامی زمینه های عمرانی ، پژوهشی ، آموزشی و فرهنگی با استمداد از تعالیم آسمانی و تاسی از ائمه معصومین (ع) و با حمایتهای همه جانبه مردم و مسئولین این واحد دانشگاهی را به سمتی هدایت کنیم که مسیر پیشرفت آن هم اکنون سیر صعودی دارد سرعتی دوچندان بخشیم و آنرا به یکی از قطبهای علمی کشور تبدیل نمائیم.
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
میلیارد ریال برای اجرای پروژه بزرگراه اهر تبریز هزینه می شود

میلیارد ریال برای اجرای پروژه بزرگراه اهر تبریز هزینه می شود

فرماندار اهر :80 میلیارد ریال برای اجرای پروژه بزرگراه اهر تبریز هزینه می شود
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : صفر اصغری فرماندار اهر در جلسه شورای اداری شهرستان اهر از اختصاص هشتاد میلیارد ریال برای اجرای پروژه بزرگ ملی بزرگراه اهر ـ تبریز در سالجاری خبر داد و افزود تسریع در اجرای پروژه بزرگراه اهر تبریز یکی از نیازهای ضروری منطقه بوده که علاوه بر شهرستان اهر شاهراه ارتباطی آذربایجانشرقی به استان اردبیل و مغان می باشد .

جلسه شورای اداری شهرستان اهر
به گزارش روز شنبه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ( ایسکانیوز) از اهر ، وی همچنین حذف 11 نقطه حادثه خیز در مسیر اهر تبریز را تا پایان سالجاری از دیگر برنامه های راه و ترابری در اهر اعلام کرد.

شاید این خبر در ظاهر ربطی به دانشگاه آزاد اسلامی اهر نداشته باشه ولی اجرا شدن این طرح از نظر امنیت جانی حدود 400 - 500 دانشجو که هر هفته مرتبا 5-4 روز در این مسیر (تبریز - اهر)رفت و آمد میکنند خیلی مهمه, چون این جاده واقعا از خطرناکترین جاده های ایرانه!
همچنین به زودی لیست کامل رشته های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر رو در این تاپیک قرار میدم.
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
2 خبر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر

2 خبر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر :
بزرگترین مجموعه ورزشی اهر امسال به بهره برداری می رسد
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : دکتر علی رضائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در جریان بازدید مسئولین اجرائی شهرستان و نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از پروژه های در دست اجرای این واحد اعلام کرد مجموعه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر امسال به بهره برداری می رسد .

مجموعه ورزشی در دست احداث واحد اهر
به گزارش روز شنبه گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ( ایسکانیوز) از اهر ، رئیس واحد اهر گفت : مجموعه ورزشی این دانشگاه در زمینی به مساحت 3600 متر مربع و با اعتباری بالغ بر ده میلیارد ریال که عملیات اجرائی آن از سال گذشته آغاز شده بود با پیشرفت فیزیکی 30 درصد در دست اجرا می باشد که با تامین اعتبارات لازم و تمهیدات انجام شده تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد .
دکتر علی رضائی یکی از نیازهای مهم این دانشگاه را در جهت ترویج فرهنگ ورزش و ارائه برنامه های ورزشی ، ساخت این مجموعه ورزشی عنوان کرد و افزود : این مجموعه ورزشی شامل سالن هندبال ، فوتسال با جایگاه ویژه تماشاگران ، سالن بدنسازی ، سالن کشتی ، سالن شطرنج ، سونای خشک و ساختمان اداری با زیربنای 3600 متر مربع در دست ساخت است.
رئیس واحد اهر افزود : با راه اندازی این مجموعه ورزشی که در نوع خود یکی از بزرگترین مجموعه های ورزشی منطقه می باشد علاوه بر بهره مندی کلیه دانشجویان رشته های مختلف ، دانشجویان رشته های جدید کارشناسی علوم ورزش و تربیت بدنی و کاردانی تربیت بدنی که جدیدا ایجاد شده اند دروس عملی خود را که قبلا در سالن استیجاری تربیت بدنی انجام می شد را در این مجموعه طی خواهند کرد .

مدیر امور شعب بانک ملی آذربایجان شرقی :
بانک ملی آماده ارائه تسهیلات بانکی جهت توسعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر است
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : صالح ودادی مدیر امور شعب بانک ملی آذربایجان شرقی دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از مشتریان خوش حساب این بانک اعلام کرد و افزود : این بانک آماده ارائه تسهیلات بانکی جهت توسعه مراکز آموزشی ، فرهنگی و تامین فضاهای آموزشی ، رفاهی و خدماتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر است .

مراسم افتتاح باجه بانک ملی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ( ایسکانیوز) از اهر ، مدیر امور شعب بانک ملی استان آذربایجان شرقی از ارتقاء باجه بانک ملی دانشگاه به شعبه مستقل تا پایان مهرماه خبر داد و افزود با ارتقاء آن کلیه خدمات شهروندان و مسافرینی که در مسیر جاده اهر ـ تبریز رفت و آمد دارند از مزایای بانک ملی شعبه دانشگاه بهره مند خواهند شد .
در این مراسم که فرماندار و مسئولین اجرایی و دانشگاه آزاد اسلامی نیز حضور داشتند مدیرکل فنی و عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اعلام کرد عملیات اجرائی ساحتمان بانک ملی شعبه دانشگاه در زمینی با زیربنای 900 متر مربع و با اعتبار 3 میلیارد ریال آغاز شده که با اتمام آن این شعبه در ساختمان جدید مستقر خواهد شد .

لیست دروس ارائه شده ترم تابستانی 87 توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر
برای دریافت دروس به صورت عکس کلیک کنید
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
2 خبر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر

2 خبر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر :
پذیرش دانشجو در 6 رشته مقطع کاردانی پیوسته از بین دیپلمه های فنی در واحد اهر
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : مهندس بابک گلچین معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اعلام کرد در سال تحصیلی جدید این دانشگاه از بین دانش آموزان رشته های فنی در 6 رشته مقطع کاردانی پیوسته دانشجو پذیرش خواهد کرد .

ساختمان دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر
به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار داشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ( ایسکانیوز) از اهر ، معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر گفت : در این رشته ها که شامل کاردانی پیوسته الکترونیک ، الکتروتکنیک(برق صنعتی) ، ساختمان ، مکانیک خودرو ، کامپیوتر و تربیت بدنی می باشد کلیه فارغ التحصیلان و دانش آموزان رشته های فنی حرفه ای ، کاردانش و نظام قدیم هنرستانی می توانند با مراجعه به دفاتر پستی دفترچه راهنمای آزمون دوره کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی را تهیه و با تکمیل مدارک ثبت نام در آزمون ورودی این رشته ها که در مورخه 8/6/87 برگزار خواهد شد شرکت نمایند مشروط بر اینکه دانش آموزان تا تاریخ 30/5/87 کلیه دروس دیپلم خود را به پایان رسانند .
وی همچنین افزود : برای رشته کاردانی پیوسته تربیت بدنی کلیه فارغ التحصیلان و دانش آموزان رشته های فنی حرفه ای ، کاردانش و نظام قدیم هنرستانی بدون در نظر گرفتن تجانس رشته ها می توانند شرکت کنند.

تقدیر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر جهت برگزاری انتخابات پرشور کانون فارغ التحصیلان
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : به جهت برگزاری انتخابات پرشور کانون فارغ التحصیلان و مشارکت حداکثری فارغ التحصیلان از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر تقدیر شد .

انتخابات کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر
به گزارش روز شنبه خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ( ایسکانیوز) از اهر ، به جهت برگزاری انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری فارغ التحصیلان ، کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر رتبه اول را در بین کانونهای منطقه 2 دانشگاه آزاد اسلامی کسب و طی نامه ای از سوی مصطفی کلهر معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ، مهندس محمد جدیری عباسی معاون دانشجویی واحد اهر به جهت بسترسازی مناسب در افزایش سطح مشارکت فارغ التحصیلان مورد تقدیر قرار گرفت .
در جریان اولین دوره انتخابات هیات اجرائی کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی بصورت همزمان در واحد های سراسر کشور برگزار شده بود واحد اهر با 700 نفر شرکت کننده حائز بالاترین آمار شرکت کنندگان گردیده بود و از میان 42 کاندیدا ،تعداد 5 نفر به عنوان اعضای اصلی و 2 نفر به عنوان اعضای علی البدل این کانون انتخاب شدند.
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
2 خبر دیگر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر

2 خبر دیگر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر

مهندس سید جواد فرید :
آثار چاپ نشده از نیم قرن خدمات پدر جغرافیای ایران بزودی به بازار کتاب عرضه می شود
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : مهندس سید جواد فرید فرزند ارشد زنده یاد پروفسور یداله فرید چهره ماندگار سال 85 و پدر جغرافیای ایران اعلام کرد بزودی آثار چاپ نشده از نیم قرن خدمات پدر جغرافیای ایران بزودی به بازار کتاب عرضه می شود .

زنده یاد پروفسور یداله فرید
به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ( ایسکانیوز) از اهر ، سید جواد فرید که خود مولف و مترجم دهها کتب دانشگاهی می باشد گفت : این کتاب شامل مقالات و دستنوشته های چاپ نشده استاد پروفسور فرید ، دهها اثر جدید از اساتید برجسته دانشگاهی ، همکاران و خانواده آن فقید در خصوص زندگی و خدمات ایشان در حوزه جغرافیای نوین در طول نیم قرن و همچنین بازتاب درگذشت این استاد در محافل خبری و رسانه ای می باشد با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در سالجاری چاپ و در اختیار علاقمندان ، دانشجویان و فرهیختگان قرار می گیرد .
وی گفت : در جهت بهره مندی اساتید و دانشجویان و بنا به وصیت استاد بیش از 2000 جلد کتب علمی و تخصصی در حوزه جغرافیای کتابخانه شخصی دکتر فرید به همراه 300 اثر دستنوشته و مقالات تخصصی آن فقید به کتابخانه گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اهدا شده است .
گفتنی است پروفسور دکتر فرید پدر جغرافیای نوین ایران ، چهره ماندگار جغرافیای ایران در سال 85 ، منتخب جغرافیدانان ایران ، مدیر مسئول مجله علمی ـ پژوهشی فضای جغرافیایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر بوده که تحصیلات دانشگاهی خود را تا مقطع لیسانس در رشته های تاریخ ، جغرافیا و علوم تربیتی با رتبه اول در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز گذرانده و پس از اخذ لیسانس عازم کشور فرانسه شده و با تحصیل در دانشکده ادبیات و علوم انسانی سوربن پاریس با درجه ممتاز موفق به اخذ دکتری جغرافیای انسانی با گرایش شهری گردید و از سال 42 تا 75 همکاری خود را با دانشگاه تبریز با تربیت نیروهای تحصیلکرده دانشگاهی خصوصاً کارشناسی ارشد و دکتری ادامه داد و از سال 1378 بصورت تمام وقت همکاری خود را با دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با فعال نمودن گروههای جغرافیا در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آغاز کرد . وی دارای 24 مقاله علمی پژوهشی و مولف 13 جلد کتاب می باشد که سه مورد از آن توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر به چاپ رسیده و کتاب شناخت شناسی و مبانی جغرافیای انسانی ایشان عنوان کتاب سال 80 انتخاب شد و هم اکنون سه کتاب آن فقید آماده چاپ می باشد .در جهت پاسداشت خدمات چندین ساله این استاد ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر ساختمان دانشکده علوم انسانی این واحد را بنام ساختمان دکتر یداله فرید نامگذاری کرده و کتابخانه شخصی آن استاد را بنام خود استاد در این ساختمان ایجاد کرده است .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر خبر داد:
جذب و افزایش هیات علمی دکتری و بورسیه دکتری اولویت برنامه های واحد اهر
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : دکتر علی رضائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر گفت : جذب و افزایش هیات علمی دکتری و بورسیه دکتری با مرتبه استادی و دانشیاری اولویت برنامه های واحد اهر است.

دکتر علی رضائی در جمع اساتید واحد اهر
به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ( ایسکانیوز) از اهر ، رئیس واحد اهر گفت : در جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی آموزش یکی از برنامه های اولویت دار واحد اهر جذب و افزایش هیات علمی دکتری و بورسیه دکتری با مرتبه استادی و دانشیاری بوده که در این راستا با بهره مندی از 156 نفر هیات علمی تمام وقت شامل 13 نفر استاد ، 13 نفر دانشیار ، 28 نفر استادیار ، 18 نفر بورسیه دکتری ، 74 نفر مربی و 10 نفر استادیار و دانشیار نیمه وقت نقش بسزایی را در توسعه برنامه های آموزشی این واحد دانشگاهی و کیفیت بخشی به آنها داده است .
وی همچنین ایجاد رشته دکتری داروسازی ، کارشناسی علوم آزمایشگاهی و راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی را با توجه به تنوع گونه های گیاهی در ارسباران و جنگلهای منحصر به فرد این منطقه را یکی از برنامه های اولویت دار این واحد در سال 87 اعلام و توجه بیشتر به امر تحقیق و پژوهش را از نیازهای ضروری در جهت ارتقاء کمی و کیفی این واحد عنوان کرد .گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران حاکیست،علی رضائی ،ایجاد 49 رشته جدید در دو سال اخیر در مقاطع کارشناسی ارشد ، کارشناسی و کاردانی اعلام کرد و افزود : تعداد رشته های این واحد از 22 رشته در سال 85 به 71 رشته با مجوز شورای گسترش وزارت علوم افزایش یافته که با راه اندازی رشته های جدید تعداد دانشجویان نیز از 3200 نفر به قریب 5000 نفر در سال 87 افزایش یافته است .

پست بعدی: لیست کامل رشته های واحد اهر
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
لیست کامل رشته های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر

لیست کامل رشته های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر

لیست کامل رشته های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر

متاسفانه به دلیل بعضی مشکلات موفق به گذاشتن لیست بر روی سایت نشدم , در نتیجه یک فایل PDF تهیه کردم که حجم آن کمتر از 200kb است و شامل لیست کامل رشته های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر (71 رشته) است.
 

پیوست ها

  • Daneshgah-e Azad Ahar.pdf
    192.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
بیش از 126000 بازدید از وب سایت جدید واحد اهر

بیش از 126000 بازدید از وب سایت جدید واحد اهر

طی 9 ماه گذشته
بیش از 126000 بازدید از وب سایت جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر انجام شده است
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : مهندس مقصود جهانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اعلام کرد طی 9 ماه گذشته بیش از 126000 بازدید از وب سایت جدید این واحد انجام گرفته است .


به گزارش روز چهارشنبه گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) از اهر ، معاون پژوهشی واحد اهر گفت: در مهرماه سال 86 وب سایت جدید واحد اهر به آدرس اینترنتی www.iau-ahar.ac.ir بمنظور دسترسی سریع و استفاده از فن آوری روز در این دانشگاه راه اندازی و تکمیل شده است که با آغاز فعالیت این سایت اساتید و دانشجویان از امکانات متنوع آموزشی ، پژوهشی ، فرهنگی و اطلاع رسانی بهره مند شده اند .
مهندس جهانی افزود : در این سایت قسمتهای مختلفی از جمله ارتباط مستقیم با ریاست و معاونین دانشگاه ، سیستم اخبار و اطلاع رسانی با همکاری دفاتر خبری آنا و ایسکانیوز ، ثبت نام اینترنتی ، امکانات آموزشی ، دانشجویی و فرهنگی لحاظ شده است .
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با درجه سازمانی بسیار بزرگ ، 276 نفر هیات علمی تمام وقت ، نیمه وقت و حق التدریس و قریب به 5000 نفر دانشجو در 71 رشته تحصیلی بعنوان بزرگترین مجتمع آموزش عالی منطقه ارسباران در بین مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی در حال فعالیت می باشد.

لازم به ذکر است که این آمار در حال حاضر از 130000 هم فراتر رفته است.
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسزایی در توسعه اهر داشته است

دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسزایی در توسعه اهر داشته است

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی :
دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسزایی در توسعه اهر داشته است
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : دکتر جعفر حسینچی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد اهر گفت : شروع به فعالیت واحد اهر با کمترین امکانات آغاز و هم اکنون با تلاش های انجام شده این واحد به یکی از واحد های فعال منطقه تبدیل شده که نقش بسزایی را در توسعه شهرستان اهر داشته است .

دکتر جعفر حسینچی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی
گزارش روز شنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) از اهر ، معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر که با استقبال اساتید ، کارکنان و دانشجویان همراه بود با حضور در این واحد دانشگاهی از نزدیک از پروژه های در دست اجرا و قسمتهای مختلف آن بازدید کرده و پیشرفتهای انجام شده این واحد دانشگاهی را در سالهای گذشته بسیار قابل توجه عنوان کرد و بر تقویت هرچه بیشتر آن تاکید کرد .
در این بازدید دکتر علی رضائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با ارائه گزارشی از عملکرد این واحد از اجرای پنج پروژه عمرانی در سایت جدید 15 هکتاری اهر با اعتبار پیش بینی شصت میلیارد ریال خبر داد و افزود با توجه به افزایش رشته ها و تعداد دانشجویان توسعه فضای فرهنگی ، آموزشی و تحقیقاتی یکی از نیازهای ضروری این واحد بوده که با اتمام این پروژه ها فضای موجود دانشگاه به دو برابر افزایش می یابد .
رئیس واحد اهر بهره مندی از اساتید فرهیخته و برجسته دانشگاهی و استفاده از آرا و نظرات آنان با بینش و برخوردی دانشگاهی را سرلوحه برنامه های آموزشی این واحد عنوان کرد و افزود : هم اکنون 146 نفر هیات علمی تمام وقت شامل 13 نفر استاد ، 13 نفر دانشیار ، 28 نفر استادیار ، 18 نفر بورسیه دکتری ، 74 نفر مربی در 71 رشته تحصیلی موجود کارشناسی ارشد ، کارشناسی و کاردانی در واحد اهر بعنوان بزرگترین مجتمع آموزشی منطقه در جهت ارتقاء سطح علمی و فرهنگی شهرستان نقش موثری را ایفا می کنند.
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
مرکز تحقیقات گیاهان دارویی توسط دانشگاه آزاد اسلامی اهر ایجاد می شود

مرکز تحقیقات گیاهان دارویی توسط دانشگاه آزاد اسلامی اهر ایجاد می شود

با موافقت دانشگاه آزاد اسلامی
مرکز تحقیقات گیاهان دارویی توسط دانشگاه آزاد اسلامی اهر ایجاد می شود
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : مهندس مقصود جهانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر گفت : با صدور موافقت اصولی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در شهرستان اهر ایجاد می شود .به گزارش روز پنجشنبه گروه علمی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) از اهر ، معاون پژوهشی واحد اهر با اشاره به نیاز این منطقه به جهت وجود جنگلهای ارسباران و گونه های متنوع گیاهی و دارویی راه اندازی این مرکز نیاز به مساعدت و همکاری مسئولین استانی و شهرستانی بوده که امید است با تامین زمین مناسب با همکاری مسئولین به مساحت حداقل 12 هکتار در آینده ای نزدیک شاهد ایجاد این مرکز در شهرستان اهر باشیم .
وی گفت : راه اندازی این مرکز با تامین 20 نفر هیات علمی با مدرک دکتری و رتبه استادی و دانشیاری مورد موافقت قرار گرفته که امید است با راه اندازی آن در سال نوآوری و شکوفائی شاهد تحولی مناسب در راستای ایجاد مراکز تحقیقاتی متناسب با نیازهای منطقه باشیم .
وی اظهار امیدواری کرد با راه اندازی این مرکز و توسعه و تجهیز امکانات مناسب زمینه اشتغال قریب به 150 نفر از فارغ التحصیلان مرتبط در این مرکز فراهم شود .
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
3 خبر از واحد اهر

3 خبر از واحد اهر

معاون پژوهشی واحد اهر :
واحد اهر در کنفرانس بین المللی مقاوم سازی لرزه ای در تبریز شرکت می کند
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : مهندس مقصود جهانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر از حضور جمعی از اساتید و دانشجویان این واحد در اولین کنفرانس بین المللی مقاوم سازی لرزه ای در تبریز خبر داد .دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهربه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) از اهر ، معاون پژوهشی واحد اهر گفت : 10 نفر از اعضای هیات علمی این واحد و همچنین 10 نفر از اعضای باشگاه پژوهشگران جوان واحد اهر در این کنفرانس شرکت خواهند کرد .
مهندس مقصود جهانی افزود : در این کنفرانس بین المللی که با محوریت کلانشهرها و بافت فرسوده و با حضور مسئولین عالیرتبه کشور و میهمانان خارجی در تاریخ ۲۹ مهر الی اول آبان ماه امسال با شعار تبریز در آرامش پس از زلزله و با محوریت مسجد کبود برگزار خواهد شد جمعی از اساتید و دانشجویان واحد اهر علاوه بر حضور فعال در این همایش به استقبال میهمانان ویژه این همایش بین المللی از جمله « سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان ، دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران، دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی » و وزراء و سایر مسئولین شرکت کننده خواهند رفت .
معاون پژوهشی واحد اهر همچنین از عضویت حقوقی این واحد در مرکز ملی مقاوم سازی خبر داد و افزود : دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر علاوه از همیاری با این کنفرانس ، در زمینه های چاپ بروشور و سربرگ ، اطلاع رسانی کنفرانس با مسئولین کنفرانس همکاری خواهد نمود و آرم این واحد دانشگاهی بعنوان همیار همایش در پوسترها ، سایت ها و محل برگزاری همایش نصب خواهد شد .
گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران حاکیست،طی این کنفرانس چهار روزه لوح اسطوره بازسازی و مقاوم سازی به سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به دلیل بازسازی سریع و صحیح لبنان ظرف کمتر از دو ماه پس از جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان اعطا خواهد شد.

دبیر منطقه 2 دانشگاه آزاد اسلامی :
واحد اهر نقش تعیین کننده ای در رشد و توسعه مراکز آموزش عالی داسته است
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : دکتر صالح پور دبیر منطقه 2 دانشگاه آزاد اسلامی در هیجدهمین گردهمایی معاونین دانشجویی منطقه 2 که در واحد اهر برگزار شد افزود : دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر نقش تعیین کننده ای را در رشد و توسعه مراکز آموزش عالی شهرستان اهر داسته است .به گزارش روز دوشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) از اهر ، دبیر منطقه 2 دانشگاه آزاد اسلامی در این گردهمایی امکانات و تجهیزات موجود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر و توسعه کمی و کیفی در زمینه های آموزشی ، پژوهشی ، عمرانی این واحد دانشگاهی را موجب توسعه منطقه در سایر زمینه ها برشمرد و افزود : پیشرفتهای انجام شده در واحد اهر آنرا به یک واحد بزرگ دانشگاهی منطقه ارسباران تبدیل نموده است .
دکتر صالح پور در قسمتی دیگر از سخنان خود نقش حوزه معاونت دانشجویی را در رضایتمندی دانشجویان و حل مشکلات آنها بسیار مهم برشمرد و افزود : باید با ارائه راهکارهای مناسب و برنامه ریزی مدون گامهای عملی در جهت رفاه حال دانشجویان برداشته شود .
دکتر علی رضائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر نیز تامین خواسته های بحق دانشجویان و امکانات مورد نیاز آنها را از اولویت کاری این دانشگاه برشمرد و افزود : احداث بزرگترین سالن ورزشی اهر ، خوابگاه بزرگ دانشجویی با ظرفیت 700 نفر ، توسعه فضاهای فرهنگی ، آموزشی و پژوهشی و فعال شدن دفاتر مشاوره ، کانونهای دانشجویی ، انجمن های علمی ، باشگاه پژوهشگران جوان ، دفتر پاسخ به شبهات و در نهایت خدمت بیشتر به دانشجویان و تامین خواسته های منطقی آنها از برنامه های این واحد برشمرد .
به گزارش ایسکانیوز در ادامه این جلسه که با حضور پور محمدیان مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی حوزه معاونت دانشجویی و آقاجانی مدیرکل امور خدمات اجتماعی ، رفاهی و دانشجویی و کارشناسان منطقه 2 دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد ضمن تشریح و تبیین تحولات و برنامه های حوزه معاونت دانشجویی و تحولات انجام شده در حوزه این معاونت را مورد بحث و بررسی قرار دادند .

رئیس واحد اهر در مراسم جشن ازدواج دانشجویی خبر داد:
خوابگاه دانشجویی و مجتمع فرهنگی و پژوهشی در واحد اهر احداث می شود
خبرگزاری ایسکانیوز: با همکاری دفتر فرهنگ اسلامی واحد اهر، جشن ازدواج دانشجویی 76 زوج دانشجوی این واحد با شرکت دانشجویان و خانواده های آنان در سالن شهید مطهری اهر
برگزار شد.


به گزارش روز یکشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز" دکتر علی رضایی رئیس واحد اهر در این مراسم یکی از برنامه های اولویت دار دانشگاه را توسعه فعالیت های رفاهی و فرهنگی ذکر کرد و افزود: راه اندازی دفاتر مشاوره در دانشگاه برای بهره مندی دانشجویان و راهنمایی های لازم در زمینه مشاوره تحصیلی و ازدواج را زمینه مناسب به منظور انتخاب بهتر و تشویق دانشجویان به سنت حسنه ازدواج ذکر کرد و افزود: تاکنون قریب به 500 دانشجو با حمایت این نهاد فرهنگی آموزشی راهی خانه بخت شده اند.
رئیس واحد اهر با اشاره به فعالیت های عمرانی این دانشگاه به منظور تامین امکانات آموزشی، رفاهی، پژوهشی و فرهنگی برای دانشجویان از احداث خوابگاه بزرگ دانشجویی، احداث مجتمع فرهنگی و مسجد دانشگاه، مجتمع آموزشی، مجتمع پژوهشی و آزمایشگاهی و سالن ورزشی با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال خبر داد.
رضایی، توسعه فرهنگی را زمینه ساز توسعه و ارتقا در تمامی زیربخش های اقتصادی اجتماعی ذکر کرد و برگزاری جشن های ازدواج دانشجویی و نهادینه کردن آن را در دانشگاه لازم و ضروری دانست و افزود: باید با برنامه ریزی بهتر و حمایت همه جانبه مسوولان، ازدواج های دانشجویی تقویت و به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
در این مراسم، پس از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هدایایی به رسم یادبود به شرکت کنندگان اهدا شد.
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
با سلام
همونطور که در خبر ها و جاهای دیگه مشاهده میکنید,رشته برق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر یکی از رشته های پایه و کلیدی است, تا جایی که واحد اهر یکی از 4 دانشگاه آزاد در سراسر کشور هست که در تمام گرایشهای رشته برق دانشجو پذیرش میکنه.(وضعیت و کیفیت رشته های دیگر دانشگاه تو خبرها مشخصه)
چند روز قبل رو برد دانشگاه برگه تاییدیه چند رشته جدید رو دیدم که بین اون رشته ها کارشناسی ارشد برق - الکترونیک هم بود,ولی تو این چند روز نه خبری روی سایت دانشگاه درج شده,نه خبری روی ایسکانیوز, به امید اینکه ارشد برق - قدرت هم به جمع رشته های واحد اهر اضافه بشه!:);)
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
کتاب پدر جغرافیای ایران با عنوان " مقدمه بر تحلیل فضایی " منتشر شد

کتاب پدر جغرافیای ایران با عنوان " مقدمه بر تحلیل فضایی " منتشر شد

توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر
کتاب پدر جغرافیای ایران با عنوان " مقدمه بر تحلیل فضایی " منتشر شد
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : چهاردهمین اثر پروفسور یداله فرید پدر جغرافیای ایران با عنوان " مقدمه بر تحلیل فضایی " توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر منتشر شد .


روی جلد چهاردهمین اثر پروفسور یداله فرید با عنوان " مقدمه بر تحلیل فضایی "

به گزارش روز چهارشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) از اهر ، مهندس مقصود جهانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اعلام کرد در جهت تکریم از نیم قرن خدمات علمی و در سالگرد زنده یاد پروفسور یداله فرید عضو فقید هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر سومین کتاب این استاد که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شده به بازار کتاب عرضه شد .
این کتاب در 167 صفحه نوشته ژان ژاک باوو و ترجمه پروفسور دکتر یداله فرید در قطع وزیری با عناوین اندازه و معیار( مبانی تحلیل فضایی) ، تعدد اشکال درک فاصله ، توزیع فضایی ، مقیاسها و ناهمگونی در اختلافات فضایی ، مکانها و مکان یابی ها ، مقر و موقعیت ها ، بخشهایی از وسعت زمین و شبکه ها ، مرکز ها و پیرامونها ، الگوهای سازماندهی فضا ، خطوط و صف بندیها ، خطوطی که محورها را به هم مربوط می کند ، خطوطی که مرزها را از هم جدا و متمایز می کند ، تحرک و حمل و نقل ، بی قرینگی فضایی و قابلیت دسترسی ، تجارب زمانی ، زمان طبیعی و زمان تاریخی ، زمان به مانند اندازه و بعد فضایی است ، چشم انداز ، شبکه ها ، سرزمین و ناحیه و سیستم های فضایی چاپ شده است .
گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران حاکیست،پروفسور دکتر فرید پدر جغرافیای نوین ایران ، چهره ماندگار جغرافیای ایران در سال 85 ، منتخب جغرافیدانان ایران ، مدیر مسئول مجله علمی ـ پژوهشی فضای جغرافیایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر بوده که تحصیلات دانشگاهی خود را تا مقطع لیسانس در رشته های تاریخ ، جغرافیا و علوم تربیتی با رتبه اول در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز گذرانده و پس از اخذ لیسانس عازم کشور فرانسه شده و با تحصیل در دانشکده ادبیات و علوم انسانی سوربن پاریس با درجه ممتاز موفق به اخذ دکتری جغرافیای انسانی با گرایش شهری گردید و از سال 42 تا 75 همکاری خود را با دانشگاه تبریز با تربیت نیروهای تحصیلکرده دانشگاهی خصوصاً کارشناسی ارشد و دکتری ادامه داد و از سال 1378 بصورت تمام وقت همکاری خود را با دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با فعال نمودن گروههای جغرافیا در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آغاز کرد .
وی دارای 24 مقاله علمی پژوهشی و مولف 14 جلد کتاب می باشد که سه مورد از آن توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر به چاپ رسیده و کتاب شناخت شناسی و مبانی جغرافیای انسانی ایشان عنوان کتاب سال 80 انتخاب شد و هم اکنون سه کتاب آن فقید آماده چاپ است.به گزارش ایسکانیوز در جهت پاسداشت خدمات چندین ساله این استاد ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر ساختمان دانشکده علوم انسانی این واحد را بنام ساختمان دکتر یداله فرید نامگذاری کرده و کتابخانه شخصی آن استاد را به نام خود استاد در این ساختمان ایجاد کرده است.
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
با سلام
از قرار معلوم 4 رشته جدید به رشته های دانشگاه اضافه شده (تا جایی که من اطلاع دارم) و تعداد رشته های دانشگاه اهر به 75 رشته رسیده. این 4 رشته عبارتند از:

1- برق - الکترونیک در مقطع کارشناسی ارشد
2- عمران - هیدرولیک سازه در مقطع کارشناسی ارشد
3- معماری در مقطع کارشناسی
4- مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی

بنابراین تا جایی که من اطلاع دارم تعداد رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد هم به 6 رشته رسید.

برگه تاییدیه ارشد برق - الکترونیک:
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
اولین کارگاه plc منطقه 2 دانشگاه آزاد اسلامی در واحد اهر برگزار شد

اولین کارگاه plc منطقه 2 دانشگاه آزاد اسلامی در واحد اهر برگزار شد

به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر :
اولین کارگاه plc منطقه 2 دانشگاه آزاد اسلامی در واحد اهر برگزار شد
اهر ـ خبرگزاری ایسکانیوز : به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اولین کارگاه آموزشی PLC (آشنایی با کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی) منطقه 2 دانشگاه آزاد اسلامی در واحد اهر برگزار شد .

دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر
به گزارش روز شنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) از اهر ، این کارگاه آموزشی که از سوی دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی واحد اهر برگزار شد واحدهای تبریز ، اردبیل ، زنجان ، اهر ، پارس آباد ، مراغه شرکت داشتند بمدت سه روز در اهر برگزار شد .
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با درجه سازمانی بسیار بزرگ و 276 نفر هیات علمی تمام وقت ، نیمه وقت و حق التدریس و قریب به 5000 نفر دانشجو و 75 رشته تحصیلی در استان آذربایجان شرقی مشغول به فعالیّت است.
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
قبل از هر چیز ورود دانشجویان جدید رو به واحد اهر تبریک میگم, سعی میکنم در پست بعدی تصاویری از دانشگاه رو اینجا بزارم.

-----------------------------------------------------------------------------------
همزمان با شروع ثبت‌نام از دانشجویان سال تحصیلی جدید :
ستاد استقبال از دانشجویان جدیدالورود در واحد اهر تشکیل شد
حسن بالاگر مسئول روابط عمومی واحد اهر گفت : همزمان با شروع ثبت‌نام از دانشجویان جدیدالورود سال تحصیلی 88-87 فعالیت‌های ستاد استقبال از دانشجویان جدیدالورود واحد اهر نیز آغاز شد.
مسئول روابط عمومی واحد اهر گفت : واحد اهر با تشکیل شورای فرهنگی با حضور معاونین ، مسئولین فرهنگی ، روابط عمومی و بسیج دانشجویی اقدام به تشکیل ستاد استقبال از دانشجویان جدیدالورود نموده و با برنامه ریزی مناسب از اولین ساعات ثبت نام با راه اندازی ستاد اطلاع رسانی در ورودی دانشگاه و توزیع دفترچه های راهنمای آشنایی با شهرستان اهر ، دفترچه آشنایی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر و بسته های فرهنگی ، راهنمایی در خصوص اسکان ، نصب تابلوهای راهنما در محوطه واحد ، از دانشجویان و خانواده های آنها به نحو شایسته استقبال و راهنماییهای لازم را به انجام رساندند .
وی افزود : پروسه ثبت نام ، امور اداری ، مالی و اداری و سایر مواردی که به نحوی به امور ثبت نام ارتباط داشته اند در این واحد به صورت مجتمع در یک مکان استقرار داده شده تا امور مراجعین به ثبت نام در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.
 
بالا