خیانت و چگونگی رخ دادن آن

کیمیا جونی

عضو جدید
کاربر ممتاز
"خیانت":

"خیانت" امروزه دلیل بسیاری از جدایی های محضری و عاطفی بین زوج هاست. واژه های بزرگ که می تواند به هر رابطه ای چسبیده شود. از این که تلفنی با کسی که نمی شناسیم حرف بزنند یا این که نامه بنویسید تا... واژه های بزرگ بعضی وقت ها برای گناهی کوچک


نظر روان شناسان و دیگران درباره "خیانت":


"محمد مجد" دارای مدرک روان شناسی از آمریکا و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیش از دو هزار مشاور معتقد است که برداشت ما از واژه "خیانت" اشتباه است او می گوید: " یک رابطه ساده تلفنی بین یک مرد و زن همکارش خیانت نیست. یا این که اگر همسر ما با زن دیگری دوستانه حرف بزند معنایش این نیست که به ما خیانت کرده است. اما زن ها به خاطر روحیه حساسی که دارند هر گونه رابطه ای را به خیانت ربط می دهند.
: در حالی که مردی که در محیط کار مجبور به همکاری با خانوم های دیگر است شاید مجبور شود از وازه های راحت تری برای برقراری ارتباط استفاده کند."

"مجد" معتقد است که زن ها باید در نگاه خود تجدید نظر کنند شاید ان چیزی که آنها به ان خیانت می گویند تنها یک رابطه ساده و دوستانه است.
دکتر "مجد" می گوید:: " بر اساس تجربه ای که از مراجعه های مربوط به خیانت داشته است فهمیده که در 80درصد موارد با صحبت کردن رودرو مشکل حل شده است"

"دکتر مجد" در این خصوص می گوید : "شاید اشتباه ما در کاربرد کلمات است. مردی که همسرش او را نمی بیند و فقط از او پول می خواهد و خودش هیچ ارزشی ندارد اگر برود به طرف زن دیگر خیانت است؟"

"رویا تیموری" مددکار در خصوص "خیانت" می گوید::

67 درصد از شوهر کشی های زنان به خاطر خیانت شوهرانشان است...
پاشیدن اسید روی صورت شوهر هنگام خواب و... از دیگر اعمالی است که برخی زنان در این برهه انجام می دهند و نتیجه اش دودی است که به چشم خودشان می رود.

"مهدی آریافر" مشاور خانواده و روابط زناشویی که شهرت وی به سبب ارائه ((بسته آموزشی قبل از خیانت مرا صدا بزن یا همان gfi )) می باشد و به دلیل ارائه راهکارهای عملی و منحصر بفردش در جلوگیری از خیانت های زناشویی و نیز ترمیم و بازسازی روابط بعد از خیانت ، با استقبال بسیاری از زوج های ایرانی مواجه گردید معتقد است :
رابطه نامشروع و یا خیانت زناشویی یک شبه رخ نمی دهد و این خیانت نشان دهنده این است که ازدواج و رابطه زوجین از قبل دچار مشکل بوده ، حتی قبل تر از اینکه خیانت و بی وفایی اتفاق افتاده باشد در برخی از زندگی زوجین بخوبی آشکار می گردد که آنها در گذشته مشکلات عدیده ای در روابط و ازدواجشان داشته اند .

"مهدی آریافر" می گوید در نظر بگیرید فردی را که به احساسات همسر خود در برقراری یک رابطه نزدیکی توجه چندانی ندارد و صرفاً به لذت خود می اندیشد ، چنین فردی هر بار که به همسر خود نزدیک می شود ناخواسته احساس تنفر و انزجار جنسی را در درون همسرش تقویت می کند زیرا همسر او چشم انتظار بروز آن حس عاطفی است که دوست دارد
: از فرد مورد علاقه اش ببیند اما باز هم همانند دفعات قبل عدم آگاهی و شناخت همسرش از علائق و احساسات نزدیکی او باعث آزردگی وی می شود و به تدریج کار را به جایی می رساند که این شخص ترجیح می دهد برای جبران آن احساسات جایگزینی پیدا کند و اینگونه است که خیانت شکل می گیرد


"بهاره آروند"" در خصوص خیانت؟؟:

"بهاره آروند" کارشناس مسایل خانوادگی در خصوص خیانت ..معتقد است که این امر هم یک مشکل در میان خانواده است که می تواند با همکاری حل شود. او می گوید::""دوستی داشتم که روزی همسرش به خانه امده و به او گفت که گرفتار عشق یک دختر دیگر است.
پشیمان است نمی داند که با این حس چه کند " آن خانوم تصمیم گرفت به همسرش کمک کند تا این بحران را پشت سر بگذارد. پس به جای این که به احساسات زنانه اش بها دهد راه مادری کردن را پیش گرفت و هر چند که خودش فشار زیادی را تحمل کرد. اما به جای آن زندگی اش حفظ شد. خودش می گوید رابطه ای که حالا با همسرش دارد بسیار صمیمانه تر است.
بسیاری از روان شناسان نیز معتقد هستند که در مواجهه با چنین وضعیتی بهترین کمکی که زنان می توانند به عنوان شریک زندگی به مردان بکنند این است که این رابطه جدید را جدی نگیرند.

"منیژه پرتو" روان شناس می گوید:: " رابطه های احساسی به ندت در مردان عمیق می شود و معمولا بعد از زمان کوتاهی رابطه را قطع می کنند. اما در چنین لحظاتی باید به آن ها کمک کرد به جای آن که با تهمت خیانت او را تنها گذاشت."

"محبوبه آریان" جامعه شناس معتقد است که زنان به لحاظ تاریخی و تربیتی در خصوص تصوراتی که در مورد همسرشان دارند با آن ها حرف نمی زنند . مثلا : یک زن به همسرش نمی گوید: " من به این رفت و آمد تو مشکوک شده ام. پنهان کاری ات مرا ناراحت می کند و فکر می کنم پای فرد دیگری در میان است" بلکه سعی می کند خودش ماجرا را کشف کند
و این فشار را به تنهایی تحمل کند که چون فشار روحی کمی نیست. روی رفتارش اثر خواهد گذاشت و این شرایط عصبی تصمیم گیری درستی در پی نخواهد داشت. زنان فکر می کنند اگر بروند سر اصل مطلب و همسرشان بگویند: "بله هست" یک فاجعه است و اگر بگوید : "نه نیست" قبول نمی کنند! و یک فاجعه دیگر است. در حالی که فاجعه اصلی وقتی اتفاق می افتد که بدون روشن شدن موضوع بدون آن که مساله ارزیابی شود تصمیم گیری کنیم.
 
Similar threads

Similar threads

بالا