خودزنی با رژ و ریمل؛ بکش ، خوشگلم کن!

Sarp

مدیر بازنشسته
ارژنگ حاتمی
این روزها زیبایی به یکی از دغدغه‌های اصلی دختران و حتی پسران تبدیل شده است. از یک طرف جیب‌های پدران برای رسیدن به این هدف خالی مي‌شود و از طرف دیگر زمان بسیاری از وقت باارزش جوانان هدر مي‌رود و از دیگر سو سلامتی‌ خیلی‌شان به خطر مي‌افتد.




همین استفاده بی‌رویه از مواد آرایشی به ويژه از نوع بی‌کیفیت آن، باعث شده این روزها خیلی از دختران جوان ممکلت، از داشتن پوست شفاف و کاملاً سالم محروم باشند.
به راستی چرا برخی دخترها برای یک خرید ساده روزانه، ساعت‌ها آرایش مي‌کنند، در حالی‌که خودشان هم مي‌دانند این کارشان هم از لحاظ اجتماعی و هم از لحاظ علمي‌و پزشکی مطرود است؟!
کورم کن و خوشگلم کن!
قدیم‌تر‌ها مي‌گفتند: «بکش ، خوشگلم کن!» اما گویا این روزها اوضاع تغییر کرده و باید گفت: «کورم کن و خوشگلم کن!»
ای بابا! چیه این چشم با رنگ‌های قهوه ای و سیاه؟! رنگ چشم باید مد روز باشه، اصلاً باید تکِ تک باشه! سبز، آبی، بنفش؛ اصلاً اگه صورتی با راه راه زرد بشه که چه بهتر! این روزها علم خیلی پیشرفت کرده! یه جراحی‌هايی اومده بازار(!) به اسم جراحی تغییر رنگ چشم.
هزینه‌ش حدوداً شیش میلیون توماني مي شه. چی؟! عوارض؟! ای بابا! خب قرص سرماخوردگی هم عوارض داره، اما این دلیل نمی شه که آدم قرص نخوره! نگران نباشين. این جراحی منجر به کشته شدنتون نمي‌شه. فقط به احتمال خیلی زیاد کور مي‌شین! همین!!
در عوض چشماتون خوشگل می شه! اگه از لحاظ علميش هم بخواين بدونين، کاشت لنز داخل چشم باعث تماس لنز با عنبيه و سبب تحريك سيستم ايمني و ايجاد التهاب داخل چشم و ايجاد آب سياه در چشم مي‌شه که منجر به کوری هم خواهد شد!
*این روزها همه به بیماری‌های پوستی مبتلا مي‌شوند، شما چطور؟!
شاید این سئوال برایتان پیش آمده باشد که وسایل آرایشی تقلبی را از کجا گیر بیاوریم؟!
برای رسیدن به این هدف، کار سختی در پیش ندارید! چندی پیش سایت «سلامت نیوز» نوشته بود؛ 75درصد لوازم آرایشی موجود در بازار تقلبی است! البته اگر شما مي‌خواهید احتمال تقلبی و بی کیفیت بودن لوازم آرایشی به طور 100درصد وجود داشته باشد، مي‌توانید به منزل یکی از دوستانی بروید که ماهواره دارند و بعد از مشاهده آگهی‌های آنان، یکی را به سليقه خودتان انتخاب كنيد و سفارش دهید!
تبریک مي‌گوییم. حالا شما صاحب لوازم آرایشی تقلبی هستید و مي‌توانید به بیمارهای پوستی گوناگونی مبتلا شوید! اصولاً این روزها همه به بیماری‌های پوستی مبتلا مي‌شوند، شما چطور؟!




*لوپوس اریتماتو کلاس داره؟!
هی میگن عوارض، عوارض! مگه استفاده مداوم از لوازم آرایشی یا استفاده از لوازم آرایشی تقلبی و بی کیفیت چه عوارضی داره؟! فوقش اینه که دچار «لوپوس اریتماتو» می شین! چی؟! نمي‌دونین «لوپوس اریتماتو» چيه؟!
نترسین! اونقدرها هم بیماری ترسناکی نیست! فقط پوست صورت کاملاً تخریب می شه و حتی احتمالش هست که مجبور بشن پوست صورت رو کاملاً بکنن و با پوست رانتون جایگزین كنن! اما ایرادی نداره. چون اسم «لوپوس اریتماتو» خیلی با كلاسه! حتی پیشنهاد مي‌دیم تو کافی شاپ‌ها، یه معجونی به این نام سرو بشه!
* خانم‌های شجاع ایرانی!
شاید باید اسم خیلی از خانم‌های ایرانی رو در کتاب رکوردهای گینس، به عنوان شجاع‌ترین زنان جهان ثبت کرد! البته شاید هم این خارجی‌ها خیلی سوسول تشریف دارن!




خارجی‌ها حتی جنس ماده پلاستیکی رو که در تهیه اسباب بازی استفاده مي‌شه، هزاربار چک مي‌کنن، چون پوست بچه با اون در تماسه و اونا دقت مي‌كنن كه يه وقت مشکلی برای کودک به‌وجود نیاد!
اما در کشور ما خانم‌هایی پیدا مي‌شن که همين‌طوري «ریمل»‌های بدون نام و نشون رو یک راست فرو مي‌کنن توی چششون! البته این کار عوارض خاصی نداره! کسی تا به حال به خاطر استفاده از ریمل غیربهداشتی فوت نشده، فقط نابینا شده!
*آقایان بخوانند:فواید آرایش برای آقایان!
البته استفاده از لوازم آرایشی تنها مختص بانوان نیست؛ آقایان هم مي‌تونن آرایش کنن. آرایش برای آقایان فواید بی‌شماری داره و یکی از مهم‌ترین این فواید، رهایی از شلوغی سر و خلوت شدن اونه!
اگر شما هم مایليد سرتون خلوت بشه، به توصیه‌های ما عمل كنين. مطمئن باشين به زودی سرتون خلوت و خلوت تر شده و در نهایت کچل مي‌شين! شما با کچل شدنتون مي‌تونين از روشنایی سرتون استفاده کرده و در مصرف برق، صرفه‌جویی كنين!




براي اين كار تا مي‌تونین از مواد نرم کننده، ژل‌ها و واکس مو استفاده کنین. برای اینکه زودتر نتیجه بگیرین، سعی کنین لوازم آرایشی که مي‌خرين، بدون مارک و حدالامكان تقلبی و تاریخ مصرف گذشته باشه!
*طرح زوج و فرد برای موها!
- از صاف کننده و فرکننده‌های مو غافل نشوید! برای خودتان طرح زوج و فرد راه بیندازید؛ یک روز فر کنید یک روز صاف! تنوع خیلی جالبی مي‌شود! فقط یک ایراد دارد و آن هم اينكه ساقه‌های مویتان شکسته، خشک و پوسته دار مي‌شود! اگر هم کچل شدید، اصلا نگران نباشید. چیزی که زیاد است کلاه گیس!
*خانم‌ها بخوانند:راهی برای باکلاس شدن!
واي! چرا شما پوستتان شفاف و کاملاً سالم است؟! مگر نمي‌دانید این روزها شفافیت و سالم بودن پوست، نشانه بی‌کلاسی مي‌باشد؟! پس سریع‌تر دست به کار بشوید و به توصیه‌های ما عمل کنید تا شما هم پوستی غیرسالم و در نتیجه باکلاس داشته باشید!
- به این منظور تا مي‌توانید کرم پودر و پنکیک استفاده کنید. این مواد به شما کمک مي‌کند تا تعداد جوش‌های صورتتان افزایش پیدا کند!
- هی بروید و موهایتان را رنگ کنید. رنگ مو، مواد کلره و اکسیدان، باعث ریزش مو و تخریب پیاز آن و التهاب و سوختگی پوست مي‌شوند.
- از موبرهای صورت استفاده کنید تا آن‌ها پوستتان را سوزانده و زخمي نمايند.
- برای هر چه با کلاس تر شدن نیاز است مژه‌هایتان هم بریزد! بدین منظور تا مي‌توانید از ریمل و خط چشم استفاده نماييد. ریمل و خط چشم، چشم‌ها را مي‌سوزانند، حساس مي‌کنند و باعث ریختن مژه‌ها مي‌شوند.
- برای آنکه طي یکی دو روز، پوستتان روشن‌تر شود و بعد از یکی دو هفته، نيز خشک و حساس گردد، از کرم‌های روشن کننده پوست استفاده کنید!
- برای پوسته پوسته شدن لب‌هایتان نیز از رژ لب بهره ببرید و سعي كنيد بیست و چهار ساعته رژ به لب‌ها داشته باشید! رژ لب، مخاط لب را خشک و پوسته پوسته و گاهی زخم مي‌کند!
باز هم تاکید مي‌کنیم، برای آنکه زودتر به هدفتان برسید، از محصولات تقلبی و تاریخ مصرف گذشته استفاده کنید!
*محصولات قاچاق ِ بی‌کیفيت؟!
شاید با خودتان بگویید دلیلی ندارد محصولات قاچاق آرایشی، بی کیفیت باشند! هر چه هم به شما بگوییم این محصولات از ***** وزارت بهداشت رد نمي‌شوند، قانع نمي‌شوید و مي‌گویید از کجا معلوم بی کیفیت باشند؟!
پس بهتر هست بدانید که اکثر لوازم آرایشی موجود در بازار، قاچاق هستند و تا رسیدن به دست شما در شرایط مطلوبی نگهداری نمي‌شده اند. هنگامي‌که کالاهای آرایشی ساخته مي‌شوند، باید در اسرع وقت به دست مصرف‌کننده برسند و طی این مدت، این محصولات باید در دمای معین و شرایط ویژه ای (مثلاً دور از نور) نگهداری شوند و این نکات، در مورد محصولاتی که به‌طور قاچاق وارد بازار مي‌شوند، خیلی کم رعایت مي‌شود.
*برخی مواقع آرایش کردن فایده هم دارد!
مادرت بیدارت کرده از سر کوچه برای صبحانه دوتا نون بخری! زود حاضر بشو برو دیگه. شیش ساعته جلوی آیینهداری چیکار مي‌کنی؟! آخه کار درستی نیست آدم برای رفتن به نونوایی این‌همه آرایش کنه! ... بالاخره از اون آینه دل کندی؟! خب رسیدیم به نونوایی ... اوه! عجب صفی! ... اِ چرا مردم با دیدنت دارن فرار مي‌کنن؟!




- ببخشید؛ دو تا نون مي‌خواستم.
* وای! هیولا! تو رو خدا منو نخور!
- هیولا کجا بود؟! دوتا نون بده! ...
* چشم؛ فقط منو نخور!
- خب! دیدی آقای نویسنده؟ بعضی وقتا آرایش کردن به یه دردی هم مي‌خوره!
*مي‌خواست ابروش رو درست کنه ...
مانده ایم این تاتو را چه کسی مد کرد؟! هر چه اسمش را شنیدید که نباید تجربه کنید! گویا آن طرف آب، تاتو مخصوص بیمارهای سرطانی اختراع شد که موهای صورتشان ریخته بود! اما اینجا بعضی‌ها تا اسم آن را شنیدند، به سرعت رفتند سراغش! بی خبر از اینکه شاید نه تنها چیز خوبی نباشد بلکه خیلی هم مضر باشد!
همیشه هم این طور نیست كه پس از تاتو، چهره فرد زیباتر شود، چرا كه در برخی از مواقع تاتوی ابرو موجب زخم شدن آن می‌شود. همچنین بیشتر افرادی كه اقدام به تاتو كرده‌اند، پس از مدتی پشیمان شده و می‌خواهند آن را پاك كنند اما اگر این تاتو دايمي باشد، به سختی از بین می‌رود و برای رفع آن باید دست به دامان متخصصان پوست و استفاده از لیزر شد. تازه با این روش‌ها نیز امكان پاك شدن كامل آن كم است. اگر هنوز هم هوس تاتو کردن دارید، قبل از آن سری به اینترنت بزنید و با عوارضش بیشتر آشنا شوید!


چاپ شده در صفحه جوان روزنامه شهرآرا 24/7/90
 

aradoleh

اخراجی موقت
عزیزکم -مردم تو ایران حتی آرایش کردن درست هم بلد نیستن درسته یه نوع خودکشیه تا آرایش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

sara23

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به جرات میگم 95% خانومای ایرانی جنون زیبایی دارن!
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
:biggrin::biggrin: استارتر خدا نکشتت
.
.
به جرات میگم 95% خانومای ایرانی جنون زیبایی دارن!
چون تمام قضاوتها در موردشون از روی ظاهر صورت می گیره و من هم می تونم به جرات بگم 95% ازدواجها بر اساس ظاهر طرف صورت می گیره مگر ازدواجهای فامیلی که شناخت در اون دخیل هست... و در جامعه ای که به دختر 25 ساله می گن ترشیده (حالا گیریم تو شهرای بزرگتر به 30 ساله می گن) و در کنارش به ولع ذاتی ای که زن به زیبایی داره به صورت تواندار دامن می زنن خب انتظار دیگه ای هم می ره...؟؟؟
اما خب بهتر نیست بجای اینکه تو تبلیغات تلویزیون بجای اینکه بگیم اگه آرایش کنین خدا می بردتون جهنــــــــم بگیم اگه آرایش کنین این بلاها به سرتون میاد؟؟؟؟
 

elahe66

عضو جدید
کاربر ممتاز
مشكل برخورد مردم با دختراي جوونه. اگه درست شه اينا هم اينقدر بي اعتماد به نفس نميشن.
آرايش نكنن انقد تيكه مي شنون كه زشته يا انقدر رفتاراي عجيب غريب مي بينن و بي احترامي كه هيچ كس حاضر نيس يه بارم اينجوري باهاش برخورد شهچه برسه به يه دختر جوون كه حساسه.
حتما يه چيزي هست ديگه. دخترا كه ديوونه نيستن حتما تفاوتي مي بينن وقتي آرايش مي كنن و وقتي نمي كنن.
 

Sarp

مدیر بازنشسته
مشكل برخورد مردم با دختراي جوونه. اگه درست شه اينا هم اينقدر بي اعتماد به نفس نميشن.
آرايش نكنن انقد تيكه مي شنون كه زشته يا انقدر رفتاراي عجيب غريب مي بينن و بي احترامي كه هيچ كس حاضر نيس يه بارم اينجوري باهاش برخورد شهچه برسه به يه دختر جوون كه حساسه.
حتما يه چيزي هست ديگه. دخترا كه ديوونه نيستن حتما تفاوتي مي بينن وقتي آرايش مي كنن و وقتي نمي كنن.
برخورد مردم نه
مقایسه مردم
مردم دختر بزک کرده رو با دختر ساده مقایسه میکنند (همون متلک)

خب حالا اگر همین مردم ، دختر مانتو پوش رو متلک بارون کنند که
هه هه
خانومو نیگا
عین املها شلوار پاش کرده
مانتو پوشیده
پیرهن پوشیده

یعنی خانوم در این موقع هم از رو عدم اعتماد بنفس باید از فردا لباسا رو بذاره زمین ؟:eek:
 

senaps

عضو جدید
کاربر ممتاز
هه هه!! اره واقعا....به نظر من،نامردیه اگه به هر دلیلی،خانم هایی که قیافه های زیبایی ندارن رو مسخره کنیم!! واقعا خوشکلاش هم مشکل دارن بعضی هاشون و وسواس دارن،چه برسه به.....!!!!


بعضی ها نامردی میکنن و دماغ ها رو یا لب ها رو لاغری و چاقی دختر ها رو مسخره میکنن و گاهی چه قهقههههههههههه هایی که یه خیابون رو پر نمیکنه و دختری که فرار نمیکنه!!
 

rahajo0on

عضو جدید
کاربر ممتاز
:biggrin::biggrin::biggrin:


می دونین من تو چیه بعضی از دخترا موندم

اینا چطوری این همه مدت می تونن مژه مصنعی و ریمل و....... رو نگه دارن ؟؟؟

آدم خسته میشه یه دستی به سر و صورتش می کشه و یه خمیازه از ته دلش می کشه و خستگیش رفع میشه :دی

ولی این مدلی که اینا آرایش می کنن باید مثل عصا قورت داده ها برخورد کنن !





ولی خداییش بعضی هاشون خیلی با مهارت آرایش می کنن

من که گاها مثل این پسرای چشم چروون دیدشون می زنم :دیییییییییییی:redface:
 

babi charlton

عضو جدید
کاربر ممتاز
ولی انصافا درباره این تاتو سر خیلی کلاه رفته
از اونجایی که مردم ایران اکثرا خالکوبیو بد میدونن ورداشتن اسم انگلیسیشو میگن تاتو
در صورتی که به یکی بگن بیا ابروهاتو خالکوبی کن نمیره که
 

babi charlton

عضو جدید
کاربر ممتاز
ها یه خاطره هم بگم بد نیست
یه زمانی اون قدیما رفتم داروخونه بگم یه محلول ضد جوش بده دیدم یه خانوم دکتره هست گفتم یه محلول میخام اینارو ریشه کن کنه
آقا چشمت روز بد نبینه ورداشت شصتاد نو پماد و محلول اورد گفت اینو اینطوری میزنی اینطوری میشی اونو اینطری میزنی اینطوری میشی منم کف کرده بودم.یه لحظه سرم آوردم بالا صورت اینو دیدم :eek: انصافا پوستشو داغون کرده بود
خندم گرفت به زور خودمو نگه داشتم
تو دلم میگم ببین از کی دارم مشاوره میگیرم بعد تو دلم گفتم یه جوش دارم دوسش دارم :biggrin:
 

Similar threads

بالا