خطر فلزات سمی موجود در لوازم آرایشی بسیار جدی است

LOOFAN

عضو جدید
پژوهشگران علوم پزشکی در ایالات متحد امریکا با بررسی نمونه هایی از مواد آرایشی مرسوم در میان زنان این کشور اظهار داشتند: سطح فلزات سمی در این مواد به حدی است که به سلامتی آسیب می رساند. به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، سرب و فلزات سنگین که در لوازم آرایشی استفاده می شود به شدت برای بدن انسان سرطان زاست و همچنین موجب مسمومیت با فلزات سمی می شود.
در این بررسی، پزشکان ۳۲ نمونه از لوازم آرایشی رژلب را مورد مطالعه قرار داده و دریافتند: میزان فلزات سمی استفاده شده برای ساخت آن ها در سطحی قرار دارد که برای سلامت ضرر دارد.
گفته شده است در ۷۵ درصد از این نمونه های بررسی شده فلز سمی سرب وجود داشته که می تواند مشکلاتی را برای مصرف کنندگان آنها به وجود آورد.
تحقیقات مشابه در اروپا نشان می دهد که ۸۵ درصد سرب از طریق لوازم آرایشی به بدن می رسد در حالی که فقط ۷ درصد از طریق آب، ۵ درصد از طریق غذا و ۳ درصد هم از طریق هوا وارد بدن انسان می شود.
پزشکان معتقدند: قرار گرفتن این فلزات سمی بر روی لب از جمله سرب می تواند به بروز مشکلات عصبی در فرد منجر شود.
دکتر “سالیو” پزشک ارشد دانشگاه کالیفرنیا گفت: مطالعه انجام شده در مورد مصرف لوازم آرایشی حاوی فلزات سمی محدود بوده است، اما رژلب هایی که بررسی کرده ایم از میان مارک های رایجی بوده که در دسترس همگان قرار دارد و استفاده از آن ها شایع است.
لازم به ذکر است تمام این مواد آرایشی دارای پروانه ساخت و پروانه بهره برداری بوده اند و در صورتی که لوازم آرایشی تقلبی باشند سطح این مواد بسیار بالاتر و خطرات آن برای سلامتی جدی تر است. آمریکا، اتحادیه اروپا و ژاپن تولیدکنندگان اصلی محصولات آرایشی جهان هستند و براساس آمار موجود سالانه ۱۶۰ میلیارد دلار لوازم آرایشی دارای مجوز در جهان تولید می شود.
 

sara23

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خوش بحال خودم که خیلی کم استفاده میکنم!

:redface:
 

dordoone

عضو جدید
کاربر ممتاز
آره..ممنون..تو خرید لوازم آرایش باید خیلی حساس بود و نباید هر چیزیو استفاده کرد..اونم طولانی مدت...
 

Similar threads

بالا