خطرناک ترین.کشنده ترین سم جهان در .....

smn_mrkz

عضو جدید
کاربر ممتاز
کلوستریدیوم بوتولینوم گونه‌ای باکتری از جنس کلوستریدیوم است. این باکتری میله‌ای شکل و گرم مثبت. که در وضعیت کم اکسیژن (بی هوازی) بهتر رشد می‌کند. این باکتری دارای اسپور و خاکزی می‌باشد. اسپور در جنس کلستریدیوم معمولا انتهایی یا نزدیک به انتها می‌باشد . اغلب متحرک دارای تاژک ازنوع پری تریش می‌باشند . آزمون‌های کاتالاز واکسیداز در جنس کلستریدیوم منفی می‌باشد .

این باکتری با تولید سم (نوروتوکسین)، باعث عامل سندروم کشنده بوتولیسم در انسان می‌شود. این باکتری کشنده ترین سم جهان راتولید می‌کند.۲ کیلو سم این باکتری برای کشتن تمام ساکنان کره زمین کافی است . مقادیر بسیار کم این سم به عنوان دارو نیز استفاده می‌شود.:eek::surprised:


این سم یک عامل مهار کننده عصبی - ماهیچه‌ای بسیار قوی می‌باشد که از طریق مهار آزاد شدن نوروترانسمیتر استیل کولین از انتهای اعصاب محیطی باعث ایجاد فلج شل می‌شود. این نوروتوکسین به صورت یک پلی پپتید تک زنجیره‌ای سنتز می‌شود که وزن مولکولی آن ۱۵۰ کیلو دالتون است اما فرم فعال آن به صورت دو زنجیره‌ای می‌باشد که زنجیره سنگین آن ۱۰۰ و زنجیره سبک آن ۵۰ کیلو دالتون است. این دو زنجیره توسط یک پیوند دی سولفیدی به همدیگر متصل شده‌اند.








دوستان عزیزم این باکتری در تن ماهی شایع است ولی به دلیل ساختار پروتئینی با جوشاندن 20_10 min ساختار باکتری دناتوره میشود و میتونین بدون خطر نوش جان کنین

 

Abolfazl_r

عضو جدید
کاربر ممتاز
میگم حالا کجا میفروشن این سمو؟

ولی قبلاً خودتون زده بودید تاپیکشو:D:gol:

:surprised:

جالبه. احتمالا خواستن بگن مطلب مهمیه. :D

در کل ممنون. شنیدم که قبلا افرادی با خوردن تن ماهی از این دنیا رفتن. درسته؟
 

Schneider

مدیر بازنشسته
هیچی سیانور نمیشه!!
بذار رو زبونت 6ثانیه صبر کن
فقط یادت نره سلام مارو به گذشتگان هر کی دیدی برسونی :D:D:D
 

floe

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
مرسی
قبلا هم این موضوع رو خونده بودم، جالب اینه که قبلی هم مال خودته :دی
 

Similar threads

بالا