خبر خوب بعدي : تصويب نشد: افزايش تعرفه مكالمات تلفني

morteza_420

عضو جدید
اينم بعديش ! فقط بازم مي گم فشردن دكمه تشكر يادتون نره !!!


رييس هيات‌مديره‌ شركت مخابرات ايران درباره‌ پيشنهاد افزايش تعرفه‌ مكالمات تلفني براي اجراي طرح حذف كد بين شهري داخل استان‌ها اظهار كرد: اين پيشنهاد چندي پيش به شوراي اقتصاد ارايه شده بود اما به تصويب نرسيد و در حال حاضر براي بررسي بيشتر برروي تعرفه‌ها به شركت مخابرات ايران برگردانده شده است. كارشناسي مجدد برروي اين پيشنهاد در مخابرات در حال انجام است تا دوباره براي شوراي اقتصاد ارسال شود.

وفا غفاريان در گفت‌و‌گو با ايسنا درباره‌ اين كه چه زماني طرح هم كدي استاني اجرا خواهد شد، گفت: براي اجراي اين طرح بايد بررسي‌هاي فني و اقتصادي نهايي شود و گرنه بدون افزايش تعرفه‌ مكالمات تلفني اين طرح قابل اجرا نخواهد بود.
از سوي ديگر و به گفته‌ كارشناسان، اجراي اين طرح از نظر فني هزينه‌بر است كه اين مساله نيز بايد درنظر گرفته شود؛ به گفته‌ وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز اگر طرح حذف كد داخل استان‌ها هزينه‌ بسياري را به شركت‌هاي مخابراتي تحميل كند و به تغيير مراكز سوئيچ چند هزار مركز مخابراتي نياز باشد، اين طرح كه در شرايط فعلي در حال بررسي است، اجرا نخواهد شد.
محمد سليماني پيش از اين در اين باره گفته بود: در اجراي اين طرح بايد دو مساله‌ اقتصادي و فني را مورد توجه قرار دارد. وي افزوده بود: مسائل فني اين طرح بسيار پيچيده و گسترده است، از اين رو اگر هزينه‌ بسياري را به شركت‌هاي مخابراتي تحميل كند و نياز به تغيير مراكز سوئيچ چند هزار مركز مخابراتي باشد و با توجه به اينكه بيش از 11 هزار مركز مخابراتي در كشور فعاليت مي‌كنند، ممكن است ايجاد اين تغييرات هزينه‌اي در حدود صد تا دويست ميليارد توماني به شركت‌هاي مخابراتي تحميل كند كه نتيجه‌ منفي در بر خواهد داشت.
به گفته‌ سليماني شركت مخابرات ايران در شرايط خصوصي‌سازي قرار دارد و اين امكان وجود دارد كه با اين وضعيت نتوانيم اين كار را انجام دهيم، اما هنوز بررسي‌هاي فني نهايي نشده است كه به طور قطع در اين باره تصميم‌گيري كنيم.
اما صابرفيضي مدير عامل شركت مخابرات ايران در اين باره‌ اظهار كرده بود: اگر در بررسي‌هاي فني و اقتصادي به اين نتيجه برسيم كه اين طرح قابل اجرا نيست ممكن است اين طرح انجام نشود اما تا به اين لحظه به اين نتيجه نرسيده‌ايم.
محمود خسروي رييس سازمان تنظيم مقررات وارتباطات راديويي نيز گفته بود: يكسان‌سازي كدها مساله‌اي پيچيده‌ و اجراي آن دشوار است، بهتر است به جاي اين كه نامبرينگ را بر هم بزنيم شارژينگ را در سطح استان يكسان كنيم.
 
بالا