خبري جالب براي همي مهندسين گل

حسن1

عضو جدید
:gol:صداي اذان درماهقال رسول‏الله، صلى‏الله عليه‏و آله: ان اهل السماء لا يسمعون من اهل الارض الا الاذان .
رسول خدا، صلى‏الله عليه‏و آله، فرمود: اهل آسمان تنها صداى اذان اهل زمين را مى‏شنوند .
مصاحبه اوريانا فالاچى خبرنگار معروف ايتاليايى با نيل آرمسترانگ
در سال 1969 ميلادى، اولين سفينه فضايى روى كره ماه نشست . متن زير مصاحبه اوريانا فالاچى خبرنگار معروف ايتاليايى با نيل آرمسترانگ است . اولين كسى كه در سال 1964 روى ماه قدم گذاشت .
«پيرسوم‏» سى و چهار سال داشت و به نظر مى‏رسيد برادر كوچك «جان گلن‏» (1) است . همانطور مثل او موطلايى، كك‏مكى و راحت . حتى مثل جان گلن، در اوهايو به دنيا آمده بود .
فقط سياستمدارى و زنده‏دلى گلن را نداشت و شانه‏هايش به طور عجيبى خم شده بود . لبخندى بيحال و صدايى خشك داشت . اسمش «نيل آرمسترانگ‏» بود و او را از گروه دوم انتخاب كرده بودند . نكته جالب توجه در او اين بود كه از يك محيط نظامى نمى‏آمد . غير نظامى بود . تنها فضانورد غيرنظامى كه توانستم با او مصاحبه كنم . نشستم، نشست . سرفه كردم، سرفه كرد . سيگار بهش تعارف كردم، سيگارى بهم تعارف كرد . سيگارش را آتش زدم، سيگارم را آتش زد . موزيك متن:
- «آقاى آرمسترانگ، چقدر برايم جالب است . شما نظامى نيستيد!»
- من در ناسا، مهندس الكترونيك و خلبان جت‏بودم . چندان با نظامى بودن تفاوتى ندارد . منظورم اين است كه زندگى انضباطى نظامى را چشيده‏ام و براى رفتن به پروازهاى فضايى، انضباط اولين شرط است . علاوه بر اين، نظاميها را بخاطر اينكه بر ما برترى داشته باشند، انتخاب نمى‏كنند . دليل انتخاب آنها اين است كه آنها همگى دسته‏بندى شده و قبلا انتخاب شده‏اند . در نتيجه، براى انتخاب كردن از ميان آنها، كار خيلى آسانتر است و بعد هم، اعتماد به نظامى بودن، به من هم اعتماد كردند، من سالهاست كه در ناسا هستم .
- پس فضانورد شدن بايد فوق‏العاده باعث‏خوشحالى شما شده باشد .
- گمان نمى‏كنم . اجازه بدهيد كمى فكر كنم .
- تا بحال فكرش را نكرده بوديد؟!
- براى من، بسادگى فقط يك تغيير محل ادارى بوده است . قبلا دفترى داشتم . حالا هم در اينجا دفترى دارم . بله، به نظرم از اين كار راضى هستم . درجه گرفتن هميشه باعث‏خوشنودى است ولى از لحاظ ادارى، فرقى نمى‏كند، من آدم جاه‏طلبى نيستم، فقط مايلم كه اين برنامه با موفقيت انجام گيرد . آدم شاعرمنشى نيستم .
- در نتيجه اهل ماجراجويى نيستيد .
- به هيچ وجه . من از خطر بيزارم . مخصوصا اگر يك خطر بيهوده باشد . خطر بدترين قسمت‏شغل ماست . احمقانه‏ترين جنبه آن است . چطور ممكن است‏يك حقيقت عادى تكنولوژى را ماجراجويى ناميد؟ به نظر من راندن يك سفينه نبايد خطرناك باشد . درست همانطور كه يك آبميوه‏گيرى برقى نبايد خطرناك باشد هدايت‏سفينه نيز نبايد خطرى داشته باشد . با در نظر گرفتن اين نظريه بحث درباره ماجراجويى و رفتن به فضا فقط به خاطر رفتن به فضا پيش مى‏آيد .
- تصور مى‏كنم اگر به آسمان نرويد متاسف خواهيد شد .
- البته، ولى خودم را هلاك نمى‏كنم . دق نمى‏كنم ... و اصلا حاضر نيستم بروم آن بالا و ديگر به زمين برنگردم . مگر اينكه از لحاظ فنى لازم باشد، به عبارت ديگر خلبانى جت‏خطرناك ولى از لحاظ فنى لازم است . مردن در فضا يا در روى ماه از لحاظ فنى لازم نيست ...
- آقاى آرمسترانگ، شما سالهاى جوانى خود را تماما در ناسا گذرانده‏ايد؟
- در سفر گذرانده‏ام; اروپا، آسيا، آمريكاى جنوبى، در نتيجه آنچه ديدنى بوده ديده‏ام . هر چه فهميدنى بوده فهميده‏ام و حالا هم در اينجا هستم . ساكت و آرام، سر ميزى نشسته‏ام تا يك كار جدى انجام دهم .
- بهتر است از شما خداحافظى كنم . بايد بروم در چرخ گريز از مركز .
- آقاى آرمسترانگ اصلا به حال شما غبطه نمى‏خورم!
- بله خيلى بدچيزى است . از تمام اين فضا يا از اين آزمايش بيشتر از همه نفرت دارم . ولى از لحاظ فنى لازم است . (2)

از آن روزى كه آرمسترانگ اولين قدمها را روى ماه گذاشت تا به امروزه هر جا سخن از آن حادثه تاريخى به ميان آمده همه مى‏خواهند بدانند او در آن لحظه چه ديده و چه گفته است و هزاران نفر آرزو كرده‏اند اى كاش جاى او بودند و آنچه را كه او ديده، مى‏ديدند ولى آرمسترانگ خود از آنچه شنيده بود، مبهوت ماند تا جايى كه از لذت آنگونه ديده‏ها چشم فرو بست و به دنبال شنيده گرانبهاى خود رفت . متن زير باز هم خبرى از آرمسترانگ است:
نيل آرمسترانگ قبول اسلام كرد نيل آرمسترانگ، اولين انسانى كه قدم بر روى ماه گذاشت، قبول اسلام كرد . روزنامه «استار» چاپ مالزى اخيرا اين موضوع را اعلام كرد . «استار» گزارش كرد كه تغيير مذهب او پس از آنكه فهميد صداى عجيبى كه به هنگام قدم نهادن بر ماه شنيده
صداى «اذان‏» بوده است كه مسلمانان در وقت دعوت به نماز ادا مى‏كنند . وقتى براى اولين بار او صدا را شنيد فكر كرد كه گوشهايش چيز ديگرى شنيده و از اين تجربه‏اى كه برايش پيش آمده بود، فوق‏العاده متعجب شد . به هنگام بازگشت از سفر فضايى و سفر به كشورهاى مختلف جهان، يكى از جاهايى كه مورد بازديد آرمسترانگ قرار گرفت، پايتخت مصر، شهر قاهره بود كه مجددا آرمسترانگ همان صدا را با همان كيفيت كه در ماه شنيده بود شنيد و وقتى كه از يكى از مصريانى كه او را همراهى مى‏كرد درباره صداى مورد نظر پرسيد به او گفته شد كه اين صداى اذان است كه مسلمانان به هنگام دعوت به نماز مى‏گويند . او كاملا مبهوت شده بود چون اين دقيقا همان صدايى بود كه عينا در ماه شنيده است .
پس از اين اتفاق بود كه آرمسترانگ تصميم گرفت درباره مذهب چيزهايى ياد بگيرد (تحقيق كند) و سرانجام اسلام را پذيرفت . بنابر گزارش استار در نتيجه اين اقدام (پذيرفتن اسلام) آرمسترانگ شغلش را از دست داد و بنابر گفته او «خداوند» را يافته بود و بنابراين از دست دادن شغل نمى‏توانست مهم باشد .

پى‏نوشتها:
1 . يكى از فضانوردان آمريكايى .
2. برگرفته از كتاب «اگر خورشيد بميرد» نوشته اوريانا فالاچى
آزاده خانعلى
ماهنامه موعود جوان
 

saeed181

عضو جدید
خيلي جالب بود دوست عزيز
به اميد روزي كه در ايران به اعتقادات هم احترام بگذاريم...
 

alibaba100

عضو جدید
والا به نظر می آید در خلاء صوت امکان انتقال نداره....حالا فاصله اینجا تا ماه هم مضاف....
 

حسن1

عضو جدید
:gol:
والا به نظر می آید در خلاء صوت امکان انتقال نداره....حالا فاصله اینجا تا ماه هم مضاف....


:gol: اولا اين كه با دقت حديث پيامبر خوب بخون
:gol:دوما اين كه اين يك معجزه است بايدم غير عادي باشه
:gol:سومايعني پيامبر نميدونست كه در خلاء صوت امکان انتقال نداره !!!!
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
مطلب جالبی بود
فقط یه نکته واسه دوستان :
روی این علم زیاد ننازید . یک موقعی بود اکر می گفتن فلان کس در یک چشم برهم زدن ار اونطرف دنیا اومده کسی باور نمی کرد !!! یا نماز رو تو کربلا می خونه ؟؟؟
اما الآن تو اروپا دارن روی پروژه انتقال اجسام کار می کنن به یه جاهایی هم رسیدن .
تمام کلیدهای در دست خداست . کار واسه خدا نشد نداره . مرده رو زنده میکنه .
 

saeron

کاربر فعال
دوستانی که منکر این قضیه هستند کافی اسم نیل آرمسترانگ رو تو گوگل جستجو کنند و نتایج رو بخونند
اگه قرآن و احادیث رو نمی خونیم خدا رو شکر اینترنت گردیمون که دیگه راحت و بی درده سره
تازه اگی کسی تو اینترنت مطلبی پیدا کنه به پیامبر و ائمه دیگه دخلی نداره که بخوایم بهشون ایراد بگیریم
بهتره عادت کنیم به جای اینکه حقایق رو برامون لقمه بگیرن و تو مغزمون بزارن
خودمون بریم دنبالش
شاید به جای یک غذای فکری خوب هزار جور مزخرفات واسمون لقمه گرفتن
در ضمن به جای موضع گرفتن سریع و بیدلیل بهتره اول فکر کنیم
 

elman13

عضو جدید
تو مقالاتی که میگه سفر انسان به ماه دروغ بوده چندین مدرک و ذکر کرده

درسته که تو قران حقیقتو ذکر کرده اما من ایه شو نمی دونم
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
A یه اسلاید خیلی جالب (hassasiyat) ! نرم افزار های مهندسی صنایع 8

Similar threads

بالا