خانه و مسکن Houses and Housing

وضعیت
موضوع بسته شده است.

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
خانه سازی در کانتونز

خانه سازی در کانتونز

معماران: آر اند ای اس
مکان: ترس کانتونز،مادرید ، اسپانیا
معمار مسئول پروژه: ریکاردو سالدیاس بارنچه
تیم طراحی: کارلوس روبیو کار واجال ،انریک آلوارز-سالا
معماران فنی: ویسنته آرناس بنیتز،پدرو والینته براوو،جاویرسائنز نیرا
سال پروژه:2012
عکاسان: عکاسی لیون
ساخت: ای . تی استراکچراس
خدمات: اینتگرال
شرکت حامی: اف سی سی کانستراکشن

این پروژه ( حمایت از ساخت و ساز) دو یا سه خواب دارد،186 خانه جعبه ای شکل ،279 فضای پارکینگ و تمامی سیستم های ضروری یک ساختمان برای عملکردی درست.
ساختمان به صورت حجم طولی پیوسته و منحصر به فرد بالای طبقه همکف قرار دارد.



این سازه به صورت یکی درمیان از طبقه همکف تا سقف، سعی بر این دارد که خود را با خطوط توپوگرافی سازگار و شهرسازی را توسعه داده و محور شرقی غربی که بلندترین خط است را دنبال کند.

شکل خطی آن به علاوه ی موقعیت آن روی محور طولی جغرافیایی سکونتی معقول، فضایی برای درخت کاری و باغچه و گردشگاهی با ابعاد بزرگ را امکان پذیر می سازد.

طبقات زیر همکف این پروژه ساختمانی به سوی باغچه گسترش می یابند تا تمام خانه ها و پارکینگ ها ابعاد لازم برای سکونت را بدست آورند.

خطوط افقی زمینه ی نما هستند. با دیوار های آجری سیاه وسفید برجسته شده است که بر نماغالب هستند. در نمای شمالی بالکنها و تراسها در نمای جنوبی قرار دارند.




دسترسی به فضا سازی خصوصی در نقطه میانی نقشه شمالی قرار دارد و نزدیک به پیاده رویی که از خیابان ترانسور سال می گذرد. مسیر گردش از میان تفرجگاه مشخص شده است که هر راهرویی را با طبقات مختلف از طریق راه پله یا رمپ هایی که برای معلولین است ارتباط می دهد.

تمام این 186 خانه از طریق 6 راهرو تقسیم می شوند، دسترسی به تمام آنها ازطریق این فضا سازی خصوصی امکان پذیر است.

داخل هر راهرو یک راه پله و یک اسانسور می باشد که طبقات را (بالا و پایین همکف) را به هم ارتباط می دهد. هر راهرو در هر طبقه شامل 4 واحد می باشد که 2 تا از آنها در جهت نمای شمالی و 2 تا در جهت نمای جنوبی می باشند.




































منبع: سایت خبری معماری نیوز
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه پارک از معماران Formwerkz

خانه پارک از معماران Formwerkz


این خانه در سنگاپور رو به یک پارک بزرگ در کنار دریا توسط معماران Formwerkz برای یک زوج میانسال طراحی شده و باغ مرتفع آن یک سایبان بزرگ به عنوان سرپناهی برای اتاق خواب های زیرین را ایجاد می کند . باغ با شکل هشت در طبقه اول به دور ساختمان می پیچد و اتاق نشیمن با ارتفاع دو برابر را از آشپزخانه و فضای غذاخوری با یک اتاق مطالعه در بالا جدا می کند . یک پلکان سیاه رنگ از طریق سایبان بالا آمده و دسترسی خارجی را به اتاق های طبقه اول فراهم می کند در حالی که راه پله مارپیچی سفید رنگ از باغ به سمت اتاق مطالعه زیر شیروانی می رود . مناطق بزرگ شیشه ای ، نور طبیعی روز را به داخل ساختمان وارد کرده که از طریق هواکش های عمودی نازک فیلتر می شوند .
خانه پارک از معماران Formwerkz

خانه پارک از معماران Formwerkz

خانه پارک از معماران Formwerkz

خانه پارک از معماران Formwerkz

خانه پارک از معماران Formwerkz

خانه پارک از معماران Formwerkz

خانه پارک از معماران Formwerkz

خانه پارک از معماران Formwerkz

خانه پارک از معماران Formwerkz

خانه پارک از معماران Formwerkz

خانه پارک از معماران Formwerkz

خانه پارک از معماران Formwerkz

خانه پارک از معماران Formwerkz

خانه پارک از معماران Formwerkz

 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
طراحی خانه ریشیکش توسط راجیو ساینی

طراحی خانه ریشیکش توسط راجیو ساینی



راجیو ساینی و همکارانش(معماران اهل بمبئی ) خانه ای یک طبقه را طراحی کرده اند که در زمینی شیب دار کنار رودخانه فرو رفته است.در جاییکه ساختمان در تپه مجاورش فر روفته است سونایی قرار دارد و حیاط درختکاری شده بین خانه و محوطه پیرامونی اش محو شده است .دیوارهای سنگی ورودی اصلی خانه را تعریف می کنند ، در حالیکه دیوارهای زاویه دار و منحنی بتنی نیز اتاق ها را از هم تفکیک می نمایند.ستونهای چوبی اطراف اتاق ناهارخوری بیضی شکل در مرکز خانه را احاطه کرده اند.سه اتاق خواب و دو اتاق نشیمن نیز در خانه تدارک دیده شده است.مصالح بتن ، آجر و سنگ بصورت آشکاری در سرتاسر فضای داخلی وجود دارد در حالیکه در کف فضاها سنگ شنی بکار رفته است.متن ذیل توسط معماران بنا تهیه شده است:اولین بازدید من از سایت همه پیش فرض های من در مورد فرمی که این خانه باید داشته باشد را تغییر داد.
با توجه به قرار گرفتن روی یک تپه شیب دار بلند و اشراف خانه به رودخانه گنگز در عین حال پیچش رودخانه در یک انحنا و انرژی لجام گسیخته این رودخانه جوشان ، الهامی پیوسته برای طرح شده و فرم خانه تلاش می کند تا بخشی از این انرژی بکر ار انعکاس دهد.طراحی بصورت یک خانه ییلاقی و عقب نشینی نسبت به جاده هاریدوار-ریشیکش باعث شده تا این خانه برای مشتریان قدیمی که به دنبال سهیم شدن در تجربه یک شور طراحانه هستند مناسب باشد و هم چنین به ما این اطمینان را بدهد که به اندازه کافی این طراحی رادیکال نیز هست .الزامات چنین خانه ای سه اتاق خواب سوئیتی و فضاهای غیر رسمی و خودمانی برای استراحت کردن به همراه خانواده و ودوستان و پرسه زدن در فضاهای بکر اطراف است.
با رانندگی در امتداد مسیر پر پیچ و خم (که منظره رودخانه با شکوه را هم لو نمی دهد ) به این خانه می رسیم ؛ یک روش طراحی ایجاد سازه ای بین دو دیوار با 12 فوت بلندی است که دیوارهایی تقریبا موازی با هم بین انها قرار گرفته اند ( این دیوارهای از سنگ بوده و سنگ بکار رفته هم از خود محل تامین می شود ) این طراحی شما را به یک حیاط محصور که با سه دیوار محصور شده است هدایت می کند.فقط با راه رفتن در داخل و از طریق طی کردن درهای چوبی است که به فضاهایی می رسیم و انجا می توان دیدهای وسیع رو به رودخانه را درک نمود .فضای ورودی بزرگ در امتداد سکوی خارجی عملکردی به عنوان یک محوطه استراحت گاهی خودمانی دارد .این فضا هم چنین محوطه ای بیضوی است که دیوارهایی از ترکیب چوب ساج و شیشه ان را محصور می کنند .با عبور از یک فضای اتصال از اینجا به دیگر فضاها ، فرد می تواند از یک محوطه داخلی قبل از ورود به اتاق نشیمن پایینی عبور کند .
مستر سوئئیت با حمام اش در یک طرف اتاق نشیمن قرار دارد .از طریق یک راهروی طولانی شیشه ای که در امتداد آن مجموعه ای از درختان بامبو کاشته شده اند دسترسی به اتاق خواب ها و اتاق تلویزیون میسر می شود. این راهرو شیشه ای راهی به دو اتاق خواب رو به رودخانه در طرف دیگر است و دیوار حائل که مانع فرو ریختن خاکها کناری است سونا را مخفی می کند در یک طرف دیوارهای ورودی قرار دارد.یک محوطه کوچک ، نور طبیعی کافی را فراهم می کند در حالیکه فضای خصوصی کلی را هم برای کاربرانش مهیا می کند.
در هماهنگی موقعیت قرارگیری و فرم خانه ما از مصالح طبیعی استفاده کرده ایم.سقفها کلا به بتن ختم می شوند تا بصورت دیوارهای حائل باشند .بقیه دیوارهای داخلی با آجرهای بدون اندود و سفید رنگ یا تکه سنگهای بی نظم هستند.کف کلا در بخش های عمومی و ارتباطی با سنگ شنی به رنگ اخرا پوشیده شده در حالیکه اتاق خوابها کفپوش چوبی دارند.حمام ها با سنگهای محلی یا چوب پوشیده شده اند و مبلمان از چوب ساج با پوشش کتانی در کل خانه استفاده شده است.






























مـنـــــــبـع : www.dezeen.com
 
آخرین ویرایش:

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
خانه Carrara

خانه Carrara

آندره رمی این خانه را در یک قطعه زمین با شکل نامنظم طراحی کرده است . فضای ورودی بوسیله سنگ از فضای اصلی زندگی جدا می شود .

مصالح غالب طراحی داخلی خانه مرمر سفید است .

ورودی مخفی و ناخوانا , اثر بسیار مهمی بر خانه دارد .

آبی که بیرون خانه را احاطه کرده , به آرامی به داخل خانه نفوذ می کند و در درون خانه سطوح آینه مانندی را بوجود می آورد که نور را منعکس می کند .

پروژه : خانه Carrara
مکان : آرژانتین - بوینس آیرس – Pilar
طراح : دفتر معماری Andres Remy Arquitectos
سال ساخت : ۲۰۱۰
زیربنا : ۶۶۰ مترمربع










 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
خانه رولت دارچینی

خانه رولت دارچینی

این خانه یک کانسپت ساده و زیبا دارد .
المان مفهومی فلزی تاشده (conceptually-flat Folding steel element) به دور خانه می پیچد و به درون می رود.

یک سری سوراخ روی این سطح خمیده ، این امکان را فراهم می سازند که نور در هر کجا که نیاز است ، وارد شود .

غشای فلزی قبل از پیچیدن به دور خانه و محصور کردن بالا و پشت ساختمان ، در جلوی ساختمان از زمین بلند می شود تا ورودی شفاف خانه و ایوان ساخته شود ، سپس به سمت پشت خانه تا می شود تا قسمت های درونی ساختمان را بپوشاند .


پروژه : Cinnamon Roll House Wraps Steel Plane in a Wood Frame
طراح : Katsutoshi Sasaki
سال ساخت : ۲۰۱۲






 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
خانه جاده ای سندهیلز

خانه جاده ای سندهیلز

پروژه : خانه جاده ای سندهیلز
مکان : نیوزلند - Great Barrier Islandطراح : دفتر معماری
Fearon Hay
سال ساخت : ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸
زیربنا : ۲۵۰ مترمربع


خانه ویلایی جزیره Great Barrier , مقصدی آرام برای تعطیلات است که در خط ساحلی شرقی خلیج Huaraki واقع شده است .

ایده طراحی دو سکونتگاه مجزا از یکدیگر است که با یک فضای رابط به هم وصل شده اند .

خانه از دو بخش قابل سکونت تشکیل شده که با یک فضای واسط مجلل ( pavilion ) به یکدیگر متصل هستند .

درب های شیشه عریض و پرده های کرکره ای قابل تنظیم سبب می شود فضای واسط ( pavilion ) پاسخگوی شرایط محیطی گوناگونی مانند غذاخوری یا فضای استراحت باشد








 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
خانه شهر کویری

خانه شهر کویری

پروژه : خانه شهر کویری
مکان : ایالات متحده آمریکا - آریزونا - Paradise Valley
طراح : دفتر معماری Marwan Al-Sayed Architects
سال ساخت : ۲۰۰۷
زیربنا : ۷۰۰ مترمربع

خانه کویری در دوطبقه ساخته شده است . طبقه همکف از دو قسمت جداگانه تشکیل شده که اتاق خواب ها و حمام ها در این طبقه جانمایی شده اند . طبقه بالا که بصورت یکپارچه روی دو حجم پایینی قرار دارد نشیمن , غذاخوری , آشپزخانه و فضای باز را در بر می گیرد .

سیستم مکش هوا ، هوای تازه را از خارج ساختمان می کشد سپس آن را از فیلتر گذرانده و از درون داکت های بزرگ زیرزمینی آن را به داخل خانه هدایت می کند .















 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
ساختمان والدن

ساختمان والدن

معمار: ریکاردو بوفیل
مکان:سانت جانست دس ورن
مساحت: 31140 متر مربع
سال: 1975
عکس: ریکاردو بوفیل



والدن سون پروژه ای است که بعضی از آرزو های اولیه ریکاردو بوفیل را به انجام رساند و بیشتربه مشکلات زندگی در شهر های مدرن پرداخت .

این پروژه و تالردی آرکوئیتکترا در یک مکان واقع اند، و زیربنایشان خرابه های بازسازی شده کارخانه قدیمی سیمان می باشد.

ساختار این خانه از تحقیق اولیه بوفیل و ایده های او در جهت ساخت فضاهای عمومی و باغچه برای لذت ساکنین از بالابری کیفیت زندگی بهره می برد.

این ساختمان 14 طبقه شامل مجموعه های آپارتمانی پیرامون 5 حیاط میباشد، که دو استخر در قسمت فوقای هر یک وجود دارد.هر آپارتمان با کمی استثنا چشم اندازی به حیاط داخلی و بیرونی دارد.

در طبقات مختلف سیستم های مرکبی از بالکن ها و پل ها برای دسترسی وجود دارد, که منظره ها و محوطه های مختلف خارق العاده ای بوجود می آورد.

نمای بیرونی، ظاهری از سنگ های عظیم الجثه دارد که کاملا با رنگ قرمز نقاشی شده است.

یک شکاف بزرگ این ساختمان را به سمت بیرون باز می کند مانند پنجره های شهری ساختمان های چندین طبقه. نمایی به رنگ آبی سیر, بنفش و زرد حیاط ها را سر زنده و با نشاط کرده، حیاط اصلی , واقع در ورودی ساختمان, امتداد خیابان است و فضایی عمومی برای استفاده ساکنین می باشد.

واحد ها ترکیبی از قطعات 30 متر مربعی هستند که در یک یا دو طبقه تقسیم شده اند. دامنه تغییرات این واحد های مسکونی از اتاق های تک مدول تا آپارتمان های چهار مدول می باشد.جالبترین جنبه این پروژه روش بی قاعده ای است که بلوک های ساختمان را به هم می رساند .

18 برج، 7 حیاط ، زمین فوتبالی بی قاعده اما دارای مقیاس، فضای عمومی عریض یک دخمه پر پیچ و خم عمودی بدون هیچ تکرار و یکنواختی را خلق کرده اند.








































منبع: سایت خبری معماری نیوز
 
آخرین ویرایش:

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
باریک ترین خانه

باریک ترین خانه

خانه ی بسیار باریک و کوچک ساخته شده در لهستان با عرض خارجی ۱٫۵۲ متر. قبلا باریک ترین خانه در جهان از آن یک خانه در ژاپن با عرض ۱٫۷ متر بود، اما در لهستان باریک تر از آن هم ساخته شده است.
این خانه ۱۲ متر طول دارد و شامل ۲ طبقه است که داخل کوچه ای بسیار باریک بنا شده است. عریض ترین قسمت داخل ساختمان ۱۲۲ سانتی متر و باریک ترین قسمت آن ۷۲ سانتی متر است.

دیواره های بیرونی از تخته سه لا در قاب های فولادی ساخته شده اند که با فوم عایق بندی شده اند.

 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
ویلای Kavarna بلغارستان

ویلای Kavarna بلغارستان

شاید یکی از خانه های دراماتیک اروپا را بتوان ویلای Kavarna بلغارستان دانست . سطح شیب دار شیشه ایی موازی با زوایه نور خورشید اعتدالی در نور دهی و ایجاد حرارت در این ویلا ایجاد کرده که در نوع خود بی نظیر می باشد. استفاده از سمبلهای قدیم و زاویه پارونامایی رو به دریا معمار این خانه را شایسته تمجید و تحسین نموده است .

اندرو Michler معمار این بنا می نویسد :

سعی من در طراحی این خانه استفاده از تکنیک های جدید عملکرد منفعل انرژی بوده که برای به اجرا در آوردن این تکنیک ها زاویه قرار گیر بنا را به گونه ایی انتخاب کردم که بیشتریدن دریافت گرما و نور را در تابستان و کمترین گرما و نور را در تابستان دریافت کند و در حال حاضر به دلیل استفاده از عایق های خاص در ساخت این ویلا در بهترین حالت 50 درصد بالاتر از استانداردهای فعلی صرفه جویی انرژی دارد.

دراین ویلا حدود 90 درصد نیازهای گرمایشی از خورشید تهیه می شود .












منبع:سایت معماری مدرن
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
آپارتمان ویژه میلیونرها در قلب یک ساعت

آپارتمان ویژه میلیونرها در قلب یک ساعت

این پنت هوس در برج ساعت محله منهتن می تواند تمام آن چیزی باشد که در زندگی آرزو می کردید.

محیط خصوصی، فضای بزرگ و نمای ۳۶۰ درجه ای از شهر نیویورک در زیر پای شما است. فقط کافی است ۲۳.۵ میلیون دلار ناقابل هزینه کنید تا آپارتمانی با چهار ساعت بزرگ در پنجره های ۴ متری چهار طرف آن داشته باشید.

از این پس یک پنت هوس ۳ طبقه (triplex) با ۳ اتاق خواب و ۳ حمام در اختیار دارید که گرمای زمستانی لازم برای کل آن از طریق سنگفرش کف تامین می شود.

در حقیقت این آپارتمان ۶۵۰ متر مربعی، نسخه ای از آپارتمان برج ساعت گاتهام سیتی در فیلم های بتمن است.

این آپارتمان دارای یک آسانسور اختصاصی و تکنولوژی یکپارچه ویژه ای برای کنترل دما، نور، تهویه و سیستم صوتی و تصویری است. حفاظ کنار پله های این پنت هوس هم از جنس شیشه نشکن به همراه پایه های فولاد ضد خش انتخاب شده است.

برج ساعت منهتن در سال ۱۹۱۴ یه عنوان یک ساختمان تجاری-صنعتی ساخته شد. این ساختمان سپس با تغییر کاربری به اداره کار نیویورک تبدیل شد. سپس در سال ۱۹۹۸ آن را به یک مجتمع مسکونی با ۱۲۴ آپارتمان تبدیل کردند، که پنت هاوس موردنظر در بالای آن قرار گرفته است.

این پنت هوس با چنین قیمت گزافی از سال ۲۰۰۹ برای فروش عرضه شده و هنوز مشتری برای آن پیدا نشده است. لذا اگر گنجی یافتید یا ارثیه هنگفتی نصیب تان شد، هنوز برای زندگی در این بهشت دیر نشده است. و نکته نهایی اینکه، گرانترین آپارتمانی که تا به حال در منهتن به فروش رفته، ۱۱ میلیون دلار قیمت داشته است.








 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
منحصر به فرد زیبا FYF

منحصر به فرد زیبا FYF

اقامت FYF پروژه ای به سبک خاص است. اقامتگاهی در شهرستان از روساریو، دومین شهرستان بزرگ آرژانتین پس از بوئنوس آیرس است و در 300 کیلومتری شمال شهر واقع شده است.

با نگاه اول شما به یاد سبک مدرن خواهید افتاد.تقابل رنک سفید دیوارها با شبکه تیره رنگ چوبی همراه با بتن و شیشه مواد تشکیل یک سبک منحصر به فرد.

زیر بنای این خانه ۲۰۰ متر مربع میباشد.

خانه به عنوان یک شی یکپارچه، سخت ، سیاه و سفید طراحی شده، تنها توسط بخش evoking شبکه چوبی تیره رنگ سطح فرو رفته که به عنوان یک لینک از دو نقطه تحت فشار است.
از قسمت روباز شبکه بیرونی میتوان به عنوان یک تهویه طبیعی استفاده نمود. نگاه منحصر به فرد معمار به همه جنبه های یک سازه اقامتی از ویژگیهای بارز این اثر میباشد.












 

dina arian

عضو جدید
کاربر ممتاز
همبندی طبیعت و معماری در زیستگاه آقای آر
.
.

.



علی رغم حساسیت دیکانستراکتیویستی غالب بر اثر، ساختار خاکستری چند وجهی به " خانه ی آقای آر" در مسکو تحمیل شده و فرم خود را با یک نگاه عمیق در سبزی سایت کشیده است. معمارهای زابور در طراحی این خانه ی تک خانواری اختیاری تام داشتند. اگر چه با پایبند بودن به این تعهد که معماری آنها به درخت های موجود تا فاصله ی 1800 متری زمین احترام گذارد.​
در این فرایند پلان درخت های غان، بلوط و کاج پیرامون و یکپارچه را احاطه کرد. تیم طراحی تا جایی پیش رفتند که یک لوله ی بتنی ویژه را در شالوده برای حفاظت از ریشه ی یک درخت ایجاد کنند. در حالی که حجم ها از شالوده رشد کردند. این خانه به دقت با حوزه ی عمومی و خصوصی با تأکید بر رنگ و مصالح ترکیب شده است. ما به ازای بتن مسلح بیرونی تک رنگ سنگ مرمر سفید در فضای داخلی قرار گرفته و با کانال هایی از سنگریزه و مبلمان توکار سیاه رنگ نقطه گذاری شده است.​
انبار شراب با آینه های شیشه ای رنگ شده و پیچیده در چوب تیره و کوریان بسط یافت. به شکل متضادی بیشتر بخش خصوصی در مصالحی با رنگ گرم تر پیچیده شده است. پنل های بلوطی و بافتی کرمی رنگ در اتصال با نوار پنجره رو به آسمان در تولید اتاق خواب و حمام های خالی به کار آمده اند. سقف شیب دار خانه در واقع یک قطعه ی تک وجهی است و برای آفتاب گرفتن و یا پیکنیک قابل دسترس می باشد. در حالی که روزنه های انتخاب شده را برای روشنایی فضای داخلی ارائه کرده است.​

...





 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
خانه بارونیا ؛ طرحی از نیکولاس دل ریو و مکس نونیز

خانه بارونیا ؛ طرحی از نیکولاس دل ریو و مکس نونیز

پروژه خانه بارونیا در سال 2009 توسط معماران نیکولاس دل ریو و مکس نونیز در سایت کویینتیرو در کشور شیلی طراحی و ساخته شده است.

خوردگی ناشی از رطوبت و شوری دریا و هوا می تواند یک ساختار را در یک دوره کوتاه از زمان از بین ببرد. این مکان در چند متری از اقیانوس آرام قرار دارد اما در یک سایت مسکونی واقع نشده است و نزدیکی به امواج شکننده ی اقیانوس شرایط نامساعد شدیدی را برای معماری ایجاد کرده است.

در این پروژه به دلیل وجود یک لایه محافظ ساختاری از زوال طبیعی ناشی از عوامل جوی جلوگیری می شود که از شیشه و فولاد ضد زنگ ساخته شده است. به این ترتیب این خانه ساحلی شاعرانه با ساخت و سازی بیشتر مهر و موم شده است.

بودجه معین و مشخصات دقیق سایت طراحان را ملزم به ساخت بنا در دو طبقه و استفاده از چوب برای نماهای داخلی کرده است. برای ایجاد دو سطح متفاوت از دید به افق برای هر طبقه ساختار سازه ای جداگانه ای طراحی شده است . در قسمتی از طبقه بالا ، محیطی است که با تکرار و تنوع چوب مشخص شده است ؛ در همان قسمت مشترک طبقه پایین ، اتاق خوابی با یک پنجره افقی جدا از ساختار سازه ای چوبی ساخته شده است. این تغییرات ساده باعث به وجود آمدن گوشه ها و دیدهای مختلف ، فاصله ها و نزدیکی به محیط خارجی شده است به این پناهگاه ساحلی امتیازات ویژه ای بخشیده است.

























منبع:سایت مرجع معماری
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
آپارتمان های کارور در لس آنجلس

آپارتمان های کارور در لس آنجلس

آپارتمان های جدید کارور در لس آنجس که شامل 97 واحد در مساحتی حدود 57000 فوت مربع می شود. این اپارتمان ها برای افراد بی خانمان و معلولان جسمی طراحی شده است . طراح این اپارتمان ها Michael Maltzan architects است که برای شرکت skid row housing trust طراحی شده است.با توجه به قرار گیری این مجتمع در کنار اتوبان برای حل مشک صدای زیاد اتوبان معمار از طرح و اجتماع دایروی استفاده کرده است. همچنین با قرارا دادن اتاق های جاتماع در کنار قسمت اتوبان از منظر زیابی اتوبان استفاده کرده است.


.
.
.






























منبع : وبلاگ معماری سبز
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
ساخت خانه جنگلی با مصالح طبیعی

ساخت خانه جنگلی با مصالح طبیعی

این خانه جنگلی با منحنی های ارگانیک و مصالح طبیعی ساخته شده است.
در خصوص کار با جزئیات اجرایی منحصر به فرد و تجربه معماری با منحنی های پیچیده، تنها رمز موفقیت، صبر و پشتکار است.

پس از گذشت نزدیک به یک دهه از اجرای چنین طرحی توسط Robert Harvey Oshatz، این ساختار بیشتر شبیه به یک خانه درختی شده است.

این خانه از سایبانی که اطرافش را احاطه کرده، آویزان شده و از هر خانه درختی دیگری که تاکنون در تمام دنیا ساخته شده، عظیم تر، پیچیده تر و دارای منحنی های بیشتری است.

این ساختمان به واسطه فرم ابتدایی اش به سمت جنگل اطراف کشیده شده است. بعلاوه، منحنی هایی که به داخل و خارج حرکت می کند، علاوه بر ایجاد دیدهای متنوع، با پوشش گیاهی منطقه – چه گیاهان همیشه سبز و چه گیاهان برگ ریز- همبستگی بیشتری ایجاد می کنند.

تنوع و انعطاف در جزئیات اجرایی چوب و فلز، باورکردنی نیست و هر قطعه به گونه ای طراحی شده که با فرم و عملکرد خاصی منطبق باشد. مصالح چوب و سنگ، نمای طبیعی و ناتورالیستی دارند و حتی فلز نیز گاهی زنگ زده به نظر می رسد.

این منحنی ها و نحوه ترکیب مصالح در نمای خانه که حال و هوای جنگلی دارد، همچنان تا فضاهای داخلی ادامه پیدا کرده است: بازی با مفهوم سیالیت و پیچیدگی موسیقی- (منبع الهام طراحی برای معمار و کارفرما)، احساس جاری شدن از یک فضای داخلی به فضاهای دیگر.

پیچیدگی و تضاد معرف ایده طراحی برای این خانه نیمه انتزاعی، نیمه مدرن و نیمه طبیعی است- فرم ها در هم لغزیده اند، مصالح در قسمت های مختلف و به روش های گوناگون استفاده و بازیافت شده اند و عناصر سازه ای و تزئینی مداوما با هم تداخل دارند، چه در داخل و چه در بیرون بنا.














منبع: سایت خبری معماری نیوز
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
پناهگاه مدرن زیر زمینی

پناهگاه مدرن زیر زمینی

این خانه ها کاملا مدرن هستند، اما از سنتی باستانی در ایجاد پناهگاه های زیرزمینی استفاده می کنند تا با اقلیم گرم و مرطوب منطقه هماهنگ باشند.

آتلیه معماری BAUEN به جای اینکه تلاش کند تا از معماری بومی منطقه سبقت بگیرد، تمام هوشمندی خود را به کار می گیرد تا دو خانه همجوار در منطقه Luque در پاراگوئه را، به درستی مکان یابی کند. این خانه ها کاملا مدرن هستند، اما از سنتی باستانی در ایجاد پناهگاه های زیرزمینی استفاده می کنند تا با اقلیم گرم و مرطوب منطقه هماهنگ باشند.

با مشاهده از زوایای خاص، خانه ها تقریبا به طور کامل در پشت تپه ها پنهان شده اند و منحنی سقف ها از اشکال چمن کاری اطراف خود تقلید می کنند. معمار این پروژه، BAUEN، برای ساخت این خانه ها از جا به جایی زمین استفاده می کند تا بتواند تپه های مصنوعی را ایجاد کند.

این تپه های مصنوعی، از سویی در برگیرنده تمام ساخت و سازهای مدرن است و از سوی دیگر، دمای داخلی محیط را به کمک اینرسی حرارتی فضاهای زیرزمینی ثابت نگه می دارد. این تکنولوژی، میزان نیاز به انرژی را برای تهویه مطبوع کاهش می دهد.

از مشخصات مشترک این دو خانه، استفاده فراوان از شیشه، چه در سطوح بالایی ساختمان و چه در نمایی است که رو به باغچه دارد. این شیوه در تضاد با طراحی تونلی یا قناتی است. تفاوت ظریف بین این دو خانه، بیان زیباشناسانه ای است که به طور همزمان، معماری فرامدرن و سبک معماری در گذشته های دور را یادآوری می کند.

معماران پروژه چنین می گویند: " Culata Jovai" یا همان " خانه با اتاق های رو به هم"، در حقیقت یکی از راه حل های زیست- اقلیمی است که به معماری سنتی پاراگوئه، برای هماهنگی با محیط زیست، تعلق دارد. این گونه شناسی پایه ای است برای تفسیرهای جدیدی از معماری که به دلیل عملکردهای جدید، نیاز به بازنمایی نمادها و همچنین تکنولوژی نوین، بوجود می آید.


































منبع : سایت مرجع معماری
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
خانه ی مهمان از گروه معماران SMNG-A

خانه ی مهمان از گروه معماران SMNG-A

خلوتگاهی برای آخر هفته با زمین اصلی با 1100 متر مربع در سال 1986 طراحی شده است.
استادیویی برای نویسنده در سال 2002 و مهمان خانه ای در سال 2012 به این مجموعه اضافه شد. و هم چنین فضایی خصوصی برای مهمان ها و مطالعه ی از راه دور برای مالک ارائه کردند.

فرم خانه ی مهمان از نقاشی Anselm Kiefer بر روی یک ورق سرب در مرکز کار هنری الهام گرفته, یک طرح گچی از یک مکعب کشیده شد که به شکلی مورب مخالف با گوشه های آن پخ خورده است. و به یک سازه ی کوچک با شکستن گوشه ها که یک مسیر منحصر به فرد هم در ورودی و هم در تأمین نور داخلی ارائه داده انتقال یافت.

در پایین ترین سطح یک فضای ورودی, اتاق خواب تو رفته, رخشویخانه و فضای بهداشتی قرار گرفته است. یک دستگاه پله به یک اتاق مطالعه در سطحی بالاتر و هم چنین اتاق خواب زیر شیروانی منتهی شد. مهمان خانه با چرخشی 99 درجه بر روی پایه اش یک گوشه ی معلق بر فراز سطح زمین تولید کرده است..

عایقی با کیفیت بالا, پِرت حرارتی پایین, اجرای دقیق پنجره ها و درب ها, کف سنگ پوش شده با گرمایش از کف و یک پوسته ی چوبی با روکشی ضد باران با انرژی کارآمد دیگر بارزه های این خانه می باشد.معمار همه ی سه سازه را طراحی کرد و در درجه ی اول مسئول ساخت استودیو نویسنده و مهمانخانه بود.

















منبع:سایت مرجع معماری
 

dina arian

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه قايق بادباني ؛ تبلور معماري مدرن در ويلاسازي روسي

.
.


..
" خانه قايق بادباني " در سپتامبر 2012 توسط شركت لندني ِ معماران رابين مونوتي به اتمام رسيده است. اين خانه با مساحت 875 متر مربع، به يك طرح برجسته در خط ساحلي كريمه تبديل گشته است. اين خانه از چهار آپارتمان قابل اجاره، همراه با يك مكان نگهداري قايق بادباني در طبقه همكف تشكيل شده است كه به وسيله پلكاني متصل به برج اصلي با يكديگر در ارتباط مي باشند.اين آپارتمان ها، مناظر زيبا و جذابي از دريا و كوه هاي اطراف را ارائه مي دهند و اتصالي مستقيم با محيط زيست ساحلي اطراف آن برقرار كرده اند.در سال 2011، كارفرماي اوكرايني بنا، اين زمين واقع در كرانه فوروس، كه متعلق به گروه فولاد دونتسك بوده است را بدست آورد. خط ساحلي كريمه، با آب و هوايي شبيه به مديترانه و مناظر چشمگير، به عنوان ريويراي روسيه شناخته شده است ( ريويرا، نام ناحيه ساحلي فرانسه و ايتاليا در اطراف درياي مديترانه مي باشد.) . فوروس در جنوبي ترين قسمت جزيره كريمه واقع شده است و با داشتن 30 كيلومتر خط ساحلي، يكي از محبوب ترين مناطق ساحلي اوكراين مي باشد. اين ساحل، داراي ميراث غني سياسي و معماري نيز مي باشد ؛ خانه ساحلي گورباچف، رئيس جمهور اسبق اتحاد جماهير شوروي و يانوكوويچ، رئيس جمهور كنوني اوكراين همراه با كاخ هاي باشكوه و كليساهايي از دوران تزاري در اين منطقه قرار دارند.خانه قايق بادباني، پاسخي معاصر به سنت ويلاسازي روسيه مي باشد. طراحي رابين مونوتي، قطعا مدرن و در عين حال آشكار، سرزنده و مورد توجه مردم مي باشد. اين امري مهم ست براي كشوري كه يادآور رژيم سركوب گر شوروي و وابستگيش به معماري زبره كاري بوده است.كارفرماي پروژه در ابتدا به فضاي نگهداري زمستاني ِ قايق بادباني نياز داشته و سپس تصميم به اضافه نمودن سه آپارتمان اجاره اي و محلي براي اقامت كاپيتان قايق گرفته است. چالش اوليه و مهم اين طراحي، چگونگي استيلا نيافتن درب بزرگ مورد نياز قايق بر نماي خانه بوده است. يكي ديگر از چالش هاي طرح، زمين شيب دار آن در منطقه ي زلزله خيز بوده است كه به علت نزديكي به دريا، در آب و هواي نامساعد مي تواند از آب شور و خورنده ي دريا خيس گردد.طراحي با فضاي نگهداري قايق با ابعاد 7 و 15 متر و ارتفاع 6 متر آغاز مي گردد كه دسترسي آن از طريق يك درب ريلي بزرگ در مقابل نما صورت گرفته است. پيشنهاد رابين مونوتي در برابر درب 7 متري و چشم اندازهاي وسيع و چشمگير خانه به درياي سياه، ايجاد سه حجم متمايز و مشخص در بالاي محل نگهداري قايق بوده است. با ايجاد تعادل ميان اين احجام، اين طرح تراس هاي جداگانه اي به هر سطح بخشيده است كه مناظري بي بديل و دسترسي آسان به فضاي باز را ارائه مي دهند." خانه قايق بادباني يك تركيب ارگانيك است. " مونوتي توضيح مي دهد : " ما با قرار دادن باكْسي براي قايق، طراحي را شروع كرديم ؛ سپس قسمت هاي مسكوني را همراه با تراس ها در كنار آن قرار داديم و در آخر برج پلكاني را اضافه نموديم. اين ساختمان در نزديكي دريا و افق باز قرار دارد. ما خواسته ايم كه مردم، محيط اطراف خود را تجربه كنند ؛ صداي آب، نسيم دريا، تغييرات نور، تغيير دما و حتي طعم شور هوا ؛ گويي كه بر روي يك قايق بادباني قرار گرفته اند. "در آپارتمان هاي اصلي، محيط بيرون با 9 متر پنجره ي سراسري به فضاي داخلي پيوند مي خورد و چشم اندازي يكپارچه از دريا را نمايان مي سازد. هنگامي كه اين پنجره ها باز گردند، به نظر مي رسد كه شما در فضايي باز اما سرپوشيده زندگي مي كنيد. دريچه هايي همانند مزغل كشتي ها، تم دريايي خانه را دنبال مي كنند و تهويه خانه را سهولت مي بخشند.خوابگاه كاپيتان و طبقه اول، امكانات محل هاي اقامت چون استوديو فلت را دارا مي باشند و آپارتمان هاي دو خوابه در طبقه سوم و چهارم استقرار يافته اند. تمامي آپارتمان ها با مبلمان ايتاليايي سفيد با كيفيت بالا، مبله گشته اند.اين ساختمان به طور كامل از بتون مسلح ساخته شده است تا استقامت كافي در برابر زلزله هاي منطقه و حفاظت لازم در مقابل طوفان هاي زمستاني را داشته باشد.تلاش هوشمندانه اي جهت كم كردن خروج نور به محيط بيرون ساختمان انجام گرفته است ؛ تا ميهمانان در شب، از چشم انداز طبيعي ِ تلالو ماه و ستارگان در دريا بهره ببرند. به منظور جذب حداقل نور آفتاب و همچنين به قصد افزايش برجستگي و نمايان بودن ساختمان، رنگ سفيد مايل به كرمي، براي نماي بيرون در نظر گرفته شده است.

..


..


.
.


..
.


.
.


..


..


..


.
.


..


..


..
.


.

 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
مجتمع مسکونی براي ماهيگيران صور؛ مدرنیسم بومی

مجتمع مسکونی براي ماهيگيران صور؛ مدرنیسم بومی

بررسي اجمالي؛ صور، شهر باستاني ساحلي جنوب بيروت، به مدت طولاني براي حفظ زيرساخت هاي قابل دوام به ظاهر پايدار در ميان هرج و مرج و نبرد تلاش كرد.

منطقه ي ماهيگيران- كه بسياري از آنها درآمدي كمتر از 15 دلار در روز دارند- ضربه هاي سختي ، در نتيجه ي درگيري هاي طولاني مدت با اسرائيل كه از ماهيگيري در اعماق دريا جلوگيري مي كرد، داشته اند. در سال 1984 ، در طول جنگ داخلي لبنان ، شهر باستاني به ليست ميراث جهاني يونسكو اضافه شد.

اين طرح با آن مقررات سختگيرانه در ساختمانی جديد در امتداد ساحل ، جايي كه در آن ماهيگيران زندگي سنتي، همراه با ازدحام هميشگي و شرايط غير بهداشتي دارند، آورده شده است.

در پاسخ ، ماهيگيران تعاوني مسكن البقا Al Baqaa Housing Cooperative را تشكيل دادند ،كه كليساي ارتدكس يونان را به اهداي يك قطعه زمين در خارج از مركز شهرستان تاريخي متقاعد نمود، و با معمار هاشم سركيس همكاري داشت – با كمك انجمن توسعه ي مناطق روستايي در جنوب لبنان- كسي كه به مدت طولاني متمركز در جهان اسلام تمرين مي كرد و آموزش مي داد .

در مدت يك دهه همكاري با تعاوني ، سركيس جنبشی را توسعه داد ، سيستم مسكن مدرن كه با برنامه هاي بلند پروازانه ي ماهيگيران و بودجه كم تطبيق پيدا مي كند ، ليكن حس غني جامعه با توازن ميان فضاي خصوصي و عمومي ، در همراهي با شيوه ي زندگي سنتي ماهيگيران پرورش مي يابد. ساختمان ، مركب از نه بلوك مسكوني، چرخيده به داخل خود مانند يك ناتيلوس سير كننده در خط مستقيم ، يك حياط داخلي حفاظت شده را ايجاد مي كند.

معماري آميخته ، طراحي منظر ، و برنامه ريزي شهري ، رويكرد مشترك سركيس براي طراحي است كه در يك مجتمع مسكوني حاصل ميشود كه با تمثال ،قدرت معماري براي متعادل كردن وضعيت بي نظمي را نشان مي دهد، در حاليكه وضعيت هاي فرهنگي و اجتماعي ويژه اجتماع را محترم مي شمارد.

معمار ؛هاشم سركيس Hashim Sarkis درجه ي مهندسي اش را در معماري در مدرسه ي طراحي رود آيلند Rhode Island -1987- و استادي معماري -1989- و دكترا در معماري -1995- از دانشگاه هاروارد بدست آورد ، بعد از كار براي رافائل مونئو Rafael Moneo ، در 1998، او استوديو هاشم سركيس در كمبريج ، ماساچوست ،و بيروت، لبنان تاسيس نمود.

او در محدوده وسيع پروژه ها ، از طراحي ماهرانه ي برنامه ريزي شهري و منظرتا بنيادگرايي و ساختمان مسكوني كار مي كند . تمركز ويژه و پژوهش ها و كارهاي عملي او براي بهبود وضعيت ساخت محيط زيست و اجتماعي در لبنان و خاورميانه است . در سال 2002 به عنوان اولین استاد آقاخان Aga khan در زمینه معماری منظر و شهرسازی در جوامع مسلمان در GSD منصوب شد.

















طبقه همکف

طبقه اول

طبقه دوم

طبقه سوم

طبقه چهارم

بام

دیاگرام توسعه سایت





نمای خارجی

نمای جانبی

 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
همنشینی چهار ویلا به نظاره طبیعت

همنشینی چهار ویلا به نظاره طبیعت

پروژه این چهار خانه در خارج از شهر اُسلو(Oslo) قرار گرفته و توسط ویلاهای سنتی نوروژی احاطه شده است.در تمام قسمت های این محله،یک چنین جو معماری به چشم می خورد.جایی که طبیعت و مناظر آن بر فضای بین خانه ها چیره شده است.همه این خانه ها دارای یک باغ خصوصی بدون حصار هستند.

حریم خانه ی هر خانواده؛با جایگیری استراتژیک عناصر سبز-درختان و گیاهان-حفظ می شود."کارفرما از ما خواست تا در یک مکان بسیار کوچک چهار خانه را جای دهیم،مشروط بر اینکه،بدون افرایش مساحت که باعث بیشتر شدن مقدارسرمایه گذاری شود، مانند دیگر خانه ها با منظره و چشم انداز پیرامون رابطه داشته باشد.

در نتیجه،چهار ویلا به صورت یک توده به سمت رودخانه کوچکی که از آن مکان عبور می کند؛گرایش دارد،فضایی که هر ویلا از باغ خصوصی خود لذت می برد".طراحی داخلی ساده و تاثیرگذار است و برای رویارویی با چشم انداز بیرون سازماندهی شده است. شرکت معماری ان آفیس(ON OFFICE)













 

dina arian

عضو جدید
کاربر ممتاز
ویلای Kavarna بلغارستان


..
شاید یکی از خانه های دراماتیک اروپا را بتوان ویلای Kavarna بلغارستان دانست . سطح شیب دار شیشه ایی موازی با زوایه نور خورشید اعتدالی در نور دهی و ایجاد حرارت در این ویلا ایجاد کرده که در نوع خود بی نظیر می باشد. استفاده از سمبلهای قدیم و زاویه پارونامایی رو به دریا معمار این خانه را شایسته تمجید و تحسین نموده است .

..

اندرو Michler معمار این بنا می نویسد :
سعی من در طراحی این خانه استفاده از تکنیک های جدید عملکرد منفعل انرژی بوده که برای به اجرا در آوردن این تکنیک ها زاویه قرار گیر بنا را به گونه ایی انتخاب کردم که بیشتریدن دریافت گرما و نور را در تابستان و کمترین گرما و نور را در تابستان دریافت کند و در حال حاضر به دلیل استفاده از عایق های خاص در ساخت این ویلا در بهترین حالت 50 درصد بالاتر از استانداردهای فعلی صرفه جویی انرژی دارد. دراین ویلا حدود 90 درصد نیازهای گرمایشی از خورشید تهیه می شود .


 

dina arian

عضو جدید
کاربر ممتاز
ویلا واقع بر روی زمین شیب دار

..
.
.
[h=1]معماری مدرن در اصل به یک سایت تند سازگار[/h]
DLW خانه طراحی شده توسط استودیو وست و معماران Kosciuk طراحی شده است و در Florianópolis، برزیل واقع شده است. کاملا به زمین تمایل آن اقتباس شده است، از ویژگی های اقامت جلد از رنگ های متضاد با هم تداخل دارند، با یک اثر جذاب بصری: "و واقع بر روی زمین شیب دار، صاحبان خانه معاصر برزیل می خواستم به یک خانه که در آن مناطق اجتماعی و خصوصی جدا نیست از یکدیگر است. برای اطمینان از نور خورشید، تهویه متقاطع و نمایش ها به شهر و دریا، راه حل برای بلند کردن بلوک زنده بر روی کنسول سفید شناور که بالاتر از پارکینگش پیدا بود. اتاق به تراس است که امتیازات نمایش پانوراما "متصل شده است. این سطح خاص تطبیق آشپزخانه، منطقه خدمت و کارگاه آموزشی با دسترسی به حیاط خلوت. در طبقه بالا، استاد اتاق خواب، اتاق خواب میهمان و دفتر واقع شده است. به دو پایین بخش میزبانی سالن ورودی، پارکینگ، انبار و چهارم بازی سرپوشیده است. طراحی داخلی بسیار مدرن است tastefully با رنگ اینجا و آنجا spiced.

 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
مسکن اجتماعی در بارسلونا؛ زیبایی شناسی رنگ و کاربرد در نما

مسکن اجتماعی در بارسلونا؛ زیبایی شناسی رنگ و کاربرد در نما

شرکت معماری مستقر در بارسلونا بایلو و رول(bailo + rull)، پروژه ی مسکن اجتماعی با نام '18 VPO' ، واقع در سانتا اوجنیا دو برگا(santa eugenia de berga)،را تکمیل کردند.

پلان جامع در لبه ی شهر قرار گرفته است و با 18 آپارتمان در بعد خطی 14*60 متر حجم داخلی 70 متر مربع؛ تعریف شده.

دو نمای این ساختار دو شرایط نا متعادل نسبت به خورشید دارند. نمای رو به خیابان، که به سمت غرب است، به لنداسکیپ و فضای سبز مشرف است.


نمای کوچکتر که به سمت شرق رو دارد؛ بر بنای تازه ای که بر شیب زمین نشسته؛ تمرکز می کند.

با اطمینان از این موضوع که هر آپارتمان رابطه مستقیمی با لند اسکیپ دارد، معماران برای نمای غربی یک نرده آفتاب شکن در نظر گرفته اند، عنصری که علاوه بر سپر محافظتی؛ مکانی را برای لذت بردن از مناظر شهر به دست می دهد.





















 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
خانه 18.3654 از دنیل لیبسکیند؛ استراتژی حفره و کمپزیسیون شکسته

خانه 18.3654 از دنیل لیبسکیند؛ استراتژی حفره و کمپزیسیون شکسته

خانه دارای درگاهی براق در قسمت جنوبی خود است . در سمت غرب خانه یک پاسیو از فضای نشیمن و آشپزخانه گسترش یافته . از سمت بیرونی ، پانل های فولادی زد زنگ ، انعکاسی یا مات ، ظاهر می شوند – بسته موقعیت ناظر و زمان روز - . در شب ، نور داخلی ، الگویی از روکش فلزی به ارمغان می آورد . سیالیت فضاهای داخلی ، در ارتباط بین وان حمام و اتاق خواب دیده می شود .





















 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
معماری خلاقانه برزیلی: Innovative Brazilian Architecture

معماری خلاقانه برزیلی: Innovative Brazilian Architecture

آنچه به خانه شماره 53 معروف شده است، می تواند یکی از بهترین طرح ها در کتاب های معماری باشد که در سائوپائولو با معماری برزیلی اش در بهترین حالت ممکن قرار دارد. این طرح خانه چوبی، بتنی شیشه ای جالب توسط معمار برزیلی مارسیو کوگان (Marcio Kogan)، لایه های متفاوتی از علایق و معماری را در بر دارد که با پوسته غیر معمولش شروع می شود.
a


زمانی که بسته است (پوسته) این بخش خارجی چوبی و ارگانیک، محدوده ای طبیعی و خصوصی با زیبایی خالص و یکدست ایجاد می کند. زمانی که باز است، این محدوده همانند یک دیوار نمایشی تا شده در جلوی دیوارهای بتنی شیشه ای پشتی بنا به نظر می رسد. در قیاس با نماهای جدید دیوارهای اصلی جالب و مناسب دوران معاصر هستند با دیوارهای کف تا سقف شیشه ای کشویی که فضای داخل نشیمن را به خارج باز می کند. بالاترین سطح در این خانه سه طبقه در گوشه واقع شده و باعث ایجاد چشم انداز منحصر بفرد سه گانه ای شده است.


منبع: ninashahrokhi.persianblog.ir


 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه راشوفسکی/ ریچارد میر

خانه راشوفسکی/ ریچارد میر

Rachofsky-House

خانه راشوفسکی به مانند مجموعه ای از ساختمان ها، چیدمان عرضی را بر یک محور طولی می پذیرد که از یک سمت طرح به سمت دیگر آن می رود.
این ماتریکس ترکیب بندی ای بر پایه ی خطوط نیرویی است که در پلان هم دیگر را قطع می کنند و از این رو غالبا در ساختمان های همگانی به کار می رود این ماتریکس به خاطر یک هم ارزی انجام شده با ترسیم خطوط و نشانه ها سکون می یابد، قاعده مندی موازی بودن یا عمودی بودن این عناصر آخری خواهان موندریابی و ناب گرایی هستند که مانند همیشه در پلان و حتی در بعد سوم خوانا باشد و همین طور در تنوع و درجه بندی مشاهدات ایجاد شده که از ورودی در دیوار محیطی و خانه سرایدار آغاز می شود و به ساختمان و پاویونی در کنار استخر شنا می رسد.
Rachofsky-House

این طراحی به یک ترکیب جهانی از راه های ارتباطی در درون و برون گرایش دارد. از این رو سطح گرانیت مشکی اشاره ای است به اندازه گیری ساختار که در کل جدایی میان داخل و خارج را می شناساند. همان کارکردی که با صفحات بزرگ عناصر پانلی آزموده شده بود.
این پروژه در عمل یک صفحه کنده شده به نظر می رسد که در آن دیواره ها ظاهراً بیشتر از زدایش به دست می آیند تا با افزایش اینها همگی محصور کننده خوشان برای ترک منطقی نشانه های زیستی وآموزشی معماری تلقی می شود.
Rachofsky-House

این خانه ویژه که نقطه اتکایی است برای ترکیب بندی کلی، در سه طبقه محاسبه شده است و شامل سه عنصر بنیادین است. دوتای آنها- حجم مکعبی صلیب ویژه بخش های خصوصی و حجم بزرگ کناری و مختص بخش های همگانی که با نوارهای تا شده سقف شناخته می شوند- به گونه ای بصری با کاربری ها و کارکرد ها مرتبط می شوند. عنصر سومی که کم اهمیت تر هم نیست یک بلوک بزرگ معلق است، یک تیغه درست که پافشاری های معمارانه را برای نشان دادن مرز میان محرمیت استخر شنا و فضای محوطه و بخش دسترسی اعمال می کند.



 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
Haus-am-Weinberg-by-UNStudio

مکان : حومه اشتوتگارد آلمان.
شرح پروژه:
محل استقرار ویلای هاوس ام موجب می گردد مناظری از تراس های پله ای از تپه های باستانی تاکستان در یک طرف و مناظری از شهر فلورانس از سوی دیگر دیده شوند.
گردش داخلی هاوس ام و سازمان مناظر و برنامه بخش خانه تعیین کننده یک ژست هستند به نام پیچ و تاب.
در هاوس ام واینبرگ پلکان اصلی (مرکزی) به عنوان عنصر اصلی پیچ و تاب تقویت شده و همچنان راهنماها و ارگانیسم های اصلی جاری در میان خانه است.
جهت هر یک از منحنی ها توسط مجموعه ای از حرکات مورب تعیین می شود.
Haus-am-Weinberg-by-UNStudio

این ساختمان ساختار بتنی دارد.سقف و پوشش ها فقط توسط ۴ عنصر تقویت شده اند.شافت آسانسور دو جرز (پایه) و یک ستون داخلی از طریق دهانه های کنسولهای بزرگ فضایی ایجاد شده که توسط آن هر ۴ گوشه از خانه لعابدار و بی ستون می شود.
یک ستون دوقد با گوشه لعابی در منطقه نهارخوری خانه باز می شود تا دیدگاه های وسیعی به سمت شمال غرب و تپه تاکستان به شکل پرده پشت صحنه خانه ایجاد می شود
قسمت داخلی هاوس ام واینبرگ چیدمانی دارد به شکل مناطقی که اتمسفرهای گوناگون دارند و کیفیت های خیلی متنوع با چهارلعابی و گوشه های خیلی باز که فرصت نوردهی روزانه را تا اعماق خانه فراهم می کند.
Haus-am-Weinberg-by-UNStudio

مصالح به کار رفته در قسمت داخلی خانه بیشتر تاکید بر فضای کلی نور با استفاده از کفپوش چوب بلوط سنگهای طبیعی و دیوارهای خاک رس سفید و گچ خالدار با قطعه کوچکی از سنگ بازتابیده نور به طور سفارشی ساخته شده اند و ویژگی های مبلمان خانه نیز یکپارچه به شکل مخروطی وبا تاکید بر معماری ساختمان است.
تضاد دو هسته این ساختار و نور یک اتاق تاریک چند منظوره است که اختصاص داده شده به موسیقی و جشن مردانه و شکار.
Haus-am-Weinberg-by-UNStudio

در این اتاق پوشش داخلی سقف و دیوارها طرح ویژه ای از پانل های آکوستیک چوب تیره دارند که نشات گرفته از یک حجاری برجسته بندبند روی پوشش داخلی سقف به یک الگوی خطی به طوریکه به سمت دیوارها درحال نزول هستند و کفپوش های تیره چوبی حجم و خط سقفی هاوس ام واینبرگ واکنش نشان داده و عکس العمل را مستقیما به چشم انداز شیب دار سایت می برد.اینجا پله ها و شیب ها از سربالایی که در تاکستان سنگ تراشی شده در ظاهر حجمی خانه منعکس شده است.

طراحی گستره های محوطه باغ سازمانی خانه با شکل دهی باغ در دنباله اقطار از پلان های طبقه و هر بخش و ایجاد مناطق مختلف برای کار ویژه و زراعت انجام شده.


 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا